Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

Omdat het zesde topic de 100e pagina's had bereikt, een nieuw topic voor al je vragen over anticonceptie :)

Voorgaande topics:
[MWS] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3
[MWS] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2
[MWS] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie
[MWS] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4
[MWS] [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5
[MWS] [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:29 



 
Profiel   

ik heb een vraag:

Ik had de pil: Microgynon 30, maar omdat deze niet meer vergoed word door mijn verzekering ben ik overgestapt naar een andere pil. (Naam even kwijt, maar dat is alleen de samenstelling van de pil)

nu heb ik van mijn oude pil nog een paar halve strippen liggen, zou ik deze nog kunnen slikken, in combinatie met de andere pil.
De samenstelling is precies hetzelfde, alleen de naam is anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:32 



 
Profiel   

Ik zou eerst de andere opmaken. Het kan overigens zijn dat je er ineens bijwerkingen van krijgt omdat alleen de werkzame stof hetzelfde hoeft te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:37 



 
Profiel   

volgens mij is het zo dat als de pillen hetzelfde zijn op de naam na. dan moet je volgens mij die pil gewoon kunnen slikken hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:37 



 

Het kan wel als de samenstelling gelijk is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:38 



 
Profiel   

waarschijnlijk heet de andere steridil als ik het goed heb
en je kunt de oude gewoon eerst opmaken naar mijn idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:40 



 
Profiel   

ik heb een klein probleempje: Ik ben vrijdags mijn pil vergeten op te halen (en ivm pinksteren waren vandaag de apotheken gesloten). Nu had ik dus zaterdag mijn pil moeten slikken (en ik had helemaal niets meer liggen, soms bewaar ik mijn overgebleven strips wel eens als er nog een paar pilletjes in zitten). Wat raden jullie aan? Morgen de strip ophalen en dan maar gewoon slikken tot de strip afgelopen is? Of stoppen op de dag dat ik altijd stop om mijn cyclus niet in de war te schoppen? Ik weet dat ik deze maand extra risico's loop op zwangerschap, dus daar zijn al extra voorzorgsmaatregelen voor getroffen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:41 



 
Profiel   

Je kan gewoon je stopweek inlassen, neem aan dat je 1 hele strip heb geslikt? Je kan je stopweek wel verkorten, zodat je weer op je normale ritme loopt (verlengen is niet verstandig). Als je gewoon een hele stip heb geslikt, ben je nog beschermd, anders geldt de 7 dagen regel, dat je na 7 dagen weer voldoende beschermd ben tegen zwangerschap.
Bij twijfel idd extra voorzorgsmaatregelen gebruiken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:54 



 
Profiel   

De afgelopen maanden heb ik mijn strippen afgemaakt met iedere keer een stopweek tussendoor. Maar goed, ik had dus zaterdag moeten beginnen met de nieuwe strip, maar die had ik toen niet. Dus als ik het goed begrijp is het verstandig als ik gewoon aan deze pilstrip begin en deze helemaal afmaak en dat ik dan een kortere stopweek inlas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 20:58 



 
Profiel   

Je heb dus een stopweek gehad de afgelopen week? Dan kan je idd beter gelijk beginnen met de nieuwe strip, zodra je die heb. Dan kan je de volgende stopweek wel korter maken om weer op je normale schema te komen (voor je eigen gemak dus).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 21:35 



 
Profiel   

Adamootje: volgens mij kan alles, zolang je je stopweek niet langer laat duren dan 7 dagen?? Heb ik zo begrepen.

En Kelliiee, ik geloof lang niet dat Microgynon 30 en Stediril exact hetzelfde zijn, ik kreeg namelijk ontzettende last van bijwerkingen van de Stediril.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 21:39 



 
Profiel   

Maeve, de werkzame stoffen zijn wel exact gelijk, maar de hulp- en vulstoffen verschillen enorm per merk. Daar kan je idd heel anders op reageren en bijwerkingen van krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:09 



 
Profiel   

Heeft iemand anders ook last van doorbraakbloedingen als je een stopweek overslaat? Ik gebruik nu Ethinylestradiol/Levonorgestrel van 0,03/0,15 mg. Deze slik ik twee maanden achter elkaar, en dan neem ik een stopweek. Als ik aan de tweede strip begin heb ik vaak de eerste paar weken last van lichte bloedingen. Zou ik dan een zwaardere pil moeten nemen, of ligt het ergens anders aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:15 



 
Profiel   

ik denk dat jouw lichaam wil dat je de stopweek houdt en niet overslaat.
als je niet meer wilt dat je doorbraakbloedingen krijgt zou ik kijken voor een zwaardere pil

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:39 



 
Profiel   

Nou :') Na 6-7 jaar nonstop aan de pil en altijd 3-4 maanden doorslikken ben ik nou een maand van de pil af. 14 dagen na de laatste pil ovuleerde ik en 14 dagen daarna ben ik ongesteld geworden. Hoezo een knetter volhardende en regelmatige cyclus? :=
Ware het niet dat ik dus ook om de 14 dagen dubbel lig van de pijn. Eisprong doet zéér (alsof ze dat rotei met messen losbikken) en ongesteld zijn is ook een paar dagen zware kramp.

Pil geeft alleen dusdanig veel ellende (geen libido, geen emoties, vocht vasthouden, kilo's aankomen zonder meer te eten/minder te bewegen) dat ik nou voor wat anders ga, de nuvaring. Straks de eerste keer inbrengen, ben benieuwd := 96% voelt hem niet, hoop dat ik daar ook bij hoor :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:44 



 
Profiel   

De nuvaring beviel mij prima, voelde hem inderdaad niet zitten en controleerde de eerste week bijna elke keer op het toilet of hij er nog wel zat.
Ook tijdens de 'activiteiten' voelde ik hem niet, mijn vriend ook niet trouwens, alleen tijdens het voorwerk moet je er wellicht omheen werken maar dat was hier geen punt.
Ik heb hem ruim 3 jaar gebruikt, hij is mij de eigen bijdrage echt wel waard, ben nu gestopt omdat we aan het 'klussen' zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:51 



 
Profiel   

Ja ik ben dus bang dat ik hem eruit 'kramp' tijdens het ongesteld zijn deze week. Of dattie 'meespoelt' naar buiten := := Maar ja, dan zie ik hem als het goed is ook wel mee komen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:53 



 
Profiel   

Ik ben hem nog nooit kwaijt geraakt hij zit vrij goed klem achter je schaambeen hij kwam er af en toe alleen uit met een tampon, maar dan spoelde ik hem af en deed ik hem weer erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:57 



 
Profiel   

Die gebruik ik niet, dan gaat mijn lichaam helemaal in de overdrive qua krampen :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 22:59 



 
Profiel   

nou ben nog steeds niet ongesteld, moed zakt me echt in mn schoenen.
Wil echt niet naar de gyno, ben bang voor wat ik te horen zal krijgen, want het zal denk ik niet goed zijn.

voor de gene die het niet meer weten.
Ik ben nu ruim 2 jaar gestopt met de prikpil, verschillende menstruatie opwekkers gebruikt, op advies van de dokter, maar helaas nog niets.
Mocht ik na de zomervakantie niet ongesteld zijn geweest, wordt ik doorgestuurd naar de gyno voor verder onderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 23:05 



 
Profiel   

De pil die ik nu heb, heet:
Ethinylestradiol / levonorgestrel

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 23:05 



 
Profiel   

Ik ben nu 16 en ik ben nog steeds noet onfgesteld. Ik ben er al voor naar de dokter geweest maar die zegt dat er niks aan de hand is. Nu begin ik me wel echt zorgen te. Maken. Ik heb ook nog hele maal geen voorgevel zeg maar ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-12 23:17 



 
Profiel   

Berdien schreef
Nou :') Na 6-7 jaar nonstop aan de pil en altijd 3-4 maanden doorslikken ben ik nou een maand van de pil af. 14 dagen na de laatste pil ovuleerde ik en 14 dagen daarna ben ik ongesteld geworden. Hoezo een knetter volhardende en regelmatige cyclus? :=
Ware het niet dat ik dus ook om de 14 dagen dubbel lig van de pijn. Eisprong doet zéér (alsof ze dat rotei met messen losbikken) en ongesteld zijn is ook een paar dagen zware kramp.

Pil geeft alleen dusdanig veel ellende (geen libido, geen emoties, vocht vasthouden, kilo's aankomen zonder meer te eten/minder te bewegen) dat ik nou voor wat anders ga, de nuvaring. Straks de eerste keer inbrengen, ben benieuwd := 96% voelt hem niet, hoop dat ik daar ook bij hoor :')


ik (persoonlijk) vond de nuvaring gelijk aan de pil, precies t zelfde effect, slechte libido, zeeeeer slecht humeur, migraine en stemmingswisselingen waar je u tegen zegt.

Mijn eigen cyclus is erg regelmatig maar ook mijn krampen zijn de eerste 2 dagen niet te onderdrukken met pijnstilling, geen ibu, geen 1000 mg zetpillen nee niets..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-12 00:55 



 
Profiel   

Ik heb hem ook als test :j moet na 3 maanden terug naar de HA om te bespreken of we hier mee verder gaan of dat dit het ook niet helemaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-12 07:03 



 
Profiel   

maureen16 schreef
Ik ben nu 16 en ik ben nog steeds noet onfgesteld. Ik ben er al voor naar de dokter geweest maar die zegt dat er niks aan de hand is. Nu begin ik me wel echt zorgen te. Maken. Ik heb ook nog hele maal geen voorgevel zeg maar ;)


Een vriendin van mij werd ook pas ongesteld rond haar 17e. Daarna groeide haar rondingen als kool, so no worries! :+ Als je rond je 18e nog niet ongesteld bent, dan zou ik me pas echt zorgen gaan maken.

@truf: Ja, afgelopen week had ik dus mijn stopweek en ik moest dus zaterdag weer beginnen met slikken. Maar nu begin ik dus vandaag weer en maak in de pilstrip af en zorg ik dat mijn volgende stopweek wat minder lang duurt. Dankjulliewel voor het advies.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-12 09:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen