Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 318 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321 ... 504  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

 
Profiel   

Man wat een knappe droog foto’s :o :o

Weet niet of meer mensen het geven, ik geef equifirst. Vind het nog steeds wel duur, maar goed ze doet het er goed op! Mooi bijgekomen en ze eet ze ook goed. Die van mij is een moeilijke eter.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:59 



 
Profiel   

@Dagmar11, wij geven die ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:09 



 
Profiel   

Xsurfsdairy Fijn dat ze idd gewacht heeft op je. Hopelijk kan je erbij zijn.

Petraaken domme vraag maar is ze dan vanaf 2021 dan al dicht? Of lees ik het verkeerd :+ succes met de lammetjes ook.

Tjakka123 bijna veilig *\o/*

Dagmar11 dat is idd een heel verschil. Je hebt goed je best gedaan om dr te laten bijkomen.

Desi_2409 blijf haar hoofd prachtig vinden <3 hier gaan ze ook met korte periodes naar buiten nog.

Kabayo Mooie beeld zo! En dat idd voor weinig geld, top :D

JennyK super leuk veulen is cappucino <3 fijn dat met picture voorlopig ook alles inorde is

Liekeotter nogmaals proficiat *\o/* wat een dotje. Ik heb er mss overheen gelezen maar heeft em al een naam?


Een vraagje. Vanaf wanneer zetten jullie de veulens 24/7 buiten? Ik wil River en Djazz begin april 24/7 buiten zetten met schuilstal uiteraard. Dan zijn ze een maand oud. Zou dit oke zijn of is het te vroeg int jaar om ze 24/7 buiten te hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:18 



 
Profiel   

Nieky ze heet Yfke. Het is een Jehannes 484 x Epke 474

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:21 



 
Profiel   

corinadrenth schreef
shadow33 schreef
Gefeliciteerd Jennyk en liekeotter! Toepasselijke naam cappuchino :)

Hier voer ik ze merriebrok van pavo bij. Helaas wel schreeuwend duur geworden het laatste jaar, maarja ze doen het er goed uit, dus blijf er toch maar bij. Met de basisbrok ben ik wel over gegaan naar action quality. Tot nu toe zijn ze goed op gewicht.


Waarom voer je dan ook geen merrie brok van action? Dat scheelt zoveel en is beter


Hoezo is die beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:37 



 
Profiel   

Happy_Hippie schreef
Hebben nu luzerne gehaald van Hertog (als ik het goed zeg).
En slobber gaan we ook iets verhogen krijgt ze elke avond, ook gaan we de merriebrok verhogen van 1kg naar 1,5/2kg :)


Je equifirst slobber verhogen heeft geen zin.
Je hebt echt hooi vervangers nodig.
Bv subli seniores priores of een grasbrok. Denk aan fibre beet of nuggets van Pavo
Action Quality senior en herstel slobber vind ik een hele fijne.

Hoe groot is je paard want voor een groot paard aan het einde van de dracht is 1,5/2 kg nog wat weinig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:47 



 
Profiel   

Ik weet niet meer wie. Maar iemand voert Pavo podo lac en Action basisbrok.
Waarom neem je dan ook niet de merriebrok van Action. Scheelt je 7 euro de zak en ze zijn echt gelijkwaardig

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:48 



 
Profiel   

baudyh schreef
Happy_Hippie schreef
Hebben nu luzerne gehaald van Hertog (als ik het goed zeg).
En slobber gaan we ook iets verhogen krijgt ze elke avond, ook gaan we de merriebrok verhogen van 1kg naar 1,5/2kg :)


Je equifirst slobber verhogen heeft geen zin.
Je hebt echt hooi vervangers nodig.
Bv subli seniores priores of een grasbrok. Denk aan fibre beet of nuggets van Pavo
Action Quality senior en herstel slobber vind ik een hele fijne.

Hoe groot is je paard want voor een groot paard aan het einde van de dracht is 1,5/2 kg nog wat weinig.


Dankjewel ga dit thuis overleggen!
1.65 ongeveer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:56 



 
Profiel   

Amy doet gezellig mee. Ook haar ph is gezakt naar 5.5-6 :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:16 



 
Profiel   

Wat een mooie veulentjes lieke en Jenny <3

Wat een uier nieky := dat kan toch ook niet mega lang meer duren zou je denken

Hier ook equifirst merriebrok doet het er ook goed op had voorheen die van havens maar die had de leverancier niet meer. Al hoef ik die van ons niet zo veel bij te voeren want die zien er rond zat uit.

Vandaag het alarm bij faith laten zetten. Slaapt toch een stukje fijner dan zonder, altijd nog steeds het zelfde wat hars op der benen en klein puntje aan de uier in de ochtend.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:25 



 
Profiel   

Spannend Nieky

Wat heerlijk die veulen spam <3

Charmfaith. Dat is wat geruster slapen idd. Jeetje zou helemaal gek worden als ze zolang harsen. Duimen dat ze snel bevalt

Hier krijgt Odilia en Liezella 3 kg merrie brok. Halve schep pulp, halve schep luzerne brok en oerbalans van vitastyle. Geweekt is dit iets meer als een halve emmer.
Nigrante krijgt 4kg merriebrok. Hele schep pulp, halve schep luzerne brok en oerbalans van vitastyle. Geweekt is dit een hele emmer.

Merriebrok heb ik nu ook van equifirst. Kon ik groot inslaan wat veel geld scheelde. Eerste pallet is nu op. Voorheen had ik havens merriebrok dit beviel heel goed. Equifirst bevalt tot nu ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:35 



 
Profiel   

Charm faith: dat zal een geruststelling zijn met alarm. Flink uier ook al!

Nieky: Amy duurt vast niet lang meer. 24/7 buiten is hier afhankelijk van het weer

Bedankt voor de leuke reacties op Cappuccino, ik had eigenlijk een andere naam in gedachte maar die werd hier door iedereen afgekeurd :(:) . Mijn dochter kwam op deze naam toen het veulen geboren was.

goldy had het dit jaar toch heel anders gedaan dan vorig jaar, PH zakte nauwelijks, geen hars, dus hadden het alarm nog niet om. Wel keek mijn dochter op de camera, die kwam mij om kwart over 11 roepen dat ze dacht dat Goldy zou beginnen. Vervelende was dat de camera toen ook niet meer mee wilde werken, dus zijn we naar de stal gelopen (bij het huis) kort daarna begon ze en om 5 voor 12 was het veulen er. Goldy heeft 17 dagen korter gedragen dan vorig jaar (335 en vorig jaar 352 dagen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 13:52 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Jenny en lieke!

En Lieketotter wat een prachtige propere stallen heb je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:11 



 
Profiel   

Wat zijn ze weer mooi geworden, van harte gefeliciteerd met de veulentjes!
Ik zie ook een aantal veelbelovende uiers. Spannend.

Mijn merrie doet ook mee met wie-heeft-de-grootste-uier. Ze moet alleen nog 11 dagen tot veilig. Ik ben er behoorlijk zenuwachtig van. Sinds gisteren heeft ze zelfs mini-harsjes..

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:11 



 
Profiel   

Is bij iemand die melkstrips gebruikt wel eens niet uigekomen dat ze binnen 24 uur bevellen als de ph waarde < 6 is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:15 



 
Profiel   

Ellyc. Die van mij deed er 1.5 dag over na ph onder 6.

Fotsy dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:16 



 
Profiel   

Proficiat Liekeotter en Jennyk!

Weer 2 gezonde veulens erbij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:22 



 
Profiel   

Nicky1963 - is je merrie nu 309 dagen of nog 11 dagen tot uitgerekende datum? Wel vroeg of lijkt dat zo? Tepels staan ook echt al naar beneden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:37 



 
Profiel   

Hier had mijn merrie met 305 dagen al een flink uier en lekte bijna 3 weken melk, nu is ze 337 dagen en krimpt het uier :+

Nouja, het komt vanzelf als het er klaar voor is maar ik ben nu gewoon echt benieuwd wat ze er van gemaakt heeft


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:47 



 
Profiel   

tjakka123 schreef
Nicky1963 - is je merrie nu 309 dagen of nog 11 dagen tot uitgerekende datum? Wel vroeg of lijkt dat zo? Tepels staan ook echt al naar beneden.

Ze is nu inderdaad 309 dagen drachtig.
Ja, heel vroeg. Spenen zijn gevuld en sinds gisteren ook minihars.

Ze is altijd wel heel vroeg met haar uier, maar zo vroeg.... Pffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:50 



 
Profiel   

[quote="Marjoleine89"]Hier had mijn merrie met 305 dagen al een flink uier en lekte bijna 3 weken melk, nu is ze 337 dagen en krimpt het uier :+

Nouja, het komt vanzelf als het er klaar voor is maar ik ben nu gewoon echt benieuwd wat ze er van gemaakt heeft

Ow echt Marjoleine, daar zou je ook een beetje gek van worden.
Sterkte met de laatste loodjes, ze ziet er prachtig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 14:52 



 
Profiel   

Karina verplaatst naar de kraamstal. Is iets kleiner maar grenst direct aan het weiland waardoor ze de eersten weken makkelijker naar buiten kunnen, en je dat ook alleen kan. Zodra de kleine mee kan lopen verplaatsen we ze weer. Stallen zitten naast elkaar.

Ze gaat nog steeds vooruit maar verwacht vanacht geen veulen. Ga vanond ook uit eten bij een All You can Eat. Zie het al gebeuren dat je je eerste bord eten pakt :+ :+ :+

Ik verwacht morgen of zondag het veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 15:35 



 
Profiel   

We hebben troebele druppels bij Amy *\%/*

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:02 



 
Profiel   

Spannend nieky1993

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 16:28 



 
Profiel   

Liekeotter leuke naam :j

Charmfaith ik zou ook helemaal zenuwachtig worden van een merrie die zolang met volle uier loopt en harst :=. Hoelang denk je nog dat ze erover doet?

Am_horse over hoeveel voerbeurten spreid je het voer dan?

JennyK ik vind cappuccino ook wel een leuke naam. Welke naam had jij in gedachte? Naar mijn ervaring doen merries het zelden 2x exact hetzelfde kwa verloop. Wel klote dat net dan je camera het niet doet.

Nicky1963 daar zou ik ook nerveus van worden zo vroeg al zo een uier. Je weet zeker dat er niet misteld is ofzo?

EllyC doorgaans bevallen ze hier binnen 24-48u na de ph daling. Vorig jaar 1x een merrie gehad die er 3 dagen over deed. Het is niet 100% accuraat dus maar geeft voor mij wel een goeie indicatie.

Marjoleine89 je merrie heeft al een mooie hangende buik :j wel frustrerend als ze idd eerst melk lekt en dr uier dan, als ze bijna uitgeteld is,steeds minder wordt :+

Xsurfdairy spannend, hopelijk snel een veulen ook *\o/*

Amy is voorlopig, buiten een zwiepende staart, nog rustig.

Jessie haar uier staat weer wat strakker vandaag. Alhoewel ik nog steeds denk dat de spenen voller kunnen. Ph blijft hetzelfde. Vanmorgen hingen er serieuze harsjes aan maar die kwamen vanmiddag nog niet direct terug.
[ img ]

Nina vult ook netjes door
[ img ]

En amber gaat traag maar gestaag verder :+
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 17:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 318 van de 504 [ 12597 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321 ... 504  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen