Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 403 van de 474 [ 11850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 474  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Ah wat sneu zeg ;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 20:15 



 
Profiel   

was het veulentje wel af?

heb het 2 jaar geleden gehad, geen tekenen, helemaal niets en het lag er s morgens ook bij. Ben daar ook weken kapot van geweest, kan er nog steeds heel emotioneel van worden.
Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 20:51 



 
Profiel   

Jeetje Esje wat een naar bericht, sterkte! Hopelijk is je merrie in orde (naar omstandigheden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-23 21:11 



 
Profiel   

Afschuwelijk Esje, hoe gaat het nu met je merrie? Erg overstuur?

Ik heb 3 x een placentitis meegemaakt en gelukkig was ik er al die keren op tijd bij om medicatie te geven zodat het veulen er in bleef. Maar die spanning in die laatste weken zal ik nooit meer vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 12:11 



 
Profiel   

De merrie is wel oké
Ze is met de groep naar buiten vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 12:36 



 
Profiel   

He wat klote Esje! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-23 14:41 



 
Profiel   

Wat klote Esje,

Hier hoorde ik ook al een kennis die hetzelfde heeft. Merrie moest nog 1.5 maand ook al verworpen.

Zouden bijv bepaalde kruiden of medicijnen dat kunnen ondersteunen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 11:17 



 
Profiel   

Ik zie nu best wel veel die (te)vroeg worden geboren. Of is dat toeval?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-23 13:28 



 
Profiel   

Revali schreef
Ik zie nu best wel veel die (te)vroeg worden geboren. Of is dat toeval?

Ik hoor en lees er op dit moment ook zoveel...

Zijn jullie al uit de hengstenkeuzes voor dit seizoen?

Ik heb echt nog geen flauw idee, denk dat dit veulen ook een blijver gaat worden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 10:42 



 
Profiel   

Ik heb nog geen idee. Ik hoopte dat mijn merrie dit jaar een merrietje zou geven maar ze is qua karakter helemaal anders dan anders en de vorige veulens waren merrietjes. Ik ben er dan ook helemaal van overtuigd dat dit een hengst gaat zijn 8-)

Merrie ga ik misschien verkopen dus moet ook een beetje commercieel denken. Ik ben er gewoon echt nog niet uit wat ik ga doen. Ook niet of ik al dan niet wil verkopen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 18:41 



 
Profiel   

Ik heb eerlijk gezegd ook nog niet een idee }:0

Umeo: ahh irritant is dat :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 19:56 



 
Profiel   

Leuke foto's komen voorbij !!

Sterkte Esje!


Umeo schreef
Merrie ga ik misschien verkopen dus moet ook een beetje commercieel denken. Ik ben er gewoon echt nog niet uit wat ik ga doen. Ook niet of ik al dan niet wil verkopen :=


Waarom zou je ze willen verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 20:22 



 
Profiel   

Ik heb teveel paarden (en 2 hele kleine kindjes). Heb ook een dochter van haar dus... nu ik heb ze echt graag dus moet er nog eens goed over nadenken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 22:23 



 
Profiel   

Ik heb ook geen idee. Wil merrie verkopen maar ja is van 2009. Hangt er ook een beetje van af wat er uit komt. Dan verkoop ik misschien beiden oftewel ik vlieg nog alle kanten op ook qua hengsten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 22:43 



 
Profiel   

Heb ook het idee dat een fokmerrie momenteel 'waardeloos' is als het geen De Muze, Van t Roosakker,... is. Dat werkt ook niet motiverend om te verkopen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 22:46 



 
Profiel   

Hi allemaal,

Ik ben al een paar weekjes aan het meelezen en wil me toch ook wel even melden.
Ik heb nog nooit een veulentje gefokt, hengstenkeuze gedaan en exterieur beoordelen is al weer even geleden dat ik dat geleerd heb.

Het is super leuk en leerzaam om jullie verhalen te lezen, met zowel mooie successen van fokproducten, als de realiteit dat het niet zonder risico's is, dat fokken (sterkte Esje met het verlies van het veulen).

Nu ben ik eigenlijk benieuwd, soms hoor je iets over een ouderwets of een modern type. Wat is het verschil tussen het een of het ander? En hoort bij een ouderwetser type dan gelijk een modernere hengst? Of zou je ook kunnen kiezen om bij het ouderwetse te blijven als dat elkaar beter aanvult?
Ik ben benieuwd naar jullie visie :)

Edit: ik lees ook veel over een paard met bot; bedoelen jullie daar een wat steviger paard mee? Minder rank en slank? En is dat dan een paard met bot hetzelfde als een ouderwets type?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-23 22:58 



 
Profiel   

Hallo Luffb ,

Leuk dat je meeleest, wil je zelf ook een veulen gaan fokken?
Voor mijzelf vindt ik een paard met bot een paard met wat grof been werk wat robuuster in type , ik zeg altijd niet van die splinter benen.
Weet niet hoe andere dit zien .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 11:42 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoord Lexa!
Ik heb wel sinds een paar maanden een 5 jarige spring gefokte merrie (Glenfiddich VDL x Haarlem x Sovereign Bill XX). Daar ooit een veulentje uit fokken lijkt me heel leuk, maar wil dan wel meer weten over het fokken en hengstenkeuzes etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 13:19 



 
Profiel   

Ik vind dat een paard met bot wel enigzins modern in type kan zijn. Modern hoeft niet direct heel rank/ielig te zijn.

Moeilijk uitleggen en denk voor iedereen ook weer anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 13:20 



 
Profiel   

Hoi LuffB, welkom!
Wat is ouderwets?
Ik denk dat er diverse hengsten zijn van 25 jaar geleden die vandaag de dag nog prima mee zouden kunnen voor een modern sportpaard.
Ik hou zelf van een royaal langgelijnd paard met bot.
Ik vind dat er ruimte genoeg moet zijn voor aanhechting van pezen spieren dus voor mij niet te teer beenwerk.
Maar is dat dan meteen klassiek?
Vroeger hadden ze een plat kruis en wilden ze later liever een hellend kruis en tegenwoordig weer terug naar plat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 14:44 



 
Profiel   

Bedankt voor het warme welkom.

Haha, dat wisselen in wat ze willen zien maakt het ook niet makkelijker!

Is dan bijv een Dorian Grey meer modern, AS Bombay er een beetje tussen, waar een Grandorado of een Grand Slam meer naar klassiek nijgen? Of zijn er nog klassiekere hengsten die een beter voorbeeld zijn?

Eilander; heb jij misschien een foto wat in jouw ogen een royaal langgelijnd paard is?

Ik vind het ook heel leuk om naar de genetische profielen te kijken van de KWPN hengsten, om te proberen op die manier iets wijzer te worden (standfoto vergelijken met de scores).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-23 19:51 



 
Profiel   

[ img ]
Dit vind ik n royale langgelijnde merrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 00:28 



 
Profiel   

Hoe vonden jullie de hengstenshow van Zangersheide?
Hoe was het live daar?
Ik heb thuis toch wel genoten van de show , veel hengsten met kwaliteit dat maakt de keuze toch wel lastig…

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:27 



 
Profiel   

lexa schreef
Hoe vonden jullie de hengstenshow van Zangersheide?
Hoe was het live daar?
Ik heb thuis toch wel genoten van de show , veel hengsten met kwaliteit dat maakt de keuze toch wel lastig…


Was vrij rustig vond ik. Een aantal aansprekende jonge hengsten, die oudere hengsten in het donker met een deken op, voegde weinig toe.

Ergens wel jammer dat de jonge hengsten vandaag springen en de show gister was, dat had ik zelf op 1 dag gepland.

welke hengsten vond jij eruit springen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 11:49 



 
Profiel   

Oehlala
Als ik kijk wat er op mijn merrie zou passen denk ik toch aan Nasdaq Z .
Uit die merrie heb ik zelf een ggk hengst gefokt van Nixon en die is zo goed gelukt dus dat zou ik wel durven.
Of anders Kassander van ‘t Roosakker.
Verder vond ik die Djanjo super gave hengst en Rob Roy was ik verbaasd dat die toch heel chique was.
Onze merrie krijgt laat een veulen pas in juni en de voorwaarde van Nasdaq vind ik ook prima om te proberen.
En wat vond je zelf?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 13:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 403 van de 474 [ 11850 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406 ... 474  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen