Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 354 [ 8839 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 354  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Omdat er in het oude informatietopic over camera's kopen veel vragen over compactcamera's kwamen waar weinig tot geen antwoord op werd gegeven, hebben wij de vraag gekregen of we het topic niet konden splitsen in twee onderwerpen: spiegelreflexcamera's en compactcamera's.
Omdat een apart topic voor compactcamera's misschien meer eigenaars van dit soort camera's trekt, hebben wij besloten het topic inderdaad te splitsen. Het oude topic gaat verder als topic voor spiegelreflexcamera en een nieuw topic is aangemaakt voor compactcamera's.


Let op! Dit topic is niet bedoeld voor vragen over compactcamera's, daarvoor kun je in dit topic terecht!
Je kunt hier wel vragen kwijt over SLT-camera's(Single Lens Translucent)! Ben je opzoek naar een geschikt objectief voor je nieuwe camera, maar weet je niet welke geschikt is voor jou? In het speciale INFO topic over objectieven kun je al je vragen kwijt: [FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

In dit topic kan je al je vragen stellen over welke digitale spiegelreflexcamera nu bij jou past. Dit topic is gestart om twee redenen: allereerst is het zonde dat veel informatie over verschillende camera's steeds kwijtraakt omdat het zoekmachine het slecht doet, aan de andere kant omdat in vlagen het aantal topics toch weer erg groot wordt.

Ook komt hier een lijst met voorbeeldfoto's te staan van verschillende camera's, misschien vergemakkelijkt dat het kiezen wat. Houd wel altijd rekening met het feit dat degene die de camera vasthoudt soms nog belangrijker is dan de camera zelf. :)


Als jij een spiegelreflexcamera hebt die nog niet in het lijstje staat en je hebt zin om een 'voorbeeldtopic' te maken: graag. Probeer in ieder geval 'gewone' foto's en bewegingsfoto's te plaatsen, ook close up is altijd welkom. Als je TEM't op je topic wordt het gesloten zodat het wegzakt. Als de camera er al tussenstaat en je er foto's bij wilt zetten kan dat ook, stuur een moderator van FK dan een pb met de nieuwe foto's.

Archief:
[FK] [INFO] Welke camera moet ik kopen?
[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2
[FK] [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderatoropmerking:
Er worden regelmatig veel (dezelfde) vragen gesteld in dit topic; lees eerst het topic eens door alvorens een vraag te stellen, of gebruik de zoekfunctie; dit om dubbelingen te voorkomen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:03 



 
Profiel   

:D ik ga weer lekker meelezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:04 



 
Profiel   

Yay nieuw topic :D
Een nieuw jaar, nieuw topic, nieuwe camera's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:12 



 
Profiel   

Zo, ik lees al even mee, zonder me te melden. Maar ik ben wel aan het sparen voor een nieuwe camera.
Momenteel heb ik een Canon Eos 400D. En de nieuwe camera wordt gewoon weer een Canon natuurlijk.
Dus dit topic is wel erg leerzaam. Een 650D, of 60D verwacht ik dat het gaat worden. In elk geval wel onder de 1000 euro. Want ik wil ook nog eens een nieuw objectief, dus kost genoeg allemaal, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:14 



 
Profiel   

In het vorige topic #3, hadden we het vooral op het laatste over de Canon 650D. Als je daar nog even kijk, kom je al verder ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:16 



 
Profiel   

leuk nieuw topic, ik kruip meelees modus weer in :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:24 



 
Profiel   

ik weet niet of het hier mag, maar is een 70-300 lens goed voor een 350d, maak je daar mooie foto's mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:30 



 
Profiel   

daar is het objectieve topic voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 11:31 



 
Profiel   

de camera is alleen zeer oud :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 12:15 



 
Profiel   

Ja, ik heb vorige topic al laatste 15 pagina's gelezen. Vandaar dat het waarschijnlijk 650D of 60D wordt. Of er moet nog iets anders komen nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 12:25 



 
Profiel   

Dan zou ik zeker voor de 60D gaan.

Ik twijfelde tussen alle drie, 650, 60 en 7D.
Ben uiteindelijk voor de 7D gegaan, maar als m'n budget kleiner was was het zeker de 60D geworden. Die steekt met kop en schouders boven de 650D uit qua specs en lijkt veel meer op de professionele lijn. (Verschillen tussen 60D en 7D zijn namelijk helemaal niet heel groot).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 12:38 



 
Profiel   

60D is wel ouder. Ik ga ze nog eens goed vergelijken.
En beiden even voelen natuurlijk. Ik heb er weleens eentje beet gehad. Ik dacht een 40D en die vond ik helemaal niet fijn.
Dus eens langs Mediamarkt ofzo om te voelen. Moet sowieso op salaris wachten, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 12:50 



 
Profiel   

Ja dat is zo! Ik zou gewoon lekker filmpjes kijken op internet, ze een keer vasthouden en dan beslissen!

Ik had trouwens de 600 met de 60 vergeleken, het verschil tussen de 650 en 60 is veel kleiner! Sorry haha.
Wat ik begrijp is dat 650 vooral handig is voor als je veel wilt filmen. Qua specs is de 60D dan beter voor fotografie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 12:59 



 
Profiel   

60D heeft wel de 'nieuwere' sensor, ik heb zelf de 40D en wil graag upgraden i.v.m de sensor :)
Eventueel de 50D? Schijnt ook een erg fijne body te zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 13:39 



 
Profiel   

50D is nog ouder, dus zou ik niet voor kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 13:49 



 
Profiel   

Maar als de techniek erin gewoon goed is zou ik me niet druk maken over het feit of het up to date is of niet...

Een vriend van mij heeft een 5D (Mark I dus). En ondanks dat die camera toch behoorlijk verouderd is is hij nog steeds een heel stuk beter dan goedkopere maar "nieuwere" bodies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 13:52 



 
Profiel   

Maar ik bedoel meer dat ik dan liever een 60D zou nemen dan een 50D zeg maar.
Natuurlijk, soms is een oudere body uit betere range beter dan een nieuwe uit een meer budget range.
Overigens vind ik de grotere en zwaardere camera's voor mij soms ook nadeel hebben dat ik geen grote handen heb.

Filmfunctie wil ik trouwens wel hebben. Wil ik weleens wat mee spelen. Is voor mij niet belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 14:05 



 
Profiel   

weet iemand misschien een goede camera die onder de 130 is, ik heb veel foto's gemaakt met mijn vriendins camera maar nu wil ik er zelf 1 die an haar was canon eos 1100D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 14:35 



 
Profiel   

Ik weet niet of je dan aan een spiegelreflex kom. Jou budget is nogal laag, misschien is tweedehands een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 14:56 



 
Profiel   

@Julia: Tnx! :)

@loversyl: Kou was prima te doen vandaag tijdens de meeting. Er was een haperende Sigma 70-200mm, maar of het aan de kou of iets anders lag weten we nog niet. Accu's van paar fotografen waren snel leeg. Als het sneeuwt en je lens heeft geen interne zoom moet je er even opletten dat je niet teveel sneeuw in je lens zoomt. := Op gegeven moment zijn we maar gestopt door combinatie van kou/sneeuw wat niet iedere fotograaf/camera/lens trok. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 15:01 



 
Profiel   

Dat kan ik me voorstellen, brr.

Rianne, ik zou dan voor een compactcamera gaan met dat budget. Want met alleen een body ben je er niet, dan komen er nog objectieven bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 15:03 



 
Profiel   

Is het verschil in kwaliteit tussen de 600D/650D en de 60D (50D evt), het prijsverschil waard? Ik fotografeer nu nog met mn 350D, maar wil tzt kijken naar een nieuwe body (en kitlens). Budget is max de prijs van de 60D (mediamarkt :P) met evt een kitlens. Het heeft geen haast, maar ben benieuwd of mensen duidelijk verschil hebben gemerkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 15:11 



 
Profiel   

Even een stipje vanaf mobiel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 15:18 



 
Profiel   

Dyonne schreef
Dat kan ik me voorstellen, brr.

Rianne, ik zou dan voor een compactcamera gaan met dat budget. Want met alleen een body ben je er niet, dan komen er nog objectieven bij.


is een compact camera even goed, of moet ik even doorsparen voor een spiegelreflex camera haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 15:49 



 
Profiel   

Ik merk wel duidelijk verschil als ik kijk naar bijv. de foto's die mijn zusje maakt met haar compact camera en ik met mijn spiegelreflex. Maar waarvoor wil jij een camera gebruiken? Om te oefenen, inzicht te krijgen, composities te bedenken dan kan je best een compact camera kopen. Een duurdere camera betekend niet direct een goede fotograaf, neem de tijd om jezelf te ontwikkelen. De compactcamera's zijn tegenwoordig ook van erg goede kwaliteit. Dus als ik jouw was, zou ik een compact kopen en dan met 17-18 jaar eens denken aan het kopen van een spiegelreflex.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-13 15:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 354 [ 8839 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 354  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen