Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Edward Gal: 'Ik vond dat mijn jaar geen wedstrijden nu wel voorbij is'

 
Profiel   

Ik was bij deze avond en werd niet blij van dit onderdeel. Maar wel met enige nuance.

Ja dat beest was gruwelijk heet. Je ziet ook aan zijn hele hals dat hij heel erg de neiging heeft om zo kort te worden. Dat je daar weinig voor hoeft te doen. Ik kreeg zelfs het idee (maar nu speculeer ik bijna) dat er iets 'is' met dit paard. Iets gebeurd is.

Maar zelfs dan dacht ik steeds geef eens ruimte, laat de energie er eens naar voren uit. Ik zou heel graag gezien hebben dat ze die kant hadden laten zien. Wellicht zou dat niet veilig geweest zijn? Weten zei wel wat er dan komt? en is dat niet best?
Maar dat had het verhaal veel beter te begrijpen geweest. Veel informatiever geweest. Als je ziet wat er gebeurt als je het ene doet en wat er gebeurt als je het andere doet. En misschien was dit terug rijden en korter laten zijn wel de enige optie voor dat moment.
Maar ik kijk er evengoed niet graag naar. Als dat de enige optie is, weet ik niet of ik het nog leuk vind.

Maar dat idee had ik sowieso de hele avond. Ik had liever wat 'mindere' paarden gehad waar je daadwerkelijk iets mee kunt laten zien. En niet alleen de top, de top in kunnen maar ook de top in op het randje. Maar goed, dan was ik waarschijnlijk op de verkeerde plek want de titel van de avond had me moeten waarschuwen.


Overigens was in dat opzicht het onderdeel van HP een stuk leuker. Die kwam binnen op een (wat onder hem leek) klein ponietje. Best een simpel beestje...... Tot hij er aan het einde iets van vroeg. Toen was het ineens een genot om naar te kijken. lichtvoetigheid en expressie. Bijna onherkenbaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:05 



 
Profiel   

Plop1997,
wat ik bij TAKT wat jammer vind is dat men teveel op een houding werkt, terwijl ruiters zo verschillend zijn in hun lijf en dus ook anders moeten zitten.
Even zo laat elk paard je anders zitten en daar moet je in mee om onafhankelijk te kunnen blijven zitten, denk ik, dat is mijn eigen ervaring

Dan is het zoeken naar de juiste houding op eigenpaard in eigen zadel thuis vaak een probleem

Dat is wat EG en HP ook doen een houding een manier en een systeem
terwijl als je een paard het werk "vrijwillig" wil laten doen het wel goed over zijn/haar eigen lijf moet kunnen beschkken, dan zie je ook blije en ontspannen paarden die zich inzetten om een goede proef te rijden

methodes op maneges ken ik niet, heb er zelf geen ervaring mee wel met ruiters die ik op pensionstallen zie en alleen maar manege ervaring hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:07 



 
Profiel   

pol013 schreef
Ik was bij deze avond en werd niet blij van dit onderdeel. Maar wel met enige nuance.

Ja dat beest was gruwelijk heet. Je ziet ook aan zijn hele hals dat hij heel erg de neiging heeft om zo kort te worden. Dat je daar weinig voor hoeft te doen. Ik kreeg zelfs het idee (maar nu speculeer ik bijna) dat er iets 'is' met dit paard. Iets gebeurd is.

Maar zelfs dan dacht ik steeds geef eens ruimte, laat de energie er eens naar voren uit. Ik zou heel graag gezien hebben dat ze die kant hadden laten zien. Wellicht zou dat niet veilig geweest zijn? Weten zei wel wat er dan komt? en is dat niet best?
Maar dat had het verhaal veel beter te begrijpen geweest. Veel informatiever geweest. Als je ziet wat er gebeurt als je het ene doet en wat er gebeurt als je het andere doet. En misschien was dit terug rijden en korter laten zijn wel de enige optie voor dat moment.
Maar ik kijk er evengoed niet graag naar. Als dat de enige optie is, weet ik niet of ik het nog leuk vind.

Maar dat idee had ik sowieso de hele avond. Ik had liever wat 'mindere' paarden gehad waar je daadwerkelijk iets mee kunt laten zien. En niet alleen de top, de top in kunnen maar ook de top in op het randje. Maar goed, dan was ik waarschijnlijk op de verkeerde plek want de titel van de avond had me moeten waarschuwen.


Overigens was in dat opzicht het onderdeel van HP een stuk leuker. Die kwam binnen op een (wat onder hem leek) klein ponietje. Best een simpel beestje...... Tot hij er aan het einde iets van vroeg. Toen was het ineens een genot om naar te kijken. lichtvoetigheid en expressie. Bijna onherkenbaar.


Reactie op het dik gedrukte: Precies. En dan heb je een mega leermoment te pakken voor een groot deel van het publiek. Het is niet allemaal rosegeur en maneschijn. Niet op mijn niveau, niet op hun niveau. Soms moet je gewoon met "braaaaaaf paard, ho hooooooo" door de baan. Dat gebeurt op ieder niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:53 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Nou..heb dit weekend bij Jumping Amsterdam bij de losrijbak staan kijken en geen slofteugel of trekkende binnenhand gezien. Wel heel veel springruiters die na de 2e balk eraf netjes afgroetten en de ring voortijdig verlieten maar toch hun paard beloonden.

Eens. Ik zie ook eigenlijk nooit slofteugels of gesjor bij het losrijden van het springen op hoog niveau.

Ik heb het filmpje van EG niet gezien dus kan er niet over oordelen. Is dat nog ergens na te kijken?
Wat mij wel opvalt is dat het commentaar op FB vooral heel lovend is op de Glock site (hoe verassend) en dat het lijkt of op de jumping amsterdam pagina alle 80 reacties zijn vervangen door een link naar de livestream, alsof dat door de organisatie is gedaan (maar ook hier geen filmpje te vinden). Dat maakt mij dan nieuwsgierig wat daar gestaan heeft dat het vervangen moest worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 11:01 



 
Profiel   

SuperRocky schreef
Nu gaat het over een topruiter op een groot evenement, maar het probleem met dergelijk rijden ligt naar mijn idee in de basis; op de regiokampioenschappen (en dan met name bij de pony's) afgelopen weekenden staan de op de kop getrokken pony's die in een houdinkje lopen en een ruitertje wat geleerd heeft om er aan te hangen vooraan met dik over de 200 punten, terwijl de pony's die met het neusje er uit lopen, losser in hun lijf met een vriendelijk rijdend ruitertje afgeserveerd worden met punten rond de 175-180, want 'de aanleuning moet beter'. En dan heb ik het over de B-L1-L2... Zolang de KNHS/juries er zo naar blijven kijken, kunnen we niet verwachten dat het in de top snel beter wordt. Als we de kinderen op deze manier al leren dat in de krul het belangrijkst is...
In mijn optiek zou ik deze theorie 180 graden draaien, zulk soort veranderingen moeten van boven naar beneden (door)druppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:11 



 
Profiel   

rien10 schreef
pol013 schreef
Ik was bij deze avond en werd niet blij van dit onderdeel. Maar wel met enige nuance.

Ja dat beest was gruwelijk heet. Je ziet ook aan zijn hele hals dat hij heel erg de neiging heeft om zo kort te worden. Dat je daar weinig voor hoeft te doen. Ik kreeg zelfs het idee (maar nu speculeer ik bijna) dat er iets 'is' met dit paard. Iets gebeurd is.

Maar zelfs dan dacht ik steeds geef eens ruimte, laat de energie er eens naar voren uit. Ik zou heel graag gezien hebben dat ze die kant hadden laten zien. Wellicht zou dat niet veilig geweest zijn? Weten zei wel wat er dan komt? en is dat niet best?
Maar dat had het verhaal veel beter te begrijpen geweest. Veel informatiever geweest. Als je ziet wat er gebeurt als je het ene doet en wat er gebeurt als je het andere doet. En misschien was dit terug rijden en korter laten zijn wel de enige optie voor dat moment.
Maar ik kijk er evengoed niet graag naar. Als dat de enige optie is, weet ik niet of ik het nog leuk vind.

Maar dat idee had ik sowieso de hele avond. Ik had liever wat 'mindere' paarden gehad waar je daadwerkelijk iets mee kunt laten zien. En niet alleen de top, de top in kunnen maar ook de top in op het randje. Maar goed, dan was ik waarschijnlijk op de verkeerde plek want de titel van de avond had me moeten waarschuwen.


Overigens was in dat opzicht het onderdeel van HP een stuk leuker. Die kwam binnen op een (wat onder hem leek) klein ponietje. Best een simpel beestje...... Tot hij er aan het einde iets van vroeg. Toen was het ineens een genot om naar te kijken. lichtvoetigheid en expressie. Bijna onherkenbaar.


Reactie op het dik gedrukte: Precies. En dan heb je een mega leermoment te pakken voor een groot deel van het publiek. Het is niet allemaal rosegeur en maneschijn. Niet op mijn niveau, niet op hun niveau. Soms moet je gewoon met "braaaaaaf paard, ho hooooooo" door de baan. Dat gebeurt op ieder niveau.


Maar als je dat met elk paard, elke keer moet doen, dan moet je jezelf toch eens vragen gaan stellen IMO.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 12:20 



 
Profiel   

Ik kan het filmpje nergens vinden van Edward op Gladiator. Heeft iemand een link? Op hoefslag.nl is geen filmpje meer te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:46 



 
Profiel   

Die is verwijderd. Evenals veel reacties op facebook op het filmpje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:47 



 
Profiel   

Hmmm, dat zegt wel wat, imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:51 



 
Profiel   

Vindt het wel apart dat alle filmpjes lijken weggehaald. Ook op YouTube en zo voort. Op Google staat er dat bepaalde nieuws ook zijn verwijdert.

Kon alleen deze vinden maar die is niet representatief voor hoe erg het was.

https://vm.tiktok.com/ZMYNnQq2G/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:58 



 
Profiel   

Teugels gaan los en hij loopt alsof hij daar al jaren loopt. Of is hij afgemat.
Krijg een beetje het idee dat ze heet gemaakt worden.

Er zit een luchtje aan. Wel enorm gaaf paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:07 



 
Profiel   

Heb het hele internet doorgezocht maar kon niks vinden behalve de onderstaande.

Ze stopte beiden paarden in de midden van de clinic ik zweer van de hals weg te halen..

https://www.instagram.com/reel/CoDI6dMI ... MyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/CoDB2gwI ... MyMTA2M2Y=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:11 



 
Profiel   

Familie Glock heeft een dikke vinger in de pap bij de media.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:24 



 
Profiel   

Niks om trots op te zijn dan zeker :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:26 



 
Profiel   

roosa schreef
Niks om trots op te zijn dan zeker :=

Alstie zijn pauze met een jaartje verlengd zullen we het weten. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:27 



 
Profiel   

Hij heeft de skills om wel te veranderen, ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:39 



 
Profiel   

Ik zag dit stuk over de Nederlandse dressuur

https://www.facebook.com/story.php?stor ... YeddNHhGcl

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:47 



 
Profiel   

Phonix schreef
Heb het hele internet doorgezocht maar kon niks vinden behalve de onderstaande.

Ze stopte beiden paarden in de midden van de clinic ik zweer van de hals weg te halen..

https://www.instagram.com/reel/CoDI6dMI ... MyMTA2M2Y=

https://www.instagram.com/reel/CoDB2gwI ... MyMTA2M2Y=



dat vonden wij idd ook typisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:48 



 
Profiel   

Het lijkt wel of Gal steeds meer met een terugwerkende hand gaat rijden. Had het idee dat Totilas (iets) meer lucht kreeg.

Of ligt dat aan mij..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:22 



 
Profiel   

Heel eerlijk? Ik denk dat iedereen toen wat verblind was door de flitsende bewegingen van Totilas. Mensen waren echt idolaat van die combinatie, en het was zo erg dat je zelfs niet heel subtiel kritisch mocht zijn.

Maar zo vriendelijk gereden was dat ook niet:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:37 



 
Profiel   

Maar daar heeft ie z'n handen nog voor de schoft ipv bijna in z'n eigen blaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:41 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Het lijkt wel of Gal steeds meer met een terugwerkende hand gaat rijden. Had het idee dat Totilas (iets) meer lucht kreeg.

Of ligt dat aan mij..?

Nee Totilas werd ook vreselijk gereden. Toen Rath hem overnam zag ik dat het verbeterende, alleen viel ook Rath voor de media.........hij was niet meer zo apart/ spectaculair, maar rijtechnisch wel goed. Dus Rath ging een oplossing zoeken in de manier van Gal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:44 



 
Profiel   

Benzz schreef
Ladygiroc schreef
Het lijkt wel of Gal steeds meer met een terugwerkende hand gaat rijden. Had het idee dat Totilas (iets) meer lucht kreeg.

Of ligt dat aan mij..?

Nee Totilas werd ook vreselijk gereden. Toen Rath hem overnam zag ik dat het verbeterende, alleen viel ook Rath voor de media.........hij was niet meer zo apart/ spectaculair, maar rijtechnisch wel goed. Dus Rath ging een oplossing zoeken in de manier van Gal.

Yep, met als triest resultaat dat het paard volledig kapot gereden is, door beiden denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:54 



 
Profiel   

Totilas was al kapot toen deze verkocht was. Het sneue verhaal dat Edward van niets wist sloeg nergens op, Totilas was al uitgeprobeerd op stal, dus Gal wist alles.......maar ja zielig doen he......

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 23:03 



 
Profiel   

Dat geloof ik idd wel. Ik vind het nog altijd een tragedie. Totilas was een wonderpaard, maar het zou zo fijn zijn als hij door iemand als Charlotte Dujardin gereden zou zijn, dan was hij nog nog heel denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 23:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 14 [ 345 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen