Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 46 [ 1135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Taxatie-topic kruisingen

 
Profiel   

dat weet ik wel ;) en volgens mijn mogen deze ook niet meer gefokt worden of hoe dat ook precies zit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-13 23:08 



 
Profiel   

Welke gek heeft daar zo veel voor gegeven??

Debbie: hier zou ik rond de €1500/2000 voor neer tellen.

Suzy: rond de €800/1100 jong en natuurlijk onervaren.

Tarik: rond de €1700/2000 ik ben niet weg van de bouw coor zo ver ik kan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-13 23:16 



 
Profiel   

Grappig, lees dit nu toevallig en ben de mama van [naam]. Tarik is zeer correct gebouwd en springt met gemak een 1.20 parcours (bewezen) wat Z is voor een pony van zijn maat. Daarnaast heeft hij zich in de dressuurring bewezen en dat is zeer bepalend voor zijn waarde.

Neem daarbij een fijn karakter en een leuke maat en voila, je hebt een paardje wat een prijs waard is.

Het is niet voor niets dat hij binnen een week verkocht was en dat we meerdere mensen voor hadden. Een fijn te rijden paardje met veel capaciteiten is simpelweg geld waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 00:23 



 
Profiel   

Hij was dressuur L1 toch?
Hoe zit dat in België want dat is anders volgens mijn toch?

Maar er staat bspringen dat hij 120kan is leuk maar dat heeft ie dan niet in de wedstrijd dan volgens mijn laten zien.

En voor een pony is en blijft het veel geld. ;-)

Dus volgens mijn hebben jullie geluk gehad met de verkoop tis wel een knapperd hoor :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 08:48 



 
Profiel   

Ik snap jullie opsich wel.
Maar als je zegt welke gek dat was?
Nou er waren binnen de week tijd wel 15 gekken die het er voor wouden geven (ook 1 uit finland) .
Maar ik vind het raar dat jullie maar zo weinig schatten want mijn leerkrachten op school (echt wel wat verstand ervan) hadden eerder gedacht dat ik hem voor 6000 ging verkopen omdat ze dat hem ook wel ward vonden ondanks zijn moeilijk karakter. :) maarja het is hier een mening topic wat jullie vinden das natuurlijk weer anders

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 09:07 



 
Profiel   

Jah bedenk wel dit is een topic waar iemand zijn mening verteld. Wat hun er voor zouden geven he!
Dus dat zien we van af het filmpje en die foto.
Als ik het filmpje zie zie ik niet een pony die 4000waard is.
Maar als je zou gaan kijken en rijden misschien wel.

Dus je kan hier geen waarde ana hechten.
Als ik mijn pony op mp zou zetten krijg ik misschien ook wel veel meer voor dan dat hier neer gezet wordt.
Mijn hoefsmid zou hem zo kopen voor voor heel wat meer geld dan dat hier neer gezet is ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 09:23 



 
Profiel   

caresje schreef
Ik snap jullie opsich wel.
Maar als je zegt welke gek dat was?
Nou er waren binnen de week tijd wel 15 gekken die het er voor wouden geven (ook 1 uit finland) .
Maar ik vind het raar dat jullie maar zo weinig schatten want mijn leerkrachten op school (echt wel wat verstand ervan) hadden eerder gedacht dat ik hem voor 6000 ging verkopen omdat ze dat hem ook wel ward vonden ondanks zijn moeilijk karakter. :) maarja het is hier een mening topic wat jullie vinden das natuurlijk weer anders


Dat is een belende uitdrukking hoor in de paarden wereld en niks lelijks aan bedoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 12:01 



 
Profiel   

Dit paard is gestart in België en Nederland. In België als paard, in Nederland als pony. In België heeft hij 1.10m. parcours gelopen op wedstrijd. En een 1.20 parcours in niet wedstrijdverband maar wel op film. Dat maakt denk ik het verschil.
In Nederland was hij L2, in België is hij niet in de dressuur gestart.

En het is inderdaad "wat de gek er voor geeft" ;) maar deze had nogal wat capaciteiten. Hij is weggegaan omdat mijn dochter echt verder wil in de eventing en daar deed hij ook best leuk mee maar hij was wat minder dol op waterbakken :D
Dat en zijn maat maakte het wat lastig. Op school moet haar paard straks 1.30 / 1.40 kunnen springen en we hadden het idee dat dat voor hem te hoog gegrepen was. Hij heeft die hoogte wel eens gesprongen maar niet in parcours en dat zijn toch twee verschillende dingen..

Toch best leuk om die verschillende meningen te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 15:01 



 
Profiel   

heb even verder lopen spieken :P maar denk als je de het filmpje van de afscheid bij had gezet daar staan wel mooie foto`s tussen die springfoto. wat die wedstrijd ;) denk dat mensen dan heel anders kijken naar deze pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 15:15 



 
Profiel   

Dat zou goed kunnen :) Foto's zijn toch een momentopname.

Heb het in de zoektocht naar paarden ook vaak meegemaakt dat ik er helemaal weg van was op de foto en het in het echt zwaar tegen viel en andersom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 16:01 



 
Profiel   

Weet er alles van mensen snappen niet dat als je even 50euro voor goede fotograaf geeft hier op bokt voor verkoop foto`s dat je veel meer bekijks hebt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 16:09 



 
Profiel   

X_Heidi: 1750
Sammert: 2000
denise04:
- Dante: 2250
- Cheyenne: 2500

Ik ben heel erg benieuwd! Dit is La Luna, ik heb haar afgelopen zaterdag gekocht en ik ben benieuwd of ik een reëel bedrag voor haar heb betaald!

La Luna is vermoedelijk een fjord x paint. Ze is 1.35 m. en 5 jaar oud. Ze heeft een topkarakter, is absoluut niet gemeen. Ze is beleerd ohz, maar nog wel redelijk groen.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 18:30 



 
Profiel   

ahh is zeker wel een leukerd!! vind het moeilijk voor deze 5 jaar net onder het zadel en een kruising.. 1500 euro.. denk ik oef deze is moeilijk :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-13 18:33 



 
Profiel   

Suzy: 900-1000?
Tarik: 2000
Laura: goh, 1500 iets in die aard?

Dit is Pinokkio, een haflo-arabier ruin uit 2002. Is een allrounder, maar een pony met een handleiding. Springt 1m20-1m30 in vrijheid, kan parcours 1m aan mits onderhouden training ;) 1m45 groot, en zoals ik al zei geen makkelijke pony en een pony met verleden ;) Loopt deftig basis dressuur (zou vroeger wel galopwissels en zijn zijgangen al gekund hebben met een vorige eigenaresse, in de tussentijd is er veel met hem gebeurd waardoor ik hem praktisch opnieuw heb moeten (rijtechnisch toch) opleren en hij hier nu dus niet op geoefend is oid, maar goed, het zit er dus wel in) + je kan er mee op wandeling :) Maar het is dus niet zo maar een kinderpony :') Wel een pony met veel kwaliteiten en ontzettend goed karakter :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-14 02:04 



 
Profiel   

Suzy: 1000
La Luna: 1250
Pinokkio: 2000

En dan ben ik natuurlijk ook wel benieuwd wat bokt vindt van mijn pony.
[ img ]

[ img ]

Dit is Brownie. Een 3,5 jaar oude kruising welsh merrie. Afgelopen zomer zijn we langzaam aan begonnen met Brownie aan het werk zetten. Alles in een heel rustig tempo (eigenlijk ben ik van het liever een jaartje langer wachten, maar Brownie gaf aan dat ze zich verveelde, dus toch maar begonnen). Ze pakt het werk super netjes op, heeft nog geen stap verkeerd gezet onder het zadel, terwijl ze los in de wei nog wel eens flink los kan gaan. Inmiddels is ze een keer mee op les geweest, mee geweest naar verschillende 'vreemde' terreinen en zijn er al wat buitenritjes met haar gemaakt en ook dat doet ze super.
Onder het zadel is er nog niet met haar gesprongen, maar met losspringen laat ze een best goede springtechniek zien en ze heeft ook echt plezier in het springen. Ook met dressuur zit er een best nette en goede beweging op (dat is tenminste het compliment wat ik altijd krijg als ik ergens met haar ben).

Ze heeft nog geen wedstrijdervaring, maar nu ze zo lekker aan het lopen is ben ik wel op zoek naar een bijrijdertje wat de sport met haar in wil, dus wie weet dat ik over een tijdje hier wel het wedstrijdniveau bij kan zetten.

O ja, ik weet niet of het van belang is voor de taxatie, maar qua kleur is ze waarschijnlijk bruin, stekelharig, coontailed (witte haren in de staart). Hoewel ze ook wat appaloosakenmerken heeft, dus er is een hele kleine kans dat ze appaloosa is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-14 21:33 



 
Profiel   

Goh de prijzen die jullie voor La Luna noemen daar verkoop ik haar direct weer voor, dan maak ik dikke winst! Dan heb ik dus geluk gehad! :)) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-14 11:36 



 
Profiel   

Heb ik met xe mijne ook hoor die heb ik ook voor leuke prijs gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-14 13:30 



 
Profiel   

La Luna: ik denk zo rond de 1400 euro, ze heeft een leuk koppie en je ziet inderdaad de fjord er wel in zitten! haha
Pinokkio: wauw! hele mooie pony, ziet er inderdaad uit alsof hij veel capaciteiten heeft! maar hij heeft dus een verleden en daar moet je dan altijd rekening mee houden.. dus ik denk rond de 2000 euro
Brownie: leuke pony, ik hoop dat voor je dat ze het goed gaat doen in de sport, op de foto laat ze mooie beenacties zien. ik denk nu zo tussen de 1500 en 2000, precies vind ik het erg moeilijk omdat ze nog erg jong en groen is..

nu ben ik benieuwd naar wat jullie van mijn vriendin vinden hihi.

Ze is een merrie KWPN x Fries vader is het duitse tuigpaard James Bont, moeder is fries.
7 jaar oud en een stokmaat van 1.68m en heet Xyra.
ze heeft ruime gangen en loopt groot, basis dressuur zit er ongeveer wel in maar ze vind een stabiele aanleuning nog wel wat lastig.. maar daar zit ook gewoon haar soms wat eigenwijse karakter ook bij..
verder laat ze een nette sprong zien, bij de vorige eigenaar heeft ze wel eens 1.40m gesprongen!
ze is verkeersmak, groot verkeer, landbouw verkeer, auto's bormmers noem maar op maakt haar niet uit.
ze kan ook alleen maar dan wil ze in het begin wel een spelletje spelen, bijvoorbeeld bij een raar klein groen gebouwtje wil ze dan niet verder omdat het 'eng' is maar dan moet je even doorzetten en loopt ze blij verder. alleen de trailer is nog wel een beetje een probleem maar daar heeft ze nog niet vaak op gestaan dus dat is gewoon een kwestie van vertrouwen en oefenen
ze heeft verder een gouden karakter! ze is lief naar alles en iedereen, een echte knuffel. en ze heeft dan soms ook de neiging mij te beschermen tegen andere paarden.

http://www.mijnalbum.nl/Album=C3BFVWFB
http://www.mijnalbum.nl/Album=C3BFVWFB#OTVQHQXH
http://www.mijnalbum.nl/Album=C3BFVWFB#YSPT7NEG
http://www.mijnalbum.nl/Album=C3BFVWFB#B3GHMYZK

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-14 14:03 



 
Profiel   

oja en ze word in het voorjaar beleerd voor enkelspan en als dat goed gaat in dubbelspan! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-14 14:18 



 
Profiel   

Ik heb de laatste 4 gepakt;

La Luna - 1250
Pinokkio - 1800
Brownie - 1500
AnneXyra- 2000

Dit is mijn mening wat ik denk dat ze waard zijn.

Hierbij mijn eigen:

Beaumont is een kruising KWPN Haflinger, hij is een ruin en word dit jaar 4. Hij is ongeveer 1.50m maar hij gaat nog aardig de lucht in.
Ik ben vorig zomer beetje begonnen met inrijden. Hij is hartstikke braaf (zet er een beginner op die rijd er zo mee weg). Ik heb hem een paar keer op buitenrit mee genomen alleen en hij is zo goed als bomproof.
Hij kent stap, draf, galop.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-14 15:16 



 
Profiel   

Brownie €1000
Xyra €1250
Beamont€ 950

dit is Chardon, een 7 jarige ruin
1,64 groot en breed bespierd

kwpnXfries

opa = Goodwill

Chardon is een eigengereid paard, weet wat hij wil en wat hij niet wil
laat het weten als hij het er niet mee eens is

maar gaat aan de andere kant door het vuur voor je
wil je dit bereiken met hem, moet hij je wel kennen
Chardon is eenkennig, maar wel eerlijk

springt een foutloos B parcours, en is hiermee ook fanatiek
een echte dressuurtopper als het hem eenmaal duidelijk is wat er van hem word verwacht

makkelijk mee te nemen op buitenrit, en op trailer

een vrolijk paard, wat je bezig moet houden
wel eentje voor de ervarenere ruiter

afgelopen zomer
[ img ]

afgelopen zomer
[ img ]

2 jaar geleden
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-14 18:46 



 
Profiel   

Ik had eerder al getaxeerd enkele weken terug.

De mijne:

Naam: Dakota
Geboortedatum: 08-02-2012
Huidige stokmaat: á 1,43
Aftekeningen: Bles overgaand in sneb, rechts voor witte kroonrand, links achter witbeen, links achter wit plukje, aalstreep.
Vader: Vermoedelijk Oosterling Francois (New Forest) DNA onderzoek zal binnenkort worden gestart.
Moeder: Haflinger (Esther, stokmaat á 1,45)

Karakter:
Sociaal, vriendelijk, zelfzeker, nieuwsgierig en leergierig.

Braaf bij hoefsmid, dierenarts, tandarts en osteopaat.
Gaat gewillig de trailer op en af en is braaf op onbekend terrein.

Is bekend met Parelli, grondwerk is goed bevestigd, is verkeersmak en bekend met kinderen en andere dieren.

[ img ]

[ img ]

http://www.youtube.com/watch?v=GCptTYdn9-U

http://www.youtube.com/watch?v=qgg5BTnzDdg

https://www.youtube.com/watch?v=v0lNav-Kdkw

https://www.youtube.com/watch?v=8Qo1mZVcqrQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-14 19:44 



 
Profiel   

Beaumont: 1000, kan hij nog meer dan alleen stappen, draven en galopperen?

Chardon: 2000, erg leuk paard!

Dakota: 1750, een leuk pony, leuke kruising ook!

Dit is Irma, een nrps/arabierXwelsh, of arabierXwelshXnewforest, geen idee eigenlijk. Ze is 16 jaar en 1.48/1.49. Ze is niet van mij.

Ze kan behalve gewoon stappen, draven en galopperen ook wijken in de stap en draf. Schouderbinnenwaarts ook in stap en draf. Verder kan ze netjes aan de teugel lopen, en springen is niet vaak gedaan. Zo'n 50 cm max. maar ze kan wel hoger.

Ze loopt wat raar met haar achterbenen, maar dat deed ze als veulentje ook al, en ze heeft er nooit last van gehad. (Nu nog steeds niet).

Hier sta ik naast haar, was voor een wedstrijd:

[ img ]

Hier rijd ik op haar, we zijn hier bezig met een carousselproef (is niet mijn eigen paardrijgroep)

[ img ]

Zadel lag hier wat te ver naar achteren:

[ img ]

Filmpje: Een meisje van de manege (ik niet) rijd hier een dressuurwedstrijd op haar.

http://www.youtube.com/watch?v=4TAePGmx_tc

En nog een ander meisje:

http://www.youtube.com/watch?v=TtxeokYLJJo

Springfilmpje, hier zit ik ook niet op haar:

http://www.youtube.com/watch?v=bRuCMeoS8lA

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-14 16:24 



 

Pinokkio -> 1500-2000
Brownie -> 1500-2000
Beaumont -> 1500
Dakota -> 1500
Irma -> 1500

aangezien ik aan het twijfelen ben om hem weg te doen, wil ik jullie nieuwe mening horen
flint is een hackneykruising (vader onbekend) van 4 jaar (in april 5)
hij is sinds zijn 3 ohz en heeft dit altijd goed opgenomen, durft soms alleen zijn vreugde te uiten met een bokje
hij is alleen op de grond heel dominant, maar met de juiste persoon denk ik dat je het er wel uit krijgt (en met het nodige geduld) ohz en tegen andere paarden is hij daartegen heel braaf en onderdanig
hij kent basis dressuur (loopt ook aan de teugel) is al een keer mee op wedstrijd gegaan (geen officiele) hij heeft ook al een sprongetje genomen (50 cm) waar hij zeker techniek voor heeft
buiten (zowel in het bos als in het verkeer) is hij braaf, schrikt niet vaak en is gemakkelijk terug te nemen uit een (ren)galopje
kan ook zowel alleen als in groep (grootste groep die hij ooit gedaan heeft is 6 paarden) buiten
hij heeft wel 2 'gebreken': zomerexzeem en lichte stofalergie

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-14 21:44 



 
Profiel   

Brownie: 1750
Beaumont: 1500
Dakota: 1500
Irma: 1500
Flint: 1000 ( foto?)

Naam: Alex
Geslacht: ruin
Leeftijd: 7-8 jaar ( moet paspoort bekijken).
Stokmaat: 1.55
Moeder is kwpn (tuiger) VM: http://www.allbreedpedigree.com/lorton
vader is een New forest VV: http://www.allbreedpedigree.com/justice+hr

Het is een pony die nog hellemaal groen is en we nu klaar gaan maken met beleren.
Is aanhankelijk en erg nieuwschierig.

[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 07:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 46 [ 1135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen