Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 36 [ 881 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

 
Profiel   

MariekeA schreef
Volgens mij vindt Gabbana een tweede vrouw erbij tegen al die mannen helemaal niet erg!! Heeft ze een vriendinnetje als ze straks gescheiden worden op geslacht!


ja dat is waar, 2 vrouwen tegen de mannen, hahaha :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-11 19:09 



 
Profiel   

Mannen genoeg....

Volgens mij gaat mijn vriendin inderdaad ook op de 12e erheen, wie weet ga ik dan wel mee.... Moet ik even kijken hoe ik dan in mn tijd zit (heb nog n paard op stal staan en die heeft ook zijn aandacht nodig). Vanuit mijn huis is het toch zo'n 3 uur rijden en dan moeten we niet net zoals gisteren in de file terecht komen want dan ben je nog 3 kwartier langer onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-11 19:46 



 
Profiel   

wij hebben ook de hele zaterdag gereserveerd, voor ons is het ongeveer 330 km. Met trailer al gauw 5 uur verder (paar keer stoppen onderweg). Ik heb m'n 3 kids ondergebracht, hond bij iemand anders, en voor de andere paardjes zorgt iemand anders. Dus lekker alleen met m'n vriend op pad. En kleine Phoebe..... /3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-11 21:02 



 
Profiel   

Wij gaan deze maand kijken, want misschien gaan we ons dan ons 1 jarig dametje erheen brengen, is voor haar nu nog te vroeg dit doordat ze door revalidatie en dus veel binnenstaan amper wintervacht aanmaakt daardoor lijkt het ons dan beter haar van het voorjaar te brengen(maar we willen er eerst gaan kijken en dan beslissen, al denk ik dat we dat al wel gedaan hebben door de verhalen die we hebben gehoord) dus misschien volgend jaar nog een meisje erbij ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-11 21:21 



 
Profiel   

Hier even 2 korte filmpjes van mijn afgelopen weekendje bij de kleintjes.....





En nog speciaal voor Marieke:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-11 20:53 



 
Profiel   

Leuk die filmpjes Cuba! Ben benieuwd of Phoebe het ook zo eng vind als het friesje.
Aftellen, nog 6 nachtjes slapen.... :z

Onze hond heb ik trouwens naar jouw Dazzle vernoemd, vond het zo'n leuke naam. Hij past er echt bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 00:34 



 
Profiel   

En toch viel het wel mee hoe eng het friesje het vond. De palo's vonden de andere veel enger dan hij. En je zag de groep incl jut en jul (zo noemde we de 2 palo's omdat we de namen nog niet wisten) echt meteen naar beneden komen om de nieuweling te verwelkomen. Fries was tegen de tijd dat wij naar huis gingen al wat gewend en ook jut en jul mochten meer richting het al bestaande groepje komen.

Overigens zijn dit de namen die ik weet in de groep:

Gabbana
Dazzle Me
Dailan du Bois
Disarono du Bois
Catch
Dreamer (fries)

Heb je een nieuwe hond dan? Wel leuk dat je m naar Dazzle hebt vernoemt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 07:40 



 
Profiel   

Wat leuk een topic over Eifelopfok! Ik heb er twee 2 jarigen staan. Edinho en Eurythmic. En ze staan er super. Goeie keus van jullie allemaal *\o/*
[ img ]
De bruine en zwarte met de blesjes zijn ze. Deze foto is van afgelopen januari.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 07:54 



 
Profiel   

Zijn zeker hengsten augurk.... Dan staan ze in de kudde waar die van mijn vriendin ook in staat (Rine Rinesco aka Rico) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 08:03 



 
Profiel   

CubaLibre schreef
Zijn zeker hengsten augurk.... Dan staan ze in de kudde waar die van mijn vriendin ook in staat (Rine Rinesco aka Rico) :D


Ja zijn hengst ;) Kreeg dit weekend bericht dat ze nog een keer naar een nieuwe zomerwei zijn verhuisd omdat daar nog zoveel gras stond *\o/* Eind januari gaan we ze ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 08:24 



 
Profiel   

augurk schreef
Wat leuk een topic over Eifelopfok! Ik heb er twee 2 jarigen staan. Edinho en Eurythmic. En ze staan er super. Goeie keus van jullie allemaal *\o/*
De bruine en zwarte met de blesjes zijn ze. Deze foto is van afgelopen januari.


Dan staat die van mij bij jou in de groep. Ik probeer hem op deze foto te ontdekken, maar is toch een beetje te veraf denk ik. Wij zijn gisteren geweest. Ons ventje zit er cool uit met zijn rasta-dreadlocks kapsel. Helaas liep hij kreupel linksvoor. Waarschijnlijk een hoefzweer. Ze liepen weer een een mooie wei en ik ben blij dat ze nog lekker van het gras kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 08:32 



 
Profiel   

CubaLibre schreef
En toch viel het wel mee hoe eng het friesje het vond. De palo's vonden de andere veel enger dan hij. En je zag de groep incl jut en jul (zo noemde we de 2 palo's omdat we de namen nog niet wisten) echt meteen naar beneden komen om de nieuweling te verwelkomen. Fries was tegen de tijd dat wij naar huis gingen al wat gewend en ook jut en jul mochten meer richting het al bestaande groepje komen.

Overigens zijn dit de namen die ik weet in de groep:

Gabbana
Dazzle Me
Dailan du Bois
Disarono du Bois
Catch
Dreamer (fries)

Heb je een nieuwe hond dan? Wel leuk dat je m naar Dazzle hebt vernoemt :D



En daar komt Phoebe dan zaterdag bij.

We hebben sinds augustus een schapendoes. Hij is nu 5,5 maand. Kon zo geen leuke naam verzinnen, de kinderen kwamen met de meest onzinnige namen :+ . Toen zag ik jouw topic over Dazzle Me. Vond het echt een leuke naam. Thuis de naam verteld en iedereen was het er mee eens. Dus bedankt!! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 09:24 



 
Profiel   

Scum schreef
augurk schreef
Wat leuk een topic over Eifelopfok! Ik heb er twee 2 jarigen staan. Edinho en Eurythmic. En ze staan er super. Goeie keus van jullie allemaal *\o/*
De bruine en zwarte met de blesjes zijn ze. Deze foto is van afgelopen januari.


Dan staat die van mij bij jou in de groep. Ik probeer hem op deze foto te ontdekken, maar is toch een beetje te veraf denk ik. Wij zijn gisteren geweest. Ons ventje zit er cool uit met zijn rasta-dreadlocks kapsel. Helaas liep hij kreupel linksvoor. Waarschijnlijk een hoefzweer. Ze liepen weer een een mooie wei en ik ben blij dat ze nog lekker van het gras kunnen genieten.


Wat hebben ze het geweldig daar he! Heb je toevallig nog foto's gemaakt? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 10:36 



 
Profiel   

Bren79 schreef
Wij gaan deze maand kijken, want misschien gaan we ons dan ons 1 jarig dametje erheen brengen, is voor haar nu nog te vroeg dit doordat ze door revalidatie en dus veel binnenstaan amper wintervacht aanmaakt daardoor lijkt het ons dan beter haar van het voorjaar te brengen(maar we willen er eerst gaan kijken en dan beslissen, al denk ik dat we dat al wel gedaan hebben door de verhalen die we hebben gehoord) dus misschien volgend jaar nog een meisje erbij ;)


We hebben voor morgen een afspraak, we zijn erg benieuwd!! Golden Daisy gaat er dan in het voorjaar naar toe.
Camera gaat mee, dus als iemand nog fotos wil van een bepaald paardje dan roept u maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 12:08 



 
Profiel   

Ik heb wel foto's gemaakt Augurk, maar ik kan op het moment niet uploaden. Niet alleen wegens een tijdgebrek, maar ook omdat het kabeltje wat ik daarvoor nodig heb kwijt is onder een zooi verbouwingsspullen. Ik heb zijn foto's van het afgelopen jaar allemaal ergens op een geheugenkaartje staan. Moet nodig eens gaan uitsorteren wanneer ik daar weer tijd voor heb.
Ze waren niet heel interessant gisteren. Vooral vreten. 2 waren er samen aan het spelen/vechten. Toen wij kwamen hadden we volgens mij net alle actie gemist, want in de verte zag ik ze nog rennen. Maar toen we eenmaal de wei in liepen gedroegen ze zich weer als een stelletje saaie paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 13:45 



 
Profiel   

CubaLibre schreef
En nog speciaal voor Marieke:

[ img ]


Owwwwwwwwwwwwwwww <3 <3 <3

Ze is zo leuk!!
Dank je wel!!

Filmpjes moet ik vanaaf thuis even kijken!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 14:13 



 
Profiel   

@Ninette: Dan zet je toch gewoon de hele groep erop :P Weet je ook zeker dat alle paardjes erop staan :D

@Marieke: Graag gedaan! Ze kan trouwens ook ontzettend showen hoor :~

Zoals het er nu naar uitziet ga ik zaterdag met mn vriendin mee want nu is het nog wel leuk om te gaan aangezien de groep nog aan het groeien is en dan is het zo mooi om de reacties van die kleintjes te zien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 16:39 



 
Profiel   

Cuba, dat deed ze hier in het land ook regelmatig :D
Dave zei ook al dat hij haar wel erg leuk vond lopen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 16:56 



 
Profiel   

Thuis even de filmpjes gekeken. Die benen van Dreamer als hij weg rent van de groep :') _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-11 17:48 



 
Profiel   

Gisterenavond foto's ontvangen uit de Eifel *\o/*

[ img ]

Die van mij moeten straks toch echt op dieet :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-11 07:27 



 
Profiel   

Mooie foto's augurk! Staan nu ze nu alweer bij het huis of staan ze nog wat verder weg?

Zaterdag ga ik er weer heen, vriendin gaat dan bij haar 2 jarige hengst kijken en ik duik weer de wei in bij mn kleine mannetje....

Mochten jullie foto's willen dan moet je het maar zeggen, dan ga ik uiteraard ook nog even bij de 2 jarige kijken (moet ik toch want ben benieuwd hoe de 2 jarige van mn vriendin er ondertussen uitziet want die heb ik al niet meer gezien sinds hij veulentje was)....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 09:23 



 
Profiel   

Ze staan nog wat verder weg.
Change of planns bij ons ;) We gaan ze dinsdag ophalen.
Ze zien er zo goed uit en al flink aan de maat. De planning was eerst half januari. Alleen even geen rekening gehouden met wat voor weer het dan kan zijn.
We hebben nu plaats en tijd voor ze dus voordat er sneeuw ligt toch maar ophalen.
Ze zullen hun stekkie daar wel gaan missen denk ik zo :(:) Maar er is een hoop werk aan ze te doen. Keuren, eventueel castreren, opvoeden en dan kunnen ze in het voorjaar aan het werk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 09:53 



 
Profiel   

Ik ga er zaterdag ook naartoe en breng ons Power and Paint veulen mee.
Ik zal uiteraard ook m'n fototoestel meenemen en de nodige plaatjes schieten.

@ CubaLibre Hoe laat ga jij er naar toe? Wij proberen tegen 8 uur in de ochtend weg te rijden en zijn er dan naar schatting rond de middag. Wie weet zie ik je dan nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:30 



 
Profiel   

Foto's zijn altijd welkom CubaLibre! Je kunt de wei waarin ze nu staan wel vanuit huis zien liggen, maar met de auto moet je een flink stuk terug (richting huis) om er te komen.

Augurk; dat is misschien wel een slimme beslissing. Andere jaren viel de sneeuw al in november/december en dan zou ik dat stuk ook niet meer met een trailer willen gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:37 



 
Profiel   

Even uit nieuwsgierigheid t topic gelezen. Ben complete leek op dit gebied (opfok).
Maar als ik het goed begrijp kan je hier je (jonge) paardjes naar toe brengen en zij verzorgen ze?
Wat is hier de meerwaarde van (naast dat ze heerlijk de ruimte hebben en kunnen spelen?)
Mooie foto's trouwens!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 36 [ 881 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen