Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dier&Recht wil verbod op bit en zweep, SRP pleit voor dialoog

 
Profiel   

hoe lang is lang.. de junioren lopen toch al vanaf 4 of 5 jaar en gaan vanaf 6 op 1 hand?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:45 



 
Profiel   

3 jarigen worden op 2 of 1 hand al geshowd. Ligt er aan waar. Futuritys in Italie en in de US is dan al op 1 hand.
Hier mag je een paard tot 5 jaar in de snafflebit klasse op 2 handen showen.
Ik show zelf mijn paarden vanaf 4 op 1 hand...
4 is al derby leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:49 



 
Profiel   

https://www.instagram.com/reel/Cl1eNrgA ... JmNzVkMjY=

Vond deze wel een goede over hoe strak een neusriem moet zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:50 



 
Profiel   

Heel goed filmpje! wat een domme regelgeving zeg.

Blij dat er nog iemand wakker is en op staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:57 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Weet iemand wanneer de stang gecombineerd met een trens in zwang is gekomen?
Volgens mij zie je op oude afbeeldingen voornamelijk enkel een stang?

Vroeger werd er er op het strijdveld gezoen de afbeeldingen meestal wel met die stang/kandare gereden.
Ik denk, maar zeg erbij denk, juist pas later bij onze wedstrijden.
Net wat je zegt stang/kandare is streng.
En dat ze het zo toch milder wilden maken omdat ons leven er niet meer vanaf hangt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 09:58 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Heel goed filmpje! wat een domme regelgeving zeg.

Blij dat er nog iemand wakker is en op staat.


Blij dat de knhs slimmer is met juist bovenop het neusbot moeten meten en zelfs aangeeft dat vrouwen vaak meer ruimte moeten hebben dan die 2 vingers op 2e gewricht := Als je aan de zijkant of onderkant al geen 2 vingers ertussen kan doen is dat echt extreem

Maar ik blijf nog steeds tegen het toestaan van alle bitten/optomingen. Leuk als iedereen goed zou rijden, maar dat is niet zo. Veel problemen zijn rijtechnisch en mensen zoeken nu al in de bitten of optomingen voor oplossingen, laat staan als alles toegestaan is en dus ook de scherpere. Juist als je alles toe gaat staan ben ik bang voor meer Quick fixes en zeker niet in het belang van het paard. Zelfs bij onwetendheid en of onervarenheid, dus niet bewust, maar wel schadelijk voor het paard. Liever de paarden beschermen en dus alleen toestaan wat is opgenomen qua optomingen. Het is een illusie om te denken dat iedereen goed rijdt en dat sommige mensen geen scherpere middelen gaan pakken. Ja, dat is rijstijl, maar helaas rijdt niet iedereen goed of eerlijk. Er zijn nu eenmaal optomingen die scherper zijn en in verkeerde handen wel veel schade kunnen aanrichten.

Als je er zo van overtuigd bent dat een bit vriendelijk is en iedereen!!! ermee kan rijden, dien het dan in bij de knhs met goede onderbouwing.

Dat heeft niet te maken met bit helemaal verbieden, want bitloos is ook niet heilig. Ik ben helemaal voor wat het beste bij het paard past, maar absoluut niet voor het afschaffen van de regels wat wel en niet toegestaan is. Dat is misschien voor een paar paarden een voordeel maar helaas zal het voor andere een veel groter nadeel zijn. En ja, het rijden moet beter,maar hoe ga je dat voor elkaar krijgen? Er wordt al regelmatig afgestraft, in de basis iig, als ze te hard handig zijn, alleen zouden er nog meer mogelijkheden moeten zijn om in te grijpen. Nu krijgen mensen slechte punten, ligt het aan de jury en gaan weer verder. Toezichthouders zijn een goed begin, maar mag nog strenger.

Maar het begint bij de ruiters zelf, in alle disciplines van de sport, ook recreatie.


Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 09-02-23 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:02 



 
Profiel   

Ja dan kun je er een hele hand achter stoppen en heb je nog ruimte over.
Daarom moet de knhs die universele meter eens cadeau doen, staat ze goed zo'n actie.
En geen gezeik meer hoe dik vingers zijn.
Uiteraard bovenop en met sperriem de sperriem ook meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:04 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja dan kun je er een hele hand achter stoppen en heb je nog ruimte over.
Daarom moet de knhs die universele meter eens cadeau doen, staat ze goed zo'n actie.
En geen gezeik meer hoe dik vingers zijn.
Uiteraard bovenop en met sperriem de sperriem ook meenemen.


Knhs heeft zelf een filmpje waar het uitgelegd wordt. Idd van onderaf, niet van bovenaf, en alle riempjes moeten de vingers in 1 keer soepel onder kunnen. Maar idd die meter verplicht gebruiken is nog beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 10:23 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja dan kun je er een hele hand achter stoppen en heb je nog ruimte over.
Daarom moet de knhs die universele meter eens cadeau doen, staat ze goed zo'n actie.
En geen gezeik meer hoe dik vingers zijn.
Uiteraard bovenop en met sperriem de sperriem ook meenemen.

Je hebt helemaal geen universele meter nodig, de meeste mensen hebben eigenlijk wel altijd 2 vingers bij zich.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:16 



 
Profiel   

Veronica2 schreef
DuoPenotti schreef
Ja dan kun je er een hele hand achter stoppen en heb je nog ruimte over.
Daarom moet de knhs die universele meter eens cadeau doen, staat ze goed zo'n actie.
En geen gezeik meer hoe dik vingers zijn.
Uiteraard bovenop en met sperriem de sperriem ook meenemen.

Je hebt helemaal geen universele meter nodig, de meeste mensen hebben eigenlijk wel altijd 2 vingers bij zich.

zie dik gedrukte

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:16 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja dan kun je er een hele hand achter stoppen en heb je nog ruimte over.
Daarom moet de knhs die universele meter eens cadeau doen, staat ze goed zo'n actie.
En geen gezeik meer hoe dik vingers zijn.
Uiteraard bovenop en met sperriem de sperriem ook meenemen.
DuoPenotti schreef
Veronica2 schreef

Je hebt helemaal geen universele meter nodig, de meeste mensen hebben eigenlijk wel altijd 2 vingers bij zich.

zie dik gedrukte

Dit is muggenziften, 2 vingers is de regel en dat is het.

Het is voor de mensen die alles in regeltjes en beperkingen willen zien handig om te bedenken dat de ideale situatie niet bestaat en nooit komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:21 



 
Profiel   

Nee dat is geen muggenziften. Dat is mensen die een grote bek gaan hebben op het concours terrein tegen de toezichthouders de wind uit de zeilen nemen.
Truttig toontje: Kijk mijn vingers passen

universeel, geen getrut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:27 



 
Profiel   

De knhs geeft dat zelf aan, hè? Geen muggenziften dus juist. Dat die vingers wisselen. 2 vingers tot 2e gewricht met gemak onder de neusriem, vrouwen of mensen met smalle vingers moeten meer ruimte als 2 vingers aanhouden. Er wordt uitgegaan van de middel en wijsvingers op het 2e gewricht van de gemiddelde persoon, ze benadrukken zelf dat veel vrouwenvingers smaller zijn en die moeten dus meer ruimte overhouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:33 



 
Profiel   

Als je 2 vingers onder de neusriem kunnen dan voldoe je aan de regel. Geen apparaatje voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:35 



 
Profiel   

Als ik, of een ander met smalle vingers, er maar 2 vingers onder kan doen voldoe je niet aan de regel.

En eerlijk, het is het 2e gewricht, niet de toppen, dan voldoe je er ook al niet aan. Dat vergeten mensen ook regelmatig, of dat je er wel zacht onder moet komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:36 



 
Profiel   

Veronica2 schreef
Dit is muggenziften, 2 vingers is de regel en dat is het.

Het is voor de mensen die alles in regeltjes en beperkingen willen zien handig om te bedenken dat de ideale situatie niet bestaat en nooit komt.


Twee vingers van mijn man en twee vingers van mij scheelt 2cm. Dus nee, twee vingers is niet twee vingers.
Als er de mogelijkheid is om een ideale situatie te creëren (die universele meter bestaat gewoon.) waarom zou je daar dan tegen zijn? Bang dat je neusriem toch een gaatje of twee losser moet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:38 



 
Profiel   

ja dan voldoe je en als dan een mannelijke toezichthouder dat niet kan dan begint het gezeik.
Ik kon dat wel, zeik zeik.

ook vrouwen vingers heb je in verschillende maten, dikkere korte of slanke lange.
jij hebt dikke vingers, dus bij jou dit dat.... zever zeik

Die discussie moet je niet willen. Want dan wil niemand toezichthouder zijn.
Mensen hebben blijkbaar de regels nodig duidelijke want ze kunnen niet kijken naar hun eigen gesnoer blijkbaar. Anders was dit niet eens een punt van aandacht.

Ik ben zelf jaren beveiliger geweest, je wilt niet weten wat mensen allemaal verzinnen als ze zelf regels overtreden.
Zijn de regels niet precies gelijk heb je bij sommige zielige lui echt gelazer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:39 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Veronica2 schreef
Dit is muggenziften, 2 vingers is de regel en dat is het.

Het is voor de mensen die alles in regeltjes en beperkingen willen zien handig om te bedenken dat de ideale situatie niet bestaat en nooit komt.


Twee vingers van mijn man en twee vingers van mij scheelt 2cm. Dus nee, twee vingers is niet twee vingers.
Als er de mogelijkheid is om een ideale situatie te creëren (die universele meter bestaat gewoon.) waarom zou je daar dan tegen zijn? Bang dat je neusriem toch een gaatje of twee losser moet?

dat dus

daar zo tegen zijn is vreemd

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:39 



 
Profiel   

Kost ook nog geen fluit want ik heb hem zelfs hier liggen. Meten is weten immers. :) Je kan wel zeggen ""mijn neusriem is los" maar ik weet het liever zeker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:41 



 
Profiel   

En al helemaal als de knhs het zelf aangeeft dat het dus wisselt en veel vrouwen bijvoorbeeld al meer ruimte moeten hebben als die 2 vingers op het 2e gewricht... Dan zijn die vingers toch juist al een punt waar discussie over kan ontstaan?

Voor mij niet, want ik houd meer ruimte aan. Maar ik heb dus ook 0 problemen met een universele meter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:41 



 
Profiel   

Het is een eenvoudig hulpmiddel om een discussie te voorkomen.
Gewoon objectief meten, met een hulpmiddel.

Snap niet dat iemand daar bezwaar tegen kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:47 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Kost ook nog geen fluit want ik heb hem zelfs hier liggen. Meten is weten immers. :) Je kan wel zeggen ""mijn neusriem is los" maar ik weet het liever zeker.


Weet je nog waar je die gekocht hebt?
:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:48 



 
Profiel   

https://nl.equinics.eu/nl-be/products/c ... sriemmeter

Deze lijkt alleen mooier/fijner? Alleen veel geld voor zoiets simpels haha
https://www.bridleandride.be/Neusriem-tester

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:53 



 
Profiel   

Ik heb de equinics idd. :) De andere heb ik geen ervaring mee dus geen ide of die fijner is. :)

Het nadeel van de equinics vind ik dat het materiaal wat "anti slip" achtig is. Ik steek hem dus ook met de haar-richting mee onder de neusriem om die reden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 13:55 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Ik heb de equinics idd. :) De andere heb ik geen ervaring mee dus geen ide of die fijner is. :)

Het nadeel van de equinics vind ik dat het materiaal wat "anti slip" achtig is. Ik steek hem dus ook met de haar-richting mee onder de neusriem om die reden.


Maar dat vind ik dus weer lastig. Ik merk verschil in welke richting je opgaat. Van boven naar beneden kunnen vingers er veel makkelijker of sneller tussen dan vanaf onderaf. De knhs laat het op eigen filmpje ook van onderaf zien. Kijk, simpel is simpel, maar het verschilt dus wel wat. Bij verschillende paarden en hoofdstellen trouwens.

Nog een vreemd ding, mijn neusriem en sperrien zitten dus losser, maar zodra ik sperriem vast maak (dat er meerdere vingers onder kunnen en hij net aan om blijft) wordt de neusriem bovenop wel strakker. Terwijl ze beide apart gemeten dus extreem los zouden zitten zouden ze samen gemeten strakker zijn. Als je dan alleen neusriem zou checken of alleen van bovenaf (en niet ver genoeg door gaat met vingers) dan kan je ze dus alsnog te strak hebben zitten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 14:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 23 [ 567 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen