Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 304  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Juffen en meesters verzamelen!

 

Dag allen!

Dit jaar ben ik begonnen op de lerarenopleiding in Utrecht, ik heb het hier erg naar mijn zin en heb ondertussen twee klasjes die ik op stage ook al les geef. Nou zal ik vast niet de enige zijn die juf of meester is toch?

Dus, voor het uitwisselen van lesideeën, tips over het in toom houden van losgeslagen pubers maar ook lekker kletsen over hoe lief kindjes soms ook kunnen zijn, bij deze verklaar ik dit topic voor geopend!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:21 



 
Profiel   

Ik ben dan wel geen leraar, maar als leerling lees ik graag mee! Want die leraren, die doen net alsof wij babytjes zijn etc.

Dus ik lees mee! :) En misschien kan ik ook wel tips geven als irriterende leerling :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:23 



 

Nou soms zijn het toch echt de leerlingen hoor :D Het verschilt natuurlijk per klas en hoe je er zelf in staat, maar ik heb wel leerlingen die absoluut het bloed onder mijn nagels vandaan kunnen trekken, bewust ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:26 



 

Ik heb dan wel gelijk een vraagje aan jou - wat is nou jouw idee van een leuke les? En dan heb ik het niet over de hele les spelletjes spelen en films kijken, want dat vindt iedereen wel leuk natuurlijk. Heb jij bepaalde dingen die je kan combineren met ook echt bezig zijn met de stof waarvan jij zegt ja, dat vind ik nou leuk om te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:29 



 
Profiel   

ik meldt me! :D ik zit nu in het derde jaar van de opleiding onderwijsassistent.
volgend jaar hoop ik pedagogiek te gaat studeren.
of ik echt juf blijf, weet ik niet. maar het is wel erg leuk werk!

emmaa: welke leeftijd geef jij les? de lerarenopleiding is toch voortgezet onderwijs? dan moet je toch ook een vak kiezen waarin je les gaat geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:31 



 
Profiel   

Ik ben ook lerares in the making. Doe lerarenopleiding Engels in Tilburg, nu 2e jaars. Maar, niet om het een of het ander, ik hoor dat utrecht extreem slecht staat aangeschreven, mag ik vragen waarom je daar dan voor gekozen hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:32 



 
Profiel   

amber15 schreef
ik meldt me! :D ik zit nu in het derde jaar van de opleiding onderwijsassistent.
volgend jaar hoop ik pedagogiek te gaat studeren.
of ik echt juf blijf, weet ik niet. maar het is wel erg leuk werk!

emmaa: welke leeftijd geef jij les? de lerarenopleiding is toch voortgezet onderwijs? dan moet je toch ook een vak kiezen waarin je les gaat geven?


als juf to be.... let wel op je dt gebruik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:33 



 
Profiel   

Ik ben sinds een jaar of 7 docent Nederlands als tweede taal en Engels in het volwassenenonderwijs :) Leuk topic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:34 



 
Profiel   

Ik geef al 5 jaar les op een basisschool. Volgend jaar ga ik beginnen aan een master studie....ben benieuwd hoe dat bevalt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:35 



 
Profiel   

Mag ik mij ook melden?
Zit momenteel in het eerste jaar van de opleiding Onderwijsassistent.
Hiervoor heb ik Pedagogisch werk gedaan maar ben daar naar 1 jaar mee gestopt omdat ik het toch niks vond :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:36 



 

Ik studeer de lerarenopleiding voor Aardrijkskunde, deze staat in Utrecht juist erg goed aangeschreven. De hogeschool zelf is soms een beetje onduidelijk en vervelend, maar ik heb er nog nooit echt heel veel last van gehad eigenlijk. Ik heb hele kundige vakdocenten en ik heb het tot nu toe prima naar mijn zin :j

Ik geef les aan leerlingen van allerlei verschillende leeftijden, op dit moment vooral eerstejaars, dus kindjes van een jaartje of 12/13. En je moet op de middelbare school inderdaad "kiezen" voor één vak (je kan er later altijd nog 1 bij gaan doen), ik heb gekozen voor Aardrijkskunde :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:38 



 
Profiel   

maartje: haha, ik ben de goedste in nederlands :p
elmo: leuk! hoe vind je het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:39 



 
Profiel   

Euuhm, dat ligt heel erg aan de desbetreffende les. Ik weet niet waar jij les ingeeft.En geef je op de middelbare les?

Nou ik zit in het 2e leerjaar, in een kader klas van 22 leerlingen.
Wij zijn een hele drukke klas. Maar om ons stil te krijgen doet onze mentor haar vingers in de lucht en telt tot 10. Ik weet het heel kinderachtig maar het werkt wel. En als we daarover zitten gewoon een uur nakomen. Of ze zet van de kinderen die lastig zijn de namen op het bord. met 3 streepjes erachter een uur nakomen.Heel kinderachtig, maar het werkt meestal wel.Dit zou ik echter niet bij 3e/4e jaars proberen :')
Ookt maakt onze mentor duidelijk merken wanneer wij het goed hebben gedaan bij andere leraren.(echt een 1kennige klas) en dan krijgen we veel complimenten, maar als we het slecht hebben gedaan krijgen we ook een preek, en hoe teleurgesteld ze dan is. Wel maakt ze afentoe ene grapje.

Wat wij tussendoor ook doen is filmpjes over de stof kijken. Op jeugdjournaal, en geschiedenis kijken we 13 in de oorlog. En dat soort dingen.En als we tijd over hebben, en we hebben ons goed gedragen, dan mogen we afentoe ene spelletje doen. Of op de pc iets doen wat we willen. maar niet op facebook. ( mij redding, bokt :D)

Maar voor wiskunde hebben we echt een banketstaaf van een leraar. Die schreeuwt zonder reden, maakt niet leuke gemene onbegrijpbare grapjes. Hij praat belgisch, kijkt eng naar mensen, dan prat hij weer engels, dan schreeuwt praat hij weer. Dan snap je iets niet, durf je het eigenlijk niet te vragen omdat hij dan zo raar reageert. En dan krijg je zo'n super rare reactie. Je moet al een uur nablijven als je 1 ding zegt, en dan zeg je : "Maar.."en dan zegt hij: " 2 UUR!!!!!EN ALS JE NOG IETS ZEGT 3 UUR, EN ANDER DE HELE WEEK!" En soms kan je niet onderscheiden of dat nou een grapje is of niet. Echt heel vervelend is die man!

Sorry voor het lange verhaal. Hoop dat je er wat van begrijpt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:39 



 
Profiel   

amber15 schreef
maartje: haha, ik ben de goedste in nederlands :p
elmo: leuk! hoe vind je het?


Ik heb het heel erg naar mijn zin!
Nu bijna 10 weken stage erop zitten :) en vind het geweldig. Vooral het een op een werken met de leerlingen trekt mij heel erg.
Ik zou hierna nog graag door willen studeren, weet alleen niet wat :+

Hoe vind jij de opleiding en waar volg jij deze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:40 



 

Ik herken dat inderdaad wel heel erg. Ik heb inderdaad op dit moment een 1 basis/kader klas en bij die groep werkt het goed om gewoon consequent te zijn. Tot 10 tellen en anders een uur nablijven, dat soort dingen inderdaad. Bij hogere klassen werkt dat inderdaad wat minder, merk ik :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:42 



 
Profiel   

Ik doe geen leraren opleiding, ook niet van plan maar zag hier ergens de vraag staan hoe voor 'ons' les het leukst is? Ik vindt zelf lessen met powerpoint het fijnst, dat je gewoon over moet schrijven zegmaar en er ondertussen uitleg bij krijgen :j kwa straffen is het hier heel erg verschillend, de ene red het met gewoon een keer roepen dat we stil moeten zijn, de ander moet het 100 keer zeggen voor het werkt, en weer andere durft zowieso al niemand te praten maar dat ligt eigenlijk vooral aan de houding van de leraar hoe ver ze gaan, sowieso gewoon straf geven is wel een must binnen 2 weken hebben ze het door als je dat niet doet :+ (en dan heb je de rest van het jaar losgeslagen klassen)
enne maartje1990, krijgen wij jou dan nog als stage? zit op het Willem II college, dat is ook in Tilburg :P


Laatst bijgewerkt door melody7 op 02-04-13 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:45 



 
Profiel   

Emmaa_ schreef
Ik herken dat inderdaad wel heel erg. Ik heb inderdaad op dit moment een 1 basis/kader klas en bij die groep werkt het goed om gewoon consequent te zijn. Tot 10 tellen en anders een uur nablijven, dat soort dingen inderdaad. Bij hogere klassen werkt dat inderdaad wat minder, merk ik :P


Bij ons gebruiken ze de STOEL :') Eerste les heb je een lege klas een ruzie onderling en de volgende les deed iedereen braaf mee _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:45 



 
Profiel   

melody7 schreef
Ik doe geen leraren opleiding, ook niet van plan maar zag hier ergens de vraag staan hoe voor 'ons' les het leukst is? Ik vindt zelf lessen met powerpoint het fijnst, dat je gewoon over moet schrijven zegmaar en er ondertussen uitleg bij krijgen :j kwa straffen is het hier heel erg verschillend, de ene red het met gewoon een keer roepen dat we stil moeten zijn, de ander moet het 100 keer zeggen voor het werkt, en weer andere durft zowieso al niemand te praten maar dat ligt eigenlijk vooral aan de houding van de leraar hoe ver ze gaan, sowieso gewoon straf geven is wel een must binnen 2 weken hebben ze het door als je dat niet doet :+ (en dan heb je de rest van het jaar losgeslagen klassen)
enne maartje1990, krijgen wij jou dan nog als stage? zit op het Willem II college, dat is ook in Tilburg :P


Klopt, powerpionts zijn heel fijn!
Vooral bij Mens en maatschappij.

E samenvattingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:46 



 
Profiel   

JasmijnJoy schreef
melody7 schreef
Ik doe geen leraren opleiding, ook niet van plan maar zag hier ergens de vraag staan hoe voor 'ons' les het leukst is? Ik vindt zelf lessen met powerpoint het fijnst, dat je gewoon over moet schrijven zegmaar en er ondertussen uitleg bij krijgen :j kwa straffen is het hier heel erg verschillend, de ene red het met gewoon een keer roepen dat we stil moeten zijn, de ander moet het 100 keer zeggen voor het werkt, en weer andere durft zowieso al niemand te praten maar dat ligt eigenlijk vooral aan de houding van de leraar hoe ver ze gaan, sowieso gewoon straf geven is wel een must binnen 2 weken hebben ze het door als je dat niet doet :+ (en dan heb je de rest van het jaar losgeslagen klassen)
enne maartje1990, krijgen wij jou dan nog als stage? zit op het Willem II college, dat is ook in Tilburg :P


Klopt, powerpionts zijn heel fijn!
Vooral bij Mens en maatschappij.

E samenvattingen.


ja gewoon even wat van die belangrijke punten enz. wij hebben dat nu bij aardrijkskunde & geschiedenis maar zou het liever bij meer vakken zien :j wij hebben 2 echt héel onduidelijke leraren daarbij zou zo'n powerpoint al een stuk helpen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:48 



 
Profiel   

melody7 schreef
enne maartje1990, krijgen wij jou dan nog als stage? zit op het Willem II college, dat is ook in Tilburg :P


Nou, wie weet! Je moet namelijk echt solliciteren en dan is het dus maar de vraag of je een plek krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:49 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
melody7 schreef
enne maartje1990, krijgen wij jou dan nog als stage? zit op het Willem II college, dat is ook in Tilburg :P


Nou, wie weet! Je moet namelijk echt solliciteren en dan is het dus maar de vraag of je een plek krijgt!


haha, laat het maar weten als je komt :P ik wist niet dat dat zo moeilijk ging! we hebben er toch altijd wel aardig wat :) welk vak ga je geven? (of heb ik daar overheen gelezen?)

edit; zie het al! Engels hadden wij vorig jaar nog een stage voor :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:50 



 
Profiel   

Ik doe Engels! Ik zou zelf trouwens wel graag op het willem II willen stage lopen of in de 3e of in de 4e. En ook heel graag een stage op het Mill Hill. Maargoed, vraag blijft dus of ik wel een plek krijg, zéker zo dicht bij de lerarenopleiding zijn die plekken het snelst weg.

edit: ik zat even in je profiel te spieken, ik zou jou dan nooit krijgen, of je moet blijven zitten en ik volgend jaar daar stage lopen. Want ik mag alleen maar stage lopen op havo/vwo onderbouw (dus t/m de 3e) en op vmbo wel alle jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:52 



 
Profiel   

reken hier dan maar wel op een stel losgeslagen types als je die klassen wil :P ofja, er zijn hier echt een paar van die horror klassen volgens mij :') dat is wel ideaal ja als je in dezelfde stad kunt blijven, snap dat daar veel vraag naar is!
wat ik trouwens ook een must vind bij leraren is dat ze niet de hele les blijven reageren op de drukkere/luidruchtige types, desnoods stuur je ze eruit maar hier zijn er een paar die er echt 3/4 van de les mee bezig zijn, dat helpt voor geen meter + dan heeft de 90% die wél oplet ook geen les!

edit; zou nog best kunnen :+ ik hóop het natuurlijk niet maar sta er echt slecht voor, is de ene voldoende omhoog zakt een ander vak weer enz. maar ik denk dat ik dan eerder naar 4 vmbo zal gaan dan nog een keer 3 havo, maar liever ga ik gewoon naar de 4 havo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 19:55 



 
Profiel   

heb je behoefte aan bijles Engels? :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 20:07 



 
Profiel   

op 't moment niet, dat is nu net een van de vakken die ik wel voldoende kan houden :')
had je 2 jaar eerder voor moeten komen :P (kwartje is gevallen, vorig jaar denk ik dat het was had ik alleen maar 3en ervoor!)het is nu natuurkunde, frans, duits en geschiedenis :+
volgens mij sta ik nu ook echt op blijven zitten.. moet maareens wat gaan doen ben ik bang...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 20:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 304 [ 7598 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 304  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen