Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 36 [ 881 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een paard/pony bij Eifelopfok??

 
Profiel   

Maaike; voor ons is de meerwaarde dat ze ook 's winters de hele dag buiten komen en niet in een loopstal opgesloten worden. Daarnaast blijven ze ook goed in de hand omdat ze die voerzakken elke dag om krijgen, en ook worden ze met de trailer vervoerd naar een andere wei.
Qua reisafstand was dit voor mij dichterbij dan de dichtstbijzijnde stal in Nederland die ik kon vinden met dezelfde voorwaarden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:44 



 
Profiel   

Setteli schreef
Ik ga er zaterdag ook naartoe en breng ons Power and Paint veulen mee.
Ik zal uiteraard ook m'n fototoestel meenemen en de nodige plaatjes schieten.


Om de een of andere reden denk ik dat dat bazig-ding van mij er dan ook wel op staat :D

@Maaikiemike: Het voordeel is dat ze hier dag en nacht buiten kunnen zijn. Veel beweging op jonge leeftijd is goed voor de bot- en kraakbeen vorming.
Daarbij lopen ze in groepen van gemengde leeftijd. Het paard leeft dus in kudde, zoals ze dat in de natuur ook doen. Ze leren dus correct sociaal gedrag, zowel onderdanig, als dominant.
Bij deze opfok wordt er ook niet overmatig gevoerd, wat ik zelf zeer prettig vind, maar hebben ze wel constant ruwvoer tot beschikking. En de grond in de Eifel heeft een veel betere mineralen samenstelling dan in Nederland.
In Nederland is dit niet haalbaar wegens ruimte gebrek. Bovendien is het in de Eifel (mede omdat daar meer ruimte is) veel beter betaalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:46 



 
Profiel   

Komt voor elkaar Marieke!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:50 



 
Profiel   

Mijn keuze voor deze opfok is omdat mijn veulen een ongeluk heeft gehad en bij hun daar in de heuvels goed kan revalideren en de enorme vrijheid zomers en winter vind ik ook een hele grote plus. en de vele vriendjes en vriendinnetjes.
Helaas hebben we geen fotos gemaakt dinsdag.......
We zijn naar NeueNburg gereden i.p.v NueRburg maar zon 150 km verschil en natuurlijk komen we er pas achter als we er al zijn. Het was al een pokke-end rijden dus besloten weer huiswaarts te keren we hebben gezellig 14 uur in de auto vertroefd voor jan met zijn korte achternaam.
We waren alang blij dat we Daisy nu niet mee hadden op de trailer pfff
maar we hadden onze beslissing al wel gemaakt dus in het voorjaar brengen we haar erheen en hopen dan wel de goede route te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:53 



 
Profiel   

Ninette, anders even de route van Linda vragen. De Tom tom brengt je op allemaal B-wegen. Dat is heel vervelend rijden.

Kan me voorstellen dat jullie goed baalden zeg!

Setteli, leuk dat er eindelijk een merrietje bij komt. Hopelijk kunnen Phoebe in Gabbana het (uiteindelijk) goed vinden samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 10:57 



 
Profiel   

Kunnen de dames met z'n tweeën de kerels onder de duim (of hoef) houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:02 



 
Profiel   

Wat een prachtige omgeving daar en wat is alles netjes verzorgd!

Is er ook een mogelijkheid om oudere paarden daar heen te brengen? Daar zou ik wel intresse in hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:04 



 
Profiel   

volgens mij is het alleen tot 3 jaar, maar ouderen paarden alleen in overleg. Je kunt er altijd een mailtje aan wagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:06 



 
Profiel   

Oudere paarden kan ook, maar tegen een hogere vergoeding. Ze website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:08 



 
Profiel   

Ik heb de hele website al gelezen maar ik kan het niet ontdekken :o

Mailen kan natuurlijk altijd, maar het is nu nog niet van toepassing

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:11 



 
Profiel   

Misschien hebben ze het aangepast. Weet ik ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:12 



 
Profiel   

Thx voor info!
Zie er ook de voordelen van. Las ook dat t veel gebruikt word voor endurancepaarden, omdat ze een betere spierontwikkeling krijgen door de ongelijke grond (bergen) en het hoogteverschil (zuurstof). Ook een reden van jullie?
En even een brutale vraag: wat zijn de kosten ongeveer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:26 



 
Profiel   

110 euro incl ontwormen en hoefsmid

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:27 



 
Profiel   

Jee Ninette.. dat is wel een zuur foutje.

Wij zijn ook fout gereden de eerste keer dat we erheen gingen. Gelukkig zonder paard toen. De tomtom stuurde ons het centrum van Neuerburg in en van daaruit over smalle en modderige bergweggetjes terug die kant op. Dat zal wel de kortste weg zijn geweest. Maar je kon er dus niet door met de auto. Wij vroegen ons al af hoe je daar ooit met een trailer door moest komen. Dus omgedraaid en gebeld.
Ze hebben ons erdoor gekletst. En vervolgens een fijne route over de verharde weg gewezen die tomtom echt niet zelf kon bedenken. Inmiddels rijden we er zonder tomtom heen, maar de eerste paar keren hebben we die toch moeten foppen met een alternatieve locatie ingeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:51 



 
Profiel   

Ninette schreef
Mijn keuze voor deze opfok is omdat mijn veulen een ongeluk heeft gehad en bij hun daar in de heuvels goed kan revalideren en de enorme vrijheid zomers en winter vind ik ook een hele grote plus. en de vele vriendjes en vriendinnetjes.
Helaas hebben we geen fotos gemaakt dinsdag.......
We zijn naar NeueNburg gereden i.p.v NueRburg maar zon 150 km verschil en natuurlijk komen we er pas achter als we er al zijn. Het was al een pokke-end rijden dus besloten weer huiswaarts te keren we hebben gezellig 14 uur in de auto vertroefd voor jan met zijn korte achternaam.
We waren alang blij dat we Daisy nu niet mee hadden op de trailer pfff
maar we hadden onze beslissing al wel gemaakt dus in het voorjaar brengen we haar erheen en hopen dan wel de goede route te rijden.


De route inderdaad aan Linda vragen! Wij zijn dus een keer op onze TomTom afgegaan. Kwamen dus op een bergpad in het dorp terecht. Volgens de TomTom was dat een weg. Ja het was er wel een voor een tractor :D Steile afgronden langs ons. Heb m'n verstand toen op nu gezet en gas gegeven :o Weet nu wel beter, hou de aanbevolen route aan ;)

Heb die twee van mij daar ook gebracht omdat een natuurlijk opfok het mooiste is. Ze hebben in die 2 jaar dus helemaal niks gemankeerd. Zal jullie op de hoogte houden hoe het straks gaat als ze thuis zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-11 11:52 



 
Profiel   

morgenochtend om 8 uur is het zover!! Dan laden we Phoebe in en rijden we naar de Eifel.
Ik zal jullie tip gebruiken en Linda bellen als ik in Neuerburg ben.

En ik zal een heleboel foto's maken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 19:49 



 
Profiel   

Setteli, dan ben je te laat!!! Ze heeft een hele goede routebeschrijving op papier! Die kan ze (of ik als je me adres even PBt) zo mailen.

En anders bellen vanuit Karlshausen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 19:51 



 
Profiel   

@ Marieke
ik heb je een PB gestuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 22:13 



 
Profiel   

Gezien en geantwoord :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-11 22:45 



 
Profiel   

Setteli is ondertussen al onderweg en wij (mijn 2 vriendinnen en ik) vertrekken om 10u ook richting Linda en Dave, ben erg benieuwd hoe het nu met ons groepje is en hoe ze op Phoebe gaan reageren :D

Ook hier gaat mn camera weer mee en dus beloofd dat dat er vanavond weer een fotobom aan zal komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 08:55 



 
Profiel   

Zijn er hier in dit topic nog 2 jarige hengsten die ik dinsdag op de foto moet zetten?

Veel plezier allemaal vandaag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 10:11 



 
Profiel   

Zo, ook ik ben weer terug van een heerlijk (maar wel mistig) dagje eifel! Nu foto's aan het uploaden en zal er straks en anders morgen nog enkele plaatsen....

@augurk: volgens mij heb ik die 3 van jouw ook op de foto staan :D

@Setteli: Ik heb nog wat foto's van Phoebe gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 20:13 



 
Profiel   

Ik ben ook weer thuis. Een beste rit zeg!

Phoebe weggebracht. Ze stond er een beetje verloren bij, arm ding. Vanmorgen nog lekker bij mams in de stal en dan in 1 keer bij heleboel andere veulens. Ze kwamen wel gelijk bij haar kijken en snuffelen. Volgens Linda is dat met een dag of 2 wel helemaal gewend. Ik heb ook wat foto's gemaakt. Zal ze zo even uploaden.

Leuk om je gezien te hebben Lonneke, ben benieuwd naar je foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-11 22:07 



 
Profiel   

Setteli schreef
Leuk om je gezien te hebben Lonneke, ben benieuwd naar je foto's


Ik ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-11 02:15 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Het was ook erg leuk om jouw een keer gezien te hebben Setteli. Phoebe stond er inderdaad nog wel wat verloren bij maar zowel Gabbana als Dreamer gingen toch wel proberen of ze bij haar mochten gaan kijken, echter dacht Phoebe daar nog anders over.... En de enige keer dat ze wel midden in de groep stond vond Dazzle dat ze te dichtbij zijn vrienden en mij stond dus toen gingen zijn oren plat en werd ze weggejaagd, vond dat wel zielig om te zien en aan de andere kant was het ook wel mooi want zo zie je wel hoe een groep werkt.

Hierbij enkele foto's die ik gisteren gemaakt heb:

Eerst even wat 2 jarige.....

[ img ]

Andalusiër en Tinker Nico (alleen nog even zoeken van welke bokker hij ook alweer is....)
[ img ]

Nico zijn maanoog. Linkje is zeker de moeite waard!
https://lh3.googleusercontent.com/-ADX9 ... G_0720.JPG

Als ik me niet vergis is dit er 1 van scum.....
[ img ]

[ img ]

Dit is het paardje waar we voor kwamen (Rhine Rinesco aka Rico v. Royal Class)
[ img ]

En toen ging ik naar ons groepje.....

[ img ]

Wie is nou wie????? (willen jullie het weten dan zeg het me maar want ik weet het ondertussen wel :D)
[ img ]

Phoebe
[ img ]

Beetje artistiek maar toch echt een Gabbana foto :P
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Als laatste eens geen veulen maar wel mijn lieveling bij Linda & Dave :o
[ img ]

Uiteraard heb ik nog meer foto's maar ik kan ze moeilijk allemaal hier plaatsen.... Als jullie willen kan ik de foto's van jullie paardjes wel via PB doorsturen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-11 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 36 [ 881 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen