Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony dressuurhengst gezocht, iemand tips!?

 
Profiel   

Ik had een mooie hengst op het oog maar helaas dekt die niet meer aankomend jaar.

Dus de zoektocht gaat verder! Misschien hebben de bokkers tips!

Ik wil niet binnen de connemara blijven.
Ook mogen de pony's boven de D maat uitgroeien, liever groter dan kleiner.

Ik heb 2 connemara pony's.

Citaat
Pony 1: Is niet zo heel groot in de D maat, mooi front en chique hoofdje, sensibel in haar karakter, een compacte bolle ronde pony. Daar wil ik wat meer lengte in krijgen en vooral een nuchter karakter.


Ik zit te denken aan geronimo taonga, deze durf ik alleen niet op pony 2 te zetten ivm het grote hoofd.

Citaat
Pony 2: Is groot in de D maat en vrij lang, nuchter karakter, wat de grond ingebouwd en heeft een groot hoofd en mag meer beweging hebben. Dus daarin moeten we verbeteren op: beweging en opwaartse bouw met een kleiner hoofd. Zeker niet meer lengte in het lijf dat heeft ze voldoende.


Ik heb 2 tegenpolen laten we maar zeggen.

Ik wil dus geen sensibel, bloederig bloed. Dus welsh en arabier valt af. Ik heb zelf goede ervaring met duitse rijpony's uit mijn ponytijd.

Mijn doel:

Citaat
Ik vind de connemaras in nederland niet zo'n aanwinst en ik wil iets fokken met wat meer potentie of hoe ik dat moet zeggen. Dat is nog mijn sport mind in mijn achterhoofd. Dan worden ze alleen maar knolleriger van zeg maar, de beweging wordt er niet beter van. Ik wil toch wel proberen wat meer beweging erin te krijgen en dat ze wat chiquer worden. Ik zal nog eens even foto's plaatsen van de twee pony's.

Ik fok deze veulentjes puur voor mezelf! Dus niet met het oog op verkoop of commercie. Ik wil een fijne pony fokken voor de toekomst voor mezelf, braaf, liefst mooi en liefst met wat (meer) beweging en die ik dressuurmatig zou kunnen trainen naar het Z.


Pony 1:

[ img ]


Pony 2:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:08 



 
Profiel   

https://www.dressurstall-krohn.com/crow ... unsichtbar

https://stoeterijdubois.nl/gin-fizz-f-1.html

Deze 2 vind ik er aansprekend.
Mooie merries heb je! Ik denk dat beide hengsten beweging kunnen verbeteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 12:43 



 
Profiel   

Waaaauwwww die valk!! En wat een achterbeen, dat zie je zelden nog bij de pony's!! Staat zeker in duitsland, zit je weer met een EU station gebeuren...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:35 



 
Profiel   

Ik ga er van uit dat hij in Duitsland staat

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:45 



 
Profiel   

caro29 schreef
Ik ga er van uit dat hij in Duitsland staat


Ja en ik denk niet dat zij EU station zijn, in een ander topic werd gezegd dat dat illegaal is om dan het sperma in NL te krijgen ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:47 



 
Profiel   

Je kan altijd een berichtje sturen.
Kijk even bij de dekhengsten dan onderaan. Daar staat wel een eu station waar hij verkrijgbaar is

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 15:58 



 
Profiel   

Ik vind New Forest pony's over het algemeen ook hele fijne sportpony's.

Deze stal heeft fijne hengsten staan : https://www.stal-koetsiershoeve.nl/hengsten/

En hier kun je ook eens kijken
http://www.newforestpony.nl/horse-categ ... -hengsten/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-23 16:15 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Waaaauwwww die valk!! En wat een achterbeen, dat zie je zelden nog bij de pony's!! Staat zeker in duitsland, zit je weer met een EU station gebeuren...?


Ik heb mijn stam merrie er drachtig van, ze zijn geen EU station.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 13:19 



 
Profiel   

Nicole schreef
Zonnetje81 schreef
Waaaauwwww die valk!! En wat een achterbeen, dat zie je zelden nog bij de pony's!! Staat zeker in duitsland, zit je weer met een EU station gebeuren...?


Ik heb mijn stam merrie er drachtig van, ze zijn geen EU station.


Hoe heb jij dat geregeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:38 



 
Profiel   

Nicole woont in Duitsland volgens de info onder haar naam, dus die kan Duitse hengsten gebruiken zonder EU gedoe ;)

Ik vind fs next diamond heel tof. Du bois in Nederland heeft vaak ook leuke sportpony's.

Reitland’s Bon Coeur B vind ik ook een interessante hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 22:51 



 
Profiel   

Ik zou zeker eens bij Stoeterij du Bois informeren! Ik weet dat ze ook voor dit seizoen weer een aantal nieuwe hengsten verwachten te kunnen aanbieden. Zal binnenkort wel op de website toegevoegd worden...
Ik denk dat Casanova in ieder geval erg goed zou passen. Vooral om wat meer bergopwaarts model te creëren met verbetering op de beweging. Ze verzenden via dagelijks vers ki (iets wat tegenwoordig steeds minder gebeurd bij grote hengstenstations) en hebben ook goede service wat betreft merrie begeleiding of onverdund insemineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:50 



 
Profiel   

Dragonfly van Stal Hexagon

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 17:24 



 
Profiel   

Phoeboe schreef
Dragonfly van Stal Hexagon



Nee ik wil geen (paard) jazz in mijn pony's fokken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:29 



 
Profiel   

Made in Holland ACB. https://nrps.nl/database/de443430008218 ... olland-acb

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:49 



 
Profiel   

Padoertje schreef

Dit vind ik een mooie als TS net zelf aangeeft geen paard erin te willen fokken. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 16:51 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Padoertje schreef

Dit vind ik een mooie als TS net zelf aangeeft geen paard erin te willen fokken. :')



:') Kan gebeuren _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:01 



 
Profiel   

Eigenlijk wil ik voor pony 2 een mooie grote maat die beweging en een kleiner hoofd fokt hebben.

Pony 1 zit ik voor nu op geronimo taonga nog.

Pony 2, moeilijk maar ik ben erg gecharmeerd van badness zijn model en voorkomen. Ik kan niet zo goed beoordelen hoe het formaat van zijn hoofd is. Hoewel ik mezelf er niet op blind moet staren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:07 



 
Profiel   

Misschien deze? https://www.jboeve.nl/hengsten/winstons-lisandro

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:07 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Padoertje schreef

Dit vind ik een mooie als TS net zelf aangeeft geen paard erin te willen fokken. :')


Meningen kunnen altijd bijgesteld worden toch?! ;) Als je echt wilt verbeteren op beweging en maat, zijn dergelijke hengsten geen slecht idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 17:10 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Eigenlijk wil ik voor pony 2 een mooie grote maat die beweging en een kleiner hoofd fokt hebben.

Pony 1 zit ik voor nu op geronimo taonga nog.

Pony 2, moeilijk maar ik ben erg gecharmeerd van badness zijn model en voorkomen. Ik kan niet zo goed beoordelen hoe het formaat van zijn hoofd is. Hoewel ik mezelf er niet op blind moet staren.


Tot nu toe alleen nog maar knappe hoofdjes voorbij zien komen van badness!

Volgens mij krijgt Marjolein dit jaar ook weer 1 op de welsh keuring ik dacht een zwarte? Daarbij staan er flink aantal interessante pony’s kwa afstammeling aangemeld bij welsh (wpbr) en nrps.

Bij ons op stal komen er ook 3 voor de keuring (welsh en nwr) met allemaal Duits bloed erin.

Ook een nakomeling van mijn grote liefde Cosmo callidus <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:19 



 
Profiel   

mooney schreef
Nicole woont in Duitsland volgens de info onder haar naam, dus die kan Duitse hengsten gebruiken zonder EU gedoe ;)

Ik vind fs next diamond heel tof. Du bois in Nederland heeft vaak ook leuke sportpony's.

Reitland’s Bon Coeur B vind ik ook een interessante hengst.


Idd, wel sinds tijdje terug verhuist maar woon inderdaad ook nog gedeeltelijk in Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:20 



 
Profiel   

Ik ben zelf niet niet zo van de welsh, ik wil niet dat ze smaller worden of juist sensibel.

De 2 cremello's van du bois spreken me niet aan, de ene is vrij klein en de van cassanova nakomelingen hebben veelal een typisch hoofd wat mij niet aanspreekt (van wat ik in het bokt topic zag).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:44 



 
Profiel   

Ik begrijp je probleem, heb 2 jaar geleden ook besloten om buiten het stamboek te dekken.
Reitland's Diamonds gold was in 2021 via omweg te krijgen maar is toen helaas niet gelukt.
2022 wilde de hengstenhouder dit niet meer en is het Bon Coeur B geworden. Begin juni komt t veulen.

Binnen het stamboek heb ik nu 3 hengsten min of meer op het oog. Ze hebben alle 3 nog een maar en dat maakt het lastig. 1 moet nog gekeurd worden, 1 staat in duitsland en is wit en 1 in frankrijk. Laatste is wel via diepvries beschikbaar maar omdat het met mijn merrie niet zo heel eenvoudig ging wil ik liever eerst nog even kijken of ze dit jaar makkelijker drachtig wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 10:15 



 
Profiel   

Zonnetje81 schreef
Ik ben zelf niet niet zo van de welsh, ik wil niet dat ze smaller worden of juist sensibel.

Hou er rekening mee dat veel Duitse rijpony’s (vrij veel) welsh-bloed voeren, al dan niet partbred. Maar wil je wat chiquer en wat mooiere hoofdjes fokken, tja dan ontkom je er bijna niet aan. En niet alles welshpony’s zijn smal en sensibel.
Ook veel NRPS’ers voeren welshbloed :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 19:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen