Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Junior aan de LL @ bokt-debuut in bokt-kleur!

 
Profiel   

Citaat
Nu kan hij wat meer, SB, travers, wijken, strekken, verzamelen


Jij schrijft het, ik niet Knipoog

edit: kleine halstertouw druk? lijkt anders op de foto maar goed, dat zal wel weer verbeelding zijn of nee "momentopname"
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:03 



 
Profiel   

Mijn tip: touwen losmaken en pony lekker op de wei gooien!

Ik snap wel dat je zegt met 2,5 beginnen..dat wordt vaak gezegd. Maar het is alsnog wel verstandig om er zelf ook even over na te denken, voordat je begint.
Beetje simpel longeerwerk, heeeel af en toe kan evt wel. Maar dit is nog iets teveel van het goede. (even onder voorbehoud of dit nou echt sb, travers etc zijn)

En sowieso als ie snel leert..leert ie het ook snel als ie 3 is (of ouder).

Snap dat je het leuk vindt lijken, die blauwe peesbeschermers bij jouw shirt en zijn halster, maar zoals hierboven gezegd hebben ze weinig nut.
Even ter geruststelling: ook voor half bokt hebben ze weinig nut. Ach gut
Je pony heeft verder ook geen ijzers, doet niet knettergek of hoeft niet over een hindernis oid, dus imo zijn ze dan onnodig.

Tenslotte: overdenk je zaken nog even een keer. Wat wil je met je pony? Heb je er haast mee? Of kun je nog wel een half jaartje wachten?
Ondanks dat je nu een 'fout' hebt gemaakt, het is nog niet te laat om het te herstellen..
Er is imo geen opzet in het spel, eerder ontwetendheid. Maar doe wat met de (goed bedoelde) adviezen die je hier krijgt. Ja


Laatst bijgewerkt door Born2BCrazy op 10-06-08 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:05 



 
Profiel   

bizzybijtje schreef
Kan met kleine teugeldruk al... dus dat trekken is echt niet zo.


ohhhww, zo noem je dat op (o.a.) foto 2! zo leer ik ook nog eens wat Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:06 



 
Profiel   

Tja peesjes als hij alleen maar stapt...jahaaa ik zie het nut totaal...niet. Verder kan mijn 3-jarige nog niet eens SB wijken traver ed dus je doet écht iets verkeerd. Lange lijnen met 2 jaar prima, 5 minuten 1x in de maand misschien...Verdiep je ook eens in het achenbach systeem...geven ipv grof omtrekken en denk dat je idd een ander halster kan gebruiken want deze schuift/schuurt zo gigantisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:09 



 
Profiel   

Je avatar is trouwens ook gewoon omtrekken, niks van rust oid in...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:10 



 
Profiel   

Wha ha ha oke teveel op de voorhand...???? Ik vind het beestje nog helemaal niet klaar om iets te doen en wijken travers strekken verzamelen..... Sorry maar weet je zelf eigenlijk wat het inhoud? Daarbij leer je dat ook niet in een keer was het maar zo makkelijk.

Ga lekker met hem wandelen in het bos laat hem nog even van jong zijn genieten ga wandelen, lekker laten grazen op een mooi plekje, lekker poetsen en vooral lekker gek laten doen in de wei.

En wacht dan netjes tot hij zijn tanden heeft gewisseld en pak een bitje met een goed passend hoofdstel laat hem daar aan wennen en ga hem eerst longeren. En kijk dan of iemand je kan helpen met dubbele lijnen.

Hoop dat je luistert en het beestje lekker jong laat zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:11 



 
Profiel   

Eigenlijk vind ik hem nog te jong. Laat hem nog even staan om hem te laten groeien en begin dan gewoon rustig met een aantal rondjes aan de ll en daarna pas (misschien met hulp) aan de moeilijkere oefeningen(probeer deze dan op de goede manier aan te leren)

Veel plezier nog met je shet aan ll komt vast wel goed maar wacht nog even met alles aan te leren.

peesjes vind ik eigenlijk te groot en je halster ook een beetje (maar dit kan misschien aan de foto's liggen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:19 



 
Profiel   

Ik vind het zo zonde om te zien hoe de Lange Teugel (of Lange Lijnen) 'rage' aan het doorslaan is. En het spijt me zeer maar jij bent hier een lichtend voorbeeld van. Dressuur aan de Lange Teugel (want dat is hoe het eigenlijk genoemd hoort te worden) is zoveel meer dan twee lijnen aan je pony knopen en vervolgens verkondigen dat hij travers en appuymenten beheerst zodra hij twee passen van de hoefslag gaat. En dan maakt het niet nog eens uit hoe oud de pony is. Ook een 10 jarige kun je hier grondig mee verpesten. Begin eerst eens bij de basis (als je een pony leert springen om maar iets te noemen, begin je toch ook niet direct met een parcours van 1.20 met oxers en waterbakken) doe het heel rustig aan tot de pony wat ouder is en ga je er eens goed in verdiepen. Dressuur aan de Lange Teugel is ontzettend leuk om te doen en ook een hele goede manier van trainen voor je pony. Maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent, zoals iedere tak van de paardensport. En jij hebt er duidelijk nog niet erg veel kaas van gegeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:23 



 
Profiel   

ik vind het geen fijn beeld geven, het ziet eruit als ruk en plukwerk, ik mis nuance in de hulpen en zie enkel een omgetrokken jong dier dat met veel te veel druk bewerkt wordt.

als je met een stalhalster gaat werken als vervangend hoofdstel (wat op zich prima is ivm wisselen, bovendien kent een jong dier de basishulpen aan het halster al van het wandelen etc.), dienen de teugels onder de kin te worden vastgemaakt, niet aan de zijkant. zo hou je het halster recht en komen je hulpen door op de plaatsen waar zij door horen te komen, nl schuin boven op de neus. op die manier is het zo omtrekken van het hoofd al niet meer nodig wanneer de pony goed bekend is met nette reactie op halsterhulpen.

de peeskappen zijn te groot maar goed dat is al vaak genoeg gezegd, wel wil ik eraan toevoegen dat het echt raadzaam is deze niet meer te gebruiken, doordat de druk op verkeerde plaatsen terecht komt komen pezen aan het kniegewricht in de verdrukking met alle gevolgen van dien.

een beetje rondsturen met een jong dier hoeft écht geen probleem te zijn, als het dier de halsterhulpen goed kent maakt het op zich weinig verschil of je deze aangeeft met één of twee touwen. wel is het dan zaak dat de hulpen er netjes inzitten, om touwtrekken te voorkomen en het werk licht en prettig te houden. zaken als SB, strekken en verzamelen bij een dier onder de vier jaar vind ik écht not done, je vraagt dingen van het lichaam die hierop grote invloed hebben, om nog maar te zwijgen van het geestelijke wat je van zo'n kleuter eist.

dit dier is twee jaar, waarom moet hij al die dingen al doen? waarom niet gewoon wachten tot hij drie á 3,5 jaar is?

nogmaals, een beetje rondwandelen met twee lijnen ipv één hoeft op deze leeftijd écht geen probleem te zijn, maar ontzie het diertje een beetje en ga bezig met dingen die bij zijn leeftijd passen.

hier nog even een voorbeeldje van het 'LL werk' wat ik gedaan heb met mijn tweejarige, is nogal een contrast...

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=945041

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-08 21:56 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Het zou prettig zijn als niet alles tot in den treuren wordt herhaald. De TS weet nu wel eens dat de peesjes en het halster te groot zijn dus daar lijkt mij alles nu wel over gezegt. De ava van de TS is in deze bijvoorbeeld ook totaal off topic dus is het niet de bedoeling deze in het topic te slepen en te gaan bespreken.
Alle commentaar mag gegeven worden, positief maar ook negatief, minder leuk misschien maar wel leerzaam, als het dan ook nog eens op een vriendelijke manier gebracht wordt zal er beter op gereageerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 05:36 



 
Profiel   

Ik weet niet zeker of het al gezegd is, maar ik heb het gevoel dat je nogal trekt. Als je dus verder gaat, zou ik er op letten dat je niet te veel hoeft te trekken.Dat is voor jouw handen fijner, voor zijn hoofd fijner en jij hoeft ook niet zo snel te lopen, want ik denk persoonlijk dat hij niet heel erg langzaam loopt? Ik krijg het gevoel van de foto's dat hij een beetje probeert te vluchten namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 09:50 



 
Profiel   

Zet je paardje alstjeblieft lekker in het land met paar pony-vriendjes en laat hem nog zeker een halfjaar gewoon pony zijn!

Verder wel een leuke pony en doet het erg netjes vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 11:39 



 
Profiel   

Ts waarom reageerd je niet meer? Er zijn ook wat mensen die tips geven waat je iets aan hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 12:58 



 
Profiel   

er is al heel veel gezegd wat ik ook denk, daarover dus vanuit mijn kant niet meer. Verder ros, plus of was dat dier een keer goed want hij ziet er niet uit. Dat is een stuk belangrijker dan LL..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 13:05 



 

Munnie schreef
Ts waarom reageerd je niet meer? Er zijn ook wat mensen die tips geven waat je iets aan hebt?



Omdat ik naast bokt ook nog een leven heb ??? Koe School enzo?

Rolleyes

Vind het wel opvallen dat dezelfde mensen steeds door blijven gaan. Ja, ik weet het nu allemaal! En ja, ik doe de peesjes niet meer aan!

@randie: ik krijg de wintervacht er nog niet helemaal uit. Sorry hoor.
Vind het echt belachelijk dat er zo doorgedramd word. Ik heb al een aantal keer gezegd dat ik alleen ga stappen en de peesjes niet meer aan doe. Maar blijkbaar is het niet leuk om dat te horen, en veel leuker om door te gaan
Bovendien dacht ik dat je met 2,5 kon beginnen, en aangezien hij stap en draf zo snel opgepakt had, dacht ik dat ik weleens SB kon PROBEREN. Maar dat deed hij heel makkelijk, en daaruit heb ik hem ook laten wijken. Dit deed hij ook met gemak. Maar ik dacht dus dat het geen kwaad kon om op 2,5 afentoe zoiets te doen. Maar bokt heeft het al duidelijk genoeg gemaakt dat dat wel kwaad kan. Dat weet ik nu dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 14:22 



 
Profiel   

Kan je misschien ook normaal reageren? Of zit dat niet in jou pakket.....

Verder geef je op 1 persoon antwoord hoewel er 20 mensen hebben gereageerd en wat voor leven kan je hebben als je ... 13? ofzo bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 16:45 



 
Profiel   

Michelle_x schreef
Omdat dat namelijk nooit (correct) kán in 5 keer, dan konden namelijk alle shetlanders mee doen aan LL wedstrijden, en alles winnen. Knipoog En ja, ik ga er over door, je snapt toch zelf dat je een rel topic kan verwachtten met een twee jarige aan een stalhalster, veelste grote peesjes en dan loopt te verkondigen dat hij binnen 5 keer kan verzamelen, wijken, strekken, sb en travers.. Verward



Wat een ontzettende vervelende relk*tten zijn jullie zeg! Gestoord Munnie ook!

Jullie hebben in je ééntje zo al een paar pagina's bij elkaar als je zo doorgaat.

Kom ééns met een serieuze reactie die wat toevoegd waar de TS wat aan heeft.

Jullie daarintegen blijven door zeiken over dezelfde dingen die al 50 keer genoemd zijn! En je hebt er duidelijk het grootste plezier in de TS finaal de grond in te trappen ondanks dat die al meerdere keren heeft aangegeven het niet meer te zullen doen en haar excuses heeft aangeboden.

Mensen zoals jullie moeten een ban krijgen. Die verzieken bokt!!! En maar door gaan en maar door gaan.


Zelfs na een mod opmerking nog te moeilijk om normaal te reageren.

Logisch dat de TS schijtziek word van dat steeds herhalende gezemel en die aanvallen op haar persoon. Vind dat ze nog verdomd netjes blijft ook.

Ze bied haar excuses aan, eg dat ze anders gaat doen.. nee kom we zeiken lekker door!

Wees trots op jezelf...

Ik heb er 1 woord voor over en dat is zielig!

En Munnie, wat voor leven heb jij dan? Andere mensen afzeiken en daar eindeloos mee door gaan? get a life... hoe oud ben je zelf? Of had je stiekem zelf geen leven toen je 13 was omdat je ervan uitgaat dat de TS dat ook niet heeft. Als jij al zo volwassen bent moet je dan een meisje van 13 afzeiken?! Frusty DAT is pas sneu..


Laatst bijgewerkt door SONY op 11-06-08 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 16:55 



 
Profiel   

De TS weet het nou toch wel?! dan hoeven jullie d'r toch niet op door te blijven drammen! en Munnie: Als je 13 bent heb je echt nog wel andere dingen te doen dan te bokken! die die laatste zin vind ik nógal vervelend overkomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 16:57 



 
Profiel   

Gabberfreak schreef
De TS weet het nou toch wel?! dan hoeven jullie d'r toch niet op door te blijven drammen! en Munnie: Als je 13 bent heb je echt nog wel andere dingen te doen dan te bokken! die die laatste zin vind ik nógal vervelend overkomen!



Mmmm en jij bent 11 heel jou leven is penny meisje zijn, na school en mmmm penny meisje zijn en denken dat je heel wat weet hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 17:02 



 
Profiel   

Blijkbaar kúnnen mensen niet ophouden en moeten na een modopmerking dan toch nog door blijven gaan.
Slotje dus en een aantal mensen zullen hier nog meer van horen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-08 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen