Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 44 [ 1088 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

 
Profiel   

Een Taxatie topic van Barokke en klassieke rassen.
Volgens mij zijn er namelijk nog een aardig aantal bokkers die bijvoorbeeld een Gelderlander, Tuiger, Andalusier, Lipzianer en zulke rassen heeft.
Maar om van elk ras een ander topic te maken is een beetje veel van het goede( bovendien misschien zijn er maar 15 mensen met andalusier en 25 met tuiger of zoiets en dan worden het weer van zulke korte topics van 2 pagina's omdat er niet meer paarden van dit ras op bokt zijn)/
Ik hoop dat dit topic mag.

Als je jou'n paard opgeeft moet je het volgende erbij vermelden.

Naam.
Geslacht.
Leeftijd.
Ras.
Stokmaat.
Afstamming( met papier of zonder, evt keuringsresultaten).
Prestaties( onder zadel of voor de kar en welk niveau).
Maximaal 2 foto's.

Eerst de 5 paarden voor JOu taxeren. Tenzij je natuurlijk de 1e of de 2e bent.

Ik heb zelf geen paard , maar wil best een gokje voor die van jullie wagen Knipoog



Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-08-08 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Bericht aangepast, max 2 foto's per post!

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-06 17:12 



 
Profiel   

Naam Neapolitano Batosta P
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 9 jaar
Ras: Lipizzaner
Stokmaat: 1.59 m
Afstamming: met papieren

Strana X Batosta

Prestaties: L1 + winstpunten, springt een B parcours


[ img ]

[ img ]

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DCYVQDLO

Kom maar op met jullie Taxatie Haha!



Laatst bijgewerkt door Djilna op 30-06-06 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Max 2 foto's per post, rest als link


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-06 21:05 



 
Profiel   

Mooi paard, mooie leeftijd.. Geen fokwaarde.. L1 dressuur, klein paard, goed in springen: 3500? of noem ik nu een heel raar bedrag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-06 09:34 



 
Profiel   

4000?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-06 19:10 



 
Profiel   

Ik zeg maar even van te voren, ik weet al die termen niet, daarom zeg ik maar gewoon hoe het eruit ziet
Neapolitano: Mooi gebouwd, niet te diepe rug, mooi recht. Jammer van het ruinen. Kan wel leuk lopen, plus het voordeel dat hij redelijk springt, zeg maar 4000 euro, met een beetje geluk 4500 (als je hem ooit zou verkopen, natuurlijk )
En als je de manen zou laten groeien (als je dat zelf mooi vindt) dan ziet het er nog spectaculairder uit, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-06 14:55 



 
Profiel   

Napoleon: grote ruin, knap figuur en goed bewegen, helaas geen fokwaarde
zo'n 4500/5000 euro

En dan nu Sam:

naam; officieel Campanero II, verbasterd naar Campanerito en als roepnaam Sam
leeftijd: 4
geslacht: hengst
andalusier maar geen PRE (vader nooit naar de keuring geweest)
stokmaat: nu 1.63m maar nog groeiende
africhtingsniveau: zadelmak, te rijden op je zit / basisniveau werk aan de hand en lange teugels

[ img ]
[ img ]
http://img.photobucket.com/albums/v604/ ... enSam5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v604/ ... enSam1.jpg

sorry dat het vier foto's zijn geworden, ik kon niet kiezen Vork



Laatst bijgewerkt door Djilna op 30-06-06 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Max 2 foto's


Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-06 10:21 



 
Profiel   

lusitano: hengst, mooie leeftijd, zadelmak, mooie stokmaat( wat een prachtig dier trouwens) Haha! maar hij heeft geen papieren? dan is hij voor de fok wat minder interresant. ik denk iets van 3250 euro . omdat hij niet ingereden is en verder geen prestaties heeft. maar als je hem verkoopt krijg je er wel meer voor denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-06 10:54 



 
Profiel   

Ik denk napoleon ongeveer €5000, maar vind ik erg moeilijk. En Sam, hengst, bruin, grote maat, ik denk dat je em voor zo'n €7500,- gekocht hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-06 15:48 



 
Profiel   

Napoleon: ik ben niet echt thuis in de prijzen van Lippi's, maar ik denk zo'n 5000 euro?

Sam: een heeeeeeeeel knap bruintje aan de maat, zijn bewegingen ken ik niet, zonder papieren, net zadelmak. 7000 euro?


Licor:
PRE hengst (dus met papieren), 9 jaar, 1m64, goedgekeurd voor de dek (haalde vorig jaar op de keuring in Belgie gemiddeld 70%), ingevoerd uit Spanje, super karakter, goede bewegingen, beheerst alle Z-oefeningen, aanleg voor piaffe-passage, is verder nooit uitgebracht, heeft een superkarakter (doet nergens moeilijk om, staat altijd op de wei met een maatje, laadt makkelijk)

[ img ]

http://users.pandora.be/erik.kerkhofs/T ... icor16.JPG

[ img ]



Laatst bijgewerkt door Djilna op 30-06-06 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Max 2 foto's


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-06 19:53 



 
Profiel   

Licor: Mooi beestje, veel fokwaarde, goed karakter (oko fijn voor fokken), kan goed lopen... Ik denk dat je er zo'n 8 tot 10 duizend voor kan krijgen, GOK ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-06 22:41 



 
Profiel   

Vind ik eerlijk gezegd een beetje weinig Bloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-06 09:51 



 
Profiel   

Licor, ook bruin, ook mooie maat voor het ras, hoog niveau, goed voor dek, mooie leeftijd, etc etc! Indd 8 tot 10 duizend vind ik er weinig. Ik denk wel ruim het dubbele. Dus +- €25.000,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-06 13:12 



 
Profiel   

Neapolitano een 4000 euro.(ben helemaal niet thuis in de Lipi's)

Sam die heeft zeker zijn kleur mee spijtig dat hij geen papier heeft anders kon je hem laten goedkeuren als dekhengst.
Ik zou toch zeker een 7500 betalen voor hem.

Licor die is toch zeker een 15.000 euro waard vind ik, spijtig dat hij in de sport nog niet is uitgebracht. Maar daar komt verandering in zeker Lobke?

Dan mijn paardje Esperanto.

Leeftijd; 6 jaar
Geen papieren, wel geimporteert uit Spanje.
Ongeveer 1m56 groot.
Ruin met een geweldig karakter, leert enorm makkelijk. Trailermak, loopt wedstrijd in Belgie L7 niveau, dat je kunt vergelijken met M2 ongeveer bij jullie denk ik.

[ img ]
[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Y4IJMKME

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-06 18:46 



 
Profiel   

Idra schreef
Vind ik eerlijk gezegd een beetje weinig Bloos


Dan kan heel goed kloppen hoor Bloos Ben helemaal niet deskundig... Maar vind het gewoon leuk om te proberen en dan te kijken wat anderen er van vinden, om te kijken hoe goed/slecht ik ben in die dingen (altijd handig als je ooit een paard gaat kopen Knipoog )

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-06 12:47 



 

Ik vind het toch moeilijk om als gelder liefhebber iets te zeggen over andere rassen hoor! Wil het wel proberen.

Napoleon: veelzijdig leuk paard, wel 4500 euro
Sam: erg mooi, jong, daar betaald een liefhebber vast wel 10.000 euro voor.
Licor: daar waag ik me niet aan, ik denk een vermogen Bloos
Esperanto: niet zo groot, geen papier maar wel M2 dressuur, 6000 euro?

Tussen het barokke geweld ook even een klassiek paard tussendoor. Ik heb haar net gekocht (voor fokkerij) dus ben benieuwd.

Tarana
8 jaar oud
stokmaat 1.72, kleur valk
Recreatief gereden.
Afstamming: Test (poolse warmbloed) x Rentheer (gelders tuigpaard)
Opgenomen bij het NeWP als groninger type, daar stermerrie. Krijgt bij het KWPN registratiebewijs, voor vol papier moet ze verrichting lopen maar voor de nakomelingen maakt dat niet uit, die worden gewoon KWPN. Ze wordt gedekt door Parcival(gelderse hengst)


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-06 15:00 



 
Profiel   

Svp erop letten dat in een verzamel/taxatietopic max 2 foto's per post zijn toegestaan.. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-06 15:14 



 
Profiel   

Licor: Pre, goedgekeurde dekhengst, leuke leeftijd, kent oefeningen dress. op hoog niveau, nog niet wedstrijden uitgebracht, mooie stokmaat: 1400

esperanto: merrie, leuke leeftijd, ongeveer m2 dressuur, leuk voor fok: 5000

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-06 16:38 



 
Profiel   

Neem aan dat je 14.000 bedoeld voor Licor, anders is het wel beledigend.........

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-06 17:22 



 

Ja nulletje vergeten denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-06 17:33 



 
Profiel   

Idra ik weet hoeveel Licor heeft gekost maar ik ga toch voor 12000 Euro. Ik baseer dit op het bedrag wat je voor hem in NL kan vragen.

Sam 5000 Euro, mooie bruine Anda, geen papieren en nog niet verder doorgereden.

Bastosa 4000 Euro, schimmel, ruin dus papieren hebben eigenlijk geen meerwaarde.

Esperanto 5000 Euro, schimmel, ruin, 1.56m wel M2.

Oke hier nog 1, zal ook even kijken of ik een foto kan vinden.
Cartuja, 7-jarige merrie 1.56m. Vader is Grelo moeder is Quicena helaas afgekeurd. Loopt L-niveau nooit uitgebracht. Erg braaf onder het zadel en beweegt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-06 10:22 



 
Profiel   

Nog 1, Ibera jaarling PRE-merrie. Vader is Grelo, moeder Quintera ook NL kampioen geweest. Schimmel. Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervoor bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-06 10:23 



 
Profiel   

Waarop is Cartuja afgekeurd (ik neem apta afgekeurd?)
Ibera .. uhmm.... 6.500 euro?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-06 10:31 



 
Profiel   

Cartuja is niet afgekeurd, maar haar moeder Quincena.
Quincena was afgekeurd op te weinig halsontwikkeling.

Het was idd APTA-afkeur, ze heeft zelf wel PRE-papieren, maar haar kinderen zullen dus nooit PRE-papieren kunnen krijgen(al zijn ze daarom niks minder mooi nietwaar Lisette?? Knipoog

Over de taxaties...ik gea me eerst nog verder verdiepen voordat ik vreemde prijzen ga noemen Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-06 16:53 



 
Profiel   

Precies Patricia!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-06 18:55 



 
Profiel   

haha ja ik was een nul vergeten 14.000 dus Knipoog voor Licor( wat een kwijl paard trouwens)! Haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-06 20:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 44 [ 1088 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen