Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vrijwilligerswerk Gehandicapten manege, wie nog meer?

 
Profiel   

Ik was benieuwd wie er nog meer vrijwilligerswerk op een gehandicapten manege doen? *D
Ik doe vanaf vandaag 3 weken lang vrijwilligerswerk!!
Heb 3 weken vrij van school, en omdat ik niet stil wil zitten, heb ik er dus voor gekozen om dit te doen om mijn weken in te vullen.

Vandaag meteen van 8:00-14:00 gewerkt! Was erg leuk!
Kon meteen al veel doen, zo begon ik om 8:00, en konden we meteen paardjes in de bak loslaten, stallen uitmesten, daarna paardjes poetsen,
waarna we even koffie-pauze hadden. Vervolgens was er om 10 uur al de eerste les, 3 kinderen kwamen er (ze waren wat laat, scheen normaal te zijn :') ) 2 kindjes liepen met zown soort loopsteun/rollator achtig iets (weet de naam niet), en 1 zat in een elektrische rolstoel.
Ik moest naast een meisje lopen. Eerst wat spelletjes gedaan, daarna een rondje door het bos gegaan. Verder daarna nog met een haflinger gewandeld, daarna nog een lesje meegelopen en een buitenritje meegelopen.
Was echt enorm veel lopen, k had haast de marathon gelopen :') wel goed voor mn conditie! Denk dat k wel wat kilo's kwijt zal raken deze 3 weken :))
Morgen weer van 8:00- 18:00 , schijnt een zware dag te zijn, met vooral kinderen met verstandelijke en lichamelijke beperkingen.

Vandaag was het vooral geestelijk beperkt, maar ook iemand die had een dwarslaesie en was dus half verlamd. Door het paardrijden worden haar benen beter doorbloed. Dat voelt ze zelf ook heel erg, in positieve zin!

Misschien is het leuk om ervaringen uit te wisselen?


Laatst bijgewerkt door 1234 op 16-01-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 16:28 



 
Profiel   

Hihi, goed mijn advies opvolgen O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 16:31 



 
Profiel   

haha jaah onbewust wel _O-
K kan gewoon gedachten lezen xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 16:34 



 
Profiel   

Ik werk al jaren als vrijwilliger bij een manege voor mensen met een handicap. Heel erg leuk, gezellig en vooral dankbaar om te doen!
Een aantal jaren terug liep ik op de maandag en dinsdag mee. De lessen met volwassenen.
Nu help ik elke woensdag middag. En help ik de kinderen met een beperking paardrijden. Erg leuk!
Wat ik zoal doe.
- stallen uitmesten,
- paarden poetsen, zadelen, klaarmaken voor de les,
- vegen, de boel netjes houden.
- mee lopen naast het paard tijdens de les,
- en nog veel meer, maar kom er nu ff 1 2 3 niet op.

Ik heb altijd vaste ruiters en paarden waar ik mee werk. Voor paard en ruiter is dat fijn. En voor mij ook. Zo leer ik de ruiter goed kennen.

Hier een filmpje van de manege waar ik met plezier mijn vrijwilligers werk doe!
Ik ben de persoon die naast het paard loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 22:09 



 
Profiel   

Wat een lief filmpje! hahah :D
Leuk dat jij ook vrijwilligerswerk doet :D
Ik denk dat ik de komende 3 weken ook vaste ruiters krijg :j
Ik ben zeer benieuwd hoe het morgen gaat!
Vond het wel leuk om te zien hoe bijv. iemand in een til-lift, zo op het paard gehesen wordt. Dat had ik nog nooit in het echt gezien!
Toen we voor de bak stonden zeiden ze: 'Zetten jullie (naam) op het paard?' Dus ik dacht echt van, huh? wie? Ik zie niemand? :') Bleek dat in de bak, vanuit de kantine, er een til-lift was waar de ruiter al klaar hing :+ hahah
Echt super dat dat op zo'n manier kan!

K ga ook een verslag van dit vrijwilligerswerk maken, ben alleen nu al bij 2 a4tjes van vandaag _O- oops :')
Mjaah beter te uitgebreid dan te kort en later de helft niet meer weten xD (doe het ook voor school)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 22:17 



 
Profiel   

Ik heb twee keer stage gelopen met gehandicapten en paardrijden en vond/ vind het onwijs. Inmiddels al wat jaren werkzaam met gehandicapten en hebben ook bewoners die rijden.

Misschien als je het leuk vind, ik ben een zomer mee geweest met een ponykamp voor gehandicapten van Stichting Elisabeth Ruiterkampen. Veel lopen :') maar ook een ervaring om nooit meer te vergeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 22:25 



 
Profiel   

Ik ben ook vrijwilliger op een manege met gehandicaptenlessen. Een deel rijdt rond in een karretje (momenteel men ik die) en een ander deel rijdt echt paard. Help ook mee met de verzorging er omheen.
Neem nu ook tijdelijk een les over van de eigenaar van die manege omdat hij een gebroken voet heeft. Dat is een les aan een meisje met een verstandelijke beperking. Erg leuk om te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 22:27 



 
Profiel   

wouterpaard schreef
Ik heb twee keer stage gelopen met gehandicapten en paardrijden en vond/ vind het onwijs. Inmiddels al wat jaren werkzaam met gehandicapten en hebben ook bewoners die rijden.

Misschien als je het leuk vind, ik ben een zomer mee geweest met een ponykamp voor gehandicapten van Stichting Elisabeth Ruiterkampen. Veel lopen :') maar ook een ervaring om nooit meer te vergeten!


hahah jaah is indd heel veel lopen :))
Vandaag was het 'maar' van 8:00 tot 14:00 en heb geen moment stil gezeten :n heel vaak gewoon minstens een half uur/3 kwartier meelopen met een les/buitenrit of wandelen met een paard,
en daarna komt dan de volgende al :))
Tenminste dan kwamen we terug van een les waarmee we naar buiten zijn geweest (45 minuten lopen) , en dan gingen we direct erna wandelen met paard (±30 minuten lopen), en bij terugkomst kwam de volgende les alweer en moesten we weer 30/45 minuten lopen. Wat dus betekent dat ik zown 2 uur achter elkaar gelopen heb voor lessen en wandelen met paard. (eigenlijk in totaal gewoon de hele tijd, want heb eigenlijk niet gezeten)
kan niet zeggen dat ik niet sportief bezig ben geweest vandaag :+
Laatstaan morgen, dan ga k van 8:00-18:00. Ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb!

In de zomer ga ik misschien stage lopen bij een Equitherapie-bedrijf. Dat is weer net iets anders dan dit op een gehandicapten manege, maar toch is dit al een super ervaring! Je leert wel hoe alles in zn werk gaat enzo, en hoe je ermee om gaat.

Wat goed, Nickas, dat je zelfs ook lessen geeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 22:31 



 
Profiel   

Nou, het niveau is erg laag hoor... vooral wat sturen, (evenwichts)spelletjes (borstelen te paard bijv.) en we oefenen met lichtrijden in draf, maar dat is een heeeeeele opgave :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-12 22:50 



 
Profiel   

Jaah daarom, dat is ook al best goed xD Je werkt toch met verstandelijk beperkten voor wie niet alles zo vanzelfsprekend is, en die je veel moet aansturen.

Gister reden ze vooral op speciale dekjes, dus lichtrijden ging niet xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-12 06:43 



 
Profiel   

ik ben al vanaf mijn 16de al vrijwilliger bij aangepast paardrijden in steenwijk en ik ben nu 33 jaar. dus door de jaren heen heel wat ervaringen opgedaan.

het is de bedoeling dat ik in oktober ga starten met de vooropleiding van fpg intructeursopleiding (mits de financien ervoor is en mijn kennis met trailer ook mee gaat doen).

doordat ik al zoveel jaren meeloop, begeleid ik vaak de nieuwe vrijwilligers en leer ze de kneepjes van het meelopen bij. dus als je nog wat vragen hebt kun je ze gerust stellen aan mij. ook als je vragen hebt over de handicaps die de ruiters hebben en hoe je daar het beste mee om kan gaan en waar je op moet letten. heb namelijk jaren in de gehandicaptenzorg gewerkt en weet hierdoor redelijk veel over bepaalde handicaps.

1 van mijn haflingers (marijke) loopt ook al een flink aantal jaren mee met de lessen, we rijden alleen maar op de dinsdagavond van 17.15 tot 20.00 uur, dan rijden we 3 x 3 kwartiertjes en is een lesje van een half uur. groots gedeelte van de lessen stappen we en halvewege draven degene die het kunnen 2 rondjes. waar ik bij loop is maar een kleine stichting met ongeveer 17 ruiters. en deze ruiters hebben verschillende handicaps en van licht tot middenzwaar niveau. we doen niet aan huifbedrijden, daar is geen cappaciteit voor bij ons op de manege en geen geschikte paarden.

heb in het verleden verschillende ruiterkampen meegedraaid, het is inderdaad heel veel lopen en aan de eind van de week ben je helemaal kapot. maar wat een ervaring, je leert er ontzettend veel van.
en een leuke bijkomstigheid is dat je dit soort kampen mee kan nemen in de stage uren, of studiepunten, mocht je deze nog nodig hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 11:11 



 
Profiel   

Ik ben ook al een aantal jaren (8 geloof ik haha) vrijwilliger op een manege voor gehandicapten, dezelfde als Chasey. Vind het ontzettend leuk om te doen. Ik doe nu voornamelijk vrijwilligerswerk op de dinsdag en daar zijn inderdaad meer volwassenen dan kinderen. Ik heb als het goed is nog een leuk filmpje, zal hem even opzoeken.

edit: t filmpje:


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 11:15 



 
Profiel   

heb na mijn exames omdat ik zolang vakantie had vrijwilligers werk gedaan op een manege waar mensen met een verstandelijke beperking ook werkte! Was heel erg leuk. Ik kwam er via mijn stage, een dagbesteding voor mensen met een zware verstandelijke beperking en down syndroom. Heb het onwijs naar mijn zin gehad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 11:19 



 
Profiel   

(ff off topic) even een opmerking over de filmpjes die hier nu geplaatst worden, hebben de ruiters hier toestemming over gegeven dat ze op internet geplaatst mogen worden. zo niet dan waarschuw ik even in verband met de privacywet. je moet hier altijd erg voorzichtig mee zijn het is al zo kwetsbare doelgroep. als je filmpjes of foto's plaatst maak de ruiters even onherkenbaar. is zo gebeurd en is tig keer veiliger. ook voor jezelf er staan namelijk fikse boetes op dit soort dingen. hopelijk zien jullie dit niet als een aanval, maar als een waarschuwing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 11:35 



 
Profiel   

Ik zou ook vrijwilligerswerk doen, maar helaas is dat niet doorgegaan ivm tijd tekort. Ik doe al ander vrijwilligerswerk ook momenteel.
Het is wel erg leuk en dankbaar werk! Ook een hele goede aanvulling op je CV.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 11:38 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
(ff off topic) even een opmerking over de filmpjes die hier nu geplaatst worden, hebben de ruiters hier toestemming over gegeven dat ze op internet geplaatst mogen worden. zo niet dan waarschuw ik even in verband met de privacywet. je moet hier altijd erg voorzichtig mee zijn het is al zo kwetsbare doelgroep. als je filmpjes of foto's plaatst maak de ruiters even onherkenbaar. is zo gebeurd en is tig keer veiliger. ook voor jezelf er staan namelijk fikse boetes op dit soort dingen. hopelijk zien jullie dit niet als een aanval, maar als een waarschuwing.


Voor zover ik weet is er toestemming. staat ook op de site van de boerskotten, dit filmpje. Anders zou ik het hier niet plaatsen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 11:45 



 
Profiel   

dan is het goed, ik heb tijdens mijn vrijwilligerswerk en met mijn vroegere werk verschillende malen hiermee te maken gehad. dus vandaar dat ik het hier even noem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 11:47 



 
Profiel   

Vandaag had ik de wat minder zwaar gehandicapte kinderen ,of de lichamelijk gehandicapten.
Dat vond ik zelf qua benadering ook fijner op een of andere manier. Ik voelde mij er fijner bij.
Zo had ik een jongetje die niet kon lopen (die liep met van die 3-poot krukken), en die zat overal vragen over te stellen en was super nieuwsgierig enzo, en ging de wind wegblazen :') 'Wind, ga weg!'
Dat vind ik fijner dan een zwaar beperkt kind die eigenlijk niets kan. Ik heb echt respect voor hen en vind het super dat ze op deze manier toch lichaamsbeweging kunnen hebben en wellicht ook resultaat zien, maartoch xD

K liep vandaag met 4 lesjes mee (gister ook). Dat draven is echt intensief man! :') dan moet je daar zo naast rennen, en 1x liet die instructrice ons echt 4 rondjes draven ofzow :+ Ik hield het later echt bijna niet meer bij xD (had daarvoor al 3 lesjes van 45 min. meegelopen + nog gewandeld met paard en op stal rondgelopen) Gelukkig ging ze toen over in stap hahah.
Godzijdank gaan we bij de meeste lessen naar buiten, of draven we niet. Anders zou ik het niet volhouden.
Zo lang lopen is nog wel vol te houden. Voelde nog niet echt vermoeidheid ofzo. Alleen toen de dag afgelopen was (gister half 6, vandaag 16:00) voelde ik echt dat mn voeten niet meer wilden. Toen moest k nog naar de bus sjokken haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-12 21:09 



 
Profiel   

Ik werk ook bij een gehandicapten manege. De Madurodam manege in Den Haag. (dezelfde als jij volgens mij 1234)
Ik werk hier 2 1/2 dag per week (28 uur). Ik doe dit inmiddels al zo'n bijna 5 jaar en ik denk er nog lang niet aan om te stoppen
Het kan inderdaad af en toe best zwaar zijn. Maar ik vind het zo enorm dankbaar werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-12 12:24 



 
Profiel   

Hahah jij ook op bokt? :))
Morgen ben ik er ook weer van 8:00-14:00 :)


Laatst bijgewerkt door 1234 op 22-01-12 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-12 12:24 



 
Profiel   

ik doe vrijwilligerswerk op de woensdagmiddag bij Zandewierde. Helpen paarden opzadelen, met de ruiters meelopen helpen opstijgen. En paarden die wat meer moeten lopen mag ik in de uursles rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-12 12:26 



 
Profiel   

Ik hoop dat ik ook weer mag paardrijden deze week :))
Vind dat altijd echt heerlijk, ff niet lopen, maar op de rug van een paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-12 12:32 



 
Profiel   

Ik heb 3 jaar lang iedere dinsdagmiddag vrijwilligerswerk gedaan bij de SPGK (stichting paardrijden gehandicapten Kennemerland). Ik vond het echt geweldig om te doen. Helaas moest ik er mee stoppen toen ik ging studeren, maar als ik weer eens de mogelijkheid heb om dit op te pakken, hoef ik niet lang te twijfelen. Ik heb een aantal kinderen opgeleid van 1e keer op een paard tot zelfstandige ruiters, het is zo'n fantastisch gevoel om die kinderen te zien genieten en trots te zien zijn. Super voor iedereen die dit fantastische werk doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-12 12:39 



 
Profiel   

1234 schreef
Hahah jij ook op bokt? :))
Morgen ben ik er ook weer van 8:00-14:00 :)

Yep, Ik zit ook op bokt. :))
Ik ben er dinsdag weer. Maar alvast werk ze morgen. Ik zie je dinsdag wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-12 12:55 



 
Profiel   

Was een heerlijk relaxt dagje vandaag!
Maar 2 lesjes waarvan ik 1 met een haflinger achter de 2 ruiters aan liep aan de hand (zonder ruiter erop dus xD)
Lesjes waren echt klein, 1 met 3 ruiters en de andere 2.
Waren om 12 uur al klaar met alles.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-12 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen