Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

6 jarige Gribaldi aan de longe

 
Profiel   

Veraine moet het momenteel al 1,5 week aan de longeerlijn doen. Aangezien ze 2 vreemde bulten op haar rug heeft, hebben we besloten haar even niet te rijden. Vrijdag is de dierenarts geweest en heeft een biopt genomen van haar plekken. Ik hoop morgen de uitslag te krijgen. Zodra ik weet wat het is, en de plekken dus behandeld kunnen worden en weg gaan, willen we haar weer op gaan pakken onder het zadel.

Aangezien ik vandaag alleen was tijdens het longeren, heb ik een poging gedaan dit op de gevoelige plaat te leggen. Alleen moet ik eerlijk zeggen dat het toch best lastig is om en te fotograferen en te longeren.
Maar toch zou ik graag wat tips willen krijgen van mensen hier.

Ik begin altijd laag met haar te stappen en dat werken we dan zo langzaam uit naar draf en galop. Daarna stel ik haar altijd hoger in.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nuttige tips zijn welkom.
Ze is trouwens ingevlochten, omdat ik hierna nog wat exterieur foto's van haar wilde maken.


Laatst bijgewerkt door Trudy_dJ op 08-06-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 20:39 



 
Profiel   

Leuk beestje Ja
Ik vind dat altijd zo'n raar gezicht ,,
Dat bont bij zijn achterwerk vind ik altijd zo raar, lijkt net of hij afzakt Tong uitsteken
maar zal wel aan mij liggen.. Gaaaap

Maar waarom heb je eigenlijk peesbeschermers omgedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 20:41 



 
Profiel   

Ik vind de pessoa zelf redelijk strak staan, en vooral voor in zo'n zware bak.. Ze ziet er wel goed uit! Knappe merrie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 20:45 



 
Profiel   

Ze loopt (bijna) overal voor de loodlijn.

jammer hoor, ziet er beetje bekrapt en gespannen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 20:49 



 
Profiel   

ni3ki3 schreef
Ze loopt (bijna) overal voor de loodlijn.


Je bedoelt achter de loodlijn denk ik. Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 20:53 



 
Profiel   

Mooi indrukwekkend dier Ja

Soms wat spanning, maar vind het er goed uit zien vooral de 2 laatste foto's Lachen

Chikkie96 schreef
Maar waarom heb je eigenlijk peesbeschermers omgedaan?


Voor de bescherming van de benen Verward


Laatst bijgewerkt door parouscha op 08-06-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 20:53 



 
Profiel   

Hier het 2e topic van haar.
[ITP] Veraine (v. Gribaldi) in het vizier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 20:54 



 
Profiel   

Dat de bak zwaar is, dat klopt inderdaad. Ik heb deze week nog geen tijd gehad om de bak te slepen, vandaar.
Ik longeer haar laag, vanwege de ontspanning. Je ziet op enkele foto's dat ze nog gespannen is en door haar laag te laten lopen, gaat ze op den duur ontspannen.
Voor sommige mensen ziet dit er wellicht zwaar uit, maar zij heeft dit echt nodig.
Ja, beenbeschermers zijn er om die te beschermen. Ze draaft erg ruim en wil zich nog wel eens aantikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:00 



 
Profiel   

mooi paard!!
vind hem ook best strak staan maar vind het verder niet erg dat ze achter de lood lijn loopt soms wel fijn om wat verder door te vragen daar verbeterd de aanleuning wel van vind ik (A)

Hhaahah en idd wat een vraag waarom heeft ie bescherming aan duh is wel fijn he want ze kan zich altijd aantikken!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:01 



 
Profiel   

Ik vindt ook dat ze teveel achter de loodlijn loopt en bijna niet ontspannen en laag..
en peesbeschermers voor aantikken??
zou je beter springschoenen moet gebruiken lijkt mij?

verder vindt ik haar harstikke mooi lopen ze heeft hele mooie gangen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:05 



 
Profiel   

achter de loodlijn indd!

en dit is niet laag en ontspannen, maar erachter om druk kwijt te raken, omdat ze zo nooit haar rug kan ontspannen.

Zonde indd van de super mooie gangen van je paard. Ik durf te wedden dat ze anders nog veel meer haar achterbeen onder kan plaatsen en vanuit de schouder opwaartser en naar voren kan bewegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:07 



 
Profiel   

Goed dat je haar eerst laag 'losrijd'. Daar zijn hier dus geen foto's van (?). Op bijna alle foto's (behalve 5) maakt ze haar rug al best mooi bol, en heeft ze haar achterhand er bij.

Toch zou ik de pessoa echt een heel stuk losser maken, hoger instellen hoeft niet gelijk strakker te betekenen. Ze loopt namelijk overal achter de loodlijn, wat je ook kunt zien is de spanning in de kaak. Hoger instellen kun je door de hulpteugel door een hogere ring (en met iets meer contact dan lang & laag) te halen.
Door de longe op deze manier aan de longeersingel te maken trek je haar ook makkelijker te diep. Stelling krijg je ook door de pessoa aan de binnenkant iets korter te maken.

Wat je ook kunt doen is longeren met twee longes, allebei (bovenop) door de longeersingel halen, en proberen te sturen net alsof je er op zit. Zo kun je ook andere figuren maken bijvoorbeeld. Is misschien leuk als afwisseling nu je niet kunt rijden. (en mijn pony ontspant dan makkelijker dan aan een longe) Knipoog
Succes verder, hopenlijk komt het snel goed met die bulten op haar rug.


Laatst bijgewerkt door Safiera op 08-06-08 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:08 



 
Profiel   

In de ene laatste galop foto.
Zie je vooral de ze meer vrijheid wil en dat ze zich meer wil bewegen, maar strak houd in dr hals, bij schoft schouder en eerste stuk van dr rug.

Dat vind ik gewoon jammer van zo'n mooi paardje die het best kan met een wat lossere "teugel"

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:09 



 
Profiel   

Ik vind het er ook niet echt ontspannen uit zien. Ik zie de passoa liever een stuk langer zodat de neus er meer uit kan en ook meer naar beneden. Nu is ze er echt achter.

Bak is idd zwaar, maar het weer is ook niet echt bevorderlijk. Dan mag je wel dagen gaan sproeien.

En aantikken hoeft niet op de hoef hoor Knipoog Ik ken er 1 die dat ook deed op de achterkant van de voorbenen.

Succes met je paardje, ze is echt leuk Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:10 



 
Profiel   

Thanks iedereen voor de tips.
Ga er dan toch maar eens op letten om haar meer vrijheid te geven van voren.
Ik zie inderdaad dat de 1e foto alleen maar van het begin is, de rest is al van het iets hoger ingestelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:17 



 
Profiel   

Ik denk als je hem inderdaad wat losser instelt van voren dat ze iets ruimer en vrijer gaat bewegen. Nu is er een soort valse knik te zien in haar nek. Op de foto's onstaat het beeld dat ze in een houding getrokken wordt.
Ook vind ik de bak wat aan de zware kant. Je vergt zo wel veel van het paard. Ik denk dus ook dat ze hier wel wat spierpijn aan over zal houden.

Verder vind ik het een hele mooie merrie en ik vind het ook goed dat je haar wel lekker aan het werk blijft zetten ondanks die bulten. Beterschap daarmee trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:17 



 
Profiel   

Heej heb je die foto nu weg gehaald?

Ik meende net echt een galop foto te zien ?

groetjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:18 



 
Profiel   

ni3ki3 schreef
Heej heb je die foto nu weg gehaald?

Ik meende net echt een galop foto te zien ?

groetjes

Dit zijn hele andere foto's Slapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:23 



 
Profiel   

Je mag hem best wat korter vastmaken, maar ik zou niet teveel op deze hoogte werken wat ik zo kan zien van de foto's. Ik zou de musketons tussen de voorbenen vastmaken en haar daarin laag en rond over de rug werken. (zoals de stapfoto, maar dan net een slagje langer beginnen, dat ze echt wil zakken) Daarin kunnen ze normaal gesproken ook beter de spanning kwijt. Ook je bontje achter de kont moet een slag hoger, zodat ie meer op de spier inwerkt. Pas als ze in die lage lijn over de rug wil komen zou ik haar hoger instellen. Al longeer je de eerste paar keer alleen maar lang en laag, dat is beter dan die spanning in de bovenlijn te hebben. Op het moment dat ze daar lang en laag constant blijft, dan kan je afwisselen in de hoofd/hals houding, door haar in die lage lijn eens wat korter te zetten, of door haar in de wat hogere lijn te zetten, maar dan wel iets meer ruimte dan dat ze nu heeft. Ik vind het moeilijk beoordelen van de foto's hoeveel je bovenstaande al doet, maar het lijkt of je nog niet zo lang met de pessoa bezig bent met haar. Succes, je moet even de trucjes van de pessoa doorhebben en dan is het echt een superlongeertuig.
Ik vind trouwens dat je een prachtig paard hebt Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:24 



 
Profiel   

Het zijn de zelfde foto's hoor *LOL*

Alleen de galop foto's zijn weggehaald Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:25 



 
Profiel   

Hoebedoel je zit iemand te slapen...

let even op voordat je commentaar hebt op iemand. Houd de sfeer ook wat leuker. :d

Iedereen kan zich vergissen tog? (maar ik heb me dus niet vergist)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:31 



 
Profiel   

Even op Ymke ingaand.

verdiep je even in het effect van tussen de benen door vast maken. Dan stap je daar snel vanaf.
Zo heel goed is dat niet en je blokkeerd je paard dan alleen maar meer dan dat je het hem makkelijk maakt.
In zo'n zware bak zou ik er helemaaal niet voor kiezen, als ik er sowieso al voor zou kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:32 



 
Profiel   

Chikkie96 schreef
Maar waarom heb je eigenlijk peesbeschermers omgedaan?


Ik denk dat deze bokker bedoeld waarom ze peesbeschermers om de achterbenen heeft. In principe hebben ze (naar mijn inzicht) geen nut, omdat nu de achterkant van de achterbenen wordt beschermd, maar daar weinig mee kan gebeuren. Het is dan logischer om strijkbeschermers om te doen of pijpkousen..

Verder ga ik mee met het commentaar hierboven, lekker wat langer laten. En misschien bij het losrijden de pessoa onder haar buik bevestigen, dat is lekkerder. Maar misschien heb je dat ook wel gedaan!

Succes met de bultjes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:34 



 
Profiel   

parouscha schreef
Het zijn de zelfde foto's hoor *LOL*

Alleen de galop foto's zijn weggehaald Lachen


èn minstens een draffoto met wat meer spanning...
volgens mij hoef je echt niet bang te zijn voor vervelende reacties, nu met de nieuwe regels zal dat waarschijnlijk wel meevallen. Dat ze hier nog niet optimaal loopt maakt toch niet enorm veel uit, bokt is er om je te helpen (en op dingen te wijzen die je zelf niet ziet). Ik vind het daarom jammer dat je foto's hebt weggehaald, zo is het beeld veel minder compleet.

Als die eerste foto lang en laag is, (ik zie persoonlijk weinig verschil) moet je misschien toch het pessoa boekje nog eens lezen. Voor mij ziet L&L of voorwaarts-neerwaarts er toch wat anders uit: neus 'eruit' (beetje naar voren gestrekt) en richting kniehoogte. Dàn wordt het ook makkelijker voor haar zich los te laten, en haar rug beter te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:38 



 

HAW --> GVL-ITP.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-08 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen