Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Garrano eigenaren gezocht.

 
Profiel   

Hallo,

Ik ben in het gelukkige bezit van een super lieve, slimme, wijze en eigenwijze Gerrano merrie.
Nu wil het geval dat ik nog nooit iemand ben tegengekomen die ook een Garrano heeft.
Het lijkt me leuk om verhalen uit te wisselen over deze geweldige super pony's.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-09 19:18 



 
Profiel   

sorry ik heb niet zo een!!:D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-09 22:12 



 
Profiel   

Nou is er tenminste eindelijk een reactie op dit topic, heeft diegene er geen |( .

Het is ook wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-09 22:29 



 
Profiel   

sorry!! wil wel zeggen dat ik een heb maar daar heb je niks aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-09 21:46 



 
Profiel   

Nee klopt maar er is weer een berichtje. :D :D :D

Ik heb nog nooit iemand gesproken die er ook 1 heeft.

Het is echt zo'n leukerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-09 21:57 



 
Profiel   

R.X. ik vrees dat je niet veel positief antwoord zal krijgen. :D Garrano's komen hier niet veel voor denk ik.

Ze lijken mij wel erg knap te zijn, maar ik gok zomaar dat dat ras buiten Portugal niet erg wijd verspreid is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-09 21:59 



 
Profiel   

Klopt, ze is ook hier naar Nederland gehaald voor de fok omdat ze hier zo zeldzaam zijn.
Ze heeft vroeger in het wild geleeft.

Maar toen was ze nog niet van mij, hoor.

Ze is bij mij gekomen toen ze 19 was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-09 22:48 



 
Profiel   

zou ik misschien een foto kunnen zien van jou Garrano merrie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-09 13:47 



 
Profiel   

Nou dat kan wel maar dan stuur ik het wel naar je mail adres omdat ik nog niet precies weet weet hoe ik het op bokt moet zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-09 15:06 



 
Profiel   

ik zou niet eens weten hoe ze er uit zien, dus ik ga ff op internet kijken, ben nu wel benieuwd!
Maar nee, ik heb er geen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-09 15:09 



 
Profiel   

Mischien kom je haar nog wel tegen dan op internet.
Er is nog een foto van haar toen ze nog in Portugal was, met een man die op haar rijd.
Ik heb ook haar portugese hoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-09 18:40 



 
Profiel   

oke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-09 19:35 



 
Profiel   

Ik heb een Garrano:)
Hij heet Balthasaar, en komt ook uit Portugal.
Ik denk dat ik de pony ken die je bedoelt.
Heet ze Rola?

Als je wilt wil ik wel een keer wat foto's plaatsen of sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-09 16:30 



 
Profiel   

Ja, klopt!

Hoe weet jij dat dan?

Zou ik wel leuk vinden ja om eens wat foto's van jouw Gerrano te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-09 18:54 



 
Profiel   

Op manege de Gompert Hengelo(GLD) staan ook 2 Garrano's. Ze zijn niet van de Gompert zelf maar van mensen die ze daar gestald hebben. En in Zelhem staat er ook een Ik kan je wel in contact brengen met die mensen als je dat wil. Ook staat er een in Hengelo (GLD)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-09 16:16 



 
Profiel   

vind het erg leuke pony's en vroeger ooit eens getwijvelt over aankoopt ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-09 20:55 



 
Profiel   

Ik zou heel graag wat foto's willen zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-09 21:44 



 
Profiel   

ik ben op stage geweest in portugal en daar reed ik er eentje ik had hem omgedoopt tot kareltje :D

zijn echt geweldige super ponys en als ik de mogenlijkheid zou hebben zou ik er ook eentje willen, echt geweldige ponytjes !! ben wel benieuwd naar fotos van die van jou ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-09 21:47 



 
Profiel   

hallo ,

Wij hebben een Garrano genaamd Jazzy.
Ze is nu bijna 3 jaar bij ons en is een merrie van 12 jaar oud.
Ze is door de vorige eigenaar uit Portugal gehaald samen met Garranohengst Balthasaar.
Het was de bedoeling om er hier mee te gaan fokken en het ras meer bekendheid te geven.
Dit alles heeft men niet doorgezet en Baltazaar is nu een ruin.
We kennen ook nog een Garrano genaamd Minjo en is volgens mij door dezelfde mensen uit Portugal gehaald
Ze lopen altijd samen in de dressuurlessen op manege de Gompert in Hengelo (gld)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-10 22:40 



 
Profiel   

piaelfje, is er een artikel over jou/jullie geschreven in bit?? :? :list:
zat gister bij iemand oude bitten uit 2002, 2003, 2004 te lezen en zag een artikel over de garrano (leken me sppr leuke ponytjes!!)
daar zag ik dus ook de naam baltasaar.... :o
toeval of niet.... :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-10 09:15 



 
Profiel   

Geen toeval dat zijn ze

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-10 13:07 



 
Profiel   

Ik heb Jazzy nog hier in Portugal getraind, als het tenminste de pony is die hier Tessy heette.

Toevallig ben ik nu bezig met iemand die Garranos wil aanschaffen en promoten en fokken in Nederland.
Zelf wil ik ook graag meer bekendheid geven aan het ras.
Het is ongelooflijk dat er nog niet meer enthousiastelingen zijn die er een willen. Ze zijn redelijk goedkoop in aanschaf en onderhoud, hebben geweldig comfortabele gangen, kunnen tölten en telgangen, hebben een koel hoofd en kunnen een erg mooi barok uiterlijk hebben. Ze zijn enorm veelzijdig en hier in Portugal worden ze soms bij bosjes neergeschoten als ze aan de oogsten zitten van boeren en worden ze gezien als ongediertje, gelijk zoals Brumbies in Australië en Mustangs in Noord Amerika.
ik vind dat heel erger, ze waren er eerder dan de mensen in dat gebied. Het zijn oerponies, verwant aan bv de Exmoor en Fjord en IJslander.

Ik heb zelf geen Garrano maar een Lusitano en een cruzada, maar zou er wel graag een willen. Ik ben dus wel bekend met het ras en een grote fan. *\o/*

Voor mensen die er een uit Portugal willen: ik kan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-10 17:14 



 
Profiel   

jezzy12 schreef
hallo ,

Dit alles heeft men niet doorgezet en Baltazaar is nu een ruin.
We kennen ook nog een Garrano genaamd Minjo en is volgens mij door dezelfde mensen uit Portugal gehaald

Als ze de namen hier gekregen hebben heten ze Minho (dat je uitspreekt als míenjoe). Dat is de provincie waar ze vandaan komen (daar woon ik :D )
en Baltasar of Baltazar. Hier doen ze niet aan h achter de t of dubbele a's.

Edit, ik kan beide niet in het stamboek hier vinden dus het zijn geen ingeschreven dieren of ze hebben in Nederland hun namen gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-10 17:21 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik heb geen enkele ervaring op bokt.nl, dus ik hoop dat dit bericht op de juiste plaats komt. Ik heb een Garrano merrie van 8 of 9 jaar (moet ik ff nakijken). Het lijkt mij heel leuk om in contact te komen met anderen die ook een Garrano hebben. Een Garrano hengst zou helemaal leuk zijn, want dan kan er een heel misschien wel een veulentje uit voort komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-10 17:42 



 
Profiel   

Hai,

Wij zijn bezig een garrano naar NL te halen, kan idd wel een hengst worden die is goedgekeurd voor de fok. Wij willen hier het raas fokken en promoten want het is eeuwig zonde van dit mooie en veelzijdige ras. er is in 2004 geloof ik in de mensport een heel artikel over ze geschreven, en het zijn fantastische menpony's . Degenen die zoekende zijn naar een garrano raad ik aan met Lusitana contact op te nemen, zij kan je verder helpen er 1 naar hier te krijgen. Als we zelf meer duidelijkheid hebben over onze evt dekhengst zal ik me uiteraard melden als die ter dekking komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-10 18:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 112 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen