Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 16 [ 381 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Champagne fanclub!

 
Profiel   

Prachtig hoor! Hij heeft zo'n zelfde uitstraling als mijn amber champagne nd1 hengstje [ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-22 19:28 



 
Profiel   

Mijn champagne veulen heb ik laten kleurtesten omdat het net een leuke korting was op een colorpanel test. :P Blijkt ze dus amber champagne te zijn en niet gold zoals ik eerst dacht, waarschijnlijk heeft ze het sabino gen erbij dat de kleur zo verlicht. Ook draagt ze geen zilver of créme, ben ik heel blij mee want ik heb alleen maar champagnes met die genen er nog eens bij en ik wil meer puur op champagne gaan fokken. :) en oh ja, die nd1 draagt ze dus ook, denk dat al mijn champies dat hebben want ze hebben ook zo'n vage aalstreep.

Netgeboren
[ img ]

Paar maand oud, ze zal heel klein blijven, denk zo'n 80cm op schoft als volwassen, ze is een Amerikaans minipaardje.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 13:41 



 
Profiel   

Ah wat grappig dat zou je zo idd niet zeggen hè.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 07:13 



 
Profiel   

Jeetje die lijkt echt precies een gold

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 11:11 



 
Profiel   

Ons classic champagne Tennessee Walking Horse hengstveulen is alweer bijna 5 maanden oud. Wat vliegt de tijd…
Selfie time!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 22:43 



 
Profiel   

Wij zijn dit jaar verblijd met 2 champagne veulens van de KWPN-hengst Negro.
Eén classic champagne merrieveulen en één amber champagne hengstveulen. Het merrieveulen blijft bij ons en het hengstveulen is verkocht.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 00:18 



 
Profiel   

Coloured schreef
Wij zijn dit jaar verblijd met 2 champagne veulens van de KWPN-hengst Negro.
Eén classic champagne merrieveulen en één amber champagne hengstveulen. Het merrieveulen blijft bij ons en het hengstveulen is verkocht.


[ [url=m/21zgGO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk om meer grote maten champies te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 08:27 



 
Profiel   

[ img ]
lang afwezig geweest, maar sinds vorig najaar ook in het bezit van een Amber Champagne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-23 16:23 



 
Profiel   

Prachtige paarden! Ik zou ook heel graag een champagne fokken. Ik kan nog geen dekhengsten vinden in NL met een stokmaat tussen 153-165. Iemand die meer weet? Of is sperma uit bijv Duitsland laten sturen ook een optie? Ik heb zelf (vooral bruine) arabische volbloed merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 11:11 



 
Profiel   

Quarters & Paints vallen in die maat, er zijn verschillende homozygote ter dekking in europa.

Via deckstation Steinsberg bv:
https://www.hengste-steinsberg.de/hickorys-royal-kizz/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 12:23 



 
Profiel   

Dank je! Homozygoot is wel top, voor mij geen vereiste (want er is al zo weinig keus). Heb even gekeken maar mijn voorkeur ligt meer bij een hoog percentage arabisch bloed of anders bijv de PRE. De hengsten op deze site spraken mij niet direct aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 13:58 



 
Profiel   

Als het goed is is er nog diepvries van El Maymoun, een Arabische champagne

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 14:15 



 
Profiel   

Zapje schreef
Dank je! Homozygoot is wel top, voor mij geen vereiste (want er is al zo weinig keus). Heb even gekeken maar mijn voorkeur ligt meer bij een hoog percentage arabisch bloed of anders bijv de PRE. De hengsten op deze site spraken mij niet direct aan.

PRE is er niet in champagne, die aparte kleurtjes komen door pearl. Cruzados zal je misschien wel in champagne hebben.

Deze champagne tobiano met veel Arabisch bloed staat in Duitsland, weet alleen niet of die dan legaal in Nederland beschikbaar is.
http://www.gestuet-lindenhof.de/deutsch/frs_11.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:06 



 
Profiel   

Ja Maymoun kwam ik al tegen, maar hij is een schimmel. Dat wil ik dan weer niet. 50% kans op een schimmel. Dan liever 50% kans op gewoon een bruine bijv.

Ik zag idd wel een hengst met pearl, moet me daar nog in verdiepen. Ik heb weinig verstand van PRE's (maar dat bleek ook wel uit mijn reactie :+ ).

Dank voor link, ga ik bekijken. Ken wel mensen die met hengsten uit deze lijst hebben gedekt dus wellicht verzenden ze wel naar NL.

Gezien; Khasanova ziet er leuk uit! Ga me daar verder in verdiepen. Mijn Duits is niet geweldig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 15:07 



 
Profiel   

Ik weet dat Marissa J. dit jaar haar homozygoot champagne hengst laat keuren en die komt ook ter dekking.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 18:26 



 
Profiel   

Homozygoot ook! En in NL, dat klinkt goed. Waar vind je deze info?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:25 



 
Profiel   

Zapje schreef
Homozygoot ook! En in NL, dat klinkt goed. Waar vind je deze info?

Op Facebook

Hij tölt en telgangt wel en zal waarschijnlijk natuurlijk dekken


Ik ga hem dit jaar gebruiken voor mijn Fries. Dit is helaas vorig jaar niet gelukt
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Deze PRE staat ook in NL ter dekking bij Caballos de Colores. Heeft wel meer maat dan Perry
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:27 



 
Profiel   

Is die PRE niet pearl ipv champagne kabayo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 22:57 



 
Profiel   

Azmay schreef
Is die PRE niet pearl ipv champagne kabayo?

Volgens de eigenaren champagne. Ik vroeg namelijk of dit een champagne was en hun zeiden ja. Ik zie nu deze kleurcode van hem op de site. Volgens mij hebben ze champagne niet mee getest. Maar het rapport is in het Spaans...
ggaaEECCPrlPrl
https://www.caballosdecolores.nl/hengsten/so%C3%B1ador/
Hier kan je het rapport lezen

Onderstaande is perlino Pearl, maar champagne zou mij niet verbazen
ggAaEECCrNPrl
[ img ]
[ img ]
Ze zeggen, het is een perlino maar kan champagne geven....

Mocht het geen champagne zijn dan excuses! Dit is mij geïnformeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:04 



 
Profiel   

Die snappen kleurgenetica niet, want het is geen perlino en hij kan geen champagne geven.

Dit is dus een vorm van pearl, champagne komt ook niet voor bij pure pre.
Pearl is een lastig kleurtje, het zit op hetzelfde plekje als crème en is zelf recessief.
Dus in dit geval voor veel merries niet interessant, want als de merrie geen pearl (of creme) heeft dan krijg je nooit een speciaal kleurtje.
Een echte pearl heeft dus pearl van vader en moeder gekregen en krijgt dan de pearl kleur die lijkt op de tint van champagne. Dit is een bruinbasis pearl:
[ img ]
De eerste pre hengst van kabayo is ook homozygoot pearl, dus zoals hier omschreven. Kruis je die met een merrie zonder pearl heb je 0% kans op pearl (en champagne maar dat lijkt me duidelijk).

Een heterozygoot pearl (pearl van 1 van de ouders gekregen) zie je dus niets speciaals aan. Met de uitzondering als er ook crème mee speelt. Als je 1x pearl en 1x crème hebt dan krijg je een "pseudo dubbel verdunde". Dat zijn paarden die vaak voor cremello of perlino worden aangezien maar dus niet dubbel crème zijn.
Dat is de tweede hengst, die is valk + pearl, dus pseudo dubbel verdund. Met een merrie zonder pearl is het spannendste wat je kan krijgen dan valk of smokey black (maar dus ook gewoon bruin of zwart, wel pearldragend in dat geval).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 23:57 



 
Profiel   

Bedankt voor de opheldering! Kleurgenetica blijft interessant :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 05:56 



 
Profiel   

Zapje schreef
Homozygoot ook! En in NL, dat klinkt goed. Waar vind je deze info?


Ja inderdaad een mooie hengst. En homozygoot geeft je dus altijd een champagne nakomeling.
Het is een openbaar fb profiel met de foto's dus daar kan je hem vinden.

Marissa heeft geen messenger dus wil je contact moet je even bellen of appen. Haar nummer staat er wel bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 08:08 



 
Profiel   

Hallo, ik heb hier eigenlijk nog nooit eerder gereageerd, alleen meegelezen. Hier ben ik al een tijdje aan het aftellen want er zijn 2 champagne baby's in de maak van Perry <3

Haike (rechts) was 2 weken geleden op de helft, Lena (midden) is volgende week op de helft.
Ik ben zó benieuwd naar wat er komende zomer in de wei loopt!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 17:06 



 
Profiel   

amberhaike schreef
Hallo, ik heb hier eigenlijk nog nooit eerder gereageerd, alleen meegelezen. Hier ben ik al een tijdje aan het aftellen want er zijn 2 champagne baby's in de maak van Perry <3

Haike (rechts) was 2 weken geleden op de helft, Lena (midden) is volgende week op de helft.
Ik ben zó benieuwd naar wat er komende zomer in de wei loopt!
[ [url=m/HrVUGX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk! Je had mij nog een PB gestuurd toen :D Heb je een volgtopic? Of mag ik je volgen op fb/insta? Leuke foto!! Ik baal als een stekker dat het bij ons niet gelukt is :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 17:38 



 
Profiel   

amberhaike schreef
Hallo, ik heb hier eigenlijk nog nooit eerder gereageerd, alleen meegelezen. Hier ben ik al een tijdje aan het aftellen want er zijn 2 champagne baby's in de maak van Perry <3

Haike (rechts) was 2 weken geleden op de helft, Lena (midden) is volgende week op de helft.
Ik ben zó benieuwd naar wat er komende zomer in de wei loopt!
[ [url=m/HrVUGX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij ziet er hier prachtig uit met 'zijn' dames!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 16 [ 381 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen