Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Studioprogramma KWPN.tv: De wolf zorgt voor hoofdbrekens

 
Profiel   

Dit is wat ik op facebook van Welkom Wolf als reactie kreeg op een antwoord van mij dat ik blij was dat ik in Brabant zat met mijn shetlanders.

Citaat: "Ga er maar niet vanuit dat Brabant vrij zal blijven van wolven. Er is er al één, en er zullen er nog komen. Shetlanders NU achter schrikdraad zetten, anders eindig je met dode shetlanders."

:( ;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:03 



 
Profiel   

Waar ik van baal is dat ik flink heb geinvesteerd om mijn land 3 jaar geleden heel paardvriendelijk in te richten en mijn paarden heerlijk 24/7 buiten staan, maar nu mijn opzet niet meer voldoet. Ik ga in elk geval wolvenraster om de paddock aanbrengen. Ik weet alleen niet hoe ik mijn paarden paardvriendelijk binnen kan zetten. De schuilstal is te klein voor groepshuisvesting (de vergunning liet deze grootte toe, maar meer niet), en twee aparte boxen kunnen qua grootte met geen mogelijkheid voldoen aan de welzijnsregels voor 2 grote paarden. Dus ik zou mijn stal helemaal opnieuw moeten inrichten met alle kosten van dien. Bovendien heb ik dan twee ongelukkige paarden. Beter ongelukkig dan dood, kun je zeggen, maar ik zit er wel mee qua kopzorgen, inspanning en kosten en voel me redelijk in de steek gelaten qua hulp. Er liep 3 weken geleden op maar een paar km van ons vandaan ineens een wolf op doortocht en dat geeft me veel onrust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 11:50 



 
Profiel   

Uiteraard wil je je dieren beschermen. Ik begrijp ook heel goed dat iedereen daar veel voor over heeft en wolfwerende hekken plaatst.
De vraag is alleen; waar trek je de grens?
Het vermoeden is dat er 35 wolven in NL lopen. Die gaan zich voortplanten. Zeg dat de helft teefjes zijn x gemiddeld 5 welpen....in 1 geboorteperiode komen er dan ruim 80 wolven bij :')
Hoe kun je er uiteindelijk nog voor zorgen dat je dieren geen slachtoffer worden? Er zit toch een grens aan hoogte van hekken/ beschermende middelen zowel qua uitstraling, financiën als mentaal.

Zolang die beesten gezien worden als een enorme verrijking en onbeheerd hun gang mogen gaan, is het einde zoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:31 



 
Profiel   

Het vermoeden is dat er 65 wolven in Nederland zijn. Tel uit je winst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:51 



 
Profiel   

Petitie voor een wolfvrij Drenthe

https://drenthewolfvrij.petities.nl/?fb ... vrLKm81LAU

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 14:36 



 
Profiel   

Forcalquier schreef
Uiteraard wil je je dieren beschermen. Ik begrijp ook heel goed dat iedereen daar veel voor over heeft en wolfwerende hekken plaatst.
De vraag is alleen; waar trek je de grens?
Het vermoeden is dat er 35 wolven in NL lopen. Die gaan zich voortplanten. Zeg dat de helft teefjes zijn x gemiddeld 5 welpen....in 1 geboorteperiode komen er dan ruim 80 wolven bij :')
Hoe kun je er uiteindelijk nog voor zorgen dat je dieren geen slachtoffer worden? Er zit toch een grens aan hoogte van hekken/ beschermende middelen zowel qua uitstraling, financiën als mentaal.

Zolang die beesten gezien worden als een enorme verrijking en onbeheerd hun gang mogen gaan, is het einde zoek.


Geen idee, ik denk dat daar ook elke veehouder/ paardenhouder mee worstelt.

Het grote probleem is, dat een groot deel van Nederland het dier niet als een probleem ziet. De mensen die er over gaan wonen voornamelijk in het westen en daar is het gewoon een ver van je bed show. Daar hebben ze het over een vergoeding per dier, die zien het dier als gemakkelijk vervangbaar, gaan helemaal voorbij aan het leed wat mensen er van hebben. Velen zien nooit vee van dichtbij en denken nogal makkelijk over een hek, alsof dat 100 % alles binnen en buiten houdt. Die hebben geen benul, denk ik wel eens. Dan heb je nog Europa die overstag moet, als Ursula er al geen punt van maakt, met haar eigen paard gepakt door een wolf, dan vrees ik dat het daar ook niet hoog op de agenda staat. En gaat afschot helpen of gaat het net als met vossen, de een vervangt de ander.

Heel eerlijk, ik denk dat er eerst een menselijk dodelijk slachtoffer moet vallen, eer men wat doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 14:57 



 
Profiel   

tienus63 schreef


Getekend.

Van mij mag de petitie "wolfvrij Nederland" betreffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 14:57 



 
Profiel   

tienus63 schreef

Getekend

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 14:59 



 
Profiel   

Economische vergoeding is voor shetlanders nou ook niet bepaald hoog. Emotionele verhouding zou beter zijn..
Mijn pony's hebben geen wedstrijden gelopen, maar ze zijn wel braaf, lopen enkel en tweespan. Alleen door hun grootte en ras zijn ze economisch gewoon niks waard. En voor mij zijn ze mijn grootste hobby.

Als ik een eigen plek had dan had ik gekozen voor een binnenplek waar ze overdag los lopen in een overdekte paddock die een wolf werend hek er om heeft. En dan bedoel ik staldelen zoals een opfokstal zou hebben, dus laag houten deel en de rest tralies tot aan het dak. En dan zouden ze heel misschien eens een uurtje in een wei staan als ik erbij zit. Zo bang ben ik dat de welpen van het Drents Friese Wold zich hier gaan vestigen. Wij zitten zo ongeveer in het noordelijkste puntje van hun gebied. Dus pony's staan voor onze gemoedsrust nu s nachts opgesloten in hun schuilstal. En helaas kunnen ze daarbij niet meer naar buiten kijken want het houten deel is een meter hoog, dus neusjes piepen net boven dat deel uit.

@Isapaardje ze staan vast al wel achter schrikdraad, de shetlanders, maar wat hun wolf werend vinden dat weert gewoon geen wolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 15:12 



 
Profiel   

Citaat
Geen idee, ik denk dat daar ook elke veehouder/ paardenhouder mee worstelt.

Het grote probleem is, dat een groot deel van Nederland het dier niet als een probleem ziet. De mensen die er over gaan wonen voornamelijk in het westen en daar is het gewoon een ver van je bed show. Daar hebben ze het over een vergoeding per dier, die zien het dier als gemakkelijk vervangbaar, gaan helemaal voorbij aan het leed wat mensen er van hebben. Velen zien nooit vee van dichtbij en denken nogal makkelijk over een hek, alsof dat 100 % alles binnen en buiten houdt. Die hebben geen benul, denk ik wel eens. Dan heb je nog Europa die overstag moet, als Ursula er al geen punt van maakt, met haar eigen paard gepakt door een wolf, dan vrees ik dat het daar ook niet hoog op de agenda staat. En gaat afschot helpen of gaat het net als met vossen, de een vervangt de ander.

Heel eerlijk, ik denk dat er eerst een menselijk dodelijk slachtoffer moet vallen, eer men wat doet.


Ik woon zelf in het westen. Het is hier inderdaad nog niet zover maar ik maak mij zeker zorgen. De wolf plant zich op deze manier in razend tempo voort. Hier in het westen is amper wild dus vee/hobbydieren zijn sowieso de pineut.

Ik vraag mij werkelijk af wat de achterliggende gedachte van Europa is. Een verhaaltje over verrijking klinkt mij té onwaarschijnlijk nu zo'n beetje alles omtrent het houden van vee/hobby/huisdieren onder vuur ligt.
Demotivatie/terugdringen tot het houden van dieren lijkt mij een stuk aannemelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 23:54 



 
Profiel   

Dat is ook weleens in mijn hoofd op gegaan..met als doel dat er dan meer land beschikbaar komt waar ze weer huizen kunnen bouwen. Maar ik hoop heel erg sterk dat ik het mis heb.

Ik heb de petitie getekend, hoe prachtig ik de wolf ook vind..ik zie teveel ellende en zonder beheer wordt die ellende alleen maar groter.

Ik zou me ook verschrikkelijk voelen als ik in een situatie zou zitten waar de veiligheid van mijn paarden in het gevaar komt hier door en er zo weinig tegen te doen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 08:35 



 
Profiel   

Wintu schreef
ikkedus schreef
Waar er 16 lagen was gister in rtl boulevard de mededeling dat dat niet het DNA van een wolf zou zijn. Daar geloof ik dus echt niks van. Wie laat er dan snachts zijn. Hond vrij rondlopen dat hij dat kan doen?

Ik heb even gekeken, maar kan het niet vinden. Bij Bij12 is er nog niets bekend en ik geloof ook niet dat het een hond is. De 16 schapen lagen in Boijl, maar waren gedood in een weide aan het bos in Elsloo. Achter laag draad en zonder stroom. En met de wolven in het aangrenzende bos, snap ik ook niet dat de beste man zijn schapen daar zo heeft neer gezet, zekers omdat al eerder schapen van hem gegrepen zijn. Hij wilde de schapen ook niet weghalen, dus ze hebben bijna 1.5 week langs de weg gelegen.


Gehoord bij een schapenhouder.
(Ik ben het niet, en ik weet ook niet of ik het er mee eens ben, maar volg de gedachte wel): ->
Die rasters werken niet altijd goed genoeg (is al vaker bewezen, omgewaaid, toch 5 cm te veel afstand op 1 plek, 1 keer geen goede stroom). Als de wolf dan binnen je raster komt, kunnen de schapen geen kant op en pakt hij er velen. Bij 1 draadje is de kans dat ze uitbreken en wegrennen en er minder schade is aanwezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:21 



 
Profiel   

Jorex schreef
Economische vergoeding is voor shetlanders nou ook niet bepaald hoog. Emotionele verhouding zou beter zijn..
Mijn pony's hebben geen wedstrijden gelopen, maar ze zijn wel braaf, lopen enkel en tweespan. Alleen door hun grootte en ras zijn ze economisch gewoon niks waard. En voor mij zijn ze mijn grootste hobby.

Als ik een eigen plek had dan had ik gekozen voor een binnenplek waar ze overdag los lopen in een overdekte paddock die een wolf werend hek er om heeft. En dan bedoel ik staldelen zoals een opfokstal zou hebben, dus laag houten deel en de rest tralies tot aan het dak. En dan zouden ze heel misschien eens een uurtje in een wei staan als ik erbij zit. Zo bang ben ik dat de welpen van het Drents Friese Wold zich hier gaan vestigen. Wij zitten zo ongeveer in het noordelijkste puntje van hun gebied. Dus pony's staan voor onze gemoedsrust nu s nachts opgesloten in hun schuilstal. En helaas kunnen ze daarbij niet meer naar buiten kijken want het houten deel is een meter hoog, dus neusjes piepen net boven dat deel uit.

@Isapaardje ze staan vast al wel achter schrikdraad, de shetlanders, maar wat hun wolf werend vinden dat weert gewoon geen wolven.


Je weet dat ze in Duitsland ook al over de staldeur heen zijn geweest. Dus een meter hoge deur houdt ze niet tegen. Of heb je boven iets van gaas of zo. Het zal dan toch helemaal dicht moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 09:30 



 
Profiel   

Forcalquier schreef
Ik woon zelf in het westen. Het is hier inderdaad nog niet zover maar ik maak mij zeker zorgen. De wolf plant zich op deze manier in razend tempo voort. Hier in het westen is amper wild dus vee/hobbydieren zijn sowieso de pineut.

Ik vraag mij werkelijk af wat de achterliggende gedachte van Europa is. Een verhaaltje over verrijking klinkt mij té onwaarschijnlijk nu zo'n beetje alles omtrent het houden van vee/hobby/huisdieren onder vuur ligt.
Demotivatie/terugdringen tot het houden van dieren lijkt mij een stuk aannemelijker.


Ja, ook de damherten zouden ineens niet meer gehouden mogen worden. Juist die herten zijn zo mooi, en nu moet alles stoppen..

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... Q2uYLB7Hp_

Wat zou de motivatie zijn om mensen niet meer zelf dieren te laten houden ? Meer controle, meer grond vrij voor huizenbouw?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:25 



 
Profiel   

pol013 schreef
Wintu schreef
Ik heb even gekeken, maar kan het niet vinden. Bij Bij12 is er nog niets bekend en ik geloof ook niet dat het een hond is. De 16 schapen lagen in Boijl, maar waren gedood in een weide aan het bos in Elsloo. Achter laag draad en zonder stroom. En met de wolven in het aangrenzende bos, snap ik ook niet dat de beste man zijn schapen daar zo heeft neer gezet, zekers omdat al eerder schapen van hem gegrepen zijn. Hij wilde de schapen ook niet weghalen, dus ze hebben bijna 1.5 week langs de weg gelegen.


Gehoord bij een schapenhouder.
(Ik ben het niet, en ik weet ook niet of ik het er mee eens ben, maar volg de gedachte wel): ->
Die rasters werken niet altijd goed genoeg (is al vaker bewezen, omgewaaid, toch 5 cm te veel afstand op 1 plek, 1 keer geen goede stroom). Als de wolf dan binnen je raster komt, kunnen de schapen geen kant op en pakt hij er velen. Bij 1 draadje is de kans dat ze uitbreken en wegrennen en er minder schade is aanwezig.


Schijnt idd nog al nauw te luisteren idd. In dit geval was er enkel een draadje, zonder stroom. Als je al 4 aanvallen hebt gehad, zou ik ze iig niet meer op een plek zetten waar veel zichtmeldingen van wolven zijn en weinig toezicht. Maar gewoon bij huis zetten, aangezien die mogelijkheid er gewoon is. In dit geval is er dus helemaal nop gedaan en dat vind ik ontzettend sneu voor die schapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:30 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Forcalquier schreef
Ik woon zelf in het westen. Het is hier inderdaad nog niet zover maar ik maak mij zeker zorgen. De wolf plant zich op deze manier in razend tempo voort. Hier in het westen is amper wild dus vee/hobbydieren zijn sowieso de pineut.

Ik vraag mij werkelijk af wat de achterliggende gedachte van Europa is. Een verhaaltje over verrijking klinkt mij té onwaarschijnlijk nu zo'n beetje alles omtrent het houden van vee/hobby/huisdieren onder vuur ligt.
Demotivatie/terugdringen tot het houden van dieren lijkt mij een stuk aannemelijker.


Ja, ook de damherten zouden ineens niet meer gehouden mogen worden. Juist die herten zijn zo mooi, en nu moet alles stoppen..

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... Q2uYLB7Hp_

Wat zou de motivatie zijn om mensen niet meer zelf dieren te laten houden ? Meer controle, meer grond vrij voor huizenbouw?


Ik vind het dubbel. Er wordt gefokt in hertenkampen omdat veelal de bok niet wordt geholpen, castreren kan niet, enkel sterilisatie en dat is voor stichtingen veelal te duur. Dus kalfjes zijn er automatisch. Als de kalfjes er zijn, ergens in juni/juli/augustus, zijn ze eerst bijna niet zichtbaar voor publiek. Daarna zijn het Bambi's en leuk voor publiek. Bij de meeste hertenkampen worden eind oktober, begin november de jonkies geschoten en afgevoerd naar de mesterij, voor kerst. Nu is er uitsterfbeleid en ik vind het eigenlijk wel prima. Op een paar na gaan de bokken gelijk de worst in, de hindes willen nog wel eens verkocht worden.Maar meestal niet, hertenkampen rouleren de bokken en houden de hindes, dus weinig verloop.
De herten in het kampje hebben het over het algemeen erg goed. Ik denk dat er beter aandacht uit kan gaan naar ergere delicten wbt dierenwelzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:36 



 
Profiel   

Forcalquier schreef
Ik begrijp ook heel goed dat iedereen daar veel voor over heeft en wolfwerende hekken plaatst.
De vraag is alleen; waar trek je de grens?


Wolfwerende hekken zullen geen verfraaiing van het landschap opleveren. Maar als je dan ook weet dat een duitse herder teef gewoon over een hek van 2.5 meter springt/klimt, dan heb ik toch twijfels bij het plaatsen van hekken als wolfwerend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 10:49 



 
Profiel   

LDRD schreef
Forcalquier schreef
Ik begrijp ook heel goed dat iedereen daar veel voor over heeft en wolfwerende hekken plaatst.
De vraag is alleen; waar trek je de grens?


Wolfwerende hekken zullen geen verfraaiing van het landschap opleveren. Maar als je dan ook weet dat een duitse herder teef gewoon over een hek van 2.5 meter springt/klimt, dan heb ik toch twijfels bij het plaatsen van hekken als wolfwerend.

Wolfwerende afrastering moet altijd voorzien zijn van een beste klap stroom. Liefst 5 draden, de onderste niet hoger dat 20 cm. Ik denk niet dat een hond over stroom klimt? Tenminste die van mij janken als gekken als ze met stroom in aanraking komen en blijven verre van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:29 



 
Profiel   

Nee, dit was geen hek met stroom, dat wil je je hond natuurlijk niet aandoen. Maar het feit dat ze er gewoon overheen gaan zegt wel iets over waar een duitse herder al toe in staat is, laat staan een wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:47 



 
Profiel   

@Wintu, ander wild kan ook vast komen te zitten in die stroomhekken. Als foto’s gezien van een reetjes die met tong uit de mond geëlektrocuteerd werden. Schok na schok, totdat ze eventueel bezwijken.
Lekker diervriendelijk die stroomhekken.

Eigenlijk is de wolf niet degene die voor hoofdbrekens zorgt, maar de groene lobby die zonder enig realiteitsbesef een volledige bescherming van de wolf als leidraad heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 11:48 



 
Profiel   

Trieneke schreef
Jorex schreef
Economische vergoeding is voor shetlanders nou ook niet bepaald hoog. Emotionele verhouding zou beter zijn..
Mijn pony's hebben geen wedstrijden gelopen, maar ze zijn wel braaf, lopen enkel en tweespan. Alleen door hun grootte en ras zijn ze economisch gewoon niks waard. En voor mij zijn ze mijn grootste hobby.

Als ik een eigen plek had dan had ik gekozen voor een binnenplek waar ze overdag los lopen in een overdekte paddock die een wolf werend hek er om heeft. En dan bedoel ik staldelen zoals een opfokstal zou hebben, dus laag houten deel en de rest tralies tot aan het dak. En dan zouden ze heel misschien eens een uurtje in een wei staan als ik erbij zit. Zo bang ben ik dat de welpen van het Drents Friese Wold zich hier gaan vestigen. Wij zitten zo ongeveer in het noordelijkste puntje van hun gebied. Dus pony's staan voor onze gemoedsrust nu s nachts opgesloten in hun schuilstal. En helaas kunnen ze daarbij niet meer naar buiten kijken want het houten deel is een meter hoog, dus neusjes piepen net boven dat deel uit.

@Isapaardje ze staan vast al wel achter schrikdraad, de shetlanders, maar wat hun wolf werend vinden dat weert gewoon geen wolven.


Je weet dat ze in Duitsland ook al over de staldeur heen zijn geweest. Dus een meter hoge deur houdt ze niet tegen. Of heb je boven iets van gaas of zo. Het zal dan toch helemaal dicht moeten.

Daarom staat er ook bij tralies tot aan het dak. Inderdaad volledig afgesloten. Zo heb ik het nu ook met mijn staldeur, zit denk ik hooguit een gat van een cm of 20. Knappe wolf die zich daar overheen kan wurmen. Het houten deel van mijn huidige staldeur is een meter, de rest tralies tot iets van 2,2 meter. Maar dit is nog te hoog voor de mijne om ook om zich heen te kunnen zien. En dat vind ik wel belangrijk, dus vandaar dat ik graag een max van 50cm hout en vanaf dan tralies zou willen om een overdekte paddock heen.

Mijn andere optie is inderdaad hoogste draad op 50 cm en laat ze dan maar eruit springen en weg rennen mocht er iets hun aanvallen of laten panikeren. Normaliter blijven ze daar namelijk wel keurig achter. Ik schat hun kansen dan best hoog qua hetgeen kunnen afschudden wat erachter aan gaat. Alleen wordt dat dan wel gevaarlijk voor verkeer.


Laatst bijgewerkt door Jorex op 03-02-23 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:05 



 
Profiel   

sterregoud schreef
@Wintu, ander wild kan ook vast komen te zitten in die stroomhekken. Als foto’s gezien van een reetjes die met tong uit de mond geëlektrocuteerd werden. Schok na schok, totdat ze eventueel bezwijken.
Lekker diervriendelijk die stroomhekken.

Eigenlijk is de wolf niet degene die voor hoofdbrekens zorgt, maar de groene lobby die zonder enig realiteitsbesef een volledige bescherming van de wolf als leidraad heeft.


Ik ben geen voorstander van de wolf, dus die wolfwerende rasters zie ik liever ook niet. Reeen zitten vast in allerhande hekwerk, google er maar eens op, traliehekwerk, prikkeldraad, schapengaas en noem het maar, ze zitten er in vast, dat kan je denk ik nooit helemaal voor zijn. Maar het blijft altijd akelig. Wat dat betreft is geen enkel hek diervriendelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:10 



 
Profiel   

gillian schreef
Serieus. Bijtincidenten. :')
Dit stuk kun je toch niet serieus nemen..


De vooringenomen, ongeinformeerde reacties op Bokt wel dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 12:29 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
gillian schreef
Serieus. Bijtincidenten. :')
Dit stuk kun je toch niet serieus nemen..


De vooringenomen, ongeinformeerde reacties op Bokt wel dan?

Ik neem aan dat we nu een heel geïnformeerde en onvooringenomen post van jou krijgen over de wolf in Nederland? Ik ben benieuwd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 13:24 



 
Profiel   

LDRD schreef
Nee, dit was geen hek met stroom, dat wil je je hond natuurlijk niet aandoen. Maar het feit dat ze er gewoon overheen gaan zegt wel iets over waar een duitse herder al toe in staat is, laat staan een wolf.

Zodra het dier, wolf of hond, geen contact met de grond meer heeft voelt hij geen stroom.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen