Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Subli dieetmix; informatie en (toekomstige) ervaringen

 
Profiel   

barbar schreef
die van mij is ook wel een zeur qua eten, wat hij het lekkerst vind is gewone basisbrok met hooi.

Dat is dan een van de weinige paarden of pony's uit dit topic die Verstand heeft.. *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-12 21:51 



 
Profiel   

Maris schreef
mijn paard wordt hyper van glucosamine en het schijnt dat gelatinaat datzelfde effect heeft op sommige paarden......


de mijne ook en die hoeft ook niet af te vallen...
dus ik houd de dieetmix dan maar even vol...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-12 21:55 



 
Profiel   

ceasario schreef
barbar schreef
die van mij is ook wel een zeur qua eten, wat hij het lekkerst vind is gewone basisbrok met hooi.

Dat is dan een van de weinige paarden of pony's uit dit topic die Verstand heeft.. *\o/*

ja wat dat betreft heb ik ook weinig te zeuren, alleen nadat hij 2 keer HB heeft gehad moet ik wel een beetje uitkijken met het suiker/zetmeel gehalte, dus vandaar de dieetmix.
maar zoals ik het nu doe, halve schep dieetmix met een kwart basisbrok per dag gaat het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-12 22:16 



 

Ik heb inmiddels 2, of 3 zakken dieetmix gevoerd en ga nu toch eens kijken voor wat anders.
Pony is gestopt met schuren, maar hij mist nét een beetje energie..
Geef hem een schep per dag en na arbeid nog meer, maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is om hier veel scheppen van te moeten voeren...
Dan kan ik beter wat anders proberen.

(wel energie voor rustig werk,maar voor een buitenrit van 4 uur mist hij net een klein beetje power..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 10:55 



 
Profiel   

weet je, ik heb ondertussen wat zitten vergelijken met andere voeders wat gehaltes in vitamines enzo betreft
maar er zit wat dat betreft toch vrij veel in de dieetmix...ik blijf het dus maar geven,want van wat ik hier in de buurt kan kopen is er geen ander voer wat hoger in de vitamines zit
energie waarde is natuurlijk wat lager,maar dat kun je simpel aanvullen met een scheut olie.
doe ik ook, ze krijgen er omega olie bij en dat gaat prima :j

en vergeet niet dat een buitenrit van 4 uur best wel lang kan zijn(ga zelf maar eens 4 uren wandelen en rennen hahaha) :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 12:39 



 

Ik rijd al langer met hem lange ritten,maar merk dat hij het gewoon net wat minder trekt allemaal.
Vitaminen/mineralen maakt me ninder uit want geef toch force erbij.
Ga nu de naturell van marstall eens proberen,zien of hem dat wat meer energie geeft of dat hij daar ook van gaat schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 12:51 



 
Profiel   

ben wel benieuwd,ik hoor wel veel goede berichten over dat voer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 12:53 



 
Profiel   

Ik geef 2 handen per dag, omega 369 olie en biotine en merk niet dat hij minder energie heeft.
Ik blijf ook bij dieetmix.

@ellepel: ik meen dat jij toch ging stoppen met dieetmix?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 13:23 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Ik heb inmiddels 2, of 3 zakken dieetmix gevoerd en ga nu toch eens kijken voor wat anders.
Pony is gestopt met schuren, maar hij mist nét een beetje energie..
Geef hem een schep per dag en na arbeid nog meer, maar ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is om hier veel scheppen van te moeten voeren...
Dan kan ik beter wat anders proberen.

(wel energie voor rustig werk,maar voor een buitenrit van 4 uur mist hij net een klein beetje power..)



Schuren doet de mijne nu ook niet meer tijd van het jaar om te stoppen met schuren .
Als je denkt dat het van het voer komt . Kun je overwegen om omega olie bij te geven . Daar halen paarden ook energie uit .
Mijn paard krijgt musscle impulse bij . Ik haal daar goede resultaten uit .
Maar voer geen dieetmix . Ik voer anders maar de m.i. zorgt wel voor dat stukje extra energie en uithoudings vermogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 15:18 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 15:23 



 
Profiel   

Van de Subli omega mix moet je best veel voeren hoor .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 19:11 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Ik geef 2 handen per dag, omega 369 olie en biotine en merk niet dat hij minder energie heeft.
Ik blijf ook bij dieetmix.

@ellepel: ik meen dat jij toch ging stoppen met dieetmix?


ja dat meende ik ook,maar eigenlijk doen de paarden het er wel goed op dus blijf ik het geven.
aankomend winter dan wel weer met aanvulling van een multivitamine :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 19:26 



 
Profiel   

Dat advies heb ik van je overgenomen. Mijn idee is herfst/winter vitamine bijvoeren.
Paardje zit super goed in zn vel en vacht. Heb 'm nog niet eerder zo zien glimmen, goed in conditie maar ook gewoon blij en nieuwschierig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-12 22:22 



 
Profiel   

Maar waarom dan alleen in de herfst en winter vit en min bijvoeren ????

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-12 15:19 



 
Profiel   

Dan haalt hij dat niet voldoende uit het gras/hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-12 16:20 



 
Profiel   

In de zomer en lente ook niet hoor ;) Ja wel genoeg vit A en E dan, maar zink, koper, selenium zit vaak mega tekort in de bodem......

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-12 18:07 



 

Vitaminen levert dieetmix wel goed, volgens mij...maar energie minder.
Althans voor mij.
Ben benieuwd of marstall verschil maakt, zo niet, ga ik terug op dieetmix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-12 19:10 



 
Profiel   

Maris schreef
In de zomer en lente ook niet hoor ;) Ja wel genoeg vit A en E dan, maar zink, koper, selenium zit vaak mega tekort in de bodem......


ja klopt,daarom ligt er zomers ook een liksteen en krijgen ze wat zout bij,selenium geef ik ook.
in de winter volsta ik met een schepje vitaminepoeder er doorheen
zomers krijgen ze wel meer binnen dan winters natuurlijk,wij hebben wel goede kwaliteit grasland :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-12 19:16 



 
Profiel   

Nou, helaas, mijn paard at weken/maanden de dieetmix goed en likte zn bak erbij uit. Nu eet hij het helemaal niet meer. Supplement wat erover gaat likt hij eraf (eerder eet hij het ook niet), de rest laat hij staan.
Ik ben er wel uit dat hij een moeilijke krachtvoer eter is (ruwvoer verkiest hij duidelijk boven krachtvoer), maar ik weet even niet wat ik nu moet (vooral i.c.m. eczeem).
Wat ik heb gegeven:

- Havens draversbrok (vaste brok op stal, bevat teveel suikers, dus schuren)
- Voergezond (slokdarmverstopping, doffe vacht, vitamine/mineralen tekort en aan het einde at hij het zelf niet meer)
- Subli Zonder (at hij redelijk goed, vind het suiker/zetmeel gehalte alleen erg hoog dus dat geef ik liever niet ivm eczeem
- Subli Dieetmix (at hij erg goed, maar nu trektie zijn neus ervoor op, zelf als ik slobber maak met appel/olie etc)

Dusss, ik ga maar weer neuzen op voervergelijk. Denk dat het voor de korte termijn maar de Subli Zonder of Subli ponybrok wordt, hij moet toch wát eten naar zn ruwvoer.
Iemand nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 15:23 



 
Profiel   

De nieuwe van Pavo misschien? De Care4Life. Heb ik de mijne nu ook op staan en ze zijn er verrukt van..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 16:04 



 
Profiel   

Of geen krachtvoer . Maar een goede kwaliteit ruwvoer . Evt Aangevuld met een goed vit/min supplement .
Heb mijn paarden sinds kort van de krachtvoer af . Soms enkel een handje na het werk .
En moet zeggen problemen zijn verleden tijd nu .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 16:07 



 
Profiel   

Care4Life is juist geen krachtvoer!

Op zich kan een goed vit/min suppl. natturlijk ook..Het is maar net wat je zelf wilt..Ik voer graag wat in de voerbak, en dan is zo'n vit. supp. echt te weinig, dat is meer voor uit de hand voeren..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 16:11 



 
Profiel   

Het ruwvoer wat we nu geven komt van eigen land en van natuurlijke mest, echter worden de waardes niet gemeten. Ik weet dus niet wat hij uit zn ruwvoer haalt. Hij krijgt nu 3 maal daags hooi en staat nog 7 a 8 uur per dag in het weiland.

De reden dat ik krachtvoer geef is ook ter aanvulling van vitamine/mineralen, dat ik zeker weet dat hij voldoende binnen krijgt, maar dan moet hij het wel eten..

Ik geef in de herfst/wintermaanden Naf Kompleet supplement (poedervorm) en hij krijgt het hele jaar door Omega 369. Het was mooi geweest als hij geen jeuk kreeg van Pavo vital complete, dan had hij daar elke dag 100 gr van gekregen en meer niet. Maar helaas, daar gaat hij gelijk van schuren :(

Edit: het topic van care4life volg ik ook. Gezien mijn paard vrij heftig reageert op Pavo (qua schuren), durf ik dit niet zo heel goed aan. Verder lees ik nog wisselende verhalen over teveel energie en geen verklaring voor het extra plassen. Voor nu is dat reden voor mij om geen C4L te geven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 16:24 



 
Profiel   

Die van mij schuurde ook altijd van de producten van pavo. Deze dus niet. Wel op de dieetmix van Subli en ook de Pavo vital. Gaat met C4L dus goed.
Dat vele plassen ben ik van overtuigd, dat dat komt van de vele afvalstoffen wat eruit moet. Ik had het toed ik ben overgestapt naar de Safe en Sound en ander hooi ben gaan voeren. Nu met de C4L geen extra drinken of plassen (bij geen van beide paarden) en een normale kleur urine.
Maar goed, je moet inderdaad natuurlijk zelf weten of je het wilt proberen of niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 16:52 



 
Profiel   

Ik rijd zo naar de welkoop en hoop dat er nog testzakjes zijn, dat wil ik wel proberen.
Goed om te horen dat die van jou weer niet schuurt op c4l en op de rest wel, lastige dingen.

edit: net gebeld, ze hebben alleen de grote zakken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 16:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen