Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Subli dieetmix; informatie en (toekomstige) ervaringen

 

en marstall vito?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 17:08 



 
Profiel   

Equilife F4F is een volledig supplement in brokvorm, geschikt voor paarden met ZE. Kan je kopen bij bij paardnatuurlijk.
Senna vind de Dieetmix nog steeds erg lekker. Zij eet juist niet haar supplement (NAF Veteranensupplement) op, die vindt ze niet lekker. Dat is nu gelukkig op, dus nu weer even op zoek naar een ander supplement. Ze krijgt ook iedere dag een bruin biertje door haar muesli en dat vindt ze echt super lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 17:34 



 
Profiel   

Paardnatuurlijk kreeg mijne slokdarmverstopping van en liet hij ook liggen, dus daar begin ik niet meer aan.
Ik heb toch maar c4l meegenomen, toch een beter gevoel bij dan Subli Zonder. Hij eet het en likte hand erbij af. Hij liet zelfs zn hooi ervoor liggen. Ben benieuwd of hij dit wel blijft eten en of hij schuurloos blijft staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 19:08 



 
Profiel   

Jotoma schreef
Nou, helaas, mijn paard at weken/maanden de dieetmix goed en likte zn bak erbij uit. Nu eet hij het helemaal niet meer. Supplement wat erover gaat likt hij eraf (eerder eet hij het ook niet), de rest laat hij staan.
Ik ben er wel uit dat hij een moeilijke krachtvoer eter is (ruwvoer verkiest hij duidelijk boven krachtvoer), maar ik weet even niet wat ik nu moet (vooral i.c.m. eczeem).
Wat ik heb gegeven:

- Havens draversbrok (vaste brok op stal, bevat teveel suikers, dus schuren)
- Voergezond (slokdarmverstopping, doffe vacht, vitamine/mineralen tekort en aan het einde at hij het zelf niet meer)
- Subli Zonder (at hij redelijk goed, vind het suiker/zetmeel gehalte alleen erg hoog dus dat geef ik liever niet ivm eczeem
- Subli Dieetmix (at hij erg goed, maar nu trektie zijn neus ervoor op, zelf als ik slobber maak met appel/olie etc)

Dusss, ik ga maar weer neuzen op voervergelijk. Denk dat het voor de korte termijn maar de Subli Zonder of Subli ponybrok wordt, hij moet toch wát eten naar zn ruwvoer.
Iemand nog tips?


Dit soort eetgedrag doet me denken aan maagzweren.
Veel paarden zijn verder a-symptomatisch wb deze kwaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 20:33 



 
Profiel   

Wat bedoel je precies met dat laatste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 22:54 



 
Profiel   

dat sommige paarden met maagzweren soms verder geen symptomen laten zien van maagzweren behalve het ineens weigeren van hun voer (krachtvoer)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 22:56 



 
Profiel   

Maar als ik kijk naar oorzaken van maagzweer, komt geen van allen overeen met mijn paard. Waar leid jij uit af dat het om een maagzweer kan gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 22:58 



 
Profiel   

De omstandigheden van je paard ken ik niet en assiepassie ook niet (welke het opperde). We zeggen alleen dat het plotseling weigeren van krachtvoer op een maagzweer kan wijzen ook als een paard hier verder geen symptomen van heeft.
Mogelijke oorzaken maagzweer kun je ook terugvinden in de wiki van bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-12 23:10 



 
Profiel   

Oke, bedankt voor het meedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-12 07:09 



 

De mijne verkiest ook ruwvoer boven krachtvoer,tenzij ik er een banaan indoe..
Of hem een lekkere melasse bak voorzet.
(bij wijze van).
Maar als ze hetzelfde voer opeens niet meer eten is wel wat gek ja..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-12 08:30 



 
Profiel   

Hmm, vanmorgen heeft hij ook maar een klein beetje gegeten. Heb nog extra olie erover gedaan en toen at hij 3 mini hapjes.. Heb gewandelt vanmorgen en hij was frisser en drukker dan normaal. Zn vacht ed zien er ook spik/span uit, heb ook niet de indruk dat hij niet lekker in zn vel zit.
Enige logica die ik kan bedenken is dat hij de laatste weken veel meer ruwvoer krijgt, dat constant kan eten en hij dus gewoon echt geen trek heeft in krachtvoer. Ik ga me pas zorgen maken als zijn gedrag/vacht verandert of hij mager word..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-12 11:18 



 
Profiel   

Meert schreef
Equilife F4F is een volledig supplement in brokvorm, geschikt voor paarden met ZE. Kan je kopen bij bij paardnatuurlijk.
Senna vind de Dieetmix nog steeds erg lekker. Zij eet juist niet haar supplement (NAF Veteranensupplement) op, die vindt ze niet lekker. Dat is nu gelukkig op, dus nu weer even op zoek naar een ander supplement. Ze krijgt ook iedere dag een bruin biertje door haar muesli en dat vindt ze echt super lekker!


appie krijgt er sinds kort de veteranenmix doorheen en die vind dat juist wel wer lekker, en eet nu ook weer alles op.
ik merk wel dat hij nadat hij een tijdje hetzelfde supplement eet daar wat op uit gekeken is en dan voer laat staan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-12 11:44 



 
Profiel   

Zijn er in dit topic ook mensen welke de dieetmix voeren aan insulineresistente paarden. Ik voer de dieetmix al heel lang aan mijn ene paard, omdat deze gewoon niet te dik mag worden. Met pensioen en hij moet supplementen hebben voor zijn gewrichten. Nu heb ik er een paard bij welke veel te dik is en tegen hb aan zit (zichtbaar aan de voeten ook 2 keer bevangen geweest afgelopen jaar). Hij schuurt enorm en houdt vocht vast. Ik denk dat deze klachten verdwijnen nu hij van het gras af is, maar ik wil hem graag magnesium bijvoeren op advies. Kan ik dit voeren samen met dieetmix? Mensen met ervaring hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-13 09:03 



 
Profiel   

ik geef de dieetmix nog steeds en ik geef er ook wat magnesium bij.
niet veel, 3x per week 2 schepjes, en dat gaat tot nu toe goed.
ik geef biomag van biofarm en ze ( hij en de tinker)krijgen ook een schepje veteranensupplement er doorheen :j
appie heeft zomereczeem en hij is in het verleden wel verdacht van insulineresistentie en had er wel symptomen van.
maar ja dat hebben veel paarden die te dik zijn ;) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-13 09:09 



 

ik voer het ook al een tijd,tussendoor ff iets anders gevoerd.
mijne krijgt er subli omega mix bij voor wat extra energie.
verdacht van ir, schuren,dikke kam en koker vorig jaar,en enorm opgeblazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-13 09:38 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Ik voer er magnesium bij van paardnatuurlijk. Nu twee schepjes per keer. Hij moet eigenlijk meer, maar dan moet ik het in veel dieetmix doen. Anders eet hij het niet. Hoeveel Dieetmix kun je veilig in 1 keer voeren aan een mogelijk IR paard. Hoeveel voeren jullie? Ik geef nu 1 keer per dag een halve schep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-13 13:52 



 

Ik voer na gemiddeld arbeid 1 tot 1,5 schep.
As het voor de lekker is ongeveer een halve.
Geef er wel force vitamine bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-13 14:56 



 
Profiel   

Het paardje heeft 2 jaar niks gedaan behalve eten bij zijn vorige eigenaar. Deze man kon zelf niet meer rijden door blessure aan zijn arm. Vandaag voor het eerst weer een zadel erop gehad en hopelijk kan ik snel met hem aan het werk. Dit paard heeft zich werkelijk ziek gegeten :( Het gaat gelukkig de goede kant op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-13 16:53 



 
Profiel   

die van mij krijgen momenteel maar 3x per week
plus extra vitamines en er ligt een liksteen (zo'n wit koeienblok met extra selenium)
doen ze het prima op! en ik geef dan een 3/4 schep

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-13 18:04 



 
Profiel   

ik ben een meelezer :o echt intressant .. ik had een vraagje dieetmix van subli, hoeveel mag je een shetlander daarvan geven, en een paard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-13 08:18 



 

Ligt eraan hoeveel ze nodig hebben?
En waar je het voor geven wilt ook?
Voor vitamine/mineralen moet je er best veel van geven om alles te dekken,kan je beter een vitaminen/mineralen brokje geven. Zeker de shetlander.
Of een paar handjes voor de lekker.

Paard is moeilijk te zeggen,hangt af van maat,gewicht, arbeid, ruwvoer, weide...
Anders subli mailen,krijg je vlot antwoord van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-13 09:15 



 
Profiel   

Zit er lucerne in? Heb het vermoeden dat paard allergisch voor lucerne

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-13 14:33 



 

Volgens mij wel ietsjes ja...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-13 17:16 



 
Profiel   

Zeker weten doe ik het niet maar begin nu toch te twijfelen. Heeft bronchitis. Kreeg geen lucerne en ging goed. Toen lucerne gegeven en begon met hoesten ondanks dat het nat was. Vervolgens alleen zemelen gegeven en ging goed. Nu weer care4life en begint weer met hoesten. Aangezien daar ook lucerne in zit wil ik kijken of het zonder lucerne beter gaat maar wil haar wel wat geve. Gaat om tinker dus niet veel nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-13 18:54 



 
Profiel   

Ik weet dit is een ouder topic

Kan iemand mij de samenstelling fotograferen ? Vanaf de zak. Ik kan het nergens op internet vinden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 13:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 27 [ 670 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen