Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Brits politiepaard aangevallen door hond

 
Profiel   

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

[ img ]
Een politiepaard in Londen. Dit is niet het paard uit het artikel.
Foto: Loes Meijerink/Bokt Wiki


Een Brits politiepaard kreeg in Victoria Park de schrik van zijn leven. Een losgebroken hond viel het paard gedurende vijf minuten aan. PH Urbane raakte hierbij gewond aan zijn benen en lichaam. De eigenaar van de hond greep niet in tijdens het voorval. Omstanders kwamen tussenbeide en gebruikten een lange stok om het paard en de hond uit elkaar te halen.

De eigenaar van de hond geeft het politiepaard de schuld van het incident: "Coco is zo vriendelijk. Met elk mens is ze zo goed. Ze voelde zich bedreigd en geïntimideerd door het paard." Hij claimt wel geprobeerd te hebben om in te grijpen toen zijn hond Urbane aanviel.

Op TikTok is een filmpje van het incident te zien. Let op! de beelden kunnen als schokkend worden ervaren!


Gebruikte bronnen:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 21:54 



 
Profiel   

Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:07 



 
Profiel   

De eigenaar van de hond geeft het paard de schuld van het incident _-:(

Ongelooflijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:09 



 
Profiel   

_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.


Heeft imo toch weinig te maken met het zijn van een politie paard, als het geen politie paard was geweest had de hond ook aangevallen.

Maar dit is waarom honden aangelijnd dienen te zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:14 



 
Profiel   

_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.


Wat is dat nou voor rare opmerking. Alsof dit een gevolg is van het feit dat er politiepaarden zijn. Had ook gewoon een burger met paard kunnen zijn. Die agent had die hond beter kunnen schieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:20 



 
Profiel   

_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.



Als het een kind geweest was moet er ook gestopt worden met voortplanten?

Vreemde gedachtegang heb jij.
Paard deed niks raars, mag daar gewoon zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:23 



 
Profiel   

pillow schreef
_Mir schreef
Fikse boete geven de eigenaar van de hond.
En daarnaast politiepaarden afschaffen.


Wat is dat nou voor rare opmerking. Alsof dit een gevolg is van het feit dat er politiepaarden zijn. Had ook gewoon een burger met paard kunnen zijn. Die agent had die hond beter kunnen schieten.


Agenten in GB dragen doorgaans geen vuurwapen, slechts (om en nabij) 5% van hen heeft de extra training gedaan om een vuurwapen te mogen dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:24 



 
Profiel   

en niet een beetje aangevallen, hond houdt meerdere x voorbeen aan achterkant vast en trekt... rot om te zien arm paard, valt me nog mee dat ze geen wapen getrokken hebben en hem niet hebben doodgeschoten, had me niet eens verbaasd als je dit filmpje ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:26 



 
Profiel   

Volgens mij bedoelt Mir beide, dus en een fikse boete én het afschaffen van politiepaarden(werk), ik kan mij er wel in vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:26 



 
Profiel   

Heb het filmpje gezien, vreselijk om mee te maken voor de ruiter en het paard.

En idd, wat heeft het nu weer te maken met het zijn van een politiepaard.
Dit had iedereen kunnen overkomen :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:32 



 
Profiel   

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/o ... e-29535872

De hond is in beslag genomen. Het lijkt er op dat het met het paard wel goed gaat komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:38 



 
Profiel   

Fijn dat het goedkomt met het paard. Vreselijk die mensen met zulke honden, nog schuld af willen schuiven ook.
Overigens wel eens met de stelling dat politie paarden echt verleden tijd zijn, al is dat niet volledig relevant hier, had ieder paard kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:59 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/o ... e-29535872

De hond is in beslag genomen. Het lijkt er op dat het met het paard wel goed gaat komen.


De verwondingen zijn toch wel flink hoor, gelukkig lijkt het voornamelijk oppervlakkig

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/h ... g-29533002

https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/a ... hmjpeg.jpg

https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/a ... S5jpeg.jpg

https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/a ... hIjpeg.jpg



Laatst bijgewerkt door xingridx op 29-03-23 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloederige foto’s omgezet in linkjes


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 23:02 



 
Profiel   

Verschrikkelijk voor het paard.
En inderdaad daarom honden aangelijnd.
Verbaasd me dat het paard niet trapt.
Die van mij had hem dood getrapt
De eigenaar van de hond goed aanpakken.
Van hetzelfde was daar een kind geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 23:24 



 
Profiel   

Ik heb bewust het filmpje niet gekeken. Had het dan ook fijn gevonden als de poster hier net boven de foto's als spoiler had geplaatst...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 23:59 



 
Profiel   

En als dat paard die hond een doodschop had gegeven was het al helemaal de schuld van het paard zeker.... Ongelofelijk... Dat zoiets gebeurd is tot daar aan toe, maar geef je fout dan ook gewoon toe als honden eigenaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 06:51 



 
Profiel   

Daphara schreef
Veulen84 schreef
https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/o ... e-29535872

De hond is in beslag genomen. Het lijkt er op dat het met het paard wel goed gaat komen.


De verwondingen zijn toch wel flink hoor, gelukkig lijkt het voornamelijk oppervlakkig

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/h ... g-29533002

*KNIP*

Wacht even. Er staat bij het filmpje dat de beelden schokkend zijn en vervolgens deel je foto's van de verwondingen zonder spoiler.
Niet slim. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:01 



 
Profiel   

Gods wat een braaf paard. Hond in beslag nemen en eigenaar aanklagen voor dierenmishandeling. Het is hun hond die het paard wat aandeed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:03 



 
Profiel   

Hond een spuitje, eigenaar een dikke boete plus alle medische kosten en een permanent houdverbod voor honden. Wat een belachelijke situatie. Hond heeft misschien een grenzeloze opvoeding gehad en kan er niks aan doen, maar als je zo tekeer gaat is het veel te gevaarlijk. Arm paard. Ik vraag me af of hij nog genoeg lef over heeft om als politiepaard aan de slag te blijven, zal toch een angst geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:31 



 
Profiel   

Voor de mensen die klagen over de wondfoto's: Stel je toch eens niet zo aan. Zoveel zie je er ook niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:50 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Daphara schreef


De verwondingen zijn toch wel flink hoor, gelukkig lijkt het voornamelijk oppervlakkig

https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/h ... g-29533002

*KNIP*


Wacht even. Er staat bij het filmpje dat de beelden schokkend zijn en vervolgens deel je foto's van de verwondingen zonder spoiler.
Niet slim. :n


De foto’s hadden url moeten zijn, niet img. Het zijn directe links, geen uploads kijk maar naar de code. Ik heb die img=formaatxformaat code er niet in gezet. Doet bokt dat automatisch bij foto links?

Maar ondanks dat je kunt zien dat het veel verwondingen zijn valt het gelukkig mee met hoe bloederig de foto’s zijn, aangezien de verwondingen al behandeld zijn hier. Ik neem aan dat het niets is waar paarden mensen van flauw vallen of onpasselijk worden.

Anders dan dat ene wondje op de borst, zijn het geschoren stukjes vacht met gehechte streepjes er op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:51 



 
Profiel   

Ania schreef
Voor de mensen die klagen over de wondfoto's: Stel je toch eens niet zo aan. Zoveel zie je er ook niet op.


Dat dus!

Als je hier al niet tegen kunt, moet je imo nooit aan paarden beginnen, je kunt een paard dan niet eens behandelen bij een (verhoudingsgewijs) kleine verwonding.


Laatst bijgewerkt door Daphara op 28-03-23 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:53 



 
Profiel   

Ania schreef
Voor de mensen die klagen over de wondfoto's: Stel je toch eens niet zo aan. Zoveel zie je er ook niet op.


Nou idd, wat is hier nu eng aan.
Soms ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:54 



 
Profiel   

"Coco is anders altijd vriendelijk!" Meest gehoorde opmerking van eigenaren van onopgevoede honden ooit |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:01 



 
Profiel   

Ik had het filmpje ergens anders al gezien en ik vond het echt heel akelig. Ergens hoopte ik dat de hond een flinke trap zou krijgen, maar paard hield zich in. Wat een ellende. Ik had zo erg te doen met het dier.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 162 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen