Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoera! Ozosnel is terug!

 
Profiel   

Sinterklaas
Algemeen

[ img ]
We zijn weer samen, Ozosnel en ik! Dank jullie wel!
Foto: R.F. (Roel) Jorna/Wikimedia Commons


Ja, jullie lezen het goed Bokkers! Ozosnel is weer thuis! Pakjesavond kan gewoon doorgaan zoals het moet gaan! Hij staat weer lekker warm en veilig in zijn weide en schuilstal achter het Grote Pietenhuis. Hij kan vandaag dus gewoon op pad om overal cadeautjes te brengen!

Waar we hem uiteindelijk hebben gevonden? In Brabant natuurlijk, de provincie waar we al die tijd al op zoek waren naar hem. Profpiet heeft, met jullie tips erbij, op zijn computer gevonden waar we moeten zijn. Zijn roep “Eureka! Ik heb het gevonden!” was dan ook door het hele Pietenhuis te horen. Enige mindere was dat hij dit riep op een moment dat mijn pietjes en ik allemaal net lekker lagen te slapen, nadat we eerst alle schoentjes hadden gevuld die de kinderen hadden gezet. Gelijk het hele pietenhuis in rep en roer, verdorie. Vooral Pietje Paniek, die schoot helemaal in paniek. Gelukkig konden we hem snel kalmeren. Ik heb Profpiet wel even duidelijk gemaakt dat hij ons nooit meer zo ruw moet wekken, we hebben allemaal onze rust hard nodig. Want alleen dan blijven we helder en kunnen we zaken oplossen, zoals vandaag in Tilburg. In één van de schoentjes daar zat gisteren namelijk ook een briefje van een jongetje dat zijn olifantentasje met safari-tekenspullen kwijt was. Arme kereltje was zó verdrietig… Dat was het tasje dat wij gevonden hebben bij de Brabanthallen, ik heb gelijk de Hoge Hoogtepiet opdracht gegeven om deze bij dit jongetje te brengen. Onze oudste Linnenkamerpiet had nog een mooie en zachte, ouderwetse manier om het tasje schoon en fris te krijgen, dus het ging helemaal netjes weer terug. Ik heb er nog een olifanten-suikerbeestje en een marsepeinen leeuwtje bij in gedaan, heeft hij ook gelijk wat te smikkelen terwijl hij zit te tekenen.

Sint ging dus tevreden naar bed, totdat Profpiet dus ineens begon te schreeuwen. Vanmorgen heb ik hem, na het ontbijt met een bordje warme pepernotenpap en een glas verse jus ‘d orange van de sinaasappels van de groentenman uit Gorinchem, even uitgevraagd. Want wat had hij dan gevonden? Nou, Profpiet kwam er na veel onderzoek achter dat ze in het Brabantse Hilvarenbeek een groot park hebben, Beekse Bergen. Daar hebben ze een Speelland, je kunt er overnachten in een hotel of op een resort én er zit een groot safaripark! In dat safaripark kun je de Big Five spotten, alle vijf de dieren hebben ze daar: de Afrikaanse olifant, het luipaard, de neushoorn, de Kaapse Buffel en de koning der dieren, de leeuw. En in de souvenirwinkeltjes kun je knuffeltjes, tasjes, tekenspulletjes enzovoorts vinden van allerhande dieren. Daar kwam ook dit tasje vandaan, dat had het jongetje mij geschreven. Toen wist ik ook genoeg, daar moesten we dus heen! Chauffeurpiet heeft ons daar uiteraard weer netjes daar naartoe gereden.

Ik ben daar in het verleden al eens met mijn pieten geweest en bij de kassa herkenden ze mij dan ook meteen. Een kaartje kopen was niet nodig, die vriendelijke jongeman liet ons zo binnen. Maar waar ga je dan zoeken? Want het park is heel erg groot en Ozosnel kon overal zijn. Volgens de plattegrond zijn er in het safaripark vier mogelijkheden om alles te zien: de autosafari, de bus safari, de bootsafari en de wandelsafari. Er was niet genoeg tijd om als groepje alle safari’s achter elkaar te doen, in de tussentijd zou mijn trouwe paard ook al opgegeten kunnen zijn door een paar hongerige roofdieren, bijvoorbeeld de leeuwen. We hebben dan ook besloten om ons op te splitsen. De bus safari is officieel niet te doen van 1 oktober t/m 31 maart, maar voor ons werd er een uitzondering gemaakt. Ze hebben speciaal voor ons een safaribus gepakt, Profpiet ging met hen mee en zou goed opletten of hij Ozosnel ergens zag lopen. Hoge Hoogtepiet geniet niet alleen van hoogtes, maar ook van varen en is op de boot gestapt om de bootsafari af te speuren naar mijn lieve paard. Het was het meest logisch dat Chauffeurpiet de autosafari zou gaan doen, maar dat zag hij nog niet zo zitten. Hij was bang dat er dieren aan zijn auto zouden gaan likken, bijten, trappen of krabben en die auto is hem alles, die is hem zeer lief en wil hij liever niet kapot. Samen met verzorgers hebben wij hem er gelukkig van kunnen overtuigen om toch de autosafari te gaan rijden. Hij kreeg een portofoon mee, net als Profpiet en Hoge Hoogtepiet. Als ze Ozosnel dan zouden zien, konden ze Paardpiet en mij meteen oproepen. De pieten hebben wel allemaal een mobiele telefoon, maar met een portofoon konden we ook iedereen tegelijk oproepen. Dat zou sneller gaan dan appjes sturen of één voor één iedereen bellen. En snelheid zou wel nodig zijn als hij bij een roofdier in het verblijf zou zijn gekomen. Paardpiet en ik zouden de wandelsafari gaan lopen, zo hadden we allemaal wat en konden we snel het hele park doorzoeken. De wandelsafari is wel de langste van allemaal, dus we hadden ook afgesproken, dat als de anderen klaar zouden zijn met hun safari’s, dat ze dan ons op de wandelroute zouden komen helpen.

Nadat de drie pieten in hun vervoermiddel vertrokken waren, zijn Paardpiet en ik aan de wandelsafari begonnen. We waren nog maar net aan het lopen toen er een verzorgster, rangers worden deze hier genoemd, naar ons toe kwam rennen. Zij had van de vermissing van Ozosnel gehoord en toen zij ons zag lopen, bood zij ons gelijk haar hulp aan. Zij zou ook een deel van de wandelroute gaan lopen, in de hoop hem te vinden. Via haar tablet stuurde ze ook een bericht rond naar alle andere rangers, om ook hun ogen open te houden. Dat vonden wij natuurlijk erg lief van haar. En toen gebeurde het, lieve bokkers. Toen wij bij de Afrikaanse Olifanten liepen, kwam er een klein meisje op ons afgestapt van zes jaar oud. Zij had bij de Grévy zebra’s een exemplaar gezien dat helemaal wit was, er zat geen streepje op. Dat vond zij maar vreemd, een zebra zonder strepen… Het dier was vriendjes met een zebra, vertelde ze. Toen moest ik mij even achter mijn oor krabben, kon dat mijn Ozosnel zijn? Ik heb haar gelijk gevraagd waar ze dat witte dier had gezien, het meisje pakte toen mijn hand en leidde mij en Paardpiet mee. Op een gegeven moment stopte ze, wees en zei “Daar Sinterklaas! Daar staat hij!” en waarempel! Daar stond inderdaad mijn lieve Ozosnel, lekker knus te kroelen met een heel knap zebravrouwtje. Ozosnel had blijkbaar een vriendinnetje gevonden. Nou is hij een ruin, dus veulentjes zullen er niet van komen, maar iedereen verdient een lief vriendje of vriendinnetje toch?

Ik heb Profpiet, Hoge Hoogtepiet en Chauffeurpiet opgeroepen met de portofoon en gevraagd om naar deze Grévy zebra’s te komen. In afwachting van de mannen heeft Paardpiet nog snel een filmpje gemaakt met haar mobiele telefoon. Intussen hebben de rangers van het park ons ook goed geholpen. Deze prachtige zebra’s delen hun savanne namelijk met een aantal andere dieren: zwarte paardantilopen, Nubische giraffen en Kaapse Buffels. En sommige dieren wil je liever niet mee in aanraking komen, de gedachte alleen al, brrrr… De rangers hebben al deze dieren naar hun binnen verblijf weten te lokken met allerlei lekkere hapjes en Ozosnel voor ons van de Savanne gehaald. Zij hebben zelfs een trailer ter beschikking gesteld om hem weer naar het Grote Pietenhuis te brengen. Geen probleem voor Chauffeurpiet hoor, die heeft alle rijbewijzen die er maar zijn, voor alle mogelijke motorvoer- en motorrijtuigen, al dan niet met aanhanger of extra codes voor vakbekwaamheid. Je hoeft het maar te noemen of hij mag én kan ermee rijden. Ook laat hij zich elk jaar een dagje bijscholen bij de RDW, om zo op de hoogte te blijven van alle veranderende verkeersregels. Wel heel fijn hoor om zo’n piet te hebben, dat blijkt ook nu maar weer. Wij zijn met de auto én trailer de autosafari op gereden en vanaf daar hebben we Ozosnel in de trailer kunnen laden, uiteraard na eerst even geknuffeld te hebben met hem. Het behulpzame meisje zijn we uiteraard ook niet vergeten. Op haar verlanglijstje stond een mooie, lieve knuffelgiraffe en die zijn we dan ook samen gaan uitkiezen in een van de souvenirwinkels van het safaripark. Van Paardpiet kreeg ze ook nog een grote chocoladeletter mee. Ze was zo ontzettend blij, dat ze met haar ouders mee huppelde in plaats van dat ze gewoon liep. Wij waren ook heel blij, we zijn zo snel als dat mocht met Ozosnel teruggereden naar het Grote Pietenhuis. Daar kreeg hij een verse baal hooi, een portie paardenbrok, veel wortels en appels en Paardpiet heeft zijn hoeven bekapt en opnieuw beslagen met magische gouden ijzers. Zo is hij weer helemaal klaar voor pakjesavond! Hartelijk bedankt voor al jullie hulp lieve bokkers, dankzij jullie is hij weer terug bij ons. We hebben een mooie foto van zijn zebravriendinnetje in de stal gehangen en mijn trouwe schimmeltje beloofd dat we voortaan elk jaar bij haar op bezoek zullen gaan! Chauffeurpiet is vandaag nog een tweede keer naar Hilvarenbeek gereden, om de geleende trailer terug te brengen. Deze hadden we nog even goed volgepropt met allerlei lekkere hapjes voor de dieren en een grote zak lekkernijen voor alle medewerkers van de Beekse Bergen. Want mede dankzij hen is het zo goed afgelopen!

Ik wens iedereen een hele fijne pakjesavond! Heel veel liefs van

Een hele blije Sinterklaas
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 13:53 



 
Profiel   

Wat fijn voor u Sinterklaas!

Mijn complimenten voor degenen die dat allemaal hebben gedaan. Ik heb er hard om gelachen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 16:43 



 
Profiel   

Sinterklaas, ik denk dat Ozosnel zich wat eenzaam voelde, en daarom op zoek ging naar een vriendinnetje.

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 07:52 



 
Profiel   

Wat fijn Sinterklaas! Fijne terugreis nog gewenst! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 11:05 



 
Profiel   

Dandelion07 schreef
Mijn complimenten voor degenen die dat allemaal hebben gedaan. Ik heb er hard om gelachen!


Niet doorvertellen want er zullen vast nog mensen zijn die geloven, maar ik weet wel dat onze eigen SchrijfPiet JPitty een hoofdrol heeft gehad, samen met de rest van het team :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 15:14 



 
Profiel   

Voor mij is het grootste mysterie nog steeds hoe hij spullen achterliet van plekken waar hij nog niet was geweest?

Echt een magisch dier :D :))
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 18:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen