Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 miniveulentjes van Camille en Eowyn voor 2023

 
Profiel   

Wat leuk Jolanda! Grappig dat je de dames al ziet veranderen. Onze merries krijgen ook al flinke buikjes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 12:32 



 
Profiel   

ja ineens lijken ze dikker , grappig is dat , maar eowyn is ook al 7 maanden op weg, heb jij ook ergens een topic ? van je dikke dames ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-23 22:31 



 
Profiel   

vandaag had ik heel optimistisch foto's gemaakt van de uiertjes van de dames , ik had verwacht dat er bij Eowyn( 212 dagen) wel wat zou zitten , maar echt, het is niet de moeite waard om deze foto's te plaatsen haha , 2 erwtjes op een plankje :D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 20:34 



 
Profiel   

Ahhh gut. Erwtjes op de plank :')
Nee ik heb geen topic gemaakt. Ik ben zo slecht in dat bijhouden...

Ik heb gisteren tietenfoto's gemaakt bij de eerste 3 dames. Mijn dames moeten nog 74 en 83 en 110 dagen tot 330. De andere 2 nog wat langer. Deze eerste 2 dames hebben al wel uiertjes. Maar hun dochters zijn ook pas 3 weken op kamers. De 3de dame nog niks maar ze is maiden dus niet zo gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-23 23:44 



 
Profiel   

oh dat gaat mooi, al snel je eerste veulentjes <3

ik ben zo benieuwd naar alle veulentjes , ook naar die van jou :j

had ook nog foto's willen maken van de dikke buiken maar de dames hadden helemaal geen zin meer, en het was koudddd, dus volgende week maar eens zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 00:12 



 
Profiel   

Ja de laatste paar weken van het jaar en daarna de eerste 2 maanden gaan altijd zo snel hier.
We hebben in december 2 verjaardagen en de feestdagen en in januari 4 en februari ook weer 3 verjaardagen. Als die maanden om zijn dan is Fleur alweer veilig maar die heeft de vorige keer 350+ gedragen. Saffy 330- dus misschien komt saf dr veulentje al wel eerder of weer enkele dagen na mekaar net als 2022.. <3

Jou veulens ben ik ook zeer benieuwd naar. Je merries en de hengst zijn zo klein dat dat alleen maar ini mini veulens kunnen worden :)) <3 hou je ze thuis voor de bevalling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 10:38 



 
Profiel   

wow, 350+ , dat heeft hier nog nooit een gedaan hoor, meestal rond de 330 dagen, soms iets later of eerder. formaat van de veulens kan erg verschillen, Camille is 85 cm. maar haar dochter Eowyn is 90 cm. op de schoft terwijl haar vader maar 80 cm. is . ik gebruik tot nu toe altijd hele kleine hengstjes, maar ze moeten wel goed zijn, dus correct, dwergvrij, fijn karakter, goede bewegers enz. leuk kleurtje is dan een mooi extraatje. de paardjes staan hier altijd aan huis, wij hebben ruim een hectare weide, dus meer dan voldoende voor 4 paardjes :+ de grote stal waar ze ook in bevallen staat ongeveer 5 meter van onze slaapkamer , vaak wekken ze me 's morgens haha :) in de grote stal hangen ook camera's en vanaf een paar weken voor uitgerekende dag krijgen ze ook een halsteralarm om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 15:27 



 
Profiel   

Ah je hebt ze lekker kort bij. Ook heel fijn!
Heb je al een idee wat je met de veulentjes gaat doen? Mogen ze blijven of gaan ze verhuizen?

Haha Fleur is al mijn 2de merrietje die dat doet. Ishara destijds 363 dagen. Net geen jaar.

Misschien gaat het dit jaar wel heel anders qua draagtijd.
Saffy is in elk geval elk jaar wel 2 tot 3 weken eerder
Belle ook 2 tot 3 weken.
Dalila 3 weken eerder.
Fleur dus 3 weken later..
En Dana is maiden dus gewoon uiertje in de gaten houden camera erop, en birth alarm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 20:07 



 
Profiel   

haha wat doe ik met de veulens? ik weet het niet maar ik denk voor de verkoop( volgens manlief toch :) ), maar je weet maar nooit :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-23 01:01 



 
Profiel   

en de dagen gaan maar door, hier een printje van de teller, dit zijn dus de dagen van hoeveel dagen ze drachtig zijn :j de datum erboven is de laatste dekdatum, ik reken 330 dagen tot bevalling


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:56 



 
Profiel   

Begint nu op te schieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 10:43 



 
Profiel   

ja inderdaad, ze worden al mooi rond ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:03 



 
Profiel   

Leuk zeg! Ik volg mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 11:17 



 
Profiel   

hannelot schreef
Leuk zeg! Ik volg mee!

gezellig! welkom in mijn topic <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 12:30 



 
Profiel   

vandaag eindelijk een droge dag en mijn steun en toeverlaat Nina was er om me te helpen, we hebben de dames lekker gepoetst en toen wat foto's gemaakt , op de foto's zijn de buikjes niet zo goed te zien, maar ze zijn echt al flink rond :D ook gelijk even de uiertjes bekeken, er zit een klein beetje werking in, maar goed dat heeft nog tijd genoeg , je moet toch ergens beginnen he? haha :+


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:10 



 
Profiel   

Wat een pluizige dieren :+ geweldig verschil met de zomervacht _O- ben benieuwd wat voor moois ze er van bakken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:29 



 
Profiel   

haha, ja het zijn echt wollige beestjes nu, je hele hand kan er in :), wel lekker zacht en knuffelig zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 15:44 



 
Profiel   

de meisjes doen het nog steeds heel goed, ik vond deze plaatjes met uitleg, is wel voor een groot paard dus de afmetingen kloppen niet, maar de rest wel en dat is leuk om te zien hoe een veulen nu ligt en wat de ontwikkelingen zijn , eerst de print van de teller :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 10:28 



 
Profiel   

Ik volg ook mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 11:10 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik volg ook mee!

leuk kabayo, welkom in mijn topic :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 21:34 



 
Profiel   

we hebben gisteren onze dikke harige dames maar weer eens op de foto gezet :) , zijn weer twee weken verder, zien jullie verschil met de vorige foto's ? het lijkt wel stil te staan, terwijl Eowyn al best ver is, maar afgezien daarvan zijn ze goed te pas en vrolijk en groeien de buikjes gewoon door , als je ze in het echt ziet lijken ze ook dikker en ronder dan op de foto's ;)


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 16:00 



 
Profiel   

Vind Camille haar buik wat 'lager' hangen en Eowyn wat ronder vergeleken met de vorige foto's. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 18:40 



 
Profiel   

Ik zie niet echt verandering in een zakkende buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 18:41 



 
Profiel   

Camille's buik lijkt idd wat lager te hangen maar dit word haar vierde veulen ook al, en bij Eowyn is het haar eerste veulen, die zit nog wat strakker in haar vel, maar als ik ze hier thuis vergelijk twijfel ik wel eens aan de dekdatum bij Camille, of ze niet eerder gedekt is, maar goed, we gaan het zien, nog even geduld :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 19:19 



 
Profiel   

Twee prachtige merries, die krijgen vast beide supermooie veulens. Ik ben er alvast heel benieuwd naar. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-23 10:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen