Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 298 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

Ik heb 1,5 jaar lang naar tevredenheid het graasmasker van Harry's horse gebruikt. Helaas is hij dit jaar geknapt toen ze ergens achter haakte.
Op zich wel een veilig idee dat ze niet zo maar vast blijft zitten, maar nu moet ik weer een nieuwe kopen.
Ik denk dat ik gewoon weer voor dezelfde ga want ik heb geen klachten, maar vond hem wel een beetje zwaar worden bij langdurig nat weer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 09:44 



 
Profiel   

Ja ik heb dus 4 keer de Harrys Horse gehad en nu die van QHP. Die van QHP zit veel beter alleen tsja die heeft hij nu dus ook kapot. Toch nogmaals besteld en als deze weer binnen een maand kapot is maar wat anders bedenken.. Thinline vind ik belachelijk duur en geloof wel dat hij die ook sloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 09:47 



 
Profiel   

Ik verwacht bij de Thinline dat mijn pony handig genoeg is om via de zijkant te eten.
Ze weet nu ook alle zwakke punten van de slowfeeder te vinden :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 10:03 



 
Profiel   

Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb een harrys horse gebruikt en bontjes ingenaaid maar kreeg alsnog plekken en het is zo'n benauwd ding... mijn paar heeft astma en pollenallergie en hekelt alles dat zijn neus raakt.

De thinline vind ik alleen wel heel veel geld als dat het ook niet is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 10:36 



 
Profiel   

Ik zweer bij mijn eazygrazer, die is alleen nog duurder :)
Van biothane, dus wordt niet nat/zwaar, is heel open dus belemmerd het paard verder in niets.
Het gat is alleen 5 cm, dat is voor veel mensen wellicht te groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 11:16 



 
Profiel   

Ik heb nog een nieuwe thinline liggen.... zal hem eens op zoeken, dan kan hij in het voorjaar op MP. Vond het niks.
Paardlief doet het super met die van HH.
De easygrazer vind ik echt heel mooi, maar inderdaad te groot gat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 11:28 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik verwacht bij de Thinline dat mijn pony handig genoeg is om via de zijkant te eten.
Ze weet nu ook alle zwakke punten van de slowfeeder te vinden :') .

Dat lukte onze pony inderdaad ook hij heeft nu een Tough One, die is niet zwaar en stevig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 13:14 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Ik verwacht bij de Thinline dat mijn pony handig genoeg is om via de zijkant te eten.
Ze weet nu ook alle zwakke punten van de slowfeeder te vinden :') .


Als hij goed is afgesteld kunnen ze niet via de zijkant eten :) Mijne is ook heel slim, maar hij kreeg het niet voor elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 13:14 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Josien_ schreef
Ik verwacht bij de Thinline dat mijn pony handig genoeg is om via de zijkant te eten.
Ze weet nu ook alle zwakke punten van de slowfeeder te vinden :') .


Als hij goed is afgesteld kunnen ze niet via de zijkant eten :) Mijne is ook heel slim, maar hij kreeg het niet voor elkaar

Met gras niet, maar met hooi lukte het prima ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 13:16 



 
Profiel   

Voor mijn giga sloper heb ik een pferd im blick graasmasker. Die is niet stuk te krijgen. Ze kan ook niet langs de zijkant eten. Heb wel de plastic inlegplaten. De leren at ze op. Enige nadeel is dat bij het slootdrinken er alg tussen de 2 platen komt te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 17:21 



 
Profiel   

Wij hebben het hooi laten testen en de uitslag is best bijzonder voor zo'n suikerrijk jaar. Je gaat dan toch twijfelen aan het monster dat ik genomen heb. Ik heb de plukken van de baal in gebruik en wat van een nieuwe losse baal samen gedaan. Daar komt dit uit:
[ img ]

Als het klopt ben ik er wel blij mee :D !

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:48 



 
Profiel   

Als dat klopt ben ik er jaloers op :D
Mooie analyse :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:49 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Als dat klopt ben ik er jaloers op :D
Mooie analyse :j

We hebben de hooiboer specifiek gevraagd om arm hooi dus dat levert hij dan ook haha!
Over een tijdje de nieuwe partij ook eens testen en zien of het vergelijkbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:51 



 
Profiel   



Mijn kleine pony is weer van de boxrust af en is niet bijgekomen *\o/* Ook niet meer afgevallen, maargoed, ik ben al blij dat we het stabiel hebben kunnen houden.
Binnenkort maar weer eens voorzichtig aan de longe beginnen.

Mijne heeft overigens de HH air oid, best tevreden over kwa eten, maar niet heel stevig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 20:32 



 
Profiel   

Die van mij krijgt nu al bijna 3 weken suikerbalans over zijn voer en hij ziet er echt veel beter uit. Niet meer dat enorme buikige en ook geen winderigheid meer.
Ook glanst hij erover en veel minder last van overmatig talg.
Hoop dat het zo blijft als hij straks ook weer op het gras komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 22:35 



 
Profiel   

Ik heb mij vorig jaar al eens gemeld over mijn twee bollies.

Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder en ze zien er echt stukken beter uit. De fries blijft echter op zijn schouder vet houden.
Glucobalance heeft hij een jaar gehad maar heeft niks gedaan. hij loopt 4 dagen in de week en staat 24/7 buiten. niet onbeperkt op hooi. krijgen arm hooi met nihil suikers.


Tevens heb ik dit jaar een weide met jawel fructaan arm mengsel. ben benieuwd of dat echt wat is. ze krijgen dan alsnog beperkt toegang tot de mini weide


Vorig jaar februari

[ img ]

Afgelopen december

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Daks op 03-02-23 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:45 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat Suikerbalans (van Vitalstyle) bij die van mij beter werkt dan Glucobalance. Dus wellicht is dat nog proberen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:47 



 
Profiel   

manzano schreef
Ik heb het idee dat Suikerbalans (van Vitalstyle) bij die van mij beter werkt dan Glucobalance. Dus wellicht is dat nog proberen waard.



Dat zou ik inderdaad wel eens kunnen proberen



Dit is het mengsel waar in straks een weide mee heb.
https://www.graszaaddirect.nl/rudloff-e ... -10kg.html

Aangevuld met een kruiden weide voor de paarden
https://www.graszaaddirect.nl/kruidenmi ... weide.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:56 



 
Profiel   

manzano schreef
Ik heb het idee dat Suikerbalans (van Vitalstyle) bij die van mij beter werkt dan Glucobalance. Dus wellicht is dat nog proberen waard.

Dat vind ik wel interessant. Mijn glucobalance is bijna op en ik twijfel. Mijn huidige hooi is hoog in suiker. Ze worden niet dik, staan ook nog op stro en afgewogen hoeveelheid hooi per dag. Maar ik heb wel het idee dat ze er wat last van hebben. Wat meer schuren dan normaal bijvoorbeeld.
Het hooi is verder wel heel mooi, dus wat anders geven doe ik liever niet. Zou suikerbalans hierbij kunnen helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:00 



 
Profiel   

Daihyo schreef
manzano schreef
Ik heb het idee dat Suikerbalans (van Vitalstyle) bij die van mij beter werkt dan Glucobalance. Dus wellicht is dat nog proberen waard.

Dat vind ik wel interessant. Mijn glucobalance is bijna op en ik twijfel. Mijn huidige hooi is hoog in suiker. Ze worden niet dik, staan ook nog op stro en afgewogen hoeveelheid hooi per dag. Maar ik heb wel het idee dat ze er wat last van hebben. Wat meer schuren dan normaal bijvoorbeeld.
Het hooi is verder wel heel mooi, dus wat anders geven doe ik liever niet. Zou suikerbalans hierbij kunnen helpen?

Ik zou het eens proberen! Is lastig te zeggen vooraf.
Ik heb al jaren een cushing-pony op de glucobalance staan, dus dat had ik altijd al. Mijn obesi-vriendje ben ik dat toen ook maar gaan geven in de hoop dat het wat deed. Ik merkte daar echt niks van. Toen die suikerbalans eens geprobeerd en hoewel hij er niet miraculeus dunner van wordt helaas, merkte ik bijv. wel dat z'n manenkam zacht bleef. Dus het zat voor mij meer in die details.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:27 



 
Profiel   

Ja en voor die details kan ik het wel gebruiken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:32 



 
Profiel   

Ik geloof direct dat zaken als suikerbalans iets doet (heb eens gekeken wat er in zit) maar blijft natuurlijk wel, wat je er niet aan teveel suikers of voeding instopt, hoeft je niet te compenseren.

Kortom, als je een deel van het suikerrijke voer kan vervangen voor bv graszaadhooi, dan hoeft je misschien helemaal niet aan de suplementen te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:29 



 
Profiel   

Als ik dat had kunnen doen, dan had ik het al gedaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:45 



 
Profiel   

Die suikerbalans vind ik ook wel interessant. Glucobalance ook eens geprobeerd, maar merkte eigenlijk geen verschil. Ik ben wel wat twijfelachtig over die suikerbalans, want zo'n fles kost toch zo'n 45 euro := Best wel wat geld

Hier inmiddels een fijnmazig hooinet in de stal hangen, waar ik zijn avondportie in prop als ik er ben. Gisteravond voor het eerst geprobeerd, hij was zo boos dat ie stro ging eten :+ Kwam vandaag op stal en zag nog een klein beetje hooi in het net zitten. Ben hier zo blij mee!! Normaal schranst hij in korte tijd alles naar binnen.

Ook een (goedkoop) graasmasker gekocht om uit te proberen. Deze enkel nog gepast en toen was hij pas écht beledigd. Dus dat gaan we komende periode even opbouwen zodat hij op de paddock ook minder snel hooi eet. Hoop ik tenminste, want hij moet eerst überhaupt leren eten met het ding.

Hij beweegt ook flink intensiever dan voorheen, dus ik heb goeie hoop dat we de goede kant op gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:24 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Als ik dat had kunnen doen, dan had ik het al gedaan :)


Dat schreef je niet om je post er boven, daar staat dat je het liever niet doet, vandaar mijn reactie.

Verwacht dat gezien de samenstelling suikerbalans eerder effect geeft dan glucobalance.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 298 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen