Wat moeten we doen aan de vele rassenpraat op PP.
Gewoon laten staan. Ik heb er geen last van. 18%  18%  [ 48 ]
Vanaf nu verbieden! 28%  28%  [ 74 ]
Er moet een nieuw forum komen met rassenpraat. 53%  53%  [ 139 ]
Totaal aantal stemmen : 261

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Plaats een nieuw onderwerp

Wie is het rasenpraat ook zo beu!

 
Profiel   

brechje"]
[quote="Saar schreef
Waarom vallen jullie elkaar nu weer aan? Dat is toch helemaal nergens voor nodig. Ieder zijn eigen mening.

Dat vind ik ook! Ieder zijn eigen mening, maar om elkaar nu af te lopen maken vind ik niet nodig!
Maar als je kijkt naar de percentages stemmen, kun je wel zien dat er behoefte is aan rassenpraat...vind ook wel dat dit op 1 of andere manier hier op het forum uitgevoerd moet kunnen worden.
En begrijp heel goed dat er mensen zich eraan ergeren in PP, maar waarom dan dus gewoon geen oplossing?
Daarom zou zo'n apart forum de oplossing bieden...geen irritaties meer omdat die topics steeds bovenaan staan en de mensen die het graag doen kunnen wel gewoon praten met elkaar!
[/quote]

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-03 12:05 



 
Profiel   

Ik verbaas me over de onverdraagzaamheid. Bokt zou het "gezelligste" forum moeten zijn, maar daar is in dit topic weinig van te merken

Wanneer mensen iets "niet leuk" vinden mag het gelijk naar de mesthoop, onze individuele samenleving in topvorm! Alleen de eigen mening telt, die van een ander is onbelangrijk (en hiermee bedoel ik ook de die-hard voorstanders). Laten we het maar aan de moddies overlaten....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-03 15:32 



 
Profiel   

dat was een heel mooi slotwoord prompertje. amen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-03 17:23 



 
Profiel   

Idem aan deze kant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-03 18:28 



 
Profiel   

Ik ben ook maar lonely met mijn Westfaler, maar daar hoor je mij toch ook niet over.

Dingen als mok enz. kun je toch gewoon op VMR zetten en dan reageren vanzelf de mensen die weten dat je een trekpaard hebt. Daar heb je imo geen trekpaardenpraat voor nodig.

Ik vind het allemaal veel te ver gaan. Open gewoon je topicje op VMR, VvdD of PP en maak er geen slowchat van met onzindingen.

En Sherwood: ik heb dus geen KWPN'er Tong uitsteken voordat je weer met die dooddoener komt.

Ik vind het alleen jammer dat er ondanks de vele wensen nog geen eigen forum is. (ook al zouden die topics van mij bij SC mogen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-03 21:07 



 
Profiel   

promptertje schreef
Ik verbaas me over de onverdraagzaamheid. Bokt zou het "gezelligste" forum moeten zijn, maar daar is in dit topic weinig van te merken

Wanneer mensen iets "niet leuk" vinden mag het gelijk naar de mesthoop, onze individuele samenleving in topvorm! Alleen de eigen mening telt, die van een ander is onbelangrijk (en hiermee bedoel ik ook de die-hard voorstanders). Laten we het maar aan de moddies overlaten....

Dat is denk ik de beste optie, de moddies gaan er uiteindelijk over!

Ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die graag een rassenpraat willen, maar er wordt weinig belangrijks in gezegd, dus het is niet belangrijk. Het is idd zoals Fitzroy zegt meer SC

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 06:00 



 
Profiel   

Juist Fitzroy!
Lang leve de Westfalers!!!
Extreme duivel *LOL*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 07:02 



 
Profiel   

ik vind het zwaar over dreven, ik bedoel wat maakt het ras van je paard nou uit, als ie maar lief is toch???
En ik heb liever een lieve shat van een merk loos paard, dan een happerigge trapperige volbloed ( Niet dat volbloed niet lief kunnen zijn hoor, zo bedoel ik het niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 07:24 



 
Profiel   

kijk uit wat je zegt hoor, je wordt hier zo gekruisigd Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 08:03 



 
Profiel   

Ik kijk eigenlijk ook nog maar weinig op Paardenpraat, omdat het idd volstaat met die rassenpraat, waardoor andere topic amper opvallen.
Ik vind een nieuw forum een goed idee, maakt het een stuk overzichtelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 08:20 



 
Profiel   

ik word echt niet goed van die rassenpraat, van mij mag het helemaal weg. Maar ik geloof dat er dan een heleboel mensen boos worden Haha! dus maak er dan maar een apart forum van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 08:24 



 
Profiel   

Mensen mensen toch... Wat zijn we weer lief voor elkaar!
Alles mag, behalve niet lief doen. Ik snap werkelijk waar niet waarom hier nou zo ontzettend tegen elkaars schenen geschopt moet worden, dat doet alleen maar pijn!
Ik denk niet dat het aan bokt ligt, maar meer aan de wereld in het algemeen en het paardenwereldje in het bijzonder. Als ik achterstevoren op mijn paard wil zitten word ik keihard uitgelachen, niemand die zich daarvoor schaamt. Mensen worden gewoon genadeloos de grond in getrapt omdat ze anders zijn. Dát vind ik niet kunnen (en velen met mij), maar het blijft gebeuren.
Rassenpraat is imo alleen maar een bevestiging en het bieden van de gelegenheid aan anderen om eens flink te schoppen. Je gaat met z'n allen bij elkaar zitten en hemelt alleen je eigen ras op. Nou, heb ik even nieuws dan: in elk ras zitten kl*te paarden! En niet te weinig ook. Dat is er uit! Maar ik ga heus niet zeggen tegen my fellow arabian-lovers (bijv.) dat die van mij alleen geweldig is, of tegen my fellow KWPN-owners dat arabieren véél beter zijn... Dat slaat toch nergens op? Wat de één leuk vindt, vindt de ander nou gewoon helemaal niks!

De vooroordelen in paardenland zijn ook niet van de lucht. Is de afstamming goed, dan mankeert er wat aan z'n aftekening en vervolgens staan z'n ogen niet goed en dan opeens past de ruiter er niet meer bij en uiteindelijk is de ruiter te jong of te oud. Zo ging het met mijn KWPNer (Aram-zoon, kon niks wezen, was 3,5 daar zouden we 3x per jaar afliggen tot zijn 26e, hij is nu 11 en drie jaar geleden lag ik er voor het laatst naast), zo ging het met onze eerste arabier (1.65 inmiddels, dat was niks naast een KWPNer). Gelukkig zaten we toen al in de endurance en daar maakt het minder uit, het feit alleen dat we endurance reden was al reden tot verachting. Onlangs kochten we een hengst. De bedoeling was om hem te castreren en dat raadde iedereen ons dan ook aan. Maar ja, hij was zo braaf en we wilden het eerst mét ballen proberen. Geen seconde spijt van hoor, maar iedereen die hoort dat je een hengst hebt denkt gelijk dat dat wel niks goeds zal zijn. Dat beest breekt vast de boel af, is niet goed bij z'n snotje, kan niet samen met anderen op de wei etc etc. Nou, het kan aan mij liggen, maar die hengst moet vast het tegenovergestelde zijn van een hengst, want hij kan niet alleen op de wei, er moet er altijd eentje bij. En nee, die eet hij wel op, maar hij laat ze wel heel. Hij moet gewoon een maatje hebben. Wild? Ehm, ook niet dus...
Door rassenpraat topics zet je jezelf in een hokje en vind je het dan écht raar dat mensen je daar dan ook plaatsen? Ik sta liever helemaal niet in een hokje, laat mij maar lekker alle mogelijke paarden leuk vinden. Wie weet koop ik volgend jaar wel een barok paard! Ik zei namelijk eerst altijd dat arabieren niks waren, ben ik helemaal op terug gekomen, ze zijn fantastisch! Maar wie weet vind ik dat morgen wel weer niet als ze alletwee opeens spatjes hebben ofzo. Als je jezelf in een hokje wil plaatsen, prima, maar denk dan ook na over de gevolgen. En voor degenen die overal blindelings op inhakken: vooroordelen zijn echt nergens goed voor, wie weet stap jij morgen wel op een paard wat er niet uitziet, niet het juiste papier heeft en ook nog eens niet goed uit zn ogen kijkt en ben je tóch verliefd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 09:05 



 
Profiel   

Laui! schreef
Je gaat met z'n allen bij elkaar zitten en hemelt alleen je eigen ras op. Nou, heb ik even nieuws dan: in elk ras zitten kl*te paarden! En niet te weinig ook. Dat is er uit! Maar ik ga heus niet zeggen tegen my fellow arabian-lovers (bijv.) dat die van mij alleen geweldig is, of tegen my fellow KWPN-owners dat arabieren véél beter zijn... Dat slaat toch nergens op? Wat de één leuk vindt, vindt de ander nou gewoon helemaal niks!

Ik ben het grotendeelds met je eens. Maar het is toch best leuk dat er in een apart topic gepraat kan worden over specifieke kenmerken van een bepaald ras.

Ik ben ook van mening dat iedereen lekker over zijn eigen paard (of ras) moet kunnen praten zonder dat het gelijk wordt afgekraakt. Voor de meeste mensen is het toch nog steeds een hobby. Laten we het dan gezellig houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 09:11 



 
Profiel   

Saar"]
[quote="Laui! schreef
Je gaat met z'n allen bij elkaar zitten en hemelt alleen je eigen ras op. Nou, heb ik even nieuws dan: in elk ras zitten kl*te paarden! En niet te weinig ook. Dat is er uit! Maar ik ga heus niet zeggen tegen my fellow arabian-lovers (bijv.) dat die van mij alleen geweldig is, of tegen my fellow KWPN-owners dat arabieren véél beter zijn... Dat slaat toch nergens op? Wat de één leuk vindt, vindt de ander nou gewoon helemaal niks!

Ik ben het grotendeelds met je eens. Maar het is toch best leuk dat er in een apart topic gepraat kan worden over specifieke kenmerken van een bepaald ras.

Ik ben ook van mening dat iedereen lekker over zijn eigen paard (of ras) moet kunnen praten zonder dat het gelijk wordt afgekraakt. Voor de meeste mensen is het toch nog steeds een hobby. Laten we het dan gezellig houden.
[/quote]

Ben het hier ook helemaal mee eens Leven en laten leven... ieder heeft een andere smaak en ook al heb je een hobbelpaard.. als je daar happy mee bent... fijn toch Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 09:16 



 
Profiel   

Laat de rassenpraten toch blijven, maar weg ermee uit paardenpraat. Ik heb dit overigens een maandje geleden al ge pb't naar Bart. Die zei er eens over na te denken, maar vervolgens is er niets mee gebeurd. Jammer.

Ik maak me ook 'schuldig' aan meepraten op een rassenpraat, maar niet om dat ras op te hemelen of dergelijke. Het is gewoon leuk om mensen te leren kennen die net zo gek zijn op dat bepaalde ras als jij dat ook bent. Niets mis mee toch? Zolang iedereen elkaar maar in zijn waarde laat. Zoniet? Slotje erop.

Als de rassenpraten verboden worden, dan zie ik dat als censuur en dat zou toch te gek voor woorden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 09:17 



 
Profiel   

Zo bedoel ik het ook niet. Het valt mij alleen op dat mensen zich heel sterk profileren als een X of Y liefhebber en komen die twee elkaar tegen, dan vliegen ze elkaar naar de haren. Ik geloof dat ik mezelf dan constant m'n haren uit zou moeten trekken (heb nl 2 totaal verschillende rassen).
Praten over je eigen ras is prima, maar er zal ook een heleboel overlap zijn. Een arabier kan ook mok krijgen en wie weet hebben trekpaardenliefhebbers daar wel hele goeie tips over. Je kunt daar uiteraard een topic over openen, maar het kan best zijn dat je van iemand die zo'n fel tegenstander van jouw ras niets aanneemt of juist geen goede tips (meer) krijgt. Dat is toch dood en dood zonde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 09:24 



 
Profiel   

Iedereen valt over rassenpraat, maar hoe zit het dan met het nieuwe taxatie topic? Die doet vrolijk mee met het wegvagen van andere topics...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 09:25 



 
Profiel   

Laui! schreef
Praten over je eigen ras is prima, maar er zal ook een heleboel overlap zijn. Een arabier kan ook mok krijgen en wie weet hebben trekpaardenliefhebbers daar wel hele goeie tips over. Je kunt daar uiteraard een topic over openen, maar het kan best zijn dat je van iemand die zo'n fel tegenstander van jouw ras niets aanneemt of juist geen goede tips (meer) krijgt. Dat is toch dood en dood zonde?


Je hebt gelijk, maar ik ging uit van de functie van rassenpraat waar ik het net over had: andere mensen leren kennen die hetzelfde ras hebben en gezellig babbelen over de dagelijkse dingen die je meemaakt met het paard, of specifieke raszaken bespreken zoals keuringen en stamboekinfo. Topics met nuttige tips passen toch beter in een ander straatje, zoals een tip over mok bij medisch e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 09:28 



 
Profiel   

Wij hebben ons 1 keer de zonde begaan om net aardig te praten over iemand anders. Helaas had ie het er ook wel naar gemaakt. Ik heb de fout ingezien, en we hebben het er niet meer over gehad. Het is onze bedoeling niet om het ras op te hemelen, maar om ervaringen uit te wisselen, da's wel iets heel anders dacht ik. Ook worden verder anderen niet afgekraakt bij ons, ik heb dus zelf ook zo'n spillepoot, en ik ben er gek mee. Een ander heeft er weer een haf bij staan, maakt toch zeker niet uit!? Alle paarden zijn leuk, geen enkele uitgesloten. Maar over de shire kunnen we lekker kletsen, omdat er zo veel behoefte naar info is. Er is zo weinig over dit ras bekend, en er zijn nog zo veel dingen die we aan elkaar kunnen vertellen. Dat is voor ons erg fijn. Ergens anders krijg je niet zo snel die info. Hier wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 10:37 



 
Profiel   

Joh......we kunnen het wel uit blìjven leggen, dit topic sluit nooit op deze manier ! We moeten toch afwachten wat er gaat gebeuren, ja toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 10:40 



 
Profiel   

Kleintje schreef

Ik vind het van sommige erg kinderachtig om te zeggen dat de topics maar weg moeten omdat ze er niets mee hebben, maar van de rassenpraters vind ik het erg kinderachtig om steeds terug te vallen op "je hebt zeker een kwpn'er" of "bang voor een muisarm".


Zeg nou allemaal niet dat jullie dat niet doen, want deze opmerkingen, hier door Kleintje aangehaald bedoel ik er ook mee. Is dit niet kleinerend? OF onaardig? Ben ik nou gek als ik zeg dat dit gewoon rotopmerkingen zijn? Dát bedoel ik dus meer en dan zeggen jullie dat jullie zo braaf zijn... Sorry, maar dát vind ik dan weer schijnheilig. Best als jouw paard de enige goeie is, maar doe dan niet kleinerend tegen de rest, de jouwe is toch het best?

[edit] Ik heb het hier dus helemaal niet over al dan niet een forum of over wát er in die topics al dan niet gezegd wordt. Ik heb het over het gedrag dat men hier in DIT topic vertoont en daar zitten best dingen tussen die niet kunnen. Ben je altijd braaf, dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen. Voel je je dat wel, tsja... Beetje verdraagzaamheid aub![/edit]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 10:44 



 
Profiel   

Nog even na zeuren dan, als ik vraag cq zeg jij hebt zeker een KWPNer is dat niet als een rot opmerking bedoelt, dat wordt er van gamaakt door anderen. Het is bedoelt om die mensen te laten na deken van he misschien heeft ze wel gelijk, en vind ik het niet leuk omdat ik zelf een kwpn heb, en geen shire, tinker, arabier of wat dan ook. Muisarm heb ik het niet over gehad. Als ik een echte rotopmerking plaats denk ik wel dat iedereen die het zelfde opvat, inkluis ikzelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 15:29 



 
Profiel   

Meisjes en jongens wat een discussie. Als je geen zin hebt om over een bepaalt ras te lezen of te schrijven, ga je er toch gewoon niet op kijken? Het is leuk om over een zelfde ras te praten, omdat je bepaalde dingen herkent, zoals het ook leuk is om over kinderen van een zelfde leeftijd te praten of over hetzelfde soort werk wat je doet. Laat iedereen in zijn of haar waarde en bekijk alleen die topics waarin je zelf geïnteresseerd bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 15:47 



 
Profiel   

1 van de redenen dat ik rassenpraat leuk vind,is omdat je niet meteen afgekraakt word.Neem bijv. ITP mijn onderlinge wedstrijdje bij ons op stal.Leuke fjord,loopt netjes,maar als je dan die reacties leest ,denk je al snel:laat maar.Als je zoiets bij je eigen ras bespreekt,scheelt dat een heel stuk.Ik heb mijn fjord niet voor wedstrijden gekocht,maar heb ze wel gereden en goed ook.Gun een ander dat zonder meteen te zeggen:daar is een fjord niet voor.Ieder zijn eigen plezier,hoe groot of klein ook.Ben ik trots op mijn paard,kraak het dan niet af,maar wees blij voor me.Dit telt natuurlijk voor alle rassen.
Verder sluit ik me aan bij GREGGIE.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-03 23:20 



 
Profiel   

Goed, ik heb alle meningen gelezen en sluit nu dit topic omdat het nergens meer toe lijdt.

Ik denk dat een nieuw forum de beste oplossing is. Ik ga er nu een aanmaken en kijk het een maandje aan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-03 00:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen