Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Subli dieetmix; informatie en (toekomstige) ervaringen

 
Profiel   

Mijn paard wil ik zo natuurlijk mogelijk voeren, voor mij is het meest natuurlijke product Healty Herbs.
Omdat HH niet erg goed bij mijn paard is gevallen, ben ik op zoek naar een vervangend gezond product hiervoor.

Met natuurlijk bedoel ik wat natuurlijk is voor een paard om te eten, daarmee bedoel ik: zo laag mogelijk percentage suikers/zetmeel, geen melasse en geen granen. Of het in brok of muesli (zonder granen) vorm is, dat maakt niet uit, als er maar zo min mogelijk producten zijn toegevoegd die ongezond zijn.

Via het topic Paard natuurlijk voeden (zonder suikers/melasse) kwam ter sprake dat Subli op de markt komt met een nieuw product; Subli dieetmix. Momenteel ligt het nog niet in de winkels en ook op de site is geen informatie te vinden. Daarom heb ik contact gezocht met Subli en zij communiceerden het volgende:

Citaat
De Dieetmix is inderdaad een heel speciaal voer. Uniek in de wereld van paardenvoer.
Het is vrij van graan en graanproducten tevens is er geen melasse toegevoegd.
Het zetmeel en suiker gehalte is daardoor zeer laag.
Hierdoor is het geschikt voer voor insuline resistente dieren, allergie gevoelige dieren, te dikke en sobere rassen.
In de winkels hebben ze althans kunnen ze hebben een speciale flyer van de Dieetmix


Citaat
Wanneer het in de winkels ligt, kunnen wij helaas niet bepalen. Dan had het namelijk al een maand in de schappen gelegen.
De samenstelling staat op de verpakking, dat willen we niet eerder prijsgeven dan dat het voer daadwerkelijk in de winkels ligt. Een proefverpakking hebben wij niet. Wij zijn namelijk van mening dat dat erg vers moet zijn. En dan zou het kunnen dat je voor een paar monsters een zak van 20 kg open moet maken. Dat willen wij niet. Ik hoop op uw begrip hiervoor.
Soms hebben wij monsters gemaakt voor evenementen en dan houden we vaak wel iets over. Dan is het maken van een monster uiteraard geen probleem.
Alle paarden die we ermee gevoerd hebben, eten het graag. Ewpa: 0.77, Vrep 77, zetmeel-suiker 120 gram / kilo


Ik trek dan de conclusie dat het gaat om 12% suikers/zetmeel, wat voor mij acceptabel is.
Iemand die dit product heeft getest zegt het volgende:

Citaat
Het ziet er uit als een soort Safe & Sound, maar dan met minder lucerne/grassen (of wat het dan ook is bij S&S). Is niet echt muesli en niet echt brok zeg maar.


Wie heeft er meer informatie over dit product? En mocht het in de winkels zijn, dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaring met dit product.
Dit topic is niet bedoelt om merken met elkaar te vergelijken, ik ben op zoek naar informatie en komende ervaringen!

Dus wie al wat weet, brand los! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-11 21:38 



 
Profiel   

Volgens de Welkoop winkel waar ik regelmatig kom (Dwingeloo) kon de Dieetmix vanaf 5 december worden besteld. Ik heb gelijk 2 zakken besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-11 21:40 



 
Profiel   

Ok, ik ga morgen zelf met Welkoop in mijn omgeving bellen. Kan je me aangeven wat de prijs is? Ben ook wel benieuwd hoe je bij de dieetmix bent gekomen en wanneer verwacht je het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-11 21:41 



 
Profiel   

Is dit ontwikkeld in samenwerking met Utrecht? Had laatst contact met een dierenarts daar die het wel had over een nieuw te ontwikkelen voer dat interessant kon zijn voor paarden met problemen in het spijsverteringsgestel, dus vandaar even mijn nieuwsgierigheid of het over dit voer gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-11 22:27 



 
Profiel   

He Bienotje :). Dat weet ik niet. Degene die het voer in handen heeft gehad heeft dit gekregen bij een symposium om de uni van utrecht.
Jammer dat er nog zo weinig bekend is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-11 22:52 



 
Profiel   

Ik had de samenstelling uitgetypt in het topic voor hoefbevangen paarden.

Citaat
Ik was zaterdag bij het Symposium Out of the Box op paardenkliniek Utrecht. Daar stond Subli met een nieuwe specialiteit: Dieetmix. Wij hebben een zakje meegenomen. De mijne eten het graag.
Maar de samenstelling is interessant. Zonder granen of granenbijproducten en geen melasse.

ik ben geen voerdeskundige. Dus hierbij voor de meer ingevoerde kenners:
samenstelling per kg SUBLI Dieetmix Volgens mij komt het voer in november/december op de markt
ruwe as 86 g
Ruwe eiwit 105 g
ruw vet 35 g
ruwe celstof 260 g
zetmeel en suiker 120 g (12% is interessant)
calcium 10,25 g
fosfor 4.75 g
natrium 7 g
magnesium 5.9 g

toegevoegd vitaminen
A 30250 ie
D 2260 ie
E 249 ie
B1 5.99 mg
B2 9.98 mg
B6 6.24 mg
B12 294 mcg
Biotine 1022 mcg
Ijzer 92 mg
Koper 21 mg
Mangaan 67 mg
Zink 137 mg
Cobalt 1,5 mg
Jodium 2 mg
Selenium (deels in chelaatvorm) 0,43 mg

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 05:39 



 
Profiel   

ik had ook contact gehad met subli.
ik vind het echt heel erg raar dat zij niet van hun eigen product aan je willen doorgeven wat er nou allemaal in zit.
beetje jammer vind ik dat...

maar goed,ik ben ook benieuwd,ik heb wel een flyer van ze gekregen via de post
volgens de welkoop bij mij in de buurt kwam het in december in de winkel.
ben wel benieuwd want mijn huidige voer is bijna op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 06:05 



 
Profiel   

Ik heb ook een gemaild voor info en een folder, dat klinkt wel heel intressant!
Ben net overgestapt op de cavalor sensitive waar ik eigenlijk tevreden mee ben, maar ben wel heel benieuwd naar dit nieuwe voer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 07:49 



 
Profiel   

@janouk: super, thanks! Ik heb het even ook in t andere forum geplaatst, daar komen bokkers die wel wat kennis hebben qua voer. Weet jij verder ook nog andere ingredienten die erin zitten?
Luzerne bv?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 08:37 



 
Profiel   

Ik Ben ook benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 08:39 



 
Profiel   

Ook ik heb maandag 2 zakken besteld bij de welkoop. 1 voor mijn paard en 1 voor een vriendin haar paard. Tevens heb ik ook de nieuwe ruwvoermix besteld. Deze had Subli ook bij zich op het symposium in Utrecht. De ruwvoemix is ook geschikt voor insuline resistente paarden. Bovendien is het gehakseld dus goed te eten voor mijn oudje die 2 kiezen mist.

Ik ben benieuwd wanneer ik het kan komen ophalen in de winkel. De lucerne hebben ze altijd binnen een paar dagen binnen.

Ik vind het erg raar dat Subli 2 nieuwe soorten voer heeft ontwikkeld maar daar helemaal niets over te vinden is op hun site. Is dit altijd zo? Dat ze eerst willen kijken of het aanslaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 08:47 



 
Profiel   

De samenstelling van de dieetmix is op basis van ruwvezel: ik heb destijds een zakje geprobeerd en ik denk dat het voornamelijk luzerne, gehakseld stro, hooi ed. is - de brokjes waar de vitamines|mineralen in zitten zullen vermoed ik op basis van gras-of lucernemeel zijn. De flakes die er in zitten zijn geperste erwten. Suiker+zetmeel is 12%
De Ruwvoermix is samengesteld uit luzerne, stro, hooi - 4% melasse.

Mijn paarden vonden het heerlijk - helaas kan ik mijn IR-patient het op dit moment niet voeren want daar is het suiker|zetmeelgehalte toch te hoog voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 08:55 



 
Profiel   

Ok, maar is het dan wel een krachtvoer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 09:41 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Ok, maar is het dan wel een krachtvoer?


Wat bedoel je met 'krachtvoer'?
Het is voer waar je paard prima op kan overleven en lichte arbeid op kan verrichten en geschikt voor paarden die niet teveel 'suikers' ( = zetmeel+suiker) mogen hebben of van graanvoer te dik worden.
Alle benodigde vitamines/mineralen zitten er in. Dus als dat onder 'krachtvoer' valt, dan is het antwoord ja en vormt het samen met hooi|gras|kuil een compleet voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 09:57 



 
Profiel   

als aanvulling op Jannepauli; er zat ook soja- en andere bonen in. Tenminste dat heb ik onthouden van het verkooppraatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 09:59 



 
Profiel   

Ben erg benieuwd naar dit product :) hou dit topic wel in de gaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 10:01 



 
Profiel   

Weet iemand de prijs en gewicht per zak ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 10:02 



 
Profiel   

Uit de openingspost haal ik dat het een zak van 20 kilo is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 10:03 



 
Profiel   

Overheen gelezen :o
Nu de prijs nog :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 10:10 



 
Profiel   

Nu ben ik eigenlijk nog benieuwder naar de ruwvoermix,aangezien daar toch een stuk minder suiker inzit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 10:11 



 
Profiel   

De ruwvoer mix bestaat uit Lucerne, hooi en stro. Wel even de scheve Calcium|Fosfor in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 10:16 



 
Profiel   

@jannepaul: krachtvoer gebruik ik nu aanvullend voor vitamine/mineralen. Mijn paard krijgt Subli Zonder, 500gr per dag. Hij staat 7u per dag in t land, krijgt 3x per dag hooi en 2x per dag 250gr muesli. Denk jij dat dieetmix dan nut heeft ipv de muesli? Ik train 6x per week max een uur, waarvan 4x rijden en 2x longeren/lange teugel.

Vanmorgen met de Welkoop gebeld, ze verwachten het vrijdag binnen te hebben en bellen dan terug. Prijs vergeten te vragen. De verkoopster had er weinig verstand van "volgens mij is het muesli voor te dikke paarden". +)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 12:21 



 
Profiel   

Als het je er om zou gaan om het suikergehalte ( suikers+zetmeel) te verlagen dan is de Dieetmix best goed. Met Subli zonder en muesli ( welke?) zit je vrij hoog in de koolhydraten ( en dus suikers). Als je paard nu in goede conditie is en voldoende arbeid verricht ( ligt er dus aan hoe intensief en lang je rijdt) dan heb je weinig reden om over te stappen. Maar als je paard 'suikerklachten' heeft, zoals vetplekken op de schouder, een kuiltje over de ruggengraat, of een appelvormig achterwerk ( vetlagen op de croupe) dan zou je er goed aan doen om op de dieetmix over te stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 12:31 



 
Profiel   

Waarom dan niet gewoon geen krachtvoer en alleen een volledig supplement?
Als je paard toch niets extra's nodig heeft behalve vitamines en mineralen hoef je toch niet meer dan dat bij te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 13:04 



 
Profiel   

Mijn paard is het voorbeeld van niet alleen op gras/hooi en supplementen kunnen funktioneren. Ik heb het een half jaar geprobeerd op die manier.
Ze was sloom, niet voorwaarts te krijgen en had nergens zin in. Uit het totale bloedbeeld kwamen geen afwijkingen.
Nu krijgt ze weer wat praatjes en toont een stuk levendiger.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-11 13:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen