Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Western clinics voor Haflingers - opgeven voor 15 juli

 
Profiel   

Op zondag 12 september zijn er western clinics:

- 1 voor wie wil kennis maken met het western rijden met een Haflinger
en
- 1 voor wie een reeds western bereden Haflinger heeft

Clinics duren vijf kwartier en kosten slechts 15 euro!
Opgeven voor 15 juli.
Voor meer info zie : http://www.deaangespannenhaflinger.nl (zie info over Ermelo )
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-10 23:12 



 
Profiel   

Wie geeft de clinics??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-10 08:42 



 
Profiel   

Jaap Tuinenga geeft de clinics. Hij geeft bij ons op stal zowel Engels als Western les. Hij bekapt paarden, is paardenmasseur en heeft zelf tot een aantal jaren geleden in de open klasse wedstrijden verreden.
Ik vind zijn aanwijzingen doorgaans duidelijk en to-the-point, waardoor ik hem hiervoor gevraagd heb (ben zelf de organisator van de western onderdelen in Ermelo).
Tevens organiseer ik de vaardigheid onder het zadel zaterdag 11 september, waarbij ik hoop ook een boel westernruiters op de deelnamelijst hiervoor te zien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-10 10:52 



 
Profiel   

En op welke onderdelen is deze clinic dan gericht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-10 19:30 



 
Profiel   

De clinics zijn uitgesplitst in beginners* (mensen die geen western rijden met hun Haflinger, maar hiermee kennis willen maken) en reeds westernbereden** Haflingers.

*Snuffelen aan diverse disciplines (zoals bijv. pleasure, horsemanship). Verder neem ik aan dat eenvoudigere manoevres zoals stop en back-up geintroduceerd worden. Ik heb inhoudelijk nog niet tot in detail de clinics besproken met Jaap.

**Bij de westernbereden Haflingers zal er ook een beetje van diverse disciplines inzitten, maar dan wordt er dieper op de techniek ingegaan. Je krijgt dan aanwijzingen om je techniek te verbeteren.

Indien de tijd het toelaat, worden beide clinics met een proefje afgesloten zodat je het leereffekt van de clinic gelijk in de praktijk kunt testen.

Het is de bedoeling om de western breed bij de Haflingers te promoten. Het zal dus niet 1 discipline zijn, maar vanalles wat.
Een en ander natuurlijk afhankelijk van het aantal inschrijvingen en de mogelijkheden binnen de groep en per individu.

Omdat dit een test is van hoe de western aanslaat bij de Haflingers in Nederland, is ook gekozen voor een toegankelijk tarief voor iedereen die in Ermelo met zijn/haar Haflinger western wil komen rijden op de zondag. Bij onvoldoende animo zal het geen vervolg hebben en bij veel animo zullen we extra clinics op die dag inlassen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-10 21:44 



 
Profiel   

Ik vind het een fantastisch initiatief!!! *D

Ik en mij rijmaatje wonen alleen 130 km bij Ermelo vandaan, dat vind ik te ver voor een clinic. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-10 23:42 



 
Profiel   

Jammer WeslyJune, anders had ik je eens live kunnen ontmoeten :o (we hebben al eens over bokt met elkaar contact gehad in het WesternHaflinger artikel wat ik had opgestart) ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-10 08:42 



 
Profiel   

Te gek initiatief!! Ik ken diverse western haffies en vind het top dat er aandacht aan de western wordt besteed.. Op naar ene soortgelijk tinkerinitiatief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-10 19:44 



 

Ik denk dat ik mee ga doen. het is dus een clinic die je met je eigen haf mee kunt rijden? Ik rijd pleasure maar als er van andere onderdelen wat in zit vind ik dat ook super :D

edit: wat voor kleding voorschriften zijn er voor de clinics?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 13:10 



 
Profiel   

Mag ik ook mee doen met mijn nep-haflinger? nee zeker haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 16:17 



 
Profiel   

VivaLaVida schreef
Ik denk dat ik mee ga doen. het is dus een clinic die je met je eigen haf mee kunt rijden? Ik rijd pleasure maar als er van andere onderdelen wat in zit vind ik dat ook super :D

edit: wat voor kleding voorschriften zijn er voor de clinics?


Het is een clinic die je uiteraard met je eigen paard mag rijden. Echte kledingvoorschriften zijn er niet, maar het zou natuurlijk leuk zijn als de gevorderden een beetje in de westernstijl (jeans/jeansjodpurbroek met een blouse of showkleding).voor de dag komen. Van mijn kant is dit een poging om de western in vol ornaat te promoten. We gaan vast meer mensen enthousiast maken als het er ook voor toeschouwers leuk uitziet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 17:41 



 
Profiel   

Rebel_Gloe schreef
Mag ik ook mee doen met mijn nep-haflinger? nee zeker haha


:o Sorry, het Ermelo weekend is alleen voor Haflingers.
Mocht de western (Haflinger)tak ooit nog groot worden, dan zou het leuk zijn als het net zo gaat als bij de Dawra (volgens mij mag je daar met een 50% Arabier ook al deelnemen). Voorlopig zitten we nog in het begintraject en het heeft me al twee jaar zoeken naar een route gekost om de western te promoten via de juiste weg / personen in Haflingerrijdend Nederland

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 17:45 



 

Helm of hoed? :D
Heb me in geschreven, leuk! Deed vroeger mee in de dressuur en ben blij dat k er toch heen kan, leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 18:31 



 
Profiel   

Voor de veiligheid wil men dat we een cap dragen. Je bent natuurlijk altijd zelf eindverantwoordelijk.
Eerlijk gezegd rij ik zelf nooit met cap, behalve in de WRAN wedstrijden waar ik in de L4 uitkom.

Leuk dat we elkaar gaan treffen ;) Ik geef me ook op voor de clinic voor westernbereden Haflingers met Spike (officieel: Arco v.d. Kloosterhoeve).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-10 22:03 



 

Dan rijd ik bij jou in de clinic :) dus een cap is wel verplicht dan? Snap hem niet helemaal haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-10 13:25 



 
Profiel   

HaffiePower schreef
Rebel_Gloe schreef
Mag ik ook mee doen met mijn nep-haflinger? nee zeker haha


:o Sorry, het Ermelo weekend is alleen voor Haflingers.
Mocht de western (Haflinger)tak ooit nog groot worden, dan zou het leuk zijn als het net zo gaat als bij de Dawra (volgens mij mag je daar met een 50% Arabier ook al deelnemen). Voorlopig zitten we nog in het begintraject en het heeft me al twee jaar zoeken naar een route gekost om de western te promoten via de juiste weg / personen in Haflingerrijdend Nederland


Ik heb geprobeerd om een HAFRA (oid ;)) op te zetten, maar het stamboek was er tegen (dat wil zeggen 1 persoon van het bestuur is bij mij thuis geweest en heeft uitgelegd waarom ze het niet willen. maar ze was de representatie van het stamboek ;)). En aan gezien ik wel vind dat het een samenwerken moet zijn tussen stamboek en sport heb ik het niet op poten gezet. Verder zeiden ze dat de sportdefisie van het stamboek al via de aangespannen haflinger loopt. Maar als meer vrijwilligers (het is namelijk wel echt heel erg veel werk), wil ik het best op poten zetten.

En dit is heel off topic, dus ik zal mijn mond weer houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-10 18:28 



 
Profiel   

WeslyJune jammer dat het voor jou dan juist te ver is om te komen. Ik wist niet dat je zo veel moeite erin hebt gestoken om een "HAFRA" oid op te zetten. Hoop dat je nog als toeschouwer komt ?! De basis voor de western Haflinger is in ieder geval gelegd door de Aangespannen Haflinger :D en daar ben ik heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-10 09:52 



 
Profiel   

Waarschijnlijk kom ik wel als bakrandruiter :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-10 19:21 



 
Profiel   

weslyjune schreef
Waarschijnlijk kom ik wel als bakrandruiter :).


Heel gezellig! Ik ben eigenlijk altijd herkenbaar aan de oranje accessoires aan m'n paard en m'n deels oranje kleding :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-10 22:38 



 
Profiel   

dat is wel gaaf zeg :D
ik zou er wel eens kennis mee willen maken!
hoe gaat dat dan precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-10 22:42 



 
Profiel   

@Ellen: je kan je opgeven via de website van deaangespannenhaflinger.nl door naar Ermelo, inschrijfformulier te gaan. Hierbij is ook een toelichting geschreven. Ik denk dat het voor een ieder leuk is eens kennis te maken met western rijden. Vind je het niks, even goeie vrienden, maar van iedere clinic leer je wel wat en dan is 15 euro per deelnemer toch een hele aardige kennismakingsprijs dacht ik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-10 00:22 



 
Profiel   

leuk dit!!:D helaas is mijn haffie nog maar 2, maar wordt dit een jaarlijks terugkerend iets? :Y)
maar misschien kom ik wel kijken!!
ik hoop dat western onder de haflingers lekker gepromoot wordt, en idd iets als HAFRA!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-10 15:32 



 
Profiel   

Horse_Driver schreef
leuk dit!!:D helaas is mijn haffie nog maar 2, maar wordt dit een jaarlijks terugkerend iets? :Y)
maar misschien kom ik wel kijken!!
ik hoop dat western onder de haflingers lekker gepromoot wordt, en idd iets als HAFRA!!


Misschien moet je met je tweejarige Haffie dan opgeven voor in-hand-trail (IHT) http://westernridingov.webklik.nl 18 juli a.s.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-10 23:10 



 
Profiel   

HaffiePower schreef
Horse_Driver schreef
leuk dit!!:D helaas is mijn haffie nog maar 2, maar wordt dit een jaarlijks terugkerend iets? :Y)
maar misschien kom ik wel kijken!!
ik hoop dat western onder de haflingers lekker gepromoot wordt, en idd iets als HAFRA!!


Misschien moet je met je tweejarige Haffie dan opgeven voor in-hand-trail (IHT) http://westernridingov.webklik.nl 18 juli a.s.?


Ohh gaaf! helaas kan ik de 18e niet, ben met de fries een paar dagen op vakantie:D
maar ik ga wel even wat meer info over IHT zoeken, lijkt me stoer!! tnx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-10 19:02 



 
Profiel   

Leuk hoor Anit dat je al zoveel reacties hebt....
Ik heb er ook echt zin in!!!!
Natalie doet mee aan de clinic :D

Groetjes
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-10 07:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen