Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 123 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 168  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

PSSM1 en PSSM2 in verschillende rassen: stand van zaken

 
Profiel   

Mijn paard werd heel erg statisch van de recuptex als onderdeken, en raakte daar enorm van in paniek met dekens af en op doen, dus ik ben er toen helaas vrij snel weer mee gestopt om ‘m als onderdeken te gebruiken…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 12:48 



 
Profiel   

Thanks voor de reacties!
Ja zeker eerst even opbouwen, kijken hoe ze erop reageerd enz :)
Hij is al verzonden! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 14:13 



 
Profiel   

Opbouwen is niet meer nodig zegt Bucas zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 15:43 



 
Profiel   

Ik heb de Turnout variant zo opgelegd zonder opbouwen. Geen Problemen mee gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-22 23:34 



 
Profiel   

Sweetiee schreef
net ook weer alle kosten op een rijtje gezet. is gewoon niet leuk meer. 63 euro voor 5 kg erwteneiwitisolaat! en daar doe ik dan 12 dagen mee. %)
ga denk ik toch maar eens die myocare van Marstall proberen, gezien er steeds meer goede verhalen over komen.


Dat is een flinke hoeveelheid eiwitten die je geeft. Mag ik vragen waarom je zoveel geeft? Is dat iets wat je opgebouwd hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 18:57 



 
Profiel   

DenB schreef
Sweetiee schreef
net ook weer alle kosten op een rijtje gezet. is gewoon niet leuk meer. 63 euro voor 5 kg erwteneiwitisolaat! en daar doe ik dan 12 dagen mee. %)
ga denk ik toch maar eens die myocare van Marstall proberen, gezien er steeds meer goede verhalen over komen.


Dat is een flinke hoeveelheid eiwitten die je geeft. Mag ik vragen waarom je zoveel geeft? Is dat iets wat je opgebouwd hebt?


Ja ze krijgt 300/400gram per dag. Zat eerst op 400 maar ga toch proberen terug te gaan richting 200 nu we voorlopig zeer weinig mogen doen.
Dit gaf ik haar omdat we best wel intensief trainden, 3 tot 4 keer in de week 20/25km ritjes en verder in de bak nog trainen. Ze had 1 dag rust in de week.
Nu ik alleen te horen heb gekregen dat rijden ver uit beeld is en alles weer rustig opgebouwd moet worden zit ik er wel aan te denken om het toch weer af te gaan bouwen.
Ik had het idee dat de hoeveelheid haar wel goed deed icm de training omdat ze heerlijk ontspannen maar toch lekker voorwaarts was en vrolijk oogde.

Overigens heb ik de recuptex therapie deken vandaag binnen gekregen. Heb m nu net een half uurtje op liggen en ze ging van erg actief hooi eten naar erg slaperig en gapen. Ze staat nu doodstil met haar oogjes half toe, heerlijk om te zien.
Als ze zo flink reageerd ga ik het wel voor de zekerheid gewoon opbouwen. Kan geen kwaad om te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 19:43 



 
Profiel   

Oh wat fijn zo’n goeie reactie op de deken!

Opbouwen kan, maar hoeft niet perse.
[ img ]
https://hypostore.nl/blog/gastblog-by-b ... rapy-light

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:54 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Oh wat fijn zo’n goeie reactie op de deken!

Opbouwen kan, maar hoeft niet perse.
[ [url=m/wy8hu1.jpg]Afbeelding[/url] ]
https://hypostore.nl/blog/gastblog-by-b ... rapy-light


Oh nice! Dan krijgt ze m vanavond lekker op :D
Past gelukkig ook heel netjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 10:38 



 
Profiel   

[quote

Dat is een flinke hoeveelheid eiwitten die je geeft. Mag ik vragen waarom je zoveel geeft? Is dat iets wat je opgebouwd hebt?[/quote]

Ja ze krijgt 300/400gram per dag. Zat eerst op 400 maar ga toch proberen terug te gaan richting 200 nu we voorlopig zeer weinig mogen doen.
Dit gaf ik haar omdat we best wel intensief trainden, 3 tot 4 keer in de week 20/25km ritjes en verder in de bak nog trainen. Ze had 1 dag rust in de week.
Nu ik alleen te horen heb gekregen dat rijden ver uit beeld is en alles weer rustig opgebouwd moet worden zit ik er wel aan te denken om het toch weer af te gaan bouwen.
Ik had het idee dat de hoeveelheid haar wel goed deed icm de training omdat ze heerlijk ontspannen maar toch lekker voorwaarts was en vrolijk oogde.

Overigens heb ik de recuptex therapie deken vandaag binnen gekregen. Heb m nu net een half uurtje op liggen en ze ging van erg actief hooi eten naar erg slaperig en gapen. Ze staat nu doodstil met haar oogjes half toe, heerlijk om te zien.
Als ze zo flink reageerd ga ik het wel voor de zekerheid gewoon opbouwen. Kan geen kwaad om te doen :)[/quote]

Dankjewel voor je uitleg. Met zoveel training kan ik me wel voorstellen dat er veel eiwitten in gaan. Wat ontzettend balen dat het van zo goed naar nu niet kunnen rijden is gegaan. De eiwitten een beetje afbouwen zou me ook niet zo gek lijken voor nu. Ik duim mee dat het opbouwen straks goed gaat en jullie de training weer volledig op kunnen pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-22 13:03 



 
Profiel   

Ja eiwitten ben ik nou 1 schepje minder per 3/4 dagen aan het afbouwen.

Ze heeft sinds gisteravond de recuptex 24/7 op en leek vandaag wel een vrolijke 2 jarige qua energie!
Ik voer ze in de weide allemaal in hun eigen voerpaddocks en ging een stukje rennen naar de volgende opening (die van haar) ze rende al bokkend met mij mee, dat doet ze toch niet gauw!
Ze is ook erg warm onder de deken. Staat nu met een 200grams met hals over de recuptex deken heen en ze voelt veel warmer en losser aan als wanneer ik 2x 200 gram erop leg bij haar. Wel grappig dat dat zo'n verschil maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-22 23:55 



 
Profiel   

Wat heerlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-22 08:24 



 
Profiel   

Hallo!
Nog even een update over de recuptex deken van Bucas.
Mijn merrie heeft m nou 3-4 dagen volledig op en gisteren eventjes kort haar aan de longeerlijn gepakt om te kijken hoe ze liep. Ik had een show arabier aan de lijn volgensmij :+
Ze maakte heerlijke ruime losse passen in draf en in galop kwam haar staart omhoog en leek ze net een draak :')
Volgensmij voelt ze dr eigen dus al wel weer een heel stuk beter vergeleken met hoe ze 2 weken terug nog aan de lijn liep, toen kreeg ik er amper een gehele ronde draf uit.

Merk alleen wel dat ze in stap de neiging heeft hele grote passen te maken waardoor ze op haar voorhand valt en haar voor voeten met achteren steeds aan tikt. Dat is dus wel iets om even op te letten dat we gewoon rustig blijven doen en ze haar eigen eerst weer goed kan gaan dragen. Rustig aan grondwerk dus :)

Maar de deken lijkt tot nu toe enorm goed te helpen! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 11:36 



 
Profiel   

Wat een top bericht!! Fijn zeg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 11:43 



 
Profiel   

Ik voer Marstall Myocare aan mijn darm probleem paard. Het enige is dat ik kan niet echt ergens in de buurt kan vinden wie het op voorraad hebt. Weet iemand een winkel in de buurt van Amsterdam wie het verkoopt? Is een beetje irritant om 4 euro verzend kosten te betalen elke keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-22 22:09 



 
Profiel   

Phonix, https://roosdiervoeders.nl/marstall-paardenvoer/ verkoopt Marstall, ik zou eens bellen of ze de Myocare kunnen bestellen voor je.

Of anders: https://paardvoeding.nl/product-categorie/supplementen/ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-22 05:19 



 
Profiel   

https://lavor.nl/98/2311-MARSTALL-MYOCARE-MUESLI.html

Verzendkosten 1,55 per zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-22 10:12 



 
Profiel   

Dankjewel! Heb probeert Roos te bereiken maar moet maar langs gaan denk ik.

Zal Lavor checken. Is al over 2 euro goedkoper :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-22 10:52 



 
Profiel   

Phonix schreef
Ik voer Marstall Myocare aan mijn darm probleem paard. Het enige is dat ik kan niet echt ergens in de buurt kan vinden wie het op voorraad hebt. Weet iemand een winkel in de buurt van Amsterdam wie het verkoopt? Is een beetje irritant om 4 euro verzend kosten te betalen elke keer.

Ik heb bij marstall zelf gekeken naar dealers/verkopers van hun en ben elk bedrijf wat in de buurt zat gewoon gaan bellen. Meerderen bedrijven waren wel bereid om het bij de volgende bestelling extra mee te pakken voor mij toen, ookal hadden ze het niet standaard in het assortiment.

Nog even een vraagje voor de andere therapiedeken gebruikers. Staan jullie paarden ook onder minder dikke dekens sinds je die deken gebruikt?
Ik heb m nu dus 24/7 op en zoals ik laatst zei gaat het super goed. Maar wat mij t meeste op valt is hoe ontzettend warm ze onder die deken staat met enkel een 200grams winterdeken er nog bij op. Normaal zou ze met dit weer 500 tot 800 gram op hebben en dan zou ze nog veel binnen staan. Nu staat ze onder 200gram met daaronder die recuptex deken en ze staat gewoon lekker buiten en voelt telkens heel warm aan. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 10:48 



 
Profiel   

Mijn paard staat dit jaar voor t eerst zonder deken dankzij oa de vitamine e en selenium. Dus dat durf ik niet te zeggen.

Er is een topic over recuptex ervaringen, welli ht daar eens vragen?

Dit plaatste dochorse gisteravond nog, gemeten met thermografie:
[ img ]

Alleen niet bekend hoelang die is op geweest en wat het verschil is met een gewone deken. Dat was nog wel interessant geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 14:32 



 
Profiel   

Oh dankjewel! Ik wist niet dat die er was :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 16:24 



 
Profiel   

Ik heb die van mij onder de recuptex outdoor en heb het gevoel dat ze zeker warmer is dan onder een deken met vergelijkbare dikte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-22 19:19 



 
Profiel   

Goedenavond allen!

Hier zijn we weer. Gister halsoverkop naar de kliniek geweest omdat ze zo kreupel bleef. Conclusie; artrose in het spronggewricht naar beneden tot en met het hoefgewricht. Gradatie 2 van de 4, nog niet schrikbarend erg. Maar niet een diagnose wat we hadden willen zien natuurlijk.

Er zijn voor nu 3 opties. Ik heb even de tijd gekregen om erover te denken. Gezien haar PSSM1, die we nu zo goed als onder controle hebben, is het een lastige.

Het inspuiten met corticosteroïden... was de 1e optie. Nou ben ik, door PSSM1, erg huiverig wat ik erin laat spuiten. Ik heb van horen zeggen om mij heen gehoord dat dit dikwijls met PSSM'mertjes fout gaat. Waarom of hoezo daar kan ik geen antwoord op geven.

Optie 2 was van Bailey bloedafnemen. Dat bloed wordt helemaal gefilterd tot er alleen witte bloedcellen overblijven, en dit dan vervolgens inspuiten op de artrose plekken... dit zou gezien de PSSM goed moeten gaan omdat dit lichaamseigen is. Echter; dit kostte minstens 300,-. Dit was niet het enige waarom ik er mijn vraagtekens bij had. Hij kon niet met een beetje zekerheid zeggen dat het uberhaupt ging werken, en als het dan wel werkte kon hij ook niet zeggen voor hoelang het zou werken... dus als je pech hebt betaal je minstens 300,- voor de behandeling en vervolgens werkt die misschien net een maandje... allemaal erg veel giswerk.

Optie 3 was voor de rest van dr leven op Buut. Ook geen lekker spul om de rest van je leven aan te moeten zitten. Ook gaf hij zelf toe dat het op lange termijn erg schadelijk kan zijn voor de maag en de darmen. Daarbij komt nog dat, indien mij geheugen mij nu niet voorliegt... Ik het een week 2x daags heb moeten geven en mevrouw het na enkele dagen niet meer opvrat.

Ik voel mij nu dus erg met de rug tegen de muur staan. Neig zelfs naar de witte bloedcellen in ieder geval te proberen. Maar wat ik al zei; werkt dit maar kort is dat geen optie voor de rest van haar leven.

Mijn vraag, waar ik ook heel google en FB voor afspeur; Zijn er hier PSSM (liefst 1 maar alles is welkom) eigenaren die gewerkt hebben met corticosteroïden. Zo ja wat was hier het resultaat van in combinatie met de PSSM?

Lieve kerstgroet,
een sippe Natascha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 00:06 



 
Profiel   

Ik lees hier mee, maar kan bij artrose niet ook iets helpen voor het smeren van de gewrichten zoals ze bij honden en katten ook doen? Glucosamine en dergelijke?
Of hoe heet dat kruid, wat ook klein beetje pijnstillend werkt, bij zowel vind als mens?
Geen idee hoor, maar misschien dat een tijdje buut en daarna zoiets ook al genoeg verlichting kan geven? Weet niet of ze bij paarden dus ook zo fijn werken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 08:25 



 
Profiel   

Inspuiten van gewrichten kan naar mijn weten geen kwaad met PSSM, ik heb het bij mijn paard ook 2x laten doen.
Langdurig pijnstillers geven is echt funest voor de maag, dat zou ik zeker niet doen.
Je kunt wel zoeken naar natuurlijke middelen die het gewricht smeren en pijnstillend werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 08:28 



 
Profiel   

Hoe gaan jullie pssm’ers op dit weer?

Dankzij de extra eiwitten, aminozuren, magnesium, vitamine E en selenium is mijn paard voor het eerst goed deze winter.
Hij houdt het veel langer vol zonder deken. Maar de afgelopen dagen was voor hem echt teveel zonder deken (20-50mm regen over 19 uur verspreid).
Ik had nog geen deken op gedaan omdat hij ook voor ‘t eerst echt zelf warm en in beweging blijft. Maar ik kies er nu toch voor dat hij het maar ietsje te warm heeft en dan geen pijn :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 15:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 123 van de 168 [ 4179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 168  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen