Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Saros xx

 
Profiel   

Grappig,dat heeft de Grib die ik ken ook,in het begin kun je niets afdwingen.Hij word dan niet heet of gemeen maar kan dan gewoon niet lekker loskomen ofzo.Ik dacht dat het bij gribaldi vandaan kwam.Mijn merrie had dat trouwens niet,die was gewoon prettig heet.
Urobi:oke,raar dat ze af en toe niet lekker liep dan,mischien idd een rugprobleemje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-10 15:19 



 
Profiel   

de veearts vertelde ons dat ze week op de delen was en waarschijnlijk omdat we ze op latere leeftijd pas zadelmak gemaakt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-10 15:56 



 
Profiel   

Heb een vosmerrie van Erato (Saros xx)
Geweldig dier heel slim en leergierig. Wel wat gebruikersprobleempjes.
Paard heeft ook hele droge humor.
Later meer:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-10 08:35 



 
Profiel   

Mijn paard ( foto's in mijn profiel) is een Thorwald x Saros xx. Ik heb jaren geleden al een keer een topic geopend met de vraag naar de moeder van mijn paard: IJp @ [FB] Gezocht moeder

Met rijden was hij heel braaf en werkwillig. Maar op het moment dat hij het ergens niet mee eens was, kwam hij van voren omhoog.
Op dit moment is hij met de VUT, hij is bijna 22, en ik rij af en toe nog een rondje om met hem. Hij heeft 2 jaar terug een blessure gehad en heeft daar soms nog wel eens last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-10 08:49 



 
Profiel   

Ik heb ook een Sarosxx, wordt in maart 18 maar gedraagt zich nog regelmatig als een 3-jarige. Heeft in een ver verleden bij een vorige eigenaar Z2 gelopen en ik start hem momenteel in de L1. Het is wel echt een mannenpaard, mijn instructeur rijdt er zo mee weg, ik moet wat meer moeite doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-10 10:22 



 
Profiel   

Elisa, die van mij gaat dan wel vervelend doen, anders niet.
Mijne is juist geen mannenpaard, die is vreselijk gespannen als er een man op komt. Ben wel erg benieuwd naar de jouwe Noppert...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-10 13:55 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
[ img ]
Sarosxx


Dit is niet Saros XX maar Saros Van't Gestelhof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-10 16:26 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb een kleinzoon van SarosXX van zijn zoon Gatecrasher XX.
Zeer lief paard, maar inderdaad wel met gebruiksaanwijzing.

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar foto's van Saros XX en Gatecrasher XX, maar moeilijk te vinden.
Men vertelde mij dat de nakomelingen van Sarons ook moeilijk nageeflijk te rijden zijn. Ervaren jullie dat ook zo??
Ik namelijk niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-10 22:37 



 
Profiel   

Ik heb een eastwind X Larome X Saros xx merrie van 6 jaar.
Ondanks dat het saros bloed dus al wat verder weg zit herken ik ook zeker die karakter trekjes die jullie beschrijven. Die van mij heeft een giga gebruiksaanwijzing. Ze is een beetje eenkennig, heeft een enorme ego en is met rijden ook absoluut niet de makkelijkste (lees alles wat je fout doet (van je houding tot de hulpen die je geeft) wordt afgestraft door staken).
Ik heb haar nu bijna 3 jaar en ze heeft me zo ontzettend veel geleerd, niet alleen hoe ik met paarden om moet gaan maar ik ben naar mensen toe ook geduldiger en begrijpender geworden.
Het is absoluut niet een paard waar alle mensen mee overweg kunnen zonder begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-10 22:53 



 
Profiel   

De grib en mijn belisar waren beide ook geen mannenpaarden..SandraVM: je hebt gelijk,ik heb niet goed gekeken.Hier is de echte Sarosxx:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-10 09:05 



 
Profiel   

@MariekeA: Mijn paard is daarbij niet de makkelijkste nee, haha
@feliciaa: Afgezien het staken wel veer karakter eigenschappen het zelfde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-10 17:14 



 
Profiel   

ik heb een sarosxx merrie gehad
sarosxx x wildriverxx was volbloed gefokt
is ook nog getraind voor de baan maar nooit geen wedstrijden gelopen op de baan
we hebben geprobeerd haar om te scolen naar dressuurpaard maar is niet gelukt

heb 2 veulens uit haar gefokt
limbo x sarosxx is nou 10 jaar ruin die heb ik als veulen verkocht
rubiquil x sarosxx merrie is nou 8 jaar vorig jaar voorlopig keur geworden op de keuring
en drachtig van uphill
en loopt M2 dressuur
is ook een paard met gebruiks aanwijzing

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-10 00:03 



 
Profiel   

mijn ruin is van belisar waarvan de vader van belisar saros xx is
mijn ruin is een heel braaf paard echt een goedzak
hij is 176 hoog en heeft in het verleden z2 gelopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-10 00:12 



 
Profiel   

Ciscath schreef
Eenkennig, ja onze Saros ook. Op jonge leeftijd liet hij sommige mensen niet eens opstappen. Op latere leeftijd mochten vreemden wel aan een lange teugel 'op zijn rug zitten', maar eigenlijk niet meer dan dat.



Dat gaat dan door in de latere generaties :D
Ik heb al bijna 11 jaar een Grafiet x Saros xx en die is precies zo.
Ook dat staken wat feliciaa beschrijft zit er op hier.
Verder een ontzettend lief dier om de omgang, maar wel een hele slimme met een gebruiksaanwijzing bij het rijden dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-10 00:20 



 
Profiel   

Jacolien: heb je ook foto's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-10 09:26 



 
Profiel   

ik heb een merrie van belisar gereden dus kleindochter van saros
een brave merrie maar met een gebruiksaanwijzing

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-10 13:52 



 
Profiel   

Mijn Saros is er ook wel een met een gebruiksaanwijzing en volgens mijn instructeur heeft ie ook nog een enorm ego. Hij kan super lopen maar soms lijkt het net of hij zijn middelvinger tussen zijn oren omhoog steekt en zegt bekijk het maar en doe het zelf maar, ik vind dat ik genoeg mijn best doe..............
Vervolgens gaat ie in de staak, is totaal niet meer voor het been, gaat van voren en van achter omhoog, je gaat echt de discussie aan met hem en als hij dan overtuigd is loopt hij vervolgens de sterren van de hemel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-10 13:56 



 
Profiel   

eldango schreef
Heb een vosmerrie van Erato (Saros xx)
Geweldig dier heel slim en leergierig. Wel wat gebruikersprobleempjes.
Paard heeft ook hele droge humor.
Later meer:


Hier de update:
Ze is heel eenkennig maar met begrip en vertrouwen kom je ver met haar.
Soms is ze ergens niet mee eens dan laat ze dat duidelijk merken,meestal is je stem genoeg. Ze begrijpt heel vaak wat je bedoeld en dan toch even niet luisteren als je dan bijna alles hebt geprobeerd en haar 1 harde tik geeft dan valt vaak het kwartje en doet ze precies wat je vroeg. (Kan daar vaak om lachen)
Iedereen kan en mag op haar rijden mits ik erbij ben.
Doe je wat fout dan doet zij dus precies wat je vraagt. Bv. zat een meisje op en ging draven en vergat te sturen dan loopt zij rechtdoor en valt in de stap en gaat tegen de bakrand staan. Daar kijkt ze ook zo bij van ja en nu wat wil ze. :D

Bijna alles heeft maar 1 uitleg nodig en dan moet je opletten want doe je de 2de keer op dezelfde plek hetzelfde dan is de 3de x dat zij al begint. :o
Heb haar 1 jaar onder het zadel en is voorheen niet echt gereden (lees: heeft iemand opgezeten en als eigenaar erbij was wilde ze wel rond stappen en zodra die weg is ging ze stilstaan)
Ze wordt nu dus 15jr en is dus best laat ingereden :+

Persoonlijk vindt ik haar een wereldpaard.

Haar kinderen hebben een beetje hetzelfde karakter :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-10 10:29 



 
Profiel   

Ik herken er wel een aantal dingen uit. Mijn merrie (van het fototje hier links) kon ook niet iedereen op, als ik er bij was wel maar ook alleen als de rijstijl haar aanstond. Bij sommige mensen moest ik er langs blijven lopen anders ging ze alleen nog maar achteruit ipv voorruit of bleef ze bij mij staan of telkens naar mij toe lopen. En als iemand teveel van haar vroeg waar ze niet mee eens was liet ze het ook meteen merken ook. Dan ging ze net zo lang door dat degene eraf lag. Je moest ze in haar waarde laten, aanvoelen en dan deed ze alles voor je. Maar als er iemand op ging die het wel ff zou vertellen dan pakte ze terug. Keer iemand gehad die vond dat ze niet nagevelijk was en ging ze maar zitten zagen. Ik riep al dat ik daar niet van hou en dat niet wilde zien. M'n paard was ook niet meer voorwaarts te rijden, je zag ze gewoon denken van hoe kom ik van haar af. En dat lukte na drie pogingen. Ze stond ineens achter het paard, ze kreeg gelukkig nog net geen trap na. Ik gaf m'n paard groot gelijk :D Ik heb wel een half jaartje een bijrijdster gehad, dat klikte wel.
In de kudde was ze altijd de baas. Niemand pikte haar plekje in, zij eerst dan de rest.
Helaas is ze niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-10 11:11 



 
Profiel   

Heeeel lang geleden heb ik ook welens op een Saros-ruin gereden. Is inmiddels overleden (in laten slapen na koliek). De eigenaresse had hem van jongs af aan, haar ouders hadden dikwijls gezegd dat ze hem moest verkopen omdat dat paard haar dood zou worden. Hij deed er alles aan om haar met rijden van haar rug te krijgen, stijl omhoog, bokken, of bokken en stijgeren (bijna) tegelijk ;).

Toen ik erop reed was hij al wat ouder, maar ook toen een apart geval. Hij heeft me er eens afgewerkt, maar stond me niet meer toe op te stappen. Gelukkig was me dat wel gelukt ;) Wat hij ook altijd goed kon was achteruit lopen.

Als hij in de stal stond was het maar net hoe zijn bui was; de ene keer kon je bij hem komen, de andere keer trapte hij of ging met de kont (dreigend) naar de stalingang staan.

Nu zal het vast gedeeltelijk met het karakter van het paard te maken hebben, maar ik ben van mening dat de rol van de mens/ruiter hier ook een grote rol speelt. Ik heb inmiddels een heel andere kijk op paarden ontwikkeld. Het paard moest alles maar doen voor en pikken van de ruiter, er was geen sprake van wederzijds vertrouwen/respect.

Ze reed er Z2 mee, het was een prachtig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-10 21:49 



 
Profiel   

Ze klinken als hele aparte paarden,mijn merrie had dat ook sterk dat je haar in de waarde moest laten en naar mijn mening ook terecht.De rol van de mens/ruiter speelt een hele grote rol in dat soort dingen is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-10 09:38 



 
Profiel   

wij hebben ook een saros merrie staan. die is voor vreemde hartstikke vals. die kunnen echt niet bij haar de box of het land in.
ook hebben wij veel met deze merrie gefokt en alle nakomelingen(ook een gribaldi x saros) zijn op stal hele lieve paarden maar met rijden niet de makkelijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-10 20:50 



 
Profiel   

Grappig,heb je die Gribaldi X Saros nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-10 15:22 



 
Profiel   

ja die heb ik nog. het is een hele knappe vent van 1.70 hoog en heel apart lopen echt een paard voor het hogere werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-10 15:52 



 
Profiel   

hoi,

op mijn website : http://www.wechelshof.be/merries/ilona/fokmerrie_ilona.htm

bij de pedigree van Ilona vind je nog info over Saros xx (o.a. het krantenartikel van zijn overlijden)

Ilona had ook een gebruiksaanwijzing nodig, maar zij heeft bij ons alleen als fokmerrie gediend.

groetjes
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-10 15:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen