Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dølahest (Noors koudbloed)

 
Profiel   

Super mooie paarden! Ik heb zelf een draver en vind het super paarden qua karakter! Koudbloedjes vind ik qua exterieur super.. dus een koudbloed-draver staat nog op mijn verlanglijstje haha
Al vind ik die van jou ook wel heel gaaf en een iets chiller karakter toch? Heel mooi paard!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-14 17:28 



 
Profiel   

Suzan, wat leuk Peer Gynt. Daar woon ik redelijk in de buurt!
Ze zijn hier inderdaad makkelijk, naar mijn idee zelfs af en toe iets te makkelijk... Maar inderdaad -20 zonder deken vind ik prima!

Horsie, hij heeft denk ik wel een iets cooler karakter, maar kan ook een heethoofd zijn hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-14 20:51 



 
Profiel   

Mijn arab vindt waarschijnlijk -20 zonder deken beter te doen dan 2 graden met regen, daar gaat hij altijd van rillen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-14 21:17 



 
Profiel   

Wat een leuk ras! Ik had al wel vaker van ze gehoord! Vind ze zelf wel wat weg hebben van de noordzweden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-14 22:42 



 
Profiel   

Ja volgens mij zijn dat ook wel een soort van 'neefjes' van elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-14 10:16 



 
Profiel   

Klopt! Stamboeken liggen ook heel dicht bij elkaar. Neem de hengst Moklompen, die staat in bijde stamboeken als dekhengst geregistreerd. Rassen zijn dus al heel nauw verbonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-14 11:26 



 
Profiel   

Ja, inderdaad. Zo nauw dat wist ik niet eens. Geloof dat er wel aardig wat strijd is over de rassen waar de døl mee gemengd wordt. De Noren willen ze liever zuiver houden maar dat is moeilijk omdat er steeds minder goedgekeurde hengsten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-14 12:59 



 
Profiel   

Ik had er wel wat van gehoord, maar moest het even nazoeken. Dichterbij kunnen rassen ook niet liggen. Zijn er wel grote verschillen? Haha

Vind dat wel begrijpelijk. Hoe groot is het ras 'Nordsvensk' in Noorwegen?

Zo te zien in Moklompen een Døle. Dan zijn ze bij het stamboek van Nordsvensken er igg niet streng mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-14 08:52 



 
Profiel   

Nee, misschien dat de ouderwetse døl iets grover is dat een nordsvensk maar veel verschil kan ik niet ontdekken. Daar hebben de noren vast andere meningen over ;)
Nordsvensk is klein, heel klein. In de buurt waar ik woon dan in ieder geval. Heb er nog nooit iemand over gehoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 13:08 



 
Profiel   

Wat een leuk ras. En als ik het zo lees zouden het ook fijne manegepaarden (niet slaan _-:( ) kunnen wezen. Gewoon echt een karakter waar op we bij de manege naar zoeken.

Hoe groot worden ze ongeveer en zijn ze een beetje hard op de benen (vermoed het wel) Want onze e-ponys bestand begint een beetje dun te worden en andere rassen/kruisingen bevielen tot nu toe niet. Is ook zo sneu namelijk om die kinderen van een c-d pony gelijk op onze paarden te zetten (de kleinste is al 1.68) En weet iemand toevallig import prijzen of hoef je niks te betalen als je zelf paarden daar gaat ophalen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 13:19 



 
Profiel   

Wat een leuk paard. Ik vind hem ook op de Nordsvensk lijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 13:27 



 
Profiel   

Op zich zouden het fijne manegepaarden kunnen zijn. Enige is omdat ze zo goudeerlijk zijn ze ook respect terug verwachten, dus of ze geschikt zijn voor beginners durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Als je ze fout behandelt maken ze dat heel snel duidelijk.

Ze hangen tussen de 1.50m en 1.60m meestal. Hele sterke paarden, nog echte oerpaarden qua kracht en karakter :)
Dit is de engelse wiki, daar staat nog het een en ander aan info op.
http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8lehest

Ik heb geen idee wat het kost om ze in te voeren in NL, dat kan je volgens mij heel snel navragen bij de douane/marechaussee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 13:58 



 
Profiel   

Bij beide soorten Noordzweden komen ze voor in de stambomen. Bij het draver nog meer.

Prijsklase van dole in Nederland weet ik niet. Maar de Noordzweden kosten in Nederland €3000,- tot €4500,- Dus dit ras zal ook wel die prijsklasse hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 14:12 



 
Profiel   

jenn0dv schreef
Op zich zouden het fijne manegepaarden kunnen zijn. Enige is omdat ze zo goudeerlijk zijn ze ook respect terug verwachten, dus of ze geschikt zijn voor beginners durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Als je ze fout behandelt maken ze dat heel snel duidelijk.

Ze hangen tussen de 1.50m en 1.60m meestal. Hele sterke paarden, nog echte oerpaarden qua kracht en karakter :)
Dit is de engelse wiki, daar staat nog het een en ander aan info op.
http://en.wikipedia.org/wiki/D%C3%B8lehest

Ik heb geen idee wat het kost om ze in te voeren in NL, dat kan je volgens mij heel snel navragen bij de douane/marechaussee.



Zo mooi uitkomen, want we hebben er nu een paar die naar de rustige beginnerslessen mogen en dan hebben we gelijk een mooie nieuwe doorstroom.
Bedankt voor de informatie, ik ga het eens over hebben met de chef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-14 16:27 



 
Profiel   

Wat heeft die een leuk koppie.
Echter nog nooit echt verdiept in de ras of gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-14 13:55 



 
Profiel   

Ik ben verliefd!!! <3
Prachtig dier en géweldig karakter!!
Errrrruuug jammer dat je zo ver weg woont....... }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-14 13:58 



 
Profiel   

Kom gerust eens langs voor een ritje ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-14 13:37 



 
Profiel   

Mn vent staat deze week op Bitmagazine.nl :D
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/bij ... dal/12317/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-14 20:05 



 
Profiel   

Wat leuk! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-14 21:17 



 
Profiel   

Wat een leuk paardje! Zelf ga ik met mn gezin ook bijna elk jaar naar noorwegen, maar eigenlijk nog nooit zo'n ras/kruising gezien :o Maar hij is echt heel mooi! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-14 18:43 



 
Profiel   

Mirox is eventueel te koop!

Pb even als je geinteresseerd bent! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-14 12:43 



 
Profiel   

[ img ]
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-88AIPF3Y.jpg

Grappig Jeniffer, ik zocht even op Dølahest en er is maar een topic over. Niet echt bekend idd..

Ik rij op het moment een Dølahest Maj, ze wordt ook getraind voor de koudbloed races. Binnenkort zal ze wat 'hard jobs' krijgen om te kijken of ze er klaar voor is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-14 20:49 



 
Profiel   

Ja, zo raar toch dat ze helemaal niet bekend zijn in Nederland! Leuk juist eens wat anders tussen die haflingers :P

Is Maj een volle døl of is ze kaldblods?
Ze is wat rank voor een døl vind ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-14 09:43 



 
Profiel   

Ja vreemd, vind ze wel leuk!
Is een kaldblod idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-14 11:17 



 
Profiel   

ik vind ze echt gaaf jenn , en gezien ik op het gemak aan het snuffelen ben houd ik het zeker in mn hoofd .

ik vind de import regels en kosten wel lastig te vinden .
en dat vertalen van de site's (als ik ze al vinden kan )
dus mocht je nog een goede fokker o.i.d. aan kunnen raden (liefst met site) .

ik snuffel rustig verder , heb nog tijd zat ...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-14 21:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen