Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 304 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Deze middag met mijn DA contact gehad. Eind deze week gaat hij mijn merrie weer openen zodat ze niet uit scheurt als de bevalling is begonnen. Gezien haar uier nog maar pas begint te vullen is eind deze week vroeg genoeg denk ik. Haar uier was trouwens de hele week niet echt veel veranderd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 15:25 



 
Profiel   

Ooh wat heftig Balko! Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 16:51 



 
Profiel   

Jeetje Balko, heftig!
Sterkte, hopelijk valt het mee * fingers crossed *

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:07 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ben al een tijdje weer aan het meelezen :9 thuis waren we druk bezig met ons huis verbouwen en ik ben inmiddels ook al bijna 25 weken zwanger.. Dus ik dacht ik houd het gezellig bij alleen lezen. maar het begint mij nu toch ook weer te kriebelen om gezellig mee te kletsen..

Wanneer je elke dag eerst bokt checkt om te kijken of er ook veulens zijn dan wordt het weer tijd :+

Voor dit jaar heb ik mijn merrie Aronica weer drachtig van Next Level. Ze is 5 juni uitgerekend. Uit deze combi hadden we vorig jaar ook al een merrie veulen.

Aronica I
Elite, prok, sport dr zz-zwaar
Saffraan x Droomwals x Hoogheid


[ img ]

En haar Next Level veulen van 2022


[ img ]


[ img ]


Weet niet hoe actief ik mee kan kletsen maar ga m'n best doen!

Balco sterkte met je merrie! Heb er verder niet echt bekend mee maar klinkt niet zo fijn :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 17:25 



 
Profiel   

Echt super k*'t hoor Balko -O- hopelijk is er toch nog een lichtpuntje als de DA langskomt.

Nicky1963 kunt altijd even bij je DA navraag doen of een foto sturen

Watchnow Fijn dat de DA hem goed vond, dat is al een geruststelling

Muronia Veroon houd het spannend.

Imani_abby als ze toch naar de kudde uitbreekt als ze alleen staat zou ik ze laten staan. Zeker omdat je camera kunt kijken op de weide.

Greeneyez wachten duurt idd lang he haha.

Kabayo Silvester is mooi aan het uitgroeien. Hij lijkt al zo volwassen vind ik.

Pomski je DA maakt dan idd nog wel wat flaters zo te horen. Dan kun je idd beter bij de Hollandse kroon blijven.

Vulina spannend zeg. Wanneer was zij uitgerekend?

LoveyouuulB welkom :D. Ik heb vorig jaar je topic gevolgd. Mega knap veulen is dat zeg.

Hier is Amber normaal vandaag uitgerekend maar ze heeft daar zelf nog weinig zin in :+
[ img ]

En jessie maakt het spannend. Om 13u nog niks aan de uier en 16u een klein mini wittig harsjes. Ze is ook niet in dr doen. Eet nauwelijks, snuffel veel aan haar mest/de grond en weer veel kont schuren. Kon helaas geen ph testen want dr uier staat zo enorm op spanning. Eraan zitten vond ze niet meer tof :(:)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:27 



 
Profiel   

Het is nog niet wit, maar wel meer geworden. Hopelijk rekt ze niet nog een dag. Nieky, Vulina, hopelijk alle drie een veulentje vannacht!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:30 



 
Profiel   

Klein beetje bijzonder, zo lang naar toegeleefd, elke dag (soms zelfs meerdere keren per dag in de hoop dat het sneller gaat) en dan nu nog maar 2 blokjes. Vandaag is Bess uitgerekend maar ik verwacht van haar niets vandaag.
Denk dat Dolly eerder gaat. Hoop vannacht!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 18:36 



 
Profiel   

Nieky1993 is aan mest/grond snuffelen ook een voorteken? Heb hier nog nooit van gehoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:26 



 
Profiel   

Balko wat naar allemaal en die onzekerheid ook. Sterkte gewenst.

Aaah morgen dan toch veulentjes?? Laten we het hopen.

Hier weinig te melden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:49 



 
Profiel   

Muronia Dat zijn serieuze hars doppen. Ben benieuwd hoelang ze je nog laat wachten.

Pomskihoe zijn je merries kwa gedrag/uiers?

Imani_abby ik heb vorig jaar een merrie gehad die ineens aan elk plasje/hoopje mest van dr zelf ging snuffelen en flehmen net voor de bevalling. Is gewoon apart gedrag. Geen idee waarom ze dat doen haha. Maar zag jessie hetzelfde doen een paar keer daarstraks. Ondertussen staat ze weer te eten alsof haar leven er vanaf hangt :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:50 



 
Profiel   

Wat spannend allemaal! Hopelijk vannacht veulentjes *\o/* heel veel succes alle wakers!

Door de geboorte van Jazz is mijn andere merrie spontaan ook flink aan de uier begonnen :') stiekem hoop ik dat ze het nog even rustig aan doet, kan ik nog wat nachten door slapen.

Noa en Jazz doen het heel erg goed, Jazz is echt heel klein maar super bijdehand! Noa geeft zoveel melk dat kleine Jazz continu helemaal onder zit :')
Vanmorgen zijn ze eventjes buiten geweest, maar wat een regen. Jazz vond het wat koud en Noa wat spannend zo buiten met haar kind. De andere paarden reageerde erg heftig(op 10 meter afstand), wat Noa onzeker maakte. Even wennen!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:15 



 
Profiel   

Ollori haar uier is nog niet vol, maar wel goed hars er aan. Benieuwd hoe lang ze dit gaat doen, het is haar eerste veulen.. Officieel 1 april uitgerekend :)


[ img ]



Tanita vandaag 343 dagen, maar nog geen verschil..


Laatst bijgewerkt door Vulina op 20-03-23 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:17 



 
Profiel   

Nieky1993 wat bijzonder, ze hebben allemaal wat hun gewoontes hé :p

Iersas wat een dotje, zoooo schattig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:18 



 
Profiel   

Alle wakers heel veel succes vannacht, hopelijk zet het bij allemaal door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:21 



 
Profiel   

Wat een schatje Iersas!

Spannend Vulina!

Zou nu toch moeten komen Muronia!

Loveyou wat een gave combi! Benieuwd wat er af komt!

Nieky ik zou wel poetserig worden met die witte uiertjes haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:45 



 
Profiel   

muronia: dat wordt weer waken vannacht!

vulina: ze gaat wel snel! Ze wil vast Tanita voor zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:04 



 
Profiel   

Balko, wat een vervelende situatie voor jou en je paard. Hopelijk wijst de echo toch nog iets anders uit.

Loveyou, welkom terug en proficiat met je eigen zwangerschap. Je combinatie heeft al een gaaf veulen opgeleverd, benieuwd of deze er op gaat lijken.

Iersas, wat een ukkies inderdaad zo naast haar mama. Was de hengst ook kleiner? Maar wel een schatje zo te zien met je dochter.

Voor alle wakers, veel succes vanavond. Hopelijk blijven jullie niet voor niets wakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:10 



 
Profiel   

veronique56 schreef
Iersas, wat een ukkies inderdaad zo naast haar mama. Was de hengst ook kleiner? Maar wel een schatje zo te zien met je dochter.


Ja de hengst is zeker zo’n 20 cm kleiner als de merrie.
Mijn andere merrie is door dezelfde hengst gedekt en zij heeft altijd grote veulens, dus ben benieuwd hoe ze dat met deze hengst gebakken heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:32 



 
Profiel   

Jeetje er maken er hier meerdere spannend zeg. Succes wakers maar dat worden veulens deze nacht.

Balko amai zeg wat een nare situatie. En zeker geen sorry zeggen. Ik had het nog nooit gezien en nog nooit van gehoord. Dus alle info is hier zeker gepast. Da zijn er dus vast ook niet vertrouwd mee maar als het geen spoed is kan je niks meer doen dan wachten tot ze komen.
Ik zou die merrie ook niet op trailer duwen dan.

Oedeem begint meestal rond de navel en loopt dan naar de voorbenen toch?

Omg pomski die da van je is ook wel een heel speciale maar zo zijn er vast nog heel veel. Ik hoor de meest wilde verhalen van sommige dierenartsen en denk ja met 50 procent leerstof kennis kan je ook da worden :') :D
Maar nee effe serieus water is dus heel gevaarlijk voor veulens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:36 



 
Profiel   

Wat een ..... situatie Balko, ik ken het niet en nog nooit van gehoord ook ga me er is in verdiepen.

Pomski, welke dierenarts heb je nu mag ook via pb ik kom ook uit noordholland en nog beetje zoekende

Nieky de uiers van jou merrie staan ook wel op knappen zeg benieuwd hoelang ze het nog volhoudt

Muronia dat kan toch niet lang meer duren zou je denken....

Gezellig dat je er weer bent loveyouuu. Hopelijk krijg je weer z'n knapperd als vorig jaar <3

Vulina dat zou zomaar is al snel kunnen komen altijd spannend als het een eerste veulen is en je nog niet weet hoe en wat ze doen voor de bevallig

Succes iedereen vannacht!

Faith is gestopt met hars voorgaande jaren ging dat precies zo en dan meestal met een week ongeveer een veulen :P benieuwd of ze dat dit jaar ook weer doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:37 



 
Profiel   

Ik zie op de camera dat mijn merrie precies haar rug krult/bol maakt. Het is alsof ze al haar spieren samen trekt. Voor de rest is ze wel relatief rustig. Dit is de laatste 15 min al 3 keer gebeurd. Ik hoop dat dit op de foto ietwat duidelijk is. Moet ik mij zorgen maken denken jullie? (Sorry is de eerste keer dat 1 van mijn pony’s thuis bevalt, en ben misschien wat overbezorgd…)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:53 



 
Profiel   

Lijkt een soort uitrekken?

Ze heeft zich mooi versierd _O- , maar.. is dat witte onderste drupje melk of nog hars?
[ img ]

En dit wel denk ik?
[ img ]

Ze is nog steeds rustig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 21:59 



 
Profiel   

Succes vannacht Muronia, dat kan echt niet lang meer duren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:03 



 
Profiel   

Muronia, dacht ik de eerste keer ook. Maar ze staat gewoon rustig en ineens krijgt ze precies een pijn scheut. Ondertussen is ze ook wel wat onrustiger. Liggen, staan, liggen, staan stampen en kijken naar haar buik. Komt precies in vlagen.
Jij veel succes, het kan toch ook niet meer lang duren :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:04 



 
Profiel   

Oh dat ziet er spannend uit!

Wakers vannacht heel veel succes en wie weet als straks weer wakker word knappe veulens erbij.

Ben zelf niet heel actief met reageren maar open elke dag een paar keer dit topic !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 22:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 304 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen