Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Hondenrek of bench? |
---|
cursebreaker | |
Wat het vergelijk met paardentrailers betreft. Daar is eigenlijk geen vergelijk te maken. Impact met een trailer is wel net wat anders tov een personenwagen over ’t algemeen. Met impact zal een trailer bv. eerder omkiepen ook, waarbij een auto en zeker een station, welke vanachter geramd word gewoon in elkaar deukt als een pakje boter. Dat is denk ik niet helemaal eerlijk te vergelijken met elkaar. En over ’t algemeen lopen flinke trailer ongelukken ook niet echt heel goed af, waarbij honden het in verhouding wel beter kunnen overleven bij een van de meest veilige vervoeropties. En voor paarden is er natuurlijk ook niet echt een andere optie als trailers of vrachtwagens gebruiken, waarbij je voor honden Wel meer/andere veiligere keuzes hebt bv. Daar is het niet zo dat je bv. Alleen voor een gordel kunt kiezen of alleen een rekje bij de achterbank, etc. daar is gewoon meer mogelijk - gelukkig ook. Ik denk dat wanneer er een nog veiligere optie zou zijn voor paarden vervoer, genoeg eigenaren daar ook maar al te graag voor zouden kiezen bv maar als dat er niet is houd het ook gewoon op.
|
Laatste bericht |
Geplaatst: 04-08-24 15:25 |
Dorus | |
Heb je deze optie gezien bij travall? Dan kan je de koffer in twee delen en hond en bagage tegelijk vervoeren.
Zou mijn voorkeur zijn. https://www.travall.nl/ford-focus-wagon ... 3d-tbm1018 |
Geplaatst: 04-08-24 15:37 |
GDG | |
Ik vraag me wel af wat nou echt de meerwaarde is van zo'n Variogatebarrier (afgezien van dat je hond dan niet zelf de achterbank op kan klimmen). Hond kan niet door de hele auto vliegen, maar nog wel door de kofferbak en bij een aanrijding van achter doet zo'n rek helemaal niks toch?
Dorus schreef Heb je deze optie gezien bij travall? Dan kan je de koffer in twee delen en hond en bagage tegelijk vervoeren. Zou mijn voorkeur zijn. https://www.travall.nl/ford-focus-wagon ... 3d-tbm1018 Deze doet helemaal niets voor de veiligheid toch? Dit deukt allemaal gewoon in bij een aanrijding, of mis ik iets? |
Geplaatst: 04-08-24 16:17 |
carika | |
Dorus schreef Heb je deze optie gezien bij travall? Dan kan je de koffer in twee delen en hond en bagage tegelijk vervoeren. Zou mijn voorkeur zijn. https://www.travall.nl/ford-focus-wagon ... 3d-tbm1018 Ja die heb ik gezien maar dan heb ik toch de voorkeur voor het rek van het mim safe systeem. |
Geplaatst: 04-08-24 16:21 |
kiwiwitje | |
https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... in-de-auto
Ik zou gaan voor een stevige degelijke autokennel die je gezekerd bevestigd |
Geplaatst: 04-08-24 16:31 |
dierenfan | |
Jullie kunnen mij toch echt niet overtuigen. In geval van zeer heftig ongeluk (wat echt totale overmacht is) ga ik waarschijnlijk tegelijk met mijn honden. Ik zit namelijk ook niet in een stalen kooi maar gewoon zo in de auto. Wel met gordel maar dat zegt ook maar weinig dan schijnveiligheid kennelijk net als het dubbel hekwerk. Ik weet wel als ik te water raak mijn honden stukken vlotter uit de auto zijn dan als ze in een bench zitten. Ik heb namelijk ook nog 2 zijdeuren en zou ze ook redelijk vlot voorin kunnen krijgen door dat uit de beveiliging te klikken.
Leven en laten leven is het soms. Elk nadeel heeft voordelen en gezien de vele honderd duizenden kilometers die honden al mee geweest zijn in mijn auto's is het risico van een heftig, zwaar, dodelijk ongeluk vele malen kleiner dan gewoon oud worden hier en uiteindelijk door ouderdom/ziekte ingeslapen te worden. Voor mij weegt dat risico op dit moment totaal niet op tegen de ruimte en vrijheid die ze hier hebben. Ik heb momenteel een herder, 8 jaar, 43 kg met rug probleem. Die ga ik niet in welke bench dan ook zetten. Die moet kunnen liggen en verliggen, rekken en strekken als dit voor hem nodig is. Ooit tzt met pup/jonge hond kan er zomaar weer een dubbele of enkele autokennel terug komen. Niet altijd verantwoord jong spul los te vervoeren. Destijds had ik om die reden ook de benchen. Ook omdat ik er 1 tussen de 7 had die zich absoluut niet prettig voelde los in de auto in kleine ruimte met de rest van de roedel. Ik gooi ze echt niet voor de slachtbank dan zou ik dat bij mezelf ook doen. Ik zit ook niet in een kooi. |
Geplaatst: 04-08-24 17:18 |
cursebreaker | |
Moet iedereen uiteindelijk zelf afwegen, wat je vind dat meer risico heeft. Dat ik te water raak… die kans is vele malen kleiner voor mij met waar ik woon als de kans op een ongeluk tijdens het rijden. Dus voor mij is te water raken niet echt een grote factor geweest om mee te nemen in het wel/niet kiezen van een bench. Want ja te water raken is natuurlijk wel een nadeel met bench, maar ook zo ongeveer de enige die er is wel, en weegt voor mij persoonlijk dan weer niet zwaarder als alle voordelen.
De bench kan iig op 2 manieren open, met een speciaal nood luik en m’n auto heeft ook meerdere ingangen (zijdeur en achterdeur) dus dat is al iets. Voor ons is een klapper maken in het verkeer meer aannemelijker in ieder geval als dat we ergens te water zouden raken bv. Maar wij hebben hier ook praktisch geen sloten e.d. En m’n herder kan verder prima liggen in haar bench, alleen niet volledig rechtop zitten maar dat hoeft (en mag ook niet in een auto bench) ook niet. Tijdens lange ritten verlegd ze zich ook gewoon, al ligt ze uiteraard wel veelal in eenzelfde houding alsnog - maa wij rijden ook geen extreem lange stukken achter elkaar en overnachten ook bij langere reizen. Wanneer je dieren met blessures e.d. hebt is het misschien anders ja maar dat is in verhouding meestal bij de meeste mensen niet aanwezig in zo’n mate dat een hond niet in een bench kan liggen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk - en zoals eerder gezegd is ieders situatie natuurlijk anders met hoe je bepaald wat je wilt gebruiken. Maar dat staat wat mij betreft los van de discussie met wat gewoon het meest veilig blijkt uit testen overall gezien. En voor ons werkt een gordel en airbag qua veiligheid ook weer anders tov honden in een auto, dat is ook niet allemaal te vergelijken dus je zit als mens echt niet per definitie net zo onveilig als je hond. Jij zit als mens veiliger vast met gordel en airbag voorin als je hond los of aan een gordel, dat is gewoon een feit. Onze gordels zijn niet ontworpen om honden mee vast te zetten ongeacht welke tussenstukken e.d. er op de markt zijn. (Even een gordel als voorbeeld dan). Als mens overleef je gerust een heftigere crash welke je honden (zonder bench) niet overleven hoor. Maar goed, moet ook iedereen zelf weten verder natuurlijk en verschillende meningen houd je toch. |
Geplaatst: 04-08-24 17:35 |
grace1989 | |
KimD schreef Een fatsoenlijke(!) bench, al dan niet op maat, is de enige veilige oplossing voor de hond. De rest is damage control voor het rondvliegen maar dat maakt vrij weinig uit bij de goeie aanrijding. Ik ben ook al meer dan 30 jaar niet gestopt met ademen, maar iedere ademteug kan zomaar de laatste zijn. Dat je al jaren schadevrij bent wilt niet zeggen dat je morgen niet wordt aangereden volledig buiten je eigen schuld om... En nee, de bench is er niet ingezet. De hond zat in de auto en is met wat fysio behandeling ervanaf gekomen. [ [url=m/ZG8MDu.jpg]Afbeelding[/url] ] Wow, serieus jouw auto dit??? |
Omhoog |
Geplaatst: 05-08-24 10:24 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [BB] BeestenBoel |
Inloggen |