Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 10 [ 241 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Boulonnais en Percheron, informatie gezocht

 
Profiel   

aah, mijn schoonvader is bij jou hoefsmid doggenmeisje :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-09 16:48 



 
Profiel   

peaches schreef
dat is de boulonnais neem ik aan...heb je ook fotos van de belg? En rijd je met beide of aangespannen?

Met beide rij ik ondfer het zadel. Ze zijn beide beleerd voor de kar. Meggie heeft ook optochten voor carnaval en dergelijke
gelopen bij de vorige eigenaar. Maar wij rijden gewoon onder het zadel.

Ankie_Boris schreef
aah, mijn schoonvader is bij jou hoefsmid doggenmeisje :)

Grappig, de wereld is toch klein ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-09 10:37 



 
Profiel   

hij had me inderdaad al eens verteld dat die een Boulonnais moest doen, toen dacht ik al; hmmm...zal er wel op lijken dan ofzo, leek me sterk zo dichtbij! haha..dus toch :D

Ik wil wel eens een foto zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-09 12:46 



 
Profiel   

meer foto's staan op www.allenchanting.com onder andere dieren en onder galerij ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-09 16:09 



 
Profiel   

Wauw, mooi hoor! Leuk die foto onder 't (western)zadel :) Voor Boris heb ik er ook al een liggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-09 17:13 



 
Profiel   

Hoi iedereen,

Vlak over de grens met belgiƫ, in Stekene, is ook een boulonnais merrie. ze staat bij het koninklijk bos. mijn dochter begon 2 jaar geleden met rijles daar en zo ben ik daar ook terecht gekomen, paardrijden was iets wat ik altijd al wilde gaan doen maar wat er nooit van kwam en dit was de perfecte gelegenheid !!
We zitten nu samen in een "klas" en ik voel me zeer bevoorrecht om iedere les weer op Jolijn te mogen rijden, 't is een geweldig paard en als 't ooit mogelijk zal zijn zou ik er graag zelf een willen hebben.

Grtz. Vivian

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-10 00:53 



 
Profiel   

Hallo!

Bij mij in de buurt wordt ook gefokt met de Boulonnais. Dit gebeurd bij het Tierheim in Wilsum:

http://boulonnais-zucht.de/

Als ik het goed heb doen ze dit samen met de bekende "knochenbrecher" Tamme Hanken die de Boulonnais-dekhengst Jumper (als bij 3 stamboeken goedgekeurd volgens mij...)ter beschikking heeft (hij woont in Filsum, Ostfriesland). Misschien kun je contact opnemen met Tamme, want als eigenaar van een Boulonnais-dekhengst denk ik dat hij wel een paar meer fokkers kent...!

Hier foto's van zijn diertje:

[ img ]
Rechter uiteraard :D

[ img ]
Tamme en zijn hengst
[ img ]


Een van de fokmerries uit Wilsum, net over de grens in Dld:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-10 01:29 



 
Profiel   

:wow: :9

die laatste is echt prachtig!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-10 10:52 



 
Profiel   

*zucht* ooit heh... komt er bij mij ook zo'n kasteel van een paard in de wei :j (later als ik groot ben := )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-10 12:30 



 
Profiel   

Hoe is het met alle Boulonnais(-eigenaren)? Hier nog altijd Boulonnais-loos ;( niet dat ik de jusite niet kan vinden, maar kan helaas nog niet actief op zoek.
Ik vroeg me trouwens af, is er op internet iets te vinden qua stambomen en afstammingen? Een soort van paardenfokken.nl ofzo? Ben erg beniewd naar de structuur van de foklijnen en wil eigenlijk heel erg graag weten hoeveel (goedgekeurde) Boulonnais er nu eigenlijk in Nederland (en omstreken) zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 13:58 



 
Profiel   

haij!

Hier alles goed hoor :D alleen wat zadel-issues!! Jeetje, niks past!!

We hebben er sinds kort een dekhengst bij in Belgie:

[EA-CO] NU: Boulonnais Dekhengst voor dekdiensten in NL & BE


Afstammingen vind je als het goed is op boulonnais.nl
Als ze er nog staan, al een tijdje niet meer op de site geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 14:11 



 
Profiel   

Ankie_Boris schreef
haij!
Hier alles goed hoor :D alleen wat zadel-issues!! Jeetje, niks past!!


Ook geen Koudbloedzadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 16:00 



 
Profiel   

zover heb ik ook nog gedacht :Y)

Maar nee, niet te vinden in cognac kleur, een massimo bijv ja, maar die zijn peperduur als zadel voor zo'n jong paard. Kan ik na 3 jaar weer een nieuwe kopen..kan ik zowieso maja, dan nu dus niet al zo'n duur zadel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 16:03 



 
Profiel   

Ankie_Boris schreef
zover heb ik ook nog gedacht :Y)

Maar nee, niet te vinden in cognac kleur, een massimo bijv ja, maar die zijn peperduur als zadel voor zo'n jong paard. Kan ik na 3 jaar weer een nieuwe kopen..kan ik zowieso maja, dan nu dus niet al zo'n duur zadel..


Nee, die vind je helaas alleen maar in zwart...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 16:05 



 
Profiel   

:D heb opzich weinig eisen aan een zadel, alleen de kleur haha, maar dat beperkt nogal..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-10 16:50 



 
Profiel   

Lijkt me inderdaad erg lastig om een goed zadel te vinden voor zo'n brede rug :j Ik heb voor mijn paard (=kwpn met bodybuilder-schouders) al moeite... zij heeft nu boommaat XXWide :wow: Wat voor maat heeft een Boulonnais dan wel niet nodig :oo

Welke merken heb je inmiddels al allemaal uitgeprobeerd Ankie? Heb je al aan boomloos gedacht? Persoonlijk vind ik de standaard boomloze zadels zoals de Barefoot Cheyenne niet erg aantrekkelijk qua uiterlijk, maar een Barefoot London of een Startrek Dressuur vind ik wel heel erg mooi :j De startrek ga ik binnenkort een weekje testen op mijn merrie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 12:24 



 
Profiel   

opzich kan dat veel verschillen zo'n boommaten, dat het een boulonnais is betekent niet dat hij XXL nodig heeft :D (boris althans wel haha)
Vriendin van me heeft 'n Clyde, heeft 'n small tot medium boom in haar wintec! Dus grootte zegt niks..
Boomloos is geen optie, ik vind ze en lelijk en ze glijden, heb er 3 geprobeerd, vond het alledrie niks...

Ik wacht nog op reactie van 2 westernstores..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 12:34 



 
Profiel   

Ankie_Boris schreef
Boomloos is geen optie, ik vind ze en lelijk...

Dat vond ik ook... tot ik deze tegen kwam:
[ img ]
Dit is dus de gene die ik een weekje ga testen. heb je interesse in mijn ervaring met dit zadel of ben je al helemaal klaar met boomloos?

Glijden is erg afhankelijk van de kwaliteit van dekje en singel

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 12:54 



 
Profiel   

tja, kweet niet, heb er 3 geprobeerd, alle 3 schuiven tot en met, toen zei ik dus, klaar met boomloos :D
Maar die ziet er idd niet verkeerd uit..zullen ze vast niet in lichtbruin hebben :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 12:55 



 
Profiel   

Zat trouwens net dit topic nog eens van voor af aan door te spitten... hoe is het met het starten van de nederlandse vereniging waar je voorzitter van was Ankie? Als ik daar wat in kan betekenen... (ik kan websites bouwen, misschien is daar interesse in?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 12:58 



 
Profiel   

even een klein portfolio, deze websites heb ik gebouwd:
http://www.amazing-jungle.com
http://www.doggyboutique.nl
http://www.gaitedbaroquehorse.nl

en deze http://pasos.amazing-jungle.com staat nog even in de ijskast (in aanbouw)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 13:02 



 
Profiel   

leuk Greasemonkey! Als het zover is hoor je het! Ik heb er recent niet heel veel over gehoord. De vereniging is in belgie inmiddels al aan de gang (koudbloedkoepel) wanneer we in NL gaan beginnen is nog niet duidelijk...ben er ook neit meer zo mee bezig geweest ivm drukte..
Goeie vraag, ik ga nog eens met Frans mailen, ben nu ook wel benieuwd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 13:09 



 
Profiel   

Ben benieuwd :) ik help graag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-10 13:38 



 
Profiel   

Ankie_Boris schreef
:D heb opzich weinig eisen aan een zadel, alleen de kleur haha, maar dat beperkt nogal..


http://www.huppa.nl/18163-vzh

Hier staat een koudbloedzadel die je ook in bruin kunt krijgen...! :j Even iets naar onder scrollen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-10 22:19 



 
Profiel   

ja maar die zijn donkerbruin. Heb inmiddels al een zadel uitgekozen, wintec vzh 500 met cair in cognac kleur
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-10 22:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 10 [ 241 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen