Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Donja voor het eerst op bokt @work

 
Profiel   

Hoi!

Sinds een paar weken is Stephanie (stunning@bokt) eigenaresse van de 11-jarige E-pony Donja.
Donja heeft altijd op de manege gestaan, zowel als les- als leasepony. Als leasepony heeft ze L1 gelopen.
Omdat de manege ging stoppen heeft Stephanie de kans gekregen Donja te kopen, die ze dan ook met beide handen aannam. Het hele verhaal kun je lezen in haar profiel.

Laatst vonden we het tijd om Donja eens op de foto te zetten. En het resultaat mag er zijn!

Het is bekend dat Donja een té bol buikje heeft, hier wordt hard aan gewerkt.

We hebben Donja eerst gelongeerd, wat ze erg lastig vond, omdat dat op de manege niet werd gedaan. Het was dus al enige tijd geleden dat dat voor het laatst gebeurd was. Toch pakte ze het later wel goed op, hoewel het soms stilstaan en steigeren was. De bijzet hangt er aan om haar houding te verbeteren. (Deze zit érg los!)

1. [ img ]
maak kennis met Donja

2. [ img ]

3. [ img ]

4. [ img ]

5. [ img ]
erg mooi beengebruik.

6. [ img ]

7. [ img ]

8. [ img ]
daar liep iets Nagelbijten / Gniffelen

9. [ img ]
En toen had ze geen zin meer Koe

10. [ img ]

11. [ img ]

En erop, heb alleen foto's van het stappen, draven heb ik gefilmd.

12. [ img ]

13. [ img ]

14. [ img ]
belonen.

15. [ img ]
en nog eentje samen.

Onderbouwd commentaar is welkom, wees wel lief Knipoog
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 10:54 



 
Profiel   

De bijzet zit idd erg los en heeft zover ik kan beoordelen zo geen echte functie. Wat is de reden dat hij gebruikt werd? Ook snap ik niet waarom hij er voor het rijden niet is afgehaald. Over het rijden kan ik niet zoveel zeggen daar zijn niet zoveel foto's en het zijn alleen stapfoto's. Wel vind ik zelf de beugels wat aan de korte kant maar dit is niet storend voor de beenhouding.
Verder vind ik dat je een leuk paardje gekocht hebt en ik wil jullie samen veel plezier wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 11:44 



 
Profiel   

Leuk ponytje!
Ze heeft idd een mooi dik buikje, maar die gaat er vast wel af Lachen

Ik zou persoonlijk alleen met een longeersingel longeren Lachen
Vind het zadel ook niet goed liggen, veel te ver naar voren en kiept helemaal naar achter, denk dat je daar het beste naar kunt laten kijken Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 12:05 



 
Profiel   

Leuk paardje!
De bijzetteugel hangt idd erg los, en heeft zo niet echt een functie. Verder zou ik aanraden om een sperriempje om te doen, want ze doet nu af en toe haar mond open.
En over dat buikje; weet je zeker dat ze niet drachtig is? Vind haar over haar hele lijf wel wat forser, maar dat buikje lijkt verdacht veel op een drachtigheidsbuikje!
Veel plezier nog samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 12:09 



 
Profiel   

hm, de bijzet zou ik er liever afhalen dan zó gebruiken, zo heeft het geen zin en dat wat geen zin heeft gaat er bij mij liever af.
Daarnaast, waarom voor die bandages? en laat degene die gebandageerd heeft eens aan iemand vragen hoe het wél moet (niet op bokt maar in real life, dan kan het veel beter uitgelegd worden).

Ik vind 't wel een erg leuk dier, buik mag natuurlijk wat vanaf, maar 't is een hartsikke leuk paard waar jullie trots op mogen zijn.

De ruiter mag de beugels iets langer doen. En iets zegt me dat de sporen er wel af mogen voorlopig.

Ik wens ruiter en paard (en eigenaresse) veel plezier & succes nog samen.

edit: nu je het zegt hierboven, die buik lijkt best wel een drachtigheidsbuik ..?
en dat sperriempje zou miss ook wel goed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 12:14 



 
Profiel   

Eerst en vooral mooi paardje, er mag zeker wel 100kg af maar daar ga ik niet te veel op zeggen want die van mij moet ook nog zeker 50kg afvallen en dat is ook veel werk Bloos .
Ik zou de bijzets eraf halen tijdens het rijden en met het longeren ofwel strakker ofwel helemaal niet want zo heeft het geen zin en als ze wegspringt kan ze met haar been erin vast blijven.
Het zadel lijkt niet zo goed te liggen maar volgens mij ligt dit vooral aan haar dikke buik, mss even zonder zadel rijden/longeren?
Verder ligt het bit niet goed in haar mond, zie je goed op foto 9 en 15, een sperriemtje zou dit een beetje kunnen verhinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 12:48 



 
Profiel   

Bedankt Lachen
Sperriempje was wat te groot (nieuw hoofdstel), dus daarom zonder.
Nee ze is niet drachtig Tong uitsteken Ik ben het niet op de foto's maar ik denk dat ze zelf ook nog wel reageerd Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 16:01 



 
Profiel   

Omdat het voornamelijk longeerfoto's zijn verplaatst naar GVL-ITP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 16:03 



 
Profiel   

Heey!
bedankt allemaal! Haha!
ze heeft idd een te dikke buik,
maar donja heeft van haarzelf ook al een behoorlijk ronde buik..
Maar we zijn nu hard aan het trainen om die eraf te krijgen Knipoog .
Dankje marleen voor het maken van de topic! Haha! anders had het wel lang geduurt..
blijkt dat we voorlopig nog geen internet hebben..
Liefs

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-08 12:23 



 
Profiel   

Ik schrok me dood toen ik die naam zag, haha.
Op sommige foto's draai je je tenen iets naar buiten, maar verder valt dat wel mee. Lachen Leuk paardje ook. Haha!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-08 12:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen