Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 207 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Wat een prachtig veulen (en mama!) <3 <3 <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:28 



 
Profiel   

Hoi!

We leven nog (klinkt raar zoiets te zeggen wat je altijd zei maar na m’n niertumor heeft het iets beladens)

Phoebe is inmiddels richting te 230 dagen. Met 158 dagen hebben we nog een scan laten maken omdat ze maar aan de diarree bleef en ik echt wilde weten of alles oké met ook de baby nog was

[ img ]

Gelukkig was alles prima.
Dit keer maar niet laten kijken of het een merrie of hengst was. De vorige keer hadden ze het fout dus dan zou ik toch twijfels hebben.

Mijn vorige hengstveulen Taartje (Redd Velvet) staat tot nu toe nog bij de opfok. Hij mag blijven tot zijn maatje is verkocht.
Heel misschien hebben we het geluk dat de eigenaar van de dekhengst zijn maatje koopt en Taartje mag dan bij zijn vriend blijven tot de hengstenkeuring.

En daar heb je dan meteen mijn vraag. Iedereen zegt: je kan hem toch ook castreren en naar huis halen? Of wil je ook naar de keuring?

Aangezien ik dus echt nul verstand van fokken heb, vraag ik me af, hoe ik nu weet of hij de moeite waard is om nog even zijn mannelijkheid te sparen?

Blijkbaar vinden heel veel mensen het toch moeilijk om dat te zeggen. Wat maakt een pony nu goed genoeg om te gaan?
En zijn het niet alleen beleefdheid complimenten omdat ik natuurlijk mijn “kind” de knapste vind?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:34 



 
Profiel   

Ze is inderdaad heel diep kwa kleur veel meer pigment dan eerdere vos veulens. Ben echt heel benieuwd of ze zo diep blijft kwa kleur <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:34 



 
Profiel   

Laten jullie eigenlijk tijdens de dracht regelmatig een veearts komen voor controles ofzo? Mijn merrie is alleen rond de 30 dagen gescand en daarna niet meer (door omstandigheden). Ze doet het verder prima en groeit goed, maar ik heb er ook geen veearts meer bij gehad of iets. Wat is gebruikelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:38 



 
Profiel   

Nee als ze goed drachtig waren en verder geen bijzonderheden, merrie goed groeit etc dan zijn extra controles normaal niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:43 



 
Profiel   

Na de derde scan ook geen dierenarts meer gehad bij de drachtige merrie. Behalve voor de inentingen dan. Voor de rest gewoon met rust gelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:57 



 
Profiel   

Ok, thanks! Ben af en toe toch een beetje onrustig merk ik haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:13 



 
Profiel   

Greeneyez
Dat is ook logisch je kan er nou eenmaal niet in kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:22 



 
Profiel   

Seven schreef
Greeneyez
Dat is ook logisch je kan er nou eenmaal niet in kijken.


Haha, nee helaas! Ben zo benieuwd wat voor mooi kind ze aan het produceren is <3

Ik stem voor een raampje in de buik, net zo praktisch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:24 



 
Profiel   

3d pretecho?

https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01 ... 001_AC.pdf
Het kan dus maar is voor dieren nog erg duur.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:38 



 
Profiel   

EllyC schreef
3d pretecho?

https://libstore.ugent.be/fulltxt/RUG01 ... 001_AC.pdf
Het kan dus maar is voor dieren nog erg duur.......


Ik gok dat ze me hier op het Franse platteland vreemd aankijken met zo'n verzoek :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:21 



 
Profiel   

nieky1993 ja zeker weten.
Niet luxe voor ons maar de paarden kunnen en mogen paard zijn. Jaar rond lekker veel buiten (zomer 24/7). Fijne stalgenoten, bijna iedereen wilt elkaar helpen binnen hun kunnen.
Ja is nog een merrie drachtig, die is 20 dagen voor Bo uitgerekend.
Skye heeft idd een flinke puntbuik gekregen.

corinadrenth gaat hard nu

Kabayo stuurt wat energie jouw kant op.
Lekker he gewoon lekker rustig aan zonder zadel wat doen

Seven spam maar lekker door van je mooie dametje <3

MarryAnneR fijn zo'n extra controle en dat alles goed was

Greeneyez hier nog wel eens keer voor de gust verklaring gescand, maar goed dat geeft ook geen garantie natuurlijk.
Maar als de merrie het goed doet, en je ziet het veulen bewegen. Dan zit het vast allemaal wel goed
Verder laat ik de da niet extra komen om haar te controleren. Of er moet echt iets zijn, maar anders niet.
Voor de enting ben ik gewoon met de trailer heen en weer gereden, volgende week weer. Dan tevens gelijk even langs de smid daar voor bekappen.
Maar als er zaken zijn en het stelt jouw gerust dan kan je toch een afspraak maken voor een controle. Je moet doen wat voor jouw goed voelt hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 14:40 



 
Profiel   

Zo’n “pret echo” lijkt me alles behalve prettig voor je paard… :o

Ik scan ook op 60 dagen maar daarna niet meer. Idaza zit nu precies op 200 dagen en kan nu al niet wachten! Duurt nog zo lang….. probeer gewoon om niet te vaak op de dagen teller te kijken dan denk ik er ook niet zo bij na :') lijkt het toch sneller te gaan :D

Aantal dames komen al aardig in de buurt! Leuk <3 ben heel benieuwd naar alle veulentjes weer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 15:43 



 
Profiel   

Libera schreef
Zo’n “pret echo” lijkt me alles behalve prettig voor je paard… :o

Ik scan ook op 60 dagen maar daarna niet meer. Idaza zit nu precies op 200 dagen en kan nu al niet wachten! Duurt nog zo lang….. probeer gewoon om niet te vaak op de dagen teller te kijken dan denk ik er ook niet zo bij na :') lijkt het toch sneller te gaan :D

Aantal dames komen al aardig in de buurt! Leuk <3 ben heel benieuwd naar alle veulentjes weer!


Het lijkt mij eerlijk gezegd allemaal niet zo prettig :Y)
Anyway, ik heb een hele excel geknutseld die precies bij houdt hoeveel dagen ze nog moet, wanneer de veilige datum is enz *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 16:54 



 
Profiel   

Ik kom me ook melden. Onze merrie Giggles SamR x Ditmar is 239 dagen drachtig van Krem
[ img ]

zo'35 jaar geleden heb ik een keer een veulentje gefokt dus alles is weer nieuw. Gelukkig heb ik vrienden in de buurt die elk jaar 4 veulentjes fokken dus het komt vast goed.

Diane65 @ [KS-ITP] Giggles (Sam R x Ditmar)
hier staat Giggles als veulen
het veulen wordt voor ons zelf als opvolger voor onze 21 jarige e-pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:45 



 
Profiel   

Wat een plaatje is het Seven, echt uitstraling!

Na jaren zeer actief gepost te hebben hier, vanaf 2009, ben ik dit jaar vooral een lezer en genieter. Een onwijs pittige groep op school en een dochter in het VO die een hoger niveau heeft opgepakt, waar beiden nu de energie naar toe gaat. De overige tijd geniet ik van mijn gezin en de dieren door tijd met hun door te brengen.

Inmiddels heb ik hier de camera's en het birthalarm in orde gemaakt gisteren. Na 2 jaar, was dat best even prutsen met een nieuwe simkaart en de nummers opnieuw invoeren. Camera's gingen vlot. Tip: €19,95 Action, op WiFi en app op telefoon.

Nanuk is rond 6 maart uitgerekend. Voor haar het 3e veulen, alleen waren nummer 1 en 2 14 dagen eerder. Daar houd ik nu ook rekening mee, vandaar alles klaargemaakt.

Happy is rond 6 april uitgerekend. Beiden hebben een mooi buikje.

Nanuk;

[ img ]

Happy;


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 18:31 



 
Profiel   

Seven, je hebt een prachtige naam uitgekozen voor je veulenkind. Echt een mooi meisje. Heerlijk om je foto's te kijken dus spam maar lekker door.

Da laten we hier ook niet meer komen als nodig is. Ze is met 18 dagen gescand en in oktober. Ze oogt rond en gezond, zolang dat zo blijft heb ik geen da nodig.
Nog 96 dagen te gaan. Pfff ondanks de mooie blauwe lucht verlang ik toch naar het voorjaar.
Vandaag nog lekker even gespeeld met haar. Daar is ze af en toe nog wel voor te porren als het maar niet te vaak is.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 18:46 



 
Profiel   

MarryAnneR schreef
Hoi!

We leven nog (klinkt raar zoiets te zeggen wat je altijd zei maar na m’n niertumor heeft het iets beladens)

Phoebe is inmiddels richting te 230 dagen. Met 158 dagen hebben we nog een scan laten maken omdat ze maar aan de diarree bleef en ik echt wilde weten of alles oké met ook de baby nog was

[ [url=m/8jzNH4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig was alles prima.
Dit keer maar niet laten kijken of het een merrie of hengst was. De vorige keer hadden ze het fout dus dan zou ik toch twijfels hebben.

Mijn vorige hengstveulen Taartje (Redd Velvet) staat tot nu toe nog bij de opfok. Hij mag blijven tot zijn maatje is verkocht.
Heel misschien hebben we het geluk dat de eigenaar van de dekhengst zijn maatje koopt en Taartje mag dan bij zijn vriend blijven tot de hengstenkeuring.

En daar heb je dan meteen mijn vraag. Iedereen zegt: je kan hem toch ook castreren en naar huis halen? Of wil je ook naar de keuring?

Aangezien ik dus echt nul verstand van fokken heb, vraag ik me af, hoe ik nu weet of hij de moeite waard is om nog even zijn mannelijkheid te sparen?

Blijkbaar vinden heel veel mensen het toch moeilijk om dat te zeggen. Wat maakt een pony nu goed genoeg om te gaan?
En zijn het niet alleen beleefdheid complimenten omdat ik natuurlijk mijn “kind” de knapste vind?


Heb je er foto’s van, dan kan bokt ‘voor-keuren’. Misschien even in een apart topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 18:50 



 
Profiel   

Hier de 1ste onder de camera, op de een of andere manier wordt het toch weer echter en spannender.

Vandaag 301 dagen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 19:27 



 
Profiel   

Vanaf wanneer doen jullie een alarm om bij een maiden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 19:55 



 
Profiel   

320 dagen, maar eigenlijk altijd vanaf 320 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 20:03 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
Vanaf wanneer doen jullie een alarm om bij een maiden?


Gebruik nooit alarm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 20:21 



 
Profiel   

kabayo: vervelend dat je zo moe bent. Is er een reden voor? Fijn dat je weer een "veilig lijstje" wilt bijhouden. Ik zal je t.z.t een berichtje sturen.

Nou idd een gedoe dat alarm pff, ik heb er ook zelf 1 aangeschaft maar nog niet aan de praat gekregen, ben er al de hele dag (met tussen poses) druk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 20:40 



 
Profiel   

Kabayo oei wat jammer van het dipje. Enig idee hoe het komt? Als je het wilt vertellen uiteraard. Ik herken het ongeduldige idd. Ik vond het in het begin heel snel gaan maar nu gaat het voor mijn gevoel super traag tot de datum daar is :') Het is idd frustrerend geen datum te weten haha. Ik ben daarom bij Skye nog alerter als normaal op elk klein detail of verandering. In het begin deden wij paarden uit ierland importeren, beleren en verkopen. Er kwamen toen ook wel eens drachtige merries waarvan we de datum niet wisten maar de veearts moest gokken. Ik ben het dus wel een beetje gewend :+ leuk dat je een lijstje wilt bijhouden. Ik stuur je even een pb.

Cp112 aahja als hij homozygoot is voor zwart dan heb je idd alleen kans op zwart of bruin. Booster is ook homozygoot zwart. Tiesto heterozygoot. Dus dit jaar wel enkele kansjes op vosjes van tiesto <3

Seven Wat een prachtige dame, ik ben dol op haar kleur <3

MaryAnneR Ow jeetje een niertumor? Alles oke nu ? Ik ben echt kei slecht in scans lezen haha. Maar wel leuk dat alles gewoon goed was met het veulen. Mss kun je idd op bokt raad vragen of bij enkele fokkers/de hengstenhouder of je jonge hengst genoeg kwaliteit heeft?

Greeneyez Hier worden ze tss 18 en 30 dagen gescand op dracht en dan einde van het seizoen als alle merries boven de 70 dagen zijn worden ze nog eens allemaal gescand ter controle of ze nog drachtig zijn. Erna komt de veearts alleen voor entingen enz.

Kiki1976 ooh wat fijn dat er nog een drachtige merrie is die zo kort op Bo uitgerekend is. Dan kunnen ze fijn samen spelen.

YvonneV Wat leuk gemaakt die foto zeg :D . Leuke kleurkansen denk ik ook?

Suffie Dat zijn echt goedkope camera's van de action. Kunnen ze ook tegen wat barre weersomstandigheden zoals de kou? Mooie dames heb je.. Is de een nu zoveel donkerder als de ander of lijkt dat maar zo?

Veronique56 Ze heeft een hele mooie buik zeg. Maar zo te zien heeft ze er nog weinig moeite mee haha.

Chantall komt steeds dichterbij he :D Mooi zicht zo op de camera.

Hier is de andere gastmerrie Nova vandaag 320 dagen drachtig. Maar ze heeft nog helemaal geeeeeennn haast :')

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 21:43 



 
Profiel   

@Nieky1993; de camera's zijn bestand tegen koude en vochtig weer. Ze gaan nu het 4e jaar in. Hangen wel binnen of onder de dakgoot als ik de weide in beeld wil hebben.

Nanuk is inderdaad erg donker en Happy vrij licht. Vertekend ook, omdat de TL lamp meer boven de stal van Happy hangt.

@Jenny; ik heb uiteindelijk alles via een oude telefoon gedeactiveerd, zoals voicemail en pincode van de simkaart. Daarna de sim in het alarm geplaatst en met de schroevendraaier de lampjes op installeren gezet. Via SMS uiteindelijk de telefoonnummers geplaatst. Hierna kreeg ik van het alarm een bevestigings SMS. Getest met scheefhouden van het alarm en hij belde mij keurig.
Dit alles heeft mij ook een hele ochtend gekost, maar hij werkt weer *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 22:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 207 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen