Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van VIGOUR??

 
Profiel   

Hallo,,

Ik lees niet nog niet zoveel over nakomelingen van vigour, En ben eigenlijk wel benieuwd wat voor nakomelingen hij nog meer geeft??
Ik heb een vigour nakomeling ze is nu 5 jaar, Ik ben trouwens 14 jaar. We zijn nog niet zo heel ver met de Dressuur dat komt ook omdat ze vast en haar hals en omdat, het gewoon een moeilijk paard.
Hier een paar foto's:

Het is de schimmel wat meer naar achter natuurlijk, Lekker in de wei aan het grazen Tong uitsteken
[ img ]

@ work (Best wel oude foto trouwens, Gaat nu al een stuk beter, Foto's volgen snel)
[ img ]

[ img ]

Meer foto's volgen (zodra het me lukt om ze groter te maken Haha! )

Groetjes fieke
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-07 21:27 



 
Profiel   

Hmm..we hebben toevallig een Vigourmerrie bij ons op stal staan.. en die is eigenlijk zeer gemakkelijk! Dient als leerpaard voor een meisje van 16..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-07 10:17 



 
Profiel   

Hoi Fieke!

Als ik jouw tekst zo lees lijkt het net of Versailles een ramp is, haha. Ze is in mijn ogen erg braaf, maar gewoon wat stug in de hals/achterkant van ruggengraat. Vandaar ook haar linkergalopprobleem. Ik zal snel weer wat foto's maken, het gaat nu zo goed!

Groetjes Loes, en doe please wat aan je manier van schrijven want ik snap hier echt helemaal niets van nerd, het is dat ik bij je op stal kom! Clown

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-07 22:24 



 
Profiel   

Ow en btw, wat een mooi veulen vooraan je eerste foto zeg!

[ Haha! ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-07 22:25 



 
Profiel   

viewtopic.php?f=22&t=453497&p=10095970&hilit=#p10095970

Hier staat meer over Vigour en zijn nakomelingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-07 17:23 



 
Profiel   

Hallo, weten jullie misschien waar Vigour B nu staat? mijn vriendin heeft namelijk ook een afstammeling van hem, maar wilt graag de vader een bezichtigen.
Ik hoop dat jullie meer weten

Groetjes Esther

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-07 09:33 



 
Profiel   

Ik heb ook zo’n 1,5 jaar een Vigour-merrie gereden, een E-pony uit een Ramano-merrie. In mijn profiel staan foto’s. Ze was/is erg moeilijk onder het zadel en ook niet altijd even makkelijk in de omgang, een sensibele merrie en erg kleinzerig (in de zin van spieren oprekken). De ene dag voelde je je bij wijze van spreken Anky op haar rug, de dag daarna had je het idee dat je voor het eerst op een paard zat. Ook met bijvoorbeeld het naar de wei brengen was ze zo, de ene dag knipperde ze niet met haar ogen als er een bus voorbij kwam, de dag erna hing ze voor dezelfde bus bijna in de omheining.

Ze was ook aardig verreden en uit conditie toen ik er op stapte in aug 2005. Het heeft bloed zweet en tranen gekost, maar begin dit jaar haalden we onze eerste wps in het L1. Ondertussen ben ik met haar gestopt (met pijn in mijn hart, dat wel Verdrietig ). Ik was ondanks (of dankzij) haar wispelturigheid helemaal gek van dat dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-07 10:55 



 
Profiel   

Ziolette, ik herken mijn paard heel erg in de jou. Vooral dat je de ene dag denkt dat je zo met gemak wedstrijden kan winnen en de andere denkt dat je eigelijk helemaal niet kan rijden Tong uitsteken Ik word daar eigelijk heel erg onzeker van over mijn eigen kunnen maar gelukkig heb ik goede begeleiding, en als het echt niet gaat dan gaat zij even op hem zitten zodat hij toch nog even goedloopt voordat hij naar stal mag. Maar dan mag ik op haar paard. En dat is echt een zalig dier van 5.

Maar die van mij is 1.72 of zow iets moet hem eigelijk even op meten. Dus ik kan me niet aansluiten hierbij over de maat Knipoog

Hij is trouwens Vigour x Kroonjuweel en hij is 5.

Ik ga hem vandaag wel even mooi maken en dan zal ik even wat foto's en filmpjes maken van hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-07 12:25 



 
Profiel   

Heeft echt niemand een idee waar Vigour B nu is?

Groetjes Esther

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-07 08:00 



 
Profiel   

nee anders had ik ook wel een keer langs willen gaan Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-07 21:37 



 
Profiel   

Ik had een nakomeling van Vigour B. Een bruine merrie van 1.68m. Ze heette Vip M v/d Elzahoeve. Van moeders kant was ze KWPN, G. Ramiro Z zat er achter. Uit deze merrie heb ik een veulen gefokt die inmiddels 2,5 jaar oud is, deze is nog steeds in mijn bezit. Vigour zou nu 17 jaar oud moeten zijn. Ik weet dat Vigour B ter dekking heeft gestaan op "de Brinkhoeve" in Lunteren. Hij is daar al een tijd weg omdat hij toendertijd is geruind. Ik heb nog een foto van hem. Waar hij nu is weet ik helaas niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-07 22:28 



 
Profiel   

Is hij geruind? dat wist ik niet. dan is het niet zo gek dat we nooit meer iets van hem horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-07 06:57 



 
Profiel   

Ja, klopt Vigour is geruind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-07 07:09 



 
Profiel   

kijk eens op de site van Alice naber lozeman (www.naber-lozeman.nl) daar heeft ze op dit moment een stukje geschreven over vigour bij het nieuws.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-07 16:45 



 
Profiel   

In de hoop dat er nog mensen zijn die melding krijgen van dit topic...

Hoi allemaal! Het is inmiddels 2021. Ruim 14 jaar na het ontstaan van dit topic op Bokt. Ik verzorg inmiddels zo'n 10 jaar een paard, genaamd Rivia N, een dochter van Vigour B en Mivia N. Gisteren heb ik voor het eerst het paspoort van Rivia in kunnen zien en kwam er toen dus achter wie haar ouders zijn. Ik heb me de afgelopen 24 uur suf gezocht naar info over Vigour. Een indrukwekkend paard is/was het zeker. Nu vroeg ik me af... Zijn er in dit topic nog steeds mensen met afstammelingen van Vigour B? En zo ja, hoe zien jullie paardjes eruit?

Daarnaast vroeg ik me ook af of iemand weet of Vigour nog in leven is, en zo ja, wie momenteel de eigenaar is. Vigour zou op dit moment dan 31 jaar oud moeten zijn, dat zou moeten kunnen!

Mocht iemand het interessant vinden: mijn verzorgpaard, Rivia, is dus ook een dochter van Vigour B. Ze is 1m56 (een beetje klein uitgevallen), geboren op 01-08-98 en heeft een onwijs lief karakter. Ze vindt springen heel erg leuk (geen wonder ook met zo'n vader) en is een erg pienter paard. Daarnaast is ze sensibel, voorzichtig maar vooral héél erg lief en onschuldig. Wie herkent zijn eigen Vigour afstammeling?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 20:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen