Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst voor merrie v Vivaldi x Gribaldi

 
Profiel   

Wat ingewikkeld allemaal...haha.... 8)7
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:06 



 
Profiel   

MariekeS_ schreef
Etienne was dat dan, toch de andere. Onder Simone Pearce. Die is uitgesloten ivm verkeerd harnachement. De test van gisteren staat nog wel op CMH. Ze lijken wel op elkaar :+
Overigens de volle broer van die manubres deelt.


Ja klopt het was Etienne, en inderdaad de volle broer van die Manubres deelde. (een 4 jarige). Ik vond de 4 jarige beter dan de oudere volle broer trouwens.

Ze lijken wel op elkaar maar dat kan verklaren waarom ik de galop anders vond. :+

Het lijkt wel een goede combinatie te zijn Escolar x Sir Donnerhall.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 08:58 



 
Profiel   

Hèhè ik moest toch even dubbel lezen deze laatste posts :D het werd even ingewikkeld.

Idd fijne zonen van Escolar alweer...ik hou echt van zijn nakomelingen!


Babootje schreef
Diortje_vds schreef
Ik heb de story van Osaka nog gezien op IG, ik vind het echt een leuke hengst en ben benieuwd naar meer!

Secret heb ik wel aan gedacht ja...denk vooral dat hij maat en galop kan verbeteren, en toen kwam het bericht dat deze niet beschikbaar meer is momenteel... :(


Ook niet diepvries? Of wil je dat niet?


Ik weet niet of Secret DV beschikbaar is, maar ik kan dat moeilijk riskeren met een merrie waarvan ik totaal nog niet weet hoe makkelijk het zal gaan om te bevruchten. Dus ik ga sowieso voor vers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 10:17 



 
Profiel   

Secret is helemaal niet beschikbaar, ook niet DV. En trouwens ook geen gunstige gust regeling, ik heb al 2 jaar een merrie gust van Secret helaas (sperma is goed, ligt aan de merrie). Maar je gaat wel voor veel geld de boot in.

Ik heb een andere merrie drachtig van Expectation, de merrie is zelf erg lang dus de korte rug was voor haar geen probleem. Eind april uitgerekend dus kan ik je pas zeggen wat het resultaat is :). Maar ik heb voor deze Escolar(Escamillo) zoon gekozen omdat hij via VDL beschikbaar was en met goede gustregeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:40 



 
Profiel   

Ik had idd wel verwacht dat er geen DV ging zijn ook...beetje vreemd verhaal daar van de stoeterij...en ja ook al geen voordelige regelingen...
Van Olst heeft wel een leuke zoon, Secret Lover, maar daar sturen ze geen sperma van op, want sperma is eerder matig qua kwaliteit, zeggen ze zelf. Dus ja daar moeten we ons ook niet aan wagen.

Benieuwd naar jouw resultaat van Expectation Willemiens! Uit wat voor moederlijn is de merrie waar je hem voor gebruikt hebt? Wat heb je zoal willen verbeteren door hem te gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-23 11:47 



 
Profiel   

Ik zag op SH een mooi veulen van So Perfect (Sezuan x Donnerhall). Verkocht via de veiling voor veel.
Ik vind het ook wel een gaaf paard. Zn eerste jaargang is top verkocht.
https://www.youtube.com/watch?v=reZMmUo8RPk

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:42 



 
Profiel   

Ik ben fan van So Perfect sinds het eerste uur, was mijn eerste keuze voor mijn Charmeur merrie in 2021, maar omwille van de Helgstrand voorwaarden laten staan, was ook eerste veulen van die merrie dus ook daar toen nog geen enkele info over haar bevruchting.
Er vallen toch wel veel leuke af op die manier :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:59 



 
Profiel   

Ik zou nog steeds voor Mauro Turfhorst gaan 8-) zeker ook na zijn optreden in Den Bosch

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:13 



 
Profiel   

:) :) ik heb hem nog op de lijst staan hoor...ik weet het gewoon niet wat het is dat ik niet in 1 klap voor hem wil gaan...kan het totaal niet uitleggen...hij lijkt goed aan te paren, presteert goed...heb er gewoon weinig emotie ofzo bij :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:37 



 
Profiel   

Heb je hem al eens in het echt gezien?

Ik had vorig jaar ook niet zo veel met Mauro om eerlijk te zijn. Tót ik naast hem op stal stond en hem in het echt in beweging heb gezien. Toen kreeg ik opeens wel de kriebels van hem. Het stukje emotie is best belangrijk, maar in mijn ervaring is het dan toch wel goed om ze in het echt te zien. Dat kan het juist maken of breken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:39 



 
Profiel   

Diortje_vds schreef
Benieuwd naar jouw resultaat van Expectation Willemiens! Uit wat voor moederlijn is de merrie waar je hem voor gebruikt hebt? Wat heb je zoal willen verbeteren door hem te gebruiken?


Ik heb hem gebruikt op mijn springgefokte merrie, een Zapatero VDL (ster,keur), zeer robuuste, grote merrie met goed front, ze heeft genoeg knie actie en ruime galop. Ik zocht wat meer schwung en explosiviteit in de draf en Escamillo geeft beweging en Furst Romancier maat. Niet dat ze maat nodig heeft maar wil er ook geen afbreuk aan doen.
Expectation vind ik ook netjes ondertreden achter en dat vind ik soms wel lastig bij de tegenwoordige hengsten.
Daarnaast waren de condities en het dekgeld aantrekkelijk want dit wordt haar eerste veulen van een dressuurhengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:00 



 
Profiel   

Diortje_vds schreef
Ik ben fan van So Perfect sinds het eerste uur, was mijn eerste keuze voor mijn Charmeur merrie in 2021, maar omwille van de Helgstrand voorwaarden laten staan, was ook eerste veulen van die merrie dus ook daar toen nog geen enkele info over haar bevruchting.
Er vallen toch wel veel leuke af op die manier :(

Ja die staat ook bij mij hoog bovenaan, maar dan voor een merrie die al 2 jaar gust blijft dus daar gaan de dekvoorwaarden idd voor..

Heb je de nieuwe Secret bij Reesink al gezien? Een Secret x Dancier

Edit. Hij heeft een naam; Succession
https://fb.watch/iB080IhocX/

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:03 



 
Profiel   

Ik heb her en der kleine stukjes van die hengst gezien op de socials, hij lijkt wel heel aansprekend... Maar nog niet genoeg van kunnen zien...

Verder heb ik ook wat stukjes van de hengstenshow van Reesink gezien van Mauro, en hij viel me daar wel al meer mee.

We zijn er nog niet uit... :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 15:06 



 
Profiel   

@ Carola jij was duidelijk enthousiast over Succession, wat denk je dat hij kan toevoegen? kan hij passen op mijn merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 11:00 



 
Profiel   

ik verwacht dat hij bloed en souplesse kan toevoegen en een fijn karakter

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 11:31 



 
Profiel   

Moeilijk te zeggen nog natuurlijk, ik heb nog geen veulens gezien want die komen volgend jaar pas. Maar zijn eigen karakter leek heel fijn. Hij deed echt heel braaf zijn rondje, terwijl er aanleiding genoeg was om volledig af te gaan als jong ding.
Ik vind hem correct op de benen (beter dan Secret zelf), goed achterbeen, veel balans, nette maat maar wel genoeg bloed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 13:27 



 
Profiel   

Een kleine update,

Mijn merrie heeft een MRI gehad en wat een fissure en dus definitief pensioen leek, is al bij al niet zo erg en ze mag dus nog wat verder werken.

Dsalniettemin jeukt het toch om ze nu te laten dekken, ik wil ook niet meer té lang wachten aangezien ze 15 is. Dus ik hoop haar te laten dekken in mei ofzo en hopelijk kan ik haar nog even doorrijden erna.

Ik heb een leuke kandidaat hengst op het oog: aangezien ik zo fan ben van Escolar en Escamillo, kwam eigenlijk heel toevallig de hengst van vrienden van me op m'n netvlies, eentje die ik als jaarling zelf graag wou kopen maar ze hebben hem aangehouden voor de BWP hengstenkeuring, en nu is hij net kampioenshengst geworden bij het BWP.
Mijn man heeft hem thuis kunnen rijden nog voor de derde fase, om even te checken hoe hij ging reageren op de testruiters, en dus we hebben hem up close and personal kunnen bestuderen, en het is echt een heel fijne hengst, die aan veel van mijn wensen voldoet. Dus die zou het wel kunnen worden!

https://horsetelex.nl/horses/pedigree/2 ... -den-dries

Hij komt uit een degelijk moederlijn, geven ook allemaal aan de maat, en sensibel maar toch doodeerlijke karakters.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 15:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 117 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen