Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Motivatie om te trainen weg

 
Profiel   

Sorry TS voor dit één tweetje tussen mij en Elisa. ;-)

Maar ik hoorde om mij heen dit geluid veel te weinig en dat helpt niet als je een iets ouder paard hebt.
Dus als je gebrek aan motivatie óók voorkomt uit de leeftijd van je paard en het al dan niet nog veel toekomst voor je zien, zijn dit wel waardevolle ervaringen om even te lezen.

Ieder paard is natuurlijk anders maar laat je niet door je omgeving aanpraten dat je al aan pensioen moet denken. Laat je niet door leeftijd een plafond aanpraten dat er misschien nog helemaal niet is. Als je paard goed aanvoelt: ga er weer lekker voor. +:)+

Mijn bijrijdster stapte deze week nog glunderend van mijn 26 jarige af. Die hadden zo lekker gedressuurd samen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 09:40 



 
Profiel   

Hier zegt de dierenarts steeds: je hebt het altijd al goed aangevoeld wanneer er iets is. Als zijn pensioen noodzakelijk geworden is ga je dat óók voelen en het gaat je niet overvallen. Het sluipt er in, het is niet ineens pats klaar.

Vanavond wassen en morgen scheren -O- heb daar zo’n hekel aan }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 13:44 



 
Profiel   

Ja dat is het meestal, het sluipt er in..als je je paard goed aanvoelt dan merk je veranderingen snel genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 14:13 



 
Profiel   

Herkenbaar:-) ik ben een koukleum, en stel naar buiten gaan steeda uit... :D mijn jonge paard staat veel buiten op een groot stuk. Maar ik heb haar niet om stil te staan zeg maar;-)
Wat ik heel leuk vind om te doen: parelli. Gestart via vriendin en haar cd's, en wat tips. Er ging een wereld open, terwijl ik al 30 jr paarden heb:-)
En verder werk ik haar aan de longe met die blauw gele dual balance schuimrubber balken. Moet ze echt haar koppie gebruiken, en ik ook! Dat gaat lekker rustig, met stap en evt draf ben je zo 30 min verder en dat is max hiermee.
En min 2 dagen vrij per week, dan is het zo om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-22 15:14 



 
Profiel   

Hoe is het inmiddels met je motivatie?
De mijne is ver zoek momenteel met de koude.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 22:13 



 
Profiel   

Wellicht leuk om wat doelen te stellen qua buiten rijden en evt timen met equilab?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 22:13 



 
Profiel   

ik denk dat vele hun motivatie minder is met dit slechte weer. Vroeger toen mijn paard nog veel op stal stond was dat mijn motivatie want dan kwam hij er nog eens extra uit.

Nu staat hij 24/7 buiten op een grote pp en komt hij hoe dan ook aan zn beweging. Eerder dagje vrij is dan makkelijker.

Vorige week was ik 5-6 dagen elke dag wel wat met hem gaan doen.. Deze week heb ik hem maar 1x wat mee gedaan. Omdat hij dus lekekr buiten kan lopen blijft zijn basis conditie goed. En kan dit ook gewoon zonder dat ik gelijk op moet bouwen kwa training. Nu is mijn haflinger al wat ouder 24, en echt wel gedacht hij mag met pensioen, vooral naar zijn oogongeluk en hij nu blind is aan 1 oog. Maar hij wilt echt niet met pensioen.. Dus voor nou pak ik hem wanneer ik zin hebt.

nu heb ik nog wel wat doelen met hem dus dat scheelt ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-23 09:12 



 
Profiel   

Ik probeer steevast met een stalgenoot af te spreken, meestal lukt dat. Verder heb ik mezelf een groot doel opgelegd qua sport (afsluiter eigenlijk). Het weer van afgelopen week helpt echt niet, maar ik ben nog niet vh plan afgeweken. Vanavond ben ik er wel alleen en hoop ik dat de bak niet te hard ligt met de koude. Donderdag training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-23 17:21 



 
Profiel   

Grondwerk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 12:07 



 
Profiel   

Ik ben weer super gemotiveerd inmiddels. Maar ik ben verhuisd van stal. Mijn paard had het goed maar ik was in mijn eentje echt aan het verpieteren. Nu heeft mijn paard het nog steeds goed en ik ook. Ik zit weer onder de mensen we zitten in het bos en we hebben cross hindernissen. Ik heb gelijk een ander paard dat motiveert enorm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-23 23:17 



 
Profiel   

Een bijrijder zoeken? Dat je niet zelf altijd maar hoeft te rijden en misschien ook leuk om oefeningen/tips te delen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-23 15:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 61 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen