Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 411 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Change3x schreef
Mijn merrie van Emir R is daarvan uitgerekend in juni. Ik heb voor hem gekozen vanwege zijn compactheid. Mijn merrie heeft erg veel lengte en is veel paard, tikkeltje ouderwets, zou dat zelf allemaal net ietsje kleiner en fijner willen hebben. Vandaar de keuze.

Vind het een mooi en goed springend paard met uitstraling en vermogen, je moet er wel een merrie voor hebben. Vind ik. :j

Maar net zoals bij elke hengst moet ie je maar net aanspreken. :D


Wat voor merrie bedoel je dan?
Ik heb een behoorlijk langgelijnde merrie (1-.72+) die van mij wel een stuk korter mag waardoor de rijdbaarheid ook makkelijker zou worden. Hij viel mij opeens op. Ik ga eens filmpjes opzoeken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:11 



 
Profiel   

Ik zou er geen merrie op zetten die pony achtig of erg kort is. Ik ben bang dat je er dan een te pony achtig type uit krijgt (tenzij je dat wil). Mijn merrie is 168-170 en zou ook wat minder lengte mogen hebben, zoals bij jou.

Zodra het veulentje er is zal ik wat beeldmateriaal delen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:31 



 
Profiel   

Ik verbaas me over onze merrie.nog 3,5 week en nog geen uier -O- terwijl ze normaal altijd wel lang van te voren uier heeft en de boel ook nog lang laat lopen...hoop toch niet dat ze lang overdraagt %) en onze andere merrie(eerste veulen) moet nog 7,5 week en die heeft al meer uier dan die merrie die nog 3,5 week moet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:37 



 
Profiel   

Eerste keer buiten. Echt genieten van deze kleine man en nu nog heel lang wachten op de volgende die begin juli komt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 20:33 



 
Profiel   

Fijn dat het veulen het goed maakt! Ik vind de merrie wel erg mager, schrik er zelfs een beetje van. Hoop dat je die nog een beetje op gewicht kan krijgen, vooral nu het veulen ernaast loopt zijn een beetje reserves niet verkeerd voor een merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 22:34 



 
Profiel   

Jij bent niet de enige die ervan schrok, ook de dierenarts en ikzelf hadden dat niet verwacht. Merrie was nochtans heel dik voor de bevalling. Is een oudere merrie en een heel erge luchtzuiger dus die terug op gewicht krijgen gaat niet zo makkelijk zijn. Staat wel op een goede wei nu en krijgt ook onbeperkt hooi en 3x per dag wafer en brok

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 08:38 



 
Profiel   

Die van mij was vorig jaar in de laatste maand heel erg gegroeid. Na de dramatische bevalling een enorme jas uitgedaan. Die heb ik enorm moeten bijvoeren met oa seniores. Bevalling plus veulen kan enorme aanslag zijn. Hopelijk komt zij snel weer op gewicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:22 



 
Profiel   

Lightninggg schreef
Jij bent niet de enige die ervan schrok, ook de dierenarts en ikzelf hadden dat niet verwacht. Merrie was nochtans heel dik voor de bevalling. Is een oudere merrie en een heel erge luchtzuiger dus die terug op gewicht krijgen gaat niet zo makkelijk zijn. Staat wel op een goede wei nu en krijgt ook onbeperkt hooi en 3x per dag wafer en brok


Als ze zo mager zijn zou ik dan ook extra bijvoeren met iets als speedibeet of SP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:01 



 
Profiel   

Lightninggg schreef
Jij bent niet de enige die ervan schrok, ook de dierenarts en ikzelf hadden dat niet verwacht. Merrie was nochtans heel dik voor de bevalling. Is een oudere merrie en een heel erge luchtzuiger dus die terug op gewicht krijgen gaat niet zo makkelijk zijn. Staat wel op een goede wei nu en krijgt ook onbeperkt hooi en 3x per dag wafer en brok


Je zou aan een lijnzaad rijstolie mix kunnen denken, als je daar 100-200ml van bij gaat voeren dikken ze snel in. Rijstolie is voor de maag fijn, kan helpen met zuigen.

Goedkope optie is zonnebloem, dan opbouwen tot Max 100ml per dag. Anders heb je risico op scheve vitamine E verhouding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:21 



 
Profiel   

Ik ga vandaag inderdaad iets van bietenpulp halen en kijk dan ook gelijk naar de rijstolie

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:06 



 
Profiel   

Rijstolie kun je ook in 2 liter flessen bij de Jumbo of Ah kopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:15 



 
Profiel   

Je moet wel goeie kwaliteit kopen anders is de hoeveelheid gamma-oryzanol verwaarloosbaar. Dus die uit de supermarkt heb je niet zoveel aan, kun je beter zonnebloem kopen dat is goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:34 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Lightning: knapperd!!

Hier veel gebeurd en gaat nog veel meer gebeuren, maar ga m’n best doen jullie weer bij te houden :) Mijn zoon (8 jaar) heeft een hersentumor en zal niet beter worden, dus enorm heftige tijd en nu vol in bestralingen en chemo. Ondertussen heeft de baloubet het veulen eruit gegooid… nu wachten op het eerste (levende) veulen eind april…

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:13 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte de komende tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:45 



 
Profiel   

OMG Iorr. Dat het zo erg was, had ik op FB niet helemaal meegekregen. Geen woorden voor. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie nog veel mooie herinneringen kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:30 



 
Profiel   

Dat zijn heftige tijden Iorr , heel veel sterkte ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:50 



 
Profiel   

Iorrr schreef
Gefeliciteerd Lightning: knapperd!!

Hier veel gebeurd en gaat nog veel meer gebeuren, maar ga m’n best doen jullie weer bij te houden :) Mijn zoon (8 jaar) heeft een hersentumor en zal niet beter worden, dus enorm heftige tijd en nu vol in bestralingen en chemo. Ondertussen heeft de baloubet het veulen eruit gegooid… nu wachten op het eerste (levende) veulen eind april…


Heel heftig voor jullie lorrr ;( triest dat er geen vooruitzicht lijkt te zijn voor je kleine grote jongen ;( ik leef met jullie mee :knuffel:

En ook nog klote vd baloubet -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:55 



 
Profiel   

Ben zelf sinds 8 maanden vader en kan me niet inbeelden wat voor een ongelooflijk klotegevoel dat moet geven Iorr...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:40 



 
Profiel   

Sterkte iorr!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:41 



 
Profiel   

Het is ongelooflijk en onwerkelijk en ik kan en wil het niet geloven, maar het feit ligt er dat het een zeer agressieve hersentumor is en dat er nog nooit een van genezen is. Wij gaan voor nog een mooie tijd samen… hij is naar omstandigheden super goed te pas en heeft geen uitval, dus we genieten van het moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:17 



 
Profiel   

Ook ik wens jullie nog veel mooie momenten samen Iorr. De feiten zo beschreven zijn niet te bevatten. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 18:30 



 
Profiel   

Oohh wat verschrikkelijk Iorrr |(
Heel veel moed gewenst de komende tijd ..
Is het voor hem draaglijk of veel last van hoofdpijn oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 18:58 



 
Profiel   

Verschrikkelijk Ior. Heel veel sterkte de aankomende tijd :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:46 



 
Profiel   

Ben een meelezer hier, maar ik wil je heel veel sterkte, moed, kracht en liefde wensen in deze onwerkelijke en moeilijk tijd. En natuurlijk nog heel veel mooie momenten samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 19:59 



 
Profiel   

Oef wat een vreselijk bericht.. Wat zitten jullie in een bizarre en angstaanjagende rollercoaster.. Ongelofelijk dat zo’n jong mannetje zo ziek blijkt en dat de toekomst ineens zo onzeker is. ;(
Heel erg veel sterkte en kracht gewenst voor jou en je gezin Iorrr..

Heel naar dat je naast dit verdriet ook nog een veulentje bent verloren. Wat een klote start van 2023 voor jullie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 20:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 411 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen