Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

welsh cob praat!!

 
Profiel   

idd mooie cob paarden hebben jullie..
krijg als het goed is deze week nog mijn digitale camara binnen en ga dan gauw foto s schieten kunnen jullie sir thomas ook bewonderen en jullie mening geven
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-03 21:58 



 
Profiel   

Ik heb een Welsh C, Genaamt Bodwenarth midnight Rose, Ze is zeer luxe gebouwd, maar is toch al flink zwaarden geworder.
Heeft een prachtige zoon gehad, Jack en die is naar het buitenland verhuist (Duitsland geloof ik)
Ze heeft ook nog een merrie, dat is net haar evenbeeld, wel een stuk zwaarder.
En ook nog een veulen waar ik niks van weet
En ze heeft nu een vosbont veulen van neron ox (NRPS)
Roos is echt een super merrie, doet alles voor je Lovers

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-03 06:51 



 

Dyonne schreef
Katrien, wat zit er verder in jou paard?


25% arabier en 50% engels volbloed

De mama was een kruising tussen een welsh cob en arabier

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-03 07:40 



 
Profiel   

[ITP] Foto's van de Welshcob hengsten Brenin en Magic

Hier foto's van de cob die ik rij op het moment.. zal binnenkort even nieuwe foto's gaan maken. Dit is al een paar maanden geleden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-03 08:24 



 
Profiel   

Hier wat foto's van de onze

Black Beauty - goedgekeurde welsh cob dekhengst - stokmaat 1.61m
(v: Pensarnfawhr Flyer - vv: Maesmynach Flyer - vvv: Llanarth Flyer)

[ img ]


[ img ]


Mister Cane - goedgekeurde welshcob dekhengst - stokmaat 1.50m
(v: Abercippyn Express - vv: Derwen Railway Express - vvv: Nebo Black Magic)

[ img ]

Iago : veulen van Beauty en kwpn-merrie

[ img ]


[ img ]


wij fokken voornamelijk Welsh Partbreds grote maat
(vanaf 1.50m tot 1.65m) en hebben als fokmerries :
- Dodora (halfarabier) v: Azal 'S'
- Ilona (kwpn) v: Rechter
- Josilia (kwpn) v: Esteban
- Wieteke (volbloed) v: Heres


ps. hebben momenteel een 1jarige merrie (Beauty & Dodora), 2 jarige merrie (Beauty & Ilona) en 1 hengstveulen (Cane & Wieteke) te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-03 08:38 



 
Profiel   

die balck beauty is om te Kwijl Kwijl
wat een lekker ding zeg!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-03 18:43 



 
Profiel   

Zo komen er wel lekker veel WelshCobmensen samen in 1 topic!! Dat is echt super. Ik wist geeneens van iedereen dat ze een WelshCob hebben.
Het zijn wel fantastische dieren. Pas nog weer iemand gesproken die een hele mooie valk heeft. Die zei ook, hij heeft alles wat ik zoek in een pony. Ze was er dus super tevreden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-03 19:13 



 
Profiel   

gezellie he????
ik heb vandaag een lekker buitenritje gemaakt samen met mijn vriend en onderweg nog ven geruild en zelfs mijn vriend vind thomas leuker dan gwone kwpn ers

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-03 17:27 



 
Profiel   

Hoi,

Ik zal dit topic weer eens even omhoog halen *LOL*

Het is al weer even geleden, maar afgelopen vrijdag was ik heerlijk met mijn moeder naar het bos gereden. Zijn op onze eigen Voice en ik op Roy (v. Fronarth Telynor, mv. Nebo Sportsman voor de geinteresseerden Haha! )van de mensen waar onze paardjes staan.

Het was toen ook echt heerlijk weer en wij voelden ons superrijk dat we op twee van die mooie Cobs mochten rijden. In het land zijn Voice en Roy niet bepaald vrienden. Voice is de baas en Roy is het daar niet altijd mee eens, maar als ze samen een rondje zijn, gedragen ze zich meestal prima.

Zaterdag heb ik Voice nog lekker gesopt, dus zijn benen en staart zijn weer mooi wit. Het eerst wat ie daarna in de wei doet is natuurlijk rollen maar goed dat had ik van tevoren kunnen bedenken.

Hebben jullie nog lekker kunnen genieten van de Cobs met dit prachtige weer?

Groeten,
Judith

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 08:17 



 
Profiel   

heb gister me egedaan met de bokt buitenrit in appelscha...had nog maar 1 keertje eerder buiten greden met thomas en ook nog nooit met een groep maar hij was super lief en ontspannen..
ondanks zijn pollenallergie en het warme weer kon hij het goed bijhouden en was ook weer lekker uit gerust toen we weer aankwamen bij de manage....

als ik dit had geweten had ik 10 jaar geleden al een welsh cob willen hebben
groeten alja

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 17:16 



 
Profiel   

Hoi,

Ja heerlijk he, zo makkelijk als die beesten kunnen zijn. Ik heb komende herfst Voice 10 jaar en inderdaad ook ik had best eerder een Cob willen hebben, in plaats van eerst drie andere beesten waar we beiden (die paarden ook niet) niet gelukkig van werden. Maar ik ben blij dat ik ze 10 jaar terug wel heb leren kennen. Maar ik geloof ook best dat ze niet allemaal zo relaxed (maar toch energiek) zijn als die van ons. Ik weet nog steeds precies wat mijn kruising Cob nou van haar moeder heeft en wat van haar vader. Maar het lijkt erop alsof ze het karakter van haar moeder (Welsh Cob) heeft en daar ben ik blij mee, ze is nergens bang voor en stapt overal op af, dat is echt een koele *LOL*

Judith

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 17:21 



 
Profiel   

Karakter van mijn WelshCob is super. Maar hij is wel verschrikkelijk pittig, maar ik kan er goed mee omgaan.
Mijn verzorgWelshCob ruin heeft afgelopen zondag de eerste twee winstpunten in het M dressuur binnengehaald, en een 1e en een 2e plaats in de dressuur. En met de vaardigheid ook 2 winstpunten en 1e plaats. Dit was de 2e wedstrijd in het M voor hem en zijn baas. Ik was weer mee om te groomen.
Leuk dat die Cob Roy heet. Ik ken er ook eentje die Roy heet, die is van Nebo Sportsman.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 18:15 



 
Profiel   

Hoi,

Ja, Nebo Sportsman is/was volgens mij een van de weinige Cobs die best veel nakomelingen heeft in Nederland.
Volgens mij gaf die een goed karakter door, ik ken maar een paar nakomelingen van hem, maar die hebben het in ieder geval Haha!
En mijn Voice is van Nebo Comet en die heeft het ook Knipoog Maar ik weet er ook een paar op Texel en daar kwam het niet echt uit. Kan aan meerdere dingen liggen hoor, maar toch. Ook hier heb je uitzonderingen denk ik. Persoonlijk vind ik het daarom ook zo belangrijk om rekening te houden met het karakter, bij het fokken zeg maar.

Judith,

P.S. Jij kunt weer trots zijn op je verzorgpony

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 18:22 



 
Profiel   

Mijn eigen WelshCob is van Degla Classy Lady (uit Wales geimporteerd) en van Pentrefelin Telynor (staat nu weer in Wales, op de Foundation Farmstud).
Maar idd je ziet ze veel in Nederland van Nebo Sportsman.

Ps: Trots was ik al op mijn verzorgpony. Op allemaal eigenlijk. Ze zijn zo mooi Lovers

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 18:25 



 
Profiel   

Hoi,

Ja, Pentrefelin Telynor ken ik wel, van gezicht dan he Haha! Die hebben Henk Stehouwer en Anja de Vlieger een paar jaar gehad. Zijn vader Pentrefelin Taliesin had de vader van mijn Taliesin moeten worden. We hebben het twee jaar middels diepvriessperma geprobeerd, maar dat wilde niet aanslaan. In Nederland waren er naar ons idee toen geen leuke en geschikte Cob hengsten. De hengst Taliesin vond ik prachtig!

Judith

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 18:36 



 
Profiel   

Ik weet dat hij daar 2 jaar heeft gestaan. Van hun heb ik ook foto's gehad, waar ik heel blij mee ben. Had die namelijk nog niet van hem. Helaas ken ik hem niet in het echt. Taliesin heb ik ook op foto wel gezien.
En de moeder van mijn pony Taran ken ik ook nog niet goed, maar daar wil ik nog steeds een keertje heen.
En van mijn andere verzorgpony's trouwens komt de hengst en de merrie uit Engeland (jaarling van die merrie komt ook van een geimporteerde hengst. De ruin komt van stal Emmickhoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-03 20:08 



 
Profiel   

voor iedereen die geinteresseerd is in oude en/of nieuwe
bloedlijnen (zowel hengsten als merries) kijk hier


www.welshcobs.info


Bij sommigen kan je echt ver in de tijd.... met foto's en uitleg

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-03 15:09 



 
Profiel   

Die site ken ik, en is heel handig idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-03 18:34 



 
Profiel   

Hahaha, ik zie dit topic nu pas *schaam*
Maar ik heb dus ook een welshcob. Hij heet Menno en is ondertussen alweer bijna 11.
Wat foto's van hem:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-03 10:06 



 
Profiel   

Leuke foto's van Menno!!
En er zijn nog meer mensen met Cobs op Bokt, dus het geeft niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-03 18:27 



 
Profiel   

wat een leukerd
bij die onderste foto lijkt bij erg op thomas

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-03 22:51 



 
Profiel   

Wij hadden vroeger een heerlijke bikkel die Roy heet, een zware zwarte met meer behang dan gebruikelijk is. Mensen zat die 'm voor een kleine fries uitmaakten.
Dat was een harde, Roy. Hij was voor de duvel niet bang en hij maakte nergens problemen over. Helaas was hij ook zo laat geruind (op z'n 5de) dat hij erg moeilijk was in een groep. Tot mijn grote spijt hebben we Roy moeten verkopen toen ik naar Londen verhuisde - m'n vader kon in z'n eentje niet genoeg met hem doen. Bij de volgende eigenaar heeft hij een verkeersongeluk gehad en is nooit meer hersteld. Hij slijt nu z'n dagen als gezelschapspaard-dat-niet-zo-gezellig is.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

't huidige paardje is Rowan, die we nu bijna een jaar hebben. Komt bij Jos v. Elskamp vandaan, die 'm Presley noemde, maar officieel is 'ie Prides' Spirit.
nu 5 jarige ruin, western gereden, en een leuke bink die alles ziet en alles interessant vind, maar zelden ergens moeilijk over doet. (ook niet de Apache legerheli die vanmiddag aan het spelen was boven de Ginkelse Heide toen wij er aan het rijden waren!)
Doet het uitstekend in het tuig en onder het zadel, is graag met ons bezig en is over het algemeen en leuk, goedgeluimd paardje.

(Hij heeft geen ramshoofd, dat is z'n kol)
[ img ]

(vorige zomer. Ondertussen is heel veel mooier bespierd..)
[ img ]

Rowan nu. Ik zal ook weer eens ten-voeten-uit foto's maken, maar hij is
nog niet al z'n dekharen kwijt. (en die zijn lichter als z'n lijf, dus je ziet het als ik ze wegknip)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-03 23:26 



 
Profiel   

Leuke foto's!!
En ik heb hem weleens zien staan in Putten volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-03 07:17 



 
Profiel   

Wij hebben ook een Cob. Een Llanarth... ik weet haar precieze stamboom naam niet Clown Ze is ook van mijn moeke vandaar dat ik dat niet weet Verward Mijn moeder heeft haar ooit gekocht omdat ze eindelijk eens een 'tam' paardje wilde... nou ze heeft nog nooit ergens haar handen zo vol aan gehad. Haha! Maar toch vinden we haar hardstikke leuk en lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-03 10:55 



 
Profiel   

Mag ik vragen wat haar naam is officieel? Kun je dat navragen. Ik heb een verzorgpony gehad die ook volgens mij een Llanarth was. Ze is toen verkocht aan een moeder met dochter. En zoek haar nog steeds. Welke kleur is ze?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-03 11:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen