Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

 
Profiel   

Ik vroeg me af wat nu (vanuit bokt) het doel is van uitgelicht, wat is nu het idee erachter?

Gaat het hier met name/alleen om de bijzondere foto's. Of ook om de 'vergeten' topics van diegene die eigenlijk (anders) vrij weinig berichten krijgen omdat ze wellicht wat ondergesneeuwd worden door de topics van bekende (itp) bokkers/paarden.

Het valt mij namelijk op dat regelmatig dezelfde bokkers/paarden terug keren in uitgelicht, terwijl er ook heel veel leuke en mooie en bewonderswaardige itp topics zijn die niet in uitgelicht komen.

Ook vraag ik me af in hoeverre dat uitgelicht temsysteem wel 'doet wattie moet doen'. En dat het niet een beetje vriendjespolitiek (bijv. in de HK topics gevraagd wordt om te temmen) is en dat er meer getemd wordt op die dus wat bekendere bokkers.

Ik heb ook begrepen dat diegene die normaal uitgelicht doet momenteel uit de running is, het gaat ook helemaal niet over hoe uitgelicht nú is, maar gewoon in het algemeen sinds het bestaan van uitgelicht valt mij dat op.

Ik ben wel benieuwd naar redenen/meningen etc. hierover :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:27 



 
Profiel   

Je moet inderdaad het topic nomineren voor uitgelicht. De topics met de meeste nominaties komen dan in uitgelicht geloof ik.

Maar het ligt meestal ook aan de kwaliteit foto's. Een heel verschil is het als je foto's heb gemaakt met je mobiel of dat je een fotoshoot heb gehad van iemand met een dure spiegelreflex.. Want in uitgelicht zie je meestal alleen de foto's met een goede kwaliteit :) Tenzij het verhaal erachter heel bijzonder is..


Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 13-12-13 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:31 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Ook vraag ik me af in hoeverre dat uitgelicht temsysteem wel 'doet wattie moet doen'. En dat het niet een beetje vriendjespolitiek (bijv. in de HK topics gevraagd wordt om te temmen) is en dat er meer getemd wordt op die dus wat bekendere bokkers.

Jeetje.. Gebeurt dit serieus. Dat is wel heel triest. :P

Ik dacht dat het de bedoeling was dat de uitgelichte topics een soort voorbeeldtopics zijn voor andere Bokkers, maar ook voor de reputatie van Bokt (een reltopic waarbij iemand z'n paard in de krul trek komt ten slotte niet op uitgelicht). Zoiets dacht ik een keer gelezen te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:33 



 
Profiel   

Met uitgelicht komt je topic net even meer onder de aandacht,. Vriendjes politiek merk ik zeker niet, heb nu al 3 x in uitgelicht gestaan waarvan 2 x als een totale verassing en 1 x omdat mensen zeiden dat ze gingen temmen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:33 



 
Profiel   

volgens mij is het niet alleen met temmen, ook de minder getemde komen erin, en er wordt gewoon door de topics gescrold ;)
moet zeggen dat ik nu al het geluk heb gehad om 2x uitgelicht en 1x facebook te krijgen..
maar ja voltige is dan ook wel bijzonder :D
denk dat dat meer is om de wat mindere bekende dingen in de paardensport te tonen in mijn geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:36 



 

Volgens mij gaat het niet alleen om Temmen, maar maakt Amanda zelf een keuze, zodat de verschillende disciplines allemaal aan bod komen bijvoorbeeld. Tems zijn er vooral omdat zij niet alle topics binnen krijgt (alleen topics bij ITP geloof ik) en je via een Tem kan laten weten dat er nog een ander topic buiten ITP ook aandacht verdient :)

Alleen sinds een paar dagen zit Amanda in de lappenmand en neemt iemand anders het waar, heb ik begrepen. Dus nu is het sowieso even anders dan anders :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:36 



 
Profiel   

Ik heb nu toevallig al 2 keer in uitgelicht gestaan, zonder vriendjespolitiek of bijzonder paard volgens mij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:40 



 
Profiel   

Ik denk idd niet dat het enkel gaat om het nomineren. Diegene die normaal 'uitgelicht' beheert, zal al wel een keuze gemaakt hebben, en die topics die andere Bokkers nomineren, zal ze wellicht ook bekijken :)

Ik denk dat er idd wat vriendjespolitiek is en er staan heel vaak bekende Bokkers in. En meestal hebben die bekende Bokkers uitgelicht niet eens nodig, want die hun topics krijgen sowieso al veel aandacht _O-

Ik ben vrij onbekend hier op Bokt, maar ik heb toch al 3-4 keer in uitgelicht gestaan. En toen heeft er niemand gezegd 'ik ga temmen'. Dus ofwel hebben mensen gewoon getemd zonder iets te zeggen, ofwel heeft Amanda zelf besloten dat mijn topic er wel mocht instaan denk ik?
Maar dat waren topics met goeie kwaliteitsfoto's (het waren namelijk fotoshoots), dus ik denk dat topics met mobielfoto's er niet echt zullen inkomen.. Tenzij idd het zo een bijzonder verhaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:44 



 
Profiel   

Ik weet dat het een combinatie is van keuze van de persoon die er over gaat en de tems. Maar ben benieuwd in hoeverre er echt op dat temsysteem wordt afgegaan, omdat, mijn inziens, dit systeem niet helemaal eerlijk is vanwege de toch aanwezige vriendjespolitiek.

En begrijp dat het momenteel maar door 1 persoon wordt gedaan, zou het niet iets zijn waar juist wellicht meerdere personen op gezet kunnen worden en die dan alleen over uitgelicht gaan? Heb ook begrepen dat het een flinke klus is om te doen, dus 1 persoon die nog andere taken heeft lijkt me dat toch best allemaal heel veel. En als die persoon (zoals nu) dan even in de lappenmand zit of iets anders, dat er dan ook eigenlijk niet echt iemand is om dit goed op te vangen. Dit 'probleem' zou je al niet hebben als er hiervoor een apart team zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 21:47 



 
Profiel   

lijkt mij wel wat overdreven….

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:01 



 
Profiel   

Ik denk dat het juist leuk is dat er mensen in uitgelicht komen die anders niet zo veel reacties krijgen.
Er staan niet echt opvallende Bokkers in, dus ik denk niet dat het vriendjespolitiek is. Maar gewoon een leuke keuze van degene die dit regelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:01 



 
Profiel   

zonder uitgelicht krijg ik meestal 2 reacties ofzo :+ als er geen voltige in de titel staat wordt het niet eens bekeken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:04 



 
Profiel   

unihorses schreef
zonder uitgelicht krijg ik meestal 2 reacties ofzo :+ als er geen voltige in de titel staat wordt het niet eens bekeken _O-


Dat is dan wel jammer. Zeker als je de moeite neemt om een mooi topic te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:06 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Ik denk dat het juist leuk is dat er mensen in uitgelicht komen die anders niet zo veel reacties krijgen.
Er staan niet echt opvallende Bokkers in, dus ik denk niet dat het vriendjespolitiek is. Maar gewoon een leuke keuze van degene die dit regelt.

Geen opvallende Bokkers? Nyckle, Nicole, Eva Roemaat, Jesse Drent enz staan er toch wel vaak in en dat zijn opvallende/bekende Bokkers in mijn ogen :D. En dat mag van mij hoor, want ik vind het altijd super om die foto's te bekijken. Ik denk dan ook dat andere Bokkers al sneller zouden temmen voor uitgelicht, omdat ze wel bekend zijn op Bokt.


Als ik niet in uitgelicht sta, dan krijgen mijn topics ook maar max 3 reacties hoor. Of ja, 5, waarvan 2 van mij :')


Laatst bijgewerkt door xAnthea op 13-12-13 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:10 



 
Profiel   

Tja. Voor mij is uitgelicht: mooie plaatjes als ik bokt.nl open.

Maar dat zal voor iedereen anders zijn denk ik.

Wat ik héél leuk vind aan uitgelicht is de variëteit. Dus zeg maar voor elk wat wils qua onderwerp, discipline en type paard. Daarmee vind ik dat Amanda het heel goed doet. Maar Dees ook wanneer die waarneemt +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:12 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
unihorses schreef
zonder uitgelicht krijg ik meestal 2 reacties ofzo :+ als er geen voltige in de titel staat wordt het niet eens bekeken _O-


Dat is dan wel jammer. Zeker als je de moeite neemt om een mooi topic te maken.


die moeite neem ik dan ook maar 1x in de 2 maanden ofzo :+ terwijl ik ons wel een mooie reclame vind voor het ras :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:13 



 
Profiel   

AnnemiekvM schreef
Ik denk dat het juist leuk is dat er mensen in uitgelicht komen die anders niet zo veel reacties krijgen.
Er staan niet echt opvallende Bokkers in, dus ik denk niet dat het vriendjespolitiek is. Maar gewoon een leuke keuze van degene die dit regelt.


Nouja, bijvoorbeeld nu ook weer Ls_fotos met Buck, vind het hele leuke foto's en bekijk die topics altijd. En zoals hierboven dus ook een aantal worden gegeven.

Ik weet zeker dat er sprake is van vriendjespolitiek. In topics waar ik zelf in zit wordt er gevraagd om te temmen, doe ik zelf niet, behalve als ik de foto's zo bijzonder vind dat ik er op zou moeten temmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:15 



 
Profiel   

xAnthea schreef
AnnemiekvM schreef
Ik denk dat het juist leuk is dat er mensen in uitgelicht komen die anders niet zo veel reacties krijgen.
Er staan niet echt opvallende Bokkers in, dus ik denk niet dat het vriendjespolitiek is. Maar gewoon een leuke keuze van degene die dit regelt.

Geen opvallende Bokkers? Nyckle, Nicole, Eva Roemaat, Jesse Drent enz staan er toch wel vaak in en dat zijn opvallende/bekende Bokkers in mijn ogen :D. En dat mag van mij hoor, want ik vind het altijd super om die foto's te bekijken. Ik denk dan ook dat andere Bokkers al sneller zouden temmen voor uitgelicht, omdat ze wel bekend zijn op Bokt.


Als ik niet in uitgelicht sta, dan krijgen mijn topics ook maar max 3 reacties hoor. Of ja, 5, waarvan 2 van mij :')


Daarvan ken ik alleen Eva vanwege de vrijheidsdressuur :o
Dat vind ik erg leuk om naar te kijken. De andere Bokkers zeggen me zo gauw niks. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:18 



 
Profiel   

Ik vind het ook allemaal een beetje overdreven om uitgelicht. Sommige willen zo graag in uitgelicht, ik snap niet waarom dat zo leuk is. Ja meer bokkers zien je foto's en paard. Maar je kan er ook te ver in gaan meen ik. Maar het is mijn mening maar, ik geef niks om uitgelicht. Ik heb genoeg aan mijn paarden, ik geniet zelf heel erg van ze en daar word ik happy van. Ik check meestal niet eens de ts dus geen flauw idee of het dezelfde zijn. Als zij gelukkig worden van veel aandacht krijgen van anderen door hun paard, prima. Ik word gelukkig van mijn paardjes :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:20 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Ik weet zeker dat er sprake is van vriendjespolitiek. In topics waar ik zelf in zit wordt er gevraagd om te temmen, doe ik zelf niet, behalve als ik de foto's zo bijzonder vind dat ik er op zou moeten temmen.

Daarom is het goed dat 1 iemand, in dit geval dus Amanda, uitgelicht "doet". Dus dat iemand een selectie maakt en daarin de TeMs betrekt. Ik weet niet in hoeverre die TeMs invloed hebben. Maar ik denk niet dat 't kiezen is uit de topics waarin getemd wordt, hooguit dat die topics voor het samenstellen voor uitgelicht worden meegenomen in een selectie waaruit gekozen kan worden.

Maar misschien is het handiger om deze discussie te laten rusten tot Amanda weer beter in staat is om achter haar computer te gaan zitten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:22 



 
Profiel   

Ik vroeg me hetzelfde af als TS. Ik kijk er wel heel erg van op dat er in HK topics om tems gevraagd wordt. Dat vind ik echtttt dieptriest :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:23 



 
Profiel   

Er wordt voor zover ik weet geen rekening gehouden met het aantal nominaties. Er wordt gewoon gekeken naar een mooie verdeling.

Dus oproepen om te stemmen heeft geen zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:23 



 
Profiel   

Er is al eens eerder een topic geweest over Uitgelicht... Vast nog wel te vinden. Ik moet zeggen dat ik de huidige gang van zaken helemaal oké vind. En ik vraag mij echt af of de bekendere bokkers wel daadwerkelijk vaker voorbij komen, of dat het gewoon opvalt ómdat ze bekender zijn.

Ik heb inmiddels drie keer in Uitgelicht gestaan met twee tekeningen en één schilderij. Ik vind het sowieso leuk dat UK vaker wordt betrokken in Uitgelicht, er is zoveel talent op Bokt en dat wordt op die manier mooi wat naar voren gebracht, die paardenhaarsieraden bijvoorbeeld, dat mag best onder de aandacht, vind ik :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:24 



 
Profiel   

er is heel erg geluisterd naar de kritiek :j vind dat echt top! maar ookal wordt er niet getemd kan je alsnog in uitgelicht komen dacht ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:26 



 
Profiel   

Volgens mij heeft Amanda een keer gezegd dat het temmen er niet toe doet, dat kun je best doen, misschien wordt haar aandacht er wel naar toe gebracht, maar volgens mij is het niet zo dat als er tig tems binnenkomen dat het dan daardoor in uitgelicht komt.

Ze willen er juist voor zorgen dat allerlei topics en soorten foto's onder de aandacht komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-13 22:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 258 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen