Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

krokodil als huisdier

 
Profiel   

Nee, ik heb geen wilde plannen hoor :+
Maar ik liep vandaag in de dierenwinkel en zag dat ze daar baby krokodillen verkopen.. Ik vroeg de verkoper hoe groot ze worden ( zo'n 2 tot 2,5 meter ) en nog wat meer info.

Nou vraag ik me af of er iemand een krokodil in huis heeft, hoe je hierop komt en waarom je er een in huis zou nemen?
Ik ben daar echt nieuwsgierig naar, ik vind het interessante beesten maar het kost je (minimaal) een hele kamer in je huis, heel veel centjes en een grote blubberboel.
Daarbij voer je ze levende beesten en moet je zelf oppassen dat je niet opgegeten word.. :9

Iemand ervaringen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:37 



 
Profiel   

Er zit iemand op bokt die heeft kaaimannen/krokodillen als huisdier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:38 



 
Profiel   

hier op bokt is volgens mij wel iemand die er een in haar garage houdt... maar ik heb zo gauw geen idee meer wie dat is! Die heeft in ieder geval meer exotische dingen!

En een ander hier op bokt heeft een haaien-ei en dat is nu een haaitje, maar die gaat als hij groot is weer weg geloof ik! Moet je even zoeken op topic "Verrassingsei" (althans geloofd at het zo heette)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:40 



 
Profiel   

Bah, ik vind het echt belachelijk.
Is dat trouwens legaal?
In België is het voor zover ik weet (nog) niet toegelaten.
En maar best ook! Een krokodil hoort écht niet in de vijver van een rijtjeshuis. (oeps,daar gaat de kat van de buren...) :p

Laat krokodillen maar mooi waar ze horen, in het wild!

Echt lief en knuffelbaar lijken ze mij toch ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:40 



 

onley heeft een kaaiman thuis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:40 



 
Profiel   

Onley hier op bokt heeft een dwergkaaiman geloof ik, je zou haar eens kunnen vragen.
[BB-ITP] nieuwe aanwinst van mijn vriend (en wat voor 1! )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:42 



 
Profiel   

Die krokodillen worden dus zo'n 2 meter? Wat moet je er in godsnaam mee? Je mag dan een beste tuin hebben (en in de winter binnenzwembad) wil je dat dier een beetje een normaal leven kunnen geven.

Idioot dat ze dit soort dieren als 'huisdieren' verkopen. Het zijn geen gedomesticeerde dieren. Dit is gewoon vragen om ongelukken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:44 



 
Profiel   

Belachelijk om een krokodil te willen hebben en het dier dan in een garage te houden.
Echt idioterie en hebberigheid.
Zo'n dier moet gewoon lekker kunnen zwemmen in moerassen en kunnen jagen. Het wordt steeds gekker. Mensen willen "origineel" zijn of iets anders willen hebben dan de gemiddelde nederlander.
Gutteguttegut, wat maakt die persoon zo'n dier blij om het in je garage/tuin of weilandje te houden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 17:58 



 
Profiel   

Ik wist niet eens dat het mocht. Volgens mij vriend is het wel legaal maar ik blijf het raar vinden.
Mijn vriend zegt ook dat als ze zo groot worden, de meeste ook weer gewoon gedumpt worden.
Je weet dat van te voren dat ze sterk en groot worden, neem ze dan niet denk ik dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 18:11 



 
Profiel   

Nou, zo origineel is dat niet hoor, ik hield 30 jaar geleden al jonge kaaimannen, toen was alles nog niet zo geregeld.
Baby kaaimannen kun je in eerste instantie gewoon in een flink aquarium houden, ze zijn zo'n 20 tot 25 cm groot.
Het duurt jaren totdat ze enig afmeting van formaat hebben.
Verder hoef je ze helemaal geen levende dieren te geven, ze eten ook gewoon vlees of insekten.
Knuffelbaar zijn ze niet echt, toch herkennnen ze hun verzorgens wel ( en niet alleen als een wellicht smakelijke hap :D )
De mijne zijn indertijd uiteindelijk in een dierentuin opgenomen, normaal zitten ze er daar niet op te wachten, anderzijds als je een mooi en gezond exemplaar hebt willen ze ze best wel hebben.
Toen maakte ze onderdeel uit van mijn reptielencollectie, geloof niet dat ik er vandaag de dag nog aan zou beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 18:19 



 
Profiel   

Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel Paul11......
Wat is trouwens de reden dat je er nu niet meer aan zou willen beginnen? Omdat het nu niet meer "origineel" is?? :+ :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 18:34 



 
Profiel   

Nog nooit van gehoord :=
lijkt me wel gaaf zo'n dier :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 18:37 



 
Profiel   

VDB schreef
Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel Paul11......


:D :D :D

VDB schreef
Wat is trouwens de reden dat je er nu niet meer aan zou willen beginnen? Omdat het nu niet meer "origineel" is?? :+ :P


Omdat het best wel veel werk is en veel tijd kost om dit soort dieren goed te verzorgen, daarnaast hebben we al zat andere beesten, 3 katten, hond, papagaai, konijn, ratten, dus voldoende beestenspul en oja, ook nog een peerd.
Met originaliteit had het overigens niks te maken, we konden vroeger thuis geen gevederde, behaarde dieren houden,i.v.m. een huisgenoot met astma, dus wel vissen en reptielen.
Eenmaal eraan begonnen, werd het al gauw een passie, reptielen zijn uitermate boeiend in hun gedrag, als je er de tijd voor neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 19:05 



 
Profiel   

Paul11 schreef
Nou, zo origineel is dat niet hoor, ik hield 30 jaar geleden al jonge kaaimannen, toen was alles nog niet zo geregeld.
Baby kaaimannen kun je in eerste instantie gewoon in een flink aquarium houden, ze zijn zo'n 20 tot 25 cm groot.
Het duurt jaren totdat ze enig afmeting van formaat hebben.
Verder hoef je ze helemaal geen levende dieren te geven, ze eten ook gewoon vlees of insekten.
Knuffelbaar zijn ze niet echt, toch herkennnen ze hun verzorgens wel ( en niet alleen als een wellicht smakelijke hap :D )
De mijne zijn indertijd uiteindelijk in een dierentuin opgenomen, normaal zitten ze er daar niet op te wachten, anderzijds als je een mooi en gezond exemplaar hebt willen ze ze best wel hebben.
Toen maakte ze onderdeel uit van mijn reptielencollectie, geloof niet dat ik er vandaag de dag nog aan zou beginnen.


Hahaha het schijnt, ik ben er niet mee opgegroeit of niet in verdiept, vandaar dat ik het waarschijnlijk raar vind.
Wij hebben zelf ook een slang hoor daar niet van, hij is van me vriend en was er eerder als mij, dus jij snapt wel wie er dan blijft als er een keuze gemaakt moet worden :D
Heb het andere topic goed door gelezen. En kan me in beide partijen wel vinden.
Het schijnt dat onze dierenwinkel ze ook heeft gehad.
Ik vind het gewoon vreemd, weet niet wat ik er van moet denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 19:50 



 
Profiel   

Citaat
Wij hebben zelf ook een slang hoor daar niet van, hij is van me vriend en was er eerder als mij, dus jij snapt wel wie er dan blijft als er een keuze gemaakt moet worden


Nee, snap ik niet, leg eens uit :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 19:57 



 
Profiel   

Tja, ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Ik heb ze hier in de buurt nog niet gezien in een dierenwinkel.
Kan me er iets bij voorstellen dat ze nog leuk en hanteerbaar zijn wanneer ze klein zijn, maar als het eenmaal joekels zijn....straks zijn er van die grapjassen die ze gewoon ff in de plaatselijke vijver dumpen omdat ze het dier niet meer thuis kunnen hebben. Gebeurt hier nogal eens met schildpadden. Misschien ver gezocht, maar ben bang dat het wel gebeurt ( doemdenker ).

Moet zeggen dat ik het wel machtig interresante dieren vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 19:58 



 
Profiel   

Paul11 schreef
Citaat
Wij hebben zelf ook een slang hoor daar niet van, hij is van me vriend en was er eerder als mij, dus jij snapt wel wie er dan blijft als er een keuze gemaakt moet worden


Nee, snap ik niet, leg eens uit :+ :D


jaaaaaa lang verhaal.
Ik heb er maar gekozen om te delen met de slang.
En stiekem is hij best wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 21:09 



 

mn achter buren hebben er twee.
en twee vlees etende schilpadden, veel roodwangetjes, vogels alle soorten en maten, katten, een hond, reptilen zoals slangen spinnen hagedissen enzo. en tot twee jaar geleden hadden ze ook in de achtertuin een walibi rond huppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 21:11 



 
Profiel   

Alou schreef
mn achter buren hebben er twee.
en twee vlees etende schilpadden, veel roodwangetjes, vogels alle soorten en maten, katten, een hond, reptilen zoals slangen spinnen hagedissen enzo. en tot twee jaar geleden hadden ze ook in de achtertuin een walibi rond huppen


En hebben een bord voor de deur met ARTIS erop?? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 21:18 



 
Profiel   

Dat vind ik dus gewoon ziek... Zo'n baby gaat nog wel, maar er komt BIJNA ALTIJD een moment dat je dat beest weer weg moet doen (het wordt te groot of je kan er zelf niet meer voor zorgen ofzo). Ja, en dan?
Naar een reptielenopvang? Naar een dierentuin? Naar een kennis die het ook wel leuk vindt/de ruimte heeft?
Bezint eer ge begint. Geldt voor de aanschaf van ELK dier.
Kan je het verzorgen tot zijn dood? Kan je het dier geven wat het écht nodig heeft? Wat doe je als het dier ziek wordt? Waar kan het dier terecht als je er zelf niet meer voor kunt zorgen? Als één van die vragen wordt beantwoord met 'dat zie ik dan wel' of 'dat weet ik (nog) niet', dan kan je het gewoon niet maken zo'n beest in huis te halen.
Maarja, helaas denken veel mensen er dus niet over na (al gaat het maar over een goudvis). Met het gevolg dat er zometeen pubertjes met kaaimannen in huis zitten omdat het zo 'stoer' is of omdat je dan 'eens iets anders hebt dan een hond'.
Bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 21:21 



 

Prutsmuts schreef
[***] schreef
mn achter buren hebben er twee.
en twee vlees etende schilpadden, veel roodwangetjes, vogels alle soorten en maten, katten, een hond, reptilen zoals slangen spinnen hagedissen enzo. en tot twee jaar geleden hadden ze ook in de achtertuin een walibi rond huppen


En hebben een bord voor de deur met ARTIS erop?? :+

haha je zou het bijna denken he :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-10 21:57 



 
Profiel   

Prutsmuts schreef
Tja, ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken. Ik heb ze hier in de buurt nog niet gezien in een dierenwinkel.
Kan me er iets bij voorstellen dat ze nog leuk en hanteerbaar zijn wanneer ze klein zijn, maar als het eenmaal joekels zijn....straks zijn er van die grapjassen die ze gewoon ff in de plaatselijke vijver dumpen omdat ze het dier niet meer thuis kunnen hebben. Gebeurt hier nogal eens met schildpadden. Misschien ver gezocht, maar ben bang dat het wel gebeurt ( doemdenker ).

Moet zeggen dat ik het wel machtig interresante dieren vind.


Nou dat had ik dus ook gevraagd van.. wat als er nou iemand zon beest koopt en hem los laat in de rijn ofzo? maar die verkoper zei dat die krokodil dat nog geen twee uur overleefd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-10 18:22 



 
Profiel   

Maar dat gaat natuurlijk wel gebeuren als er niet meer voor gezorgd kan worden, met al het leed van dien

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-10 20:19 



 
Profiel   

Nee dat overleven ze inderdaad niet.

Tegenwoordig worden alle dieren wel gedumpt of anders verwaarloost als er niet meer voor gezorgd kan worden. Dat vind ik net zo onorigineel als het hebben van een (dwerg)krokodil/kaaiman. Duurt idd heel erg lang voor ze echt groot worden.
Ik ken ook iemand die ze thuis heeft, en iemand die er heel graag 1 of 2 wilt hebben en ze in 2011 uiteindelijk over gaat nemen.
Ken ze van reptielen en slangen expo waar ik een tijd heb rondgelopen :), heel tof werk met deze dieren!
Helaas willen mn ouders niets in huis...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-10 11:21 



 
Profiel   

wat moet je nu met zo'n beest :S Ik snap het niet hoor.. neem dan een hond of wat, daar heb je nog iets aan :P Bij een krokodil moet je alleen maar uitkijken dat je zelf niet wordt opgevreten, nee leuk huisdier heb je dan... Ik zie ze veel liever in het wild, en dan nog vanaf een afstandje ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-10 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen