Ervaringen HKM bodywarmer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5461
Geregistreerd: 01-07-14

Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-22 13:51

Hallo,
Het begint goed koud te worden. Maar het word natuurlijk alleen maar kouder.
Ik ben z'n onwijze koukleum dat de koud mij er oprecht van weerhoudt mijn paard te rijden.
Ik draag laagjes, dikkere sokken, een muts of hoofdband, handschoenen en een goede jas. Toch heb ik het koud. Als ik eenmaal echt warm ben gereden gaat het wel maar de stap ervoor is voor mij het grootste issue.

Ik zag dat HKM een elektrische bodywarmer heeft (ook een jas, maar dat vind ik minder praktisch).

Heeft iemand ervaring met de bodywarmer?

ingvdh

Berichten: 6377
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 08:57

Toevallig zag ik iemand met de jas van het weekend, zij geeft veel les en zei dat ze hem jaren eerder had moeten kopen. Hij beviel super. Maar geen ervaring met de bodywarmer helaas.

Jets

Berichten: 3552
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:58


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 12:04

Yes, goede ervaringen mee! Gebruik hem bijna dagelijks na inspanning om de spieren warm te houden.

Ik heb wel een maat kleiner genomen dan mijn normale maat.

Er is eerder ook een topic over geweest.

Yenni
Berichten: 5461
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-22 12:08

Oh dat topic heb ik helemaal gemist!
Houd hij je ook echt 4 uur warm of neemt de warmte af na een uur?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 12:13

Hij gaat automatisch na een tijdje naar een lagere stand. Soms zet ik hem weer omhoog, maar meestal is standje lager prima. Ik heb hem alleen aan na sporten, zodat ik niet te snel afkoel. Dus dat is meestal max 1,5 uur.

Meestal gebruik ik hem 2/3 dagen en dan laad ik hem weer op.

Je kunt eventueel ook een sterkere powerbank in stoppen.

Sababber

Berichten: 2719
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 12:31

Sakura789 schreef:
Hij gaat automatisch na een tijdje naar een lagere stand. Soms zet ik hem weer omhoog, maar meestal is standje lager prima. Ik heb hem alleen aan na sporten, zodat ik niet te snel afkoel. Dus dat is meestal max 1,5 uur.

Meestal gebruik ik hem 2/3 dagen en dan laad ik hem weer op.

Je kunt eventueel ook een sterkere powerbank in stoppen.


Ik kop het topic weer even omhoog hoor, winter is coming. :brr:

Zou dat kunnen ja een sterkere powerbank?
Ik geef vaak 6 uur achter elkaar les, met weinig tijd om hem tussendoor op te laden. Ik zou hem op de koude dagen toch graag 6 uur warm hebben. Zou dat gaan met een andere powerbank? Ik dacht misschien een tweede te kopen die net zo compact is, zodat hij gewisseld kan worden. :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:06

Je kunt elke powerbank erin hangen, alleen qua dikte moet het natuurlijk wel comfortabel blijven. Zelf wissel ik twee dunne powerbanks de hele tijd. Dus op, in de lader en de volle er in. Ook helpt het om de bodywarmer op de middelste stand te houden.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 13:59

O dear, ik heb hem ook sinds vandaag, wat een geweldig ding! Zelfde effect als stoelverwarming in de auto, echt héérlijk.

Zorg ervoor dat je niet een te grote maat neemt, hij moet mooi aansluiten. De zijkanten zijn gemaakt van rekbare stof dus dat sluit mooi aan.

Tip: ik heb hem bij De Kroo gekocht met 15% korting (kortingscode bovenaan website) dus dat is mooi meegenomen!

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:53

Ik zie nu dit topic en heb interesse in de jas of bodywarmer ik twijfel alleen in de maat.
Hoe valt de jas of bodywarmer?

Ik draag meestal XL maar heb ze liever iets ruimer zitten zodat er nog een dik vest onder kan.
Het is voor op de scooter naar stal.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18025
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:06

Ik heb inmiddels 3 jaar de HKM bodywarmer, gekocht voor op de motor, maar ik draag dat ding overal naar toe. Ik heb meerdere powerbanks, dus als hij leeg is, wissel ik ze gewoon om. Die 4 uur is een beetje afhankelijk van de omstandigheden: met -4 2 uur op de snelweg, dan is hij daarna wel redelijk leeg hoor :)) Maar dat geeft dus niet, je kan er echt elke powerbank met USB aansluiting aan hangen.

Qua maat moet je vooral kijken waar je hem wil dragen. Hij ademt slecht/niet, dus ik wil hem niet te dicht op mijn huid hebben. Ik draag hem dus over mijn trui en onder mijn donslaagje op de motor. In andere situaties wil ik hem ook nog weleens onder mijn trui aantrekken, maar dat vind ik eigenlijk niet fijn. Maar ik heb dus wel een royale maat genomen om hem als laag tussen trui en jas te dragen.

Ik ga even kijken, vorig jaar hadden ze een getailleerde versie, ik heb nog de ongetailleerde. En ik wil er eigenlijk nog 1 bij.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:32

Ik wil hem graag met een (dik) vest/trui er onder dragen maar twijfel tussen xl en xxl. De ene webshop zegt nml xl is 42 en xxl is 44. Ik draag normaal nml xl/44

Wat vind jij vd maat? Welke heb je en welke draag je normaal?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18025
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:43

Als je hem graag over iets (diks) aan wilt trekken, zou ik zeggen kies voor de grotere maat. Als ik een trui koop, gok ik vaak als eerste maat M, mijn bodywarmer is maat L. En die is dan ook nog ongetailleerd, dus valt al snel wat ruimer dan een getailleerd model. Dus ik zou de xxl gokken.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:08

Top dan ga ik die bestellen, dank je wel

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ervaringen HKM bodywarmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:35

Ik vond de bodywarmer via 2e kansje in een XL, gegokt dat die zou passen en anders wou de staleigenaar m passen naar hij zit zelfs wat ruim omdat hij erg rekbaar is.

Wie heeft hier zowel de jas als de bodywarmer?de jas staat ook nog op mijn lijstje maar twijfel of ik XL nodig heb of XXL.
Probleem zit hem vaak bij mij in schouders/bovenarmen en kan nergens een maattabel vinden :(