Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

longeerles van Lammert Haanstra

 
Profiel   

Omdat ik mee doe met Fit met Bit krijg ik ook les van Lammert.
Ik had aangegeven dat ik graag met dubbele longe zou willen leren werken .
Dit was mijn tweede les daarin.
http://nl.youtube.com/watch?v=cBKe5nyUbOI
http://nl.youtube.com/watch?v=W5jp6to4sNg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-08 08:19 



 
Profiel   

Lammert een geweldige man om mee te werken. Ik heb 2 jaar geleden een clinic georganiseerd van hem in Hoofddorp het was een geweldig succes. Ik vindt alleen wel dat jou paard veel met zijn hoofd naar buiten loopt en zijn achterhand naar binnen plaatst. Maar het is ook niet makkelijk voor de eerste keer.
Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-08 08:26 



 
Profiel   

Dat was nu precies de bedoeling! Door de buiging wat naar buiten te doen valt hij minder naar binnen. De achterhand waren we wat naar binnen aan het zetten om hem er wat meer onder te krijgen . We waren bezig om hem wat te laten sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-08 08:30 



 
Profiel   

[LO] -> [GVL-ITP]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-08 10:11 



 
Profiel   

leuke filmpjes! wat is hij enthousiast zeg Haha! leuk om te horen!

grappig dat dat wat opvalt precies is wat de bedoeling is, super toch?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 08:59 



 
Profiel   

Ja , het gaat ook steeds beter. De 15de ga ik naar Soest ,kijken of we nog een stapje verder zijn. Het is echt heel erg leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 09:59 



 
Profiel   

ik vind alleen het effect van achter de benen zo, dat als het paard een stap zet hij een ruk in zn mond van het touw krijgt. Ik doe hem ook nooit zo... Verder heb ik wel de dubbele longe van haanstra! Super qwaliteit Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 19:41 



 
Profiel   

Ik heb bijna geen druk op de buiten longe en heb zeker niet het idee dat hij rukjes krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 21:06 



 
Profiel   

Leuk om te zien hoor! Ik lees iedere keer weer over je in Bit. Wist niet dat je ook op bokt zat.

Die Lammert Haanstra is zelf ook superenthousiast. Leuk om te horen. Vind je paard er ook keurig bij lopen hoor. Heb trouwens verder niet veel verstand van dubbele longe, ga me er maar eens meer in verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 21:11 



 
Profiel   

Dat idee dat ie rukjes krijgt heb ik vooral als ik hem niet op de "hoefslag" van de longeercirkel laat lopen. Dus op het moment dat jou buiten teugel de lijn van de cirkel gaat bepalen en deze dus wat strakker komt dan krijgt ie die drukjes.
vooral doordat jij hem nu wat naar buiten wilde laten kijken en achter hand wat meer naar binnen, loopt de buitenste longeerlijn niet meer zo veel tegen de hak aan dan wanneer je het anders om doet. Wil je je paard bijvoorbeeld wat schouder binnen hebben dan krijgt hij juist meer drukjes. Met de buitenteugel zorg je er dan voor dat het paard niet over de buitenschouder wegvalt dus die is automatisch wat meer erbij en de voorkant staat wat verder naar binnen in vergelijking met de achterhandkant. Dus krijg je die schokjes.
Dit gebeurd eigenlijk al, wanneer je hem gewoon wat meer buiging vraagt door zijn lichaam naar binnen, zonder hem over de buitenschouder weg te laten vallen.

Ik leg dan vaak de buitenkant over de rug heen.
Weet zelf niet zo geod hoe ik dit anders zou kunnen oplossen.
Ik voel die schokken in mijn hand en denk dan, dit kan niet prettig zijn in dr mond. Dus leg ik hem over de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 21:16 



 
Profiel   

Eigenlijk als ik hem thuis longeer loopt hij altijd op de hoefslag vooral omdat ik niet aan hem wil trekken. Ik longeer hier in de les bij Lammert en ik denk dat hij veel kan leren hierover. De lijn achterlangs heeft wel als voordeel dat je hem meer opsluit. Ook als ik hem op een kleiner volte vraag laat ik steeds weer even de longe los dus ik sta net zo toe als met rijden. Het valt me wel op dat als ik zo longeer en ik stap er daarna op hij niet "hard "in de mond is. Met touwtjes had ik dat wel altijd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-08 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen