Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen van Saros xx

 
Profiel   

bienvenida schreef
ja die heb ik nog. het is een hele knappe vent van 1.70 hoog en heel apart lopen echt een paard voor het hogere werk


Leuk! ik ben wel benieuwd naar een fotootje,is deze ook lastig te rijden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 20:40 



 
Profiel   

ik vind het toch wel ontzettend leuk om te lezen dat de sarossen allemaal een zeer uitgebreide gebruiksaanwijzing hebben, en dat ze bijna allemaal flink eenkennig zijn (en allemaal ook nog eens op dezelfde manier) Blijkt wel weer dat het toch ergens in de genen moet liggen. Heb ook nog een troublemaker gereden, en hoewel zijn naam het niet doet vermoeden, waren die toch een stuk makkelijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-10 22:25 



 
Profiel   

hij is inderdaad niet zo makkelijk,maar moet ook eerlijk zeggen dat hij nog maar weinig gereden is vanwege tijdgebrek

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-10 13:49 



 
Profiel   

ik heb een Saros xx X Marinier X Officier merrie ( Hayka ), de beste fokmerrie die ik ooit gehad heb en ooit zal hebben. Ze vererfd geniaal, als het een hengst is krijg ik 9 op de 10 een kopie van de hengst, alle nakomelingen zijn top te rijden, geniaal in de aanleuning, heb er een gekeurde hengst uit van Riccione http://www.youtube.com/watch?v=1hklHWSBn7w
Hier een nakomeling van Münchhausen uit haar
http://www.youtube.com/watch?v=25WyqwXW_Xw
Hengst is nog in mijn eigendom. heb tot nu toe 2 merrieveulens eruit een van Riccione en een van Florencio, de merrie zelf is 1M64 maar alle nakomelingen zijn enorm langbenig.
Volgende week zou ze moeten bevallen van Don Diamond en ga ze terug proberen te dekken van De Niro.
Zelf hield ik ook van Midi Noir was een dekhengst op Grand Prix niveau en Slow Fox meermalen europees kampioen Young Riders.
Ik zou direct een merrie van Saros xx kopen als ik er nog een zou tegen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-10 13:29 



 
Profiel   

ik heb een dochter van saros kaylianne.
ze is nu 18.
heeft een stokmaat van ongeveer 1.50
donkerbruin
en is superlief <3

groetjes merin

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-10 12:26 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

De opa van mijn paard is Saros.
Ik herken zoveel in jullie berichten. Mijn paard is nu bijna 18 jaar en ken ik al sinds 3-jarige.
Mijn paard is ook super eenkennig, maar erg goed te rijden. Heb ook er ook Z1 mee gereden.
Nu loopt tie nog de Orun. Gaat hartstikke goed.
Eenkennig is die erg, ook super onverklaarbaar af en toe. Naar mijn idee heeft hij een erg ontwikkeld reukvermogen. Vanmiddag is er wel iets heel onverklaarbaars gebeurt. Hij sloeg ineens met voorbeen en ging gillen naar de hoefsmit die hier al een tijd komt. Dit heeft hij nog nooit gedaan. De hoefsmit moest er wel om lachen, ikke niet...., hij zei dat het misschien kwam omdat hij net een paard had behandeld met Formaline. Ik vond het maar een vreemde reactie, hopelijk is ie de volgende keer weer normaal....

Foto:
[ img ]

Groetjes, Marloes

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-10 16:49 



 
Profiel   

Het is al een wat oudere topic maar toch wil ik me ook graag melden. Heb sinds kort een De Niro x Saros XX (merrie Jessica M).

Echt super werkwillig dier met karakter, erg leergierig en slim. Soms wel apart; proberen te staken, als we bijvoorbeeld naar buiten gaan achteruit lopen, in de stal en omgang soms erg onrustig en ongedurig. Maar zodra ik opstap doet ze ontzettend haar best en wil ze keihard voor je werken. Moet wel consequent blijven, ze wil nog wel eens proberen de leiding weer over te nemen. Springen is ze trouwens niet echt een ster in, maar ze is nog jong ;) En als ik een proef oefen weet ze na een rondje al wat er zon beetje van haar verwacht wordt en springt ze maar vast zelf aan in galop etc.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-12 08:39 



 
Profiel   

hoewel het al een oud topic is, hoop ik dat de modjes hem open houden!
Heel leuk om zo de 2e / 3e generatie mee te bekijken. Leuk paardje! en het koppie lijkt heel veel op mijn oude merrie (al wel weer zo'n 8 jaar dood, maar lijkt nog sprekend)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-12 12:01 



 
Profiel   

Ik heb nog een 1e generatie en ben wel heel benieuwd of er nog meer 1e generaties Sarosxx zijn, de mijne is inmiddels 20 jaar oud maar still going strong :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-12 20:27 



 
Profiel   

Ja Noppert, hier ook nog steeds, inmiddels ook 20..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-12 20:42 



 
Profiel   

Wat leuk om wat terug te vinden over Saros xx. Ik heb zelf een 24 jarige ruin van Saros xx. Zelf gefokt toen d'r tijd uit een Lektor moeder.Ik heb hem zelf altijd dressuurmatig gereden maar op zijn vijftiende kreeg die helaas hoefkatrol. Hij heeft daarna in kinderlessen mee gelopen . Dus die eenkennigheid daar heeft hij helemaal geen last van. Wel merk ik dat die een consequent iemand nodig heeft. Maar voor de rest is het een super lief paard in de verzorging en met rijden !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-14 20:55 



 
Profiel   

De mijne is intussen 22, wordt ook wel wat strammer en stijver, maar hij vindt zelf van niet. (en hij moet nodig op dieet, 't lijkt wel een drachtige merrie)..
Loopt de jouwe nog steeds mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-14 15:22 



 
Profiel   

Toevallig heb ik hem 2 weken geleden weer gereden . Maar hij is erg stijf aan de achterkant. En dan heeft die ook nog het nadeel dat die heel veel struikelt. Dus hij staat weer lekker op de wei van zijn oude dag te genieten ! Al blijft het wel iedere keer verleidelijk om hem te rijden !
Jij rijd die van jou nog wel met regelmaat ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 11:38 



 
Profiel   

Die van mij krijgt nog zo'n 3-4 keer per week gerichte beweging. Hetzij longeren, hetzij rijden, meestal een half uurtje en dan nog buiten uitstappen, soms een buitenritje dan iets langer.
Hoe minder er mee gedaan wordt hoe beroerder hij gaat lopen en hoe chagerijniger hij wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-14 12:35 



 
Profiel   

De opa van mijn paard is Saros xx :)

Het is een grote ruin (1.75) donkerbruin, zwarte benen en een kolletje.
Die eenkennigheid ken ik wel ja, in de omgang is ie geweldig braaf, met rijden moet hij je echt vertrouwen en kennen anders ben je eerste keer rijden wel aan het vechten
Verder echt een paard met humor!

Leuk om zo te lezen over Saros xx en nakomelingen!!
:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-14 20:59 



 
Profiel   

nummie schreef
Het is al een wat oudere topic maar toch wil ik me ook graag melden. Heb sinds kort een De Niro x Saros XX (merrie Jessica M).

Echt super werkwillig dier met karakter, erg leergierig en slim. Soms wel apart; proberen te staken, als we bijvoorbeeld naar buiten gaan achteruit lopen, in de stal en omgang soms erg onrustig en ongedurig. Maar zodra ik opstap doet ze ontzettend haar best en wil ze keihard voor je werken. Moet wel consequent blijven, ze wil nog wel eens proberen de leiding weer over te nemen. Springen is ze trouwens niet echt een ster in, maar ze is nog jong ;) En als ik een proef oefen weet ze na een rondje al wat er zon beetje van haar verwacht wordt en springt ze maar vast zelf aan in galop .



Ik wou deze even delen met jullie. Mijn puppy is ondertussen 7 jaar en uitgegroeid tot een volwassen merrie.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204106279673687&l=27440c5b33

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10204005252148062&l=1b40a714b5

Hoe is het met jullie nakomelingen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-14 14:29 



 
Profiel   

ben de fokker van Gatecrasherxx en heb vele foto's van mijn favoriete paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 13:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen