Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:58

Poekkie schreef:
Jeetje waar doen jullie dat toch van? Op zich geen gekke prijzen maar op een maandloon toch een heel bedrag.

Ik heb net een offerte gekregen voor bak onderhoud: terug bijvullen en nivelleren en kan idd beamen dat het een investering is :')


Geen onnodige abbo's hebben (geen netflix enz bijvoorbeeld)
Zuinig boodschappen doen (100 euro per maand)
Geen auto meer
Extra werken (vervolgens bijrijders nodig, want geen tijd voor pony op die dagen :+ )
Laatste keer dat ik weg ben geweest voor mijn vakantie is ook alweer 3 jaar geleden...En zelfs toen heb ik het huisje (en dus de kosten) gedeeld met vrienden omdat ik het anders niet kon betalen
Eigenlijk niet uit eten
Eigenlijk niet laten thuis bezorgen
Geen andere huisdieren meer

Maar ik ga binnenkort wat uurtjes (3 max) werken op mijn pensionstal. Zal pakweg 100 a 150 euro per maand opleveren. Dit wordt verrekend met mijn stalling. Dus dat is wel lekker en fijn dat het kan. Dan komt er weer iets meer ademruimte. Maar dat geld wat ik bespaar is in mijn hoofd al uitgegeven. Dan kan ik zomer 2024 waarschijnlijk een elektrische fiets kopen, want ik fiets nu een 1 uur per dag voor woon-werk verkeer. En dat met een normale fiets met weinig versnellingen :')

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:09

100 euro per maand voor boodschappen? Hoe dan?

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:39

Benzz schreef:
100 euro per maand voor boodschappen? Hoe dan?

Idd.

Zou niet weten hoe.

Sherivey
Berichten: 8713
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:48

Benzz schreef:
100 euro per maand voor boodschappen? Hoe dan?

+/- 25 euro per week.... hoe? :=

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 22:51

DuoPenotti schreef:
Benzz schreef:
100 euro per maand voor boodschappen? Hoe dan?

Idd.

Zou niet weten hoe.

Als ik zo zou moeten leven was een paard echt heel snel verkocht. Kan echt zuinig leven, maar gezond en lekker eten vind ik heel belangrijk.

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:06

Zelfs al leef je op brood en water is dat bijna niet te doen.

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:17

Misschien met bijna alles uit eigen tuin?

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 10:18

Mijn paard wordt volgend jaar 18 jaar. Hij staat nu prinsheerlijk, wordt echt in de watten gelegd. Ik sta privé, mijn paard heeft 1 buurvrouw.
Ik denk er wel over na om hem met een paar jaar naar een paardenbejaardenhuis te doen. Die prijzen zullen ook niet mis zijn. Maar hij verdiend een goed huis. Ik denk aan de Wildtshof in Uddel, iemand hier bekend mee?

xxxmh

Berichten: 3505
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 11:26

Wij gaan 80 euro omhoog vanaf januari. Nu krijgen we dan ook nieuwe stallen, groter dan waar we nu in staan, hoeven niet meer te mesten, komt een ruif in dus altijd hooi, alle dagen worden ze buiten en binnen gezet, binnenbak en buitenbak, paddocks en weiland, 2 buiten longeerbanen en 1 binnen longeerbaan.

Lughnassadh

Berichten: 1812
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 13:52

Hier tot op heden geen verhoging dus het blijft 185 euro.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:49

Hier €40 verhoging… is 15%. In Friesland.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:30

1x per week boodschappen doe ik niet meer. Ik doe 1x in de maand maar boodschappen. Daardoor kan ik wat grotere hoeveelheden halen, waar ik langer mee doe. Maar inderdaad eigen tuin. Woon alleen, en dus geen huisdieren naast pony. Maak veel zelf, dus weinig potjes enz. Maak zelf ice tea (mijn verslaving) Weinig vlees of vis. Eieren van een vriendin welke kippen heeft (en soms een geslachte en schoongemaakte kip) Doe een week met 1 brood. Ben meer van de brinta. Ontbijten doe ik nooit, dus dat spaart automatisch een maaltijd uit :+ Ben ook geen fan van toetjes ofzo.

Heb tot 3 weken geleden nog courgettes van eigen teelt gehad. Laatste 5 pompoenen zitten in de schuur (en met een pompoen doe ik erg lang) Uien vandaag binnengehaald en te drogen gehangen in de schuur. Heb 2 weken geleden een lading bloemkool en broccoli gebalanceerd en in stukken gesneden en in de vriezer gedaan. Tomaten tot saus gemaakt en ingevroren allemaal. Vriezer zit nu helemaal vol.
En ik bewaar mijn restjes groente. Zoals schillen van de pompoen, ui, wortel, stronken van broccoli enz. Deze vries ik in en 1x in de zoveel tijd maak ik een grote pan groente bouillon. Deze gebruik ik dan voor pasta, groentesoep, ramen enz. Van de zomer toevallig heel goedkoop een grote doos met diverse gedroogde bonen/linzen enz. op kunnen kopen, daar gaat eigenlijk altijd wel een hand overal bij in.

Pony verkopen, zou kunnen. Echter zit ik momenteel heel slecht in mijn vel en die pony is de reden dat ik, behalve werk, nog uit mijn huis kom. Mijn uitjes met haar zijn gratis (vrouwenlogica :+ ) en daar knap ik ontzettend van op, en heb ik zoveel plezier van. Dus dat is even heel belangrijk. Ik heb een dierenarts rekening voor haar apart met voldoende erop voor een opname van diverse dagen en operatie op een kliniek. Daar blijf ik ook echt van af. Hoe krap ik het dan ook heb. Het idee dat ik mijn pony niet haar zorg zou kunnen bieden als er wat gebeurt is een echt no-go...

Maar ontopic, de stijgingen zijn dus echt wel landelijk. Maar soms best royaal. Maar ik snap hem wel, ik volg een klein beetje de prijzen en als je er inderdaad wat op wilt verdienen dan moet je echt veel vragen of terug draaien op de servies wat je bied.

Nielojram

Berichten: 7824
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:45

Mooi toch? Als je zoveel wil laten voor een paard.

Ik vind het heel knap van je, chamion, dat je je zo kan wegcijferen.
Voor iedereen een andere balans, toch?

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:41

Bewonderingswaardig knap van je Chammion.

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:48

Zou niet weten hoe.[/quote]
Als ik zo zou moeten leven was een paard echt heel snel verkocht. Kan echt zuinig leven, maar gezond en lekker eten vind ik heel belangrijk.[/quote]

Het paard zal ook heel belangrijk voor haar zijn. Anders had ze hem wel verkocht. Het is niet altijd zwart wit.
Een paard is voor vele een onderdeel van het gezin. Tenminste bij ons wel. Dat verkoop je niet zomaar. Ik heb juist respect voor haar. Zij stelt het welzijn van het paard boven haar eigen. Kunnen veel nog een voorbeeld aan nemen.

Koekie73

Berichten: 2677
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 18:26

Hier 30 euro om hoog per 1-1.
Afgelopen jaar ook 2 verhogingen gehad.
Ik snap het helemaal, met het hooi e.d. dat veel duurder is geworden.

De verhoging was er niet gekomen als het niet echt nodig zou zijn, dat weet ik wel zeker.
Het wordt alleen nu (met alle kosten die zo omhoog zijn gegaan) best veel allemaal. Ik ga eind januari dan ook onze pony verkopen :-( Tot mijn verdriet, want zowel mijn dochter als ik zijn erg gehecht aan hem. Maar het is niet te doen voor mij, om hem te houden naast onze jonge merrie.
Mijn dochter wordt nu ook echt te groot voor de pony dus rijdt hem ook al minder.
Het is een goede, maar ook heel brave sportpony, dus we zullen vast ook weer een goed plekje voor hem vinden waar een ander kind van hem kan genieten. Maar het feit dat er mss een moment komt dat we niet meer weten waar hij is en hoe het met hem gaat, breekt wel mijn hart.
Groeien ze maar mee he?

Sherivey
Berichten: 8713
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:08

Wat zonde Koekie! :(:)
Maar het kan ook anders gaan dan waar je bang voor bent.
Een van de paarden die ik heb verkocht ben ik edn poos uit het oog verloren. Heb daar had ik best verdriet van. Maar dankzij Bokt heb ik die terug gevonden en nu heel leuk contact met zn huidige eigenaresse. Zelfs een keer langs geweest. En dat paard heeft het daar zo goed! <3

hwn
Berichten: 4745
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:33

Hier geen verhogingen, maar ik ben pas rond april/mei (her)begonnen met kleinschalig pension, en heb mijn prijs vanaf het begin een stuk hoger gezet dan vroeger. Rendabel zal het natuurlijk nooit worden, met 2 pensionpaarden en 3 eigen paarden (waaronder 1 zorgenkindje) en ik merk dat ik toch wel meer investeer als het niet mijn eigen paarden zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat de paarden me kosten per maand/jaar, en ik wil het liever niet weten :)

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:30

OleJon schreef:
Het paard zal ook heel belangrijk voor haar zijn. Anders had ze hem wel verkocht. Het is niet altijd zwart wit.
Een paard is voor vele een onderdeel van het gezin. Tenminste bij ons wel. Dat verkoop je niet zomaar. Ik heb juist respect voor haar. Zij stelt het welzijn van het paard boven haar eigen. Kunnen veel nog een voorbeeld aan nemen.


Leg eens uit waarom je er een voorbeeld aan moet nemen? Maakt dat je een beter mens?

Vind ik absoluut niet.

Het is een keuze maar de laatste keuze die ik zou maken. Maar ik denk dat er dan ook veel meer achter zit als ik het zo lees.

Voor mij is een gelukkig leven om leuke dingen met vrienden te doen ipv mezelf opsluiten en alleen met mn pony te zijn.

Dus een voorbeeld nemen vind ik echt een absurde opmerking.

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 17:24

Zonnetje81 schreef:
OleJon schreef:
Het paard zal ook heel belangrijk voor haar zijn. Anders had ze hem wel verkocht. Het is niet altijd zwart wit.
Een paard is voor vele een onderdeel van het gezin. Tenminste bij ons wel. Dat verkoop je niet zomaar. Ik heb juist respect voor haar. Zij stelt het welzijn van het paard boven haar eigen. Kunnen veel nog een voorbeeld aan nemen.


Leg eens uit waarom je er een voorbeeld aan moet nemen? Maakt dat je een beter mens?

Vind ik absoluut niet.

Het is een keuze maar de laatste keuze die ik zou maken. Maar ik denk dat er dan ook veel meer achter zit als ik het zo lees.

Voor mij is een gelukkig leven om leuke dingen met vrienden te doen ipv mezelf opsluiten en alleen met mn pony te zijn.

Dus een voorbeeld nemen vind ik echt een absurde

Een stukje verantwoordelijkheid gevoel?
De 1 ziet het paard als een dier/maatje.
De ander ziet het als gebruiksvoorwerp.


Genoeg mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Zodra het te oud is of een belusere heeft. Word het verkocht of ingeruild voor een jonger exemplaar

Ayasha
Blogger

Berichten: 58006
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:31

Als je een paard ziet als een gebruiksvoorwerp moet je IMO gaan fietsen.

OleJon
Berichten: 2506
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:42

Ayasha schreef:
Als je een paard ziet als een gebruiksvoorwerp moet je IMO gaan fietsen.


Precies

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:56

OleJon schreef:
Een stukje verantwoordelijkheid gevoel?
De 1 ziet het paard als een dier/maatje.
De ander ziet het als gebruiksvoorwerp.


Genoeg mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen. Zodra het te oud is of een belusere heeft. Word het verkocht of ingeruild voor een jonger exemplaar


Volgens mij sla je door. Jezelf op water en brood zetten heeft niks te maken met een paard als gebruiksvoorwerp zien :+

Lieser
Berichten: 1540
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:05

Zonnetje81 schreef:
Volgens mij sla je door. Jezelf op water en brood zetten heeft niks te maken met een paard als gebruiksvoorwerp zien :+

Eens. Sterker nog, als je nu al voor maximaal 100 euro per maand moet eten, waar ga je dan een evetuele dierenartsrekening van betalen?

darkadia

Berichten: 5251
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:55

Lieser schreef:
Zonnetje81 schreef:
Volgens mij sla je door. Jezelf op water en brood zetten heeft niks te maken met een paard als gebruiksvoorwerp zien :+

Eens. Sterker nog, als je nu al voor maximaal 100 euro per maand moet eten, waar ga je dan een evetuele dierenartsrekening van betalen?


Volgens mij stond er in deze specifieke case bij dat ze daar wel een potje voor heeft en niet aan komt?

Het is een keuze idd of je zo krap wil leven of niet. En dat moet in mijn ogen ieder voor zich weten, als hij/zij daar dingen voor wil laten maar wel voldoende zorg kan bieden is het prima toch? :)

Maar ik denk idd wel dat met alles wat duurder wordt er meer paarden te koop gaan komen. Maar ik heb ook alle begrip voor de pensionstallen dat ze moeten verhogen.