Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Saros xx

 
Profiel   

Hallo,
een hele tijd terug heb ik al een topic geopend over Saros xx.
Bijna geen reacties.
Ik hoop hierbij op meer reacties :D

Oké even wat info:
ik zoek nakomelingen van Saros xx niet saros van gestelhof.
Sarox is inmiddels overleden bij een trailer ongeluk.
Saros stond in 1997 op nummer 98 van de top 100 van dressuurhengsten.

Saros xx BB 740001
Engels volbloed
Geboren: 07-02-1974
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.68 m

Vlakkebaan: 26 starts
Winnaar: 8 keer
Geplaatst. 5 keer
Winsom: DM 188.520

Fokker : Gestüt Schlenderhahn, 5154 Quadrath - Ichendorf Bez. Köln (Rheinland), BRD
Voor meer info: http://mcdeweerd.com/laiser/saros.htm

Als je nakomelingen hebt meld je alsjeblieft. :D

Nou dan nog een klein stukje,
Ik heb een paard Barouche (in paspoort: Baroyeh)
hij heeft ergens op deze aarde een nakomeling rondlopen weet iemand hier meer van?
Barouche en het veulen zijn allebei geboren in Neer in Limburg, volgens de vorige eigenaar is het veulen nog in neer. die zal nu ongeveer: 6 of 7 jaar zijn.
Info over Barouche in mijn profiel.

Stamboom Karos xx (vader van barouche.) Ik weet vrij weinig van Barouche zijn afkomst.

V charlottown
Saros xx
M Sayonara

V Marinier (134STB)
Bionda xx
M troonprinses ( 23616STB)

Er is alleen een klein probleempje, wat hierboven staat dat staat op een papier dat ik bij de koop van Barouche heb gekregen. Maar dit vond ik op internet:

Saros --> Charlottown xx Sayonara

xx

Beryl --> Ulft xx on the road.

Voor meer info Pb me even :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-10 18:43 



 
Profiel   

Ik heb een Saros XX gehad. Maar dat is al lang geleden. Een reebruine ruin van 1.60 uit een merrie van Millers Grey XX.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-10 23:01 



 
Profiel   

Ik heb een Belisar gehad {Sarosxx is de vader van Belisar} en ik ken een Gribaldi X Sarosxx.Ik denk niet dat er nog veel rechtstreekse Saros nakomelingen meer zijn.
1 ding wat mij altijd opgevallen is,zowel mijn Belisar als de Grib die ik ken verkleurden altijd heel apart.
En Sarosxx was een ontzettende mooie hengst voor een volbloed,heb nog wel ergens een plaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 09:42 



 
Profiel   

[ img ]
Sarosxx

Beetje vage foto,maar dit was mijn merrie tijdens 1 van die aparte verkleuringen.Ieder seizoen was zij een andere kleur bruin.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 09:47 



 
Profiel   

Dankjewel voor de reacties!
Overguns woont er iemand op bokt in Neer?
En kent die toevallig een nakomeling van Saros? Zo zomar van mijn Barrie kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 09:50 



 
Profiel   

Ook ik meld me,

Heb 10 jaar een merrie uit saros XX X Huzaar gereden, wat een draak. Zeker een merrie met karakter, maar owee als ze je vertrouwde, dan ging ze door het lint.
Helaas 4 jaar geleden in laten slapen na koliek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 09:53 



 
Profiel   

er komen wel een paar karakter kenmerken in julie beschrijvingen voor die ik heel goed herken :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 10:16 



 
Profiel   

Mijn merrie had ook een apart karakter op stal,maar ook wat meegemaakt dus best begrijpelijk.Onder het zadel was het een super werkwillig dier!
De Grib is wel een hele aparte,maarja dat komt ook van Grib af,er zit geen gemenigheid in inieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 16:30 



 
Profiel   

over het karakter van onze Saros zou ik wel een boek kunnen schrijven. Het was echt een bijzonder paard, erg intelligent en eigenzinnig. Superfijn om mee te werken, maar hij had wel een flinke gebruiksaanwijzing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 20:54 



 
Profiel   

Wat betreft de nakomeling van je paard kan je eens informeren bij het stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 21:01 



 
Profiel   

Hoi, ik heb een merrie van Belisar, dus niet rechtstreeks van Saros xx. Ook een beetje apart karakter. Heel lief naar mensen toe maar naar andere paarden toe echt een merrie. Af en toe gillen en slaan met het voorbeen. Ze wil wel voor je werken maar verlangd wel dat je ook je best doet. :D
Mijn merrie is een bruine maar in de zomer veel lichter. Deze winter heb ik haar geschoren en daar kwam ze geel/grijs onder vandaan. Heel apart maar wel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-10 21:03 



 
Profiel   

Hoi Ja ons paardje is ook werkwillig, maar wel eenkennig. Best dominant maar als je hebt laten zien dat je niet over je heen laat lopen is het echt een schat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-10 10:14 



 
Profiel   

@ sarosxx Mag ik vragen hoe kom ik bij dat stamboek? ik heb er echt alles voor over om dat paardje te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-10 10:15 



 
Profiel   

Heeft je merrie kwpn papieren Barouchesaar? anders kun je een nakomelingen overzicht opvragen bij het kwpn.www.kwpn.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-10 10:37 



 
Profiel   

Eenkennig, ja onze Saros ook. Op jonge leeftijd liet hij sommige mensen niet eens opstappen. Op latere leeftijd mochten vreemden wel aan een lange teugel 'op zijn rug zitten', maar eigenlijk niet meer dan dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-10 12:26 



 
Profiel   

BaroucheSaar schreef
@ sarosxx Mag ik vragen hoe kom ik bij dat stamboek? ik heb er echt alles voor over om dat paardje te vinden


Je hebt een pb'tje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-10 21:38 



 
Profiel   

Meld me, heb ook een Saros xx..
In de omgang eersteklas allemansvriend, met rijden heeft ie een behoorlijke gebruiksaanwijzing...
Heel knap paard om te zien (ben natuurlijk niet bevooroordeeld ofzo....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-10 14:03 



 
Profiel   

Foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-10 20:33 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Eerste foto is van afgelopen zomer, tweede foto is net voor de kerst genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-10 21:37 



 
Profiel   

wij hebben een saros merrie gehad het was een ster merrie en ontzettend bloederige en mooie donkerbruine merrie. Afstammeling was Saros x Duc de Normandie
Het was een looplustige merrie die je de eerste drie ronde met rijden even haar energie moest laten kwijt raken. Zo op stal was ze super braaf. Ze is verkocht naar een paardenkliniek in Belgie waar is embryotransplantatie doen. Daar is ze als het goed is draagmoeder geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-10 11:59 



 
Profiel   

Heel mooi dier Kamsel,ik herken een hoop in de bouw van de Grib ervan.
Urobi: heeft ze ook nog in de sport gelopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-10 15:03 



 
Profiel   

nee niet echt we hebben haar als 10 jarige gekocht eigenlijk om mee te fokken.
We hebben haar toen ook nog zadelmak gemaakt en ik heb er een aantal b proefjes meegereden
maar ze was heel week op de delen en was op zn tijd niet regelmatig terwijl ze wel rontgenlogisch prok goedgekeurd was. We hebben er twee veulen uitgefokt die we allebei als veulen weer verkocht hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-10 16:28 



 
Profiel   

Elisa: dank je!
Urobi: grappig, mijne hoeft zijn energie niet kwijt, maar moet je echt aan een lang teugeltje stappen zodat hij zich kan ontspannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-10 20:04 



 
Profiel   

die van ons kon absoluut niet normaal lopen dan begon ze te dribbelen en als je ze teveel tegen hield durfde ze omhoog te gaan die was wel zo ontzettend druk. Een paar rondjes laten galoperen en het was voorbij kon je ze ook gewoon rijden. Ach ja aan elk paard zit weleens gebruiksaanwijzing

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-10 20:54 



 
Profiel   

urobi schreef
die van ons kon absoluut niet normaal lopen dan begon ze te dribbelen en als je ze teveel tegen hield durfde ze omhoog te gaan die was wel zo ontzettend druk. Een paar rondjes laten galoperen en het was voorbij kon je ze ook gewoon rijden. Ach ja aan elk paard zit weleens gebruiksaanwijzing


Om dezelfde reden moet ik de mijne dus eerst aan een lang teugeltje rijden..
In het begin moet je er voor niet aankomen, later kun je met best wat druk rijden, maar als je begint met een ietsie pietsie druk (en dat hoeft echt maar heel weinig te zijn) is het afgelopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-10 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen