Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 21 van de 22 [ 543 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nakomelingen Odermus R

 
Profiel   

Hallo, ik meld mij even. Ben sinds kort eigenaresse van een 5 jarige Odermus dochter. Ze is nog helemaal groen, maar haar super meegaande karakter valt wel op. Ben erg benieuwd hoe ze t gaat doen, vrij springt ze heel makkelijk. We willen haar all round inzetten: dressuur, springen en voor de wagen. Ze is wel vrij klein: rond 1.62 m
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-14 17:52 



 
Profiel   

Leuk eindelijk weer wat leven! Gefeliciteerd met je aanwinst Wdj. Ga je haar zelf beleren?

Hier gaat t top met Cadiz. We staan nu bij Suelza in training waar ie elke dag vooruit gaat (gewoon trainingsweek niet omdat t n probleempaard is hoor :P ) vandaag hadden we schrikparcours, wat we eigenlijk zowel adh als ohz probleemloos doorlopen hebben. Stond ook een grote partytent in de bak waar je als je erop zit bukkend onderdoor kan. Kwam er op gegeven moment een windvlaag onder dus dat hele gevaarte waait onze kant op. Maar Cadiz kneep welgeteld 1 tel zn billen samen en verder stapte ie gewoon aan de kant :') hij is iig niet snel onder de indruk haha. Ga eind deze maand mn startpas aanvragen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-14 18:00 



 
Profiel   

Hoi Myour. Ja, het beleren doen we grotendeels zelf (ik heb daar wel wat ervaring mee en heb daarnaast altijd hulp van mijn zeer ervaren stalhouder). Maar tot nu toe maalt ze om niks, zadel, hoofdstel is allemaal niet boeiend. Ik zal proberen om later foto's te posten (ff uitvinden hoe dat werkt). Ze heet overigens Erone. Wat ga je starten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-14 18:54 



 
Profiel   

Oké dat is wel een goed begin dan! Heb je ook beeldmateriaal?

Ik ga dressuur starten, Cadiz is mijn eerste wedstrijdpaard dus we starten gewoon in de B :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-14 20:26 



 
Profiel   

Leuke verhalen weer!!

Wij hebben vorig weekend ons sgw debuut gemaakt in ede. Wat was het druk! En wat heeft mijn stress kip zich goed gedragen. Wel 2 balken en een weigering in het spring parcours, maar hij was wel bij me. In de cross sprong hij de 1e 2 hindernissen perfect, maar toen moesten we het bos in galopperen, weg van iedereen. Dat vond hij heel spannend. Daardoor een weigering op 3 en 4 waarbij ik bij 4 er ineens naast lag. Dus einde cross ;).
Maar al met al heel tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-14 20:43 



 
Profiel   

Ik zal proberen om morgen (goed!) foto en filmmateriaal te maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-14 21:14 



 
Profiel   

@ madelein: aii niet bezeerd bij het vallen? Wel fijn dat ie bij je bleef en dat je er tevreden op terug kan kijken :) Heb je nog meer wedstrijden op de planning staan?

@ Wdj: ben benieuwd!


Ons topicje van de schriktraining bij Suelza@Bokt waar we nu twee weken aan het trainen zijn :D
[RIJ-ITP] Onverstoorbare Cadiz @ schriktraining bij Suelza

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-14 21:16 



 
Profiel   

hm die lijkt niet op zijn halfzusje dat bij ons woont :D Leuk paard en erg dapper!

Wij hebben dus ook een Odermus, nu 10 jaar oud. We zijn vooral crossers (M), maar af en toe dressuren (M2) en springen (L) we wat. Ukkie is watervlug, heel sensibel en bovendien dominant, een lastige combi; ze heeft me letterlijk bloed zweet en tranen gekost, maar nu lijken Ukkie en ik redelijk op elkaar ingespeeld. En ik ben helemaal gek met haar, ze is wel echt mijn prinsesje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-14 21:20 



 
Profiel   

@myour: nee gelukkig niet. Viel op m'n zij en heb een goede bodyprotector :). Wel forse spierpijn gehad maar hoort erbij! We gaan ieder weekend dat ik vrij ben op wedstrijd. Volgende week dinsdag en zaterdag weer springen. Ik probeer zoveel mogelijk weg te gaan om hem eraan te laten wennen zodat het kijkerige er wat meer af gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-14 06:18 



 
Profiel   

http://nl.tinypic.com/m/i7371i/1

Even kijken of dit werkt....
Dit is mijn meisje! Wat ons opvalt.... Ze heeft heuuuule grote oren!

De verhalen qua eenkennigheid herken ik wel. Ze volgt me als een hondje. Ik vraag nu ook stalgenoten om haar af en toe beetje te longeren en dergelijke, zodat ze in wat meer handen komt. Ergens deze week of volgende week ga ik voor t eerst op... Spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-14 08:05 



 
Profiel   

wdj, wow die heeft echt hele grote oren :o

Myour, lijkt me echt een heel tof paard en loopt mooi ook (heb er denk ik eens een filmpje van gezien op Youtube of sporthorses?). Spring je er ook mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-14 20:09 



 
Profiel   

Sinds lange tijd weer eens gekeken inndit topic en zag ineens dat het weer actief is. Leuk te lezen hoe de nakomelingen het doen. Ik heb helaas mijn odermus nakomelig moeten laten inslapen. Hij liep Z dressuur met winst. Het was vanaf jong paard altijd een moeilijk paard, erg eenkennig en dominant. Hij ging echter op concours voor je door het vuur, hij liet zich graag zien.
Helaas heb ik hem op 13 jarige leeftijd moeten laten inslapen door atrose. Maar mensen het zijn echt fijne paarden, maar je moet ze wel vaak even voor je winnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-14 21:44 



 
Profiel   

Ik heb vandaag voor t eerst op Erone gezeten. Zo braaf. Alsof ze zadelmak is geboren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-14 21:53 



 
Profiel   

Wdj wat een leukerd! Die oren zijn juist leuk haha. Super fijn dat Erone zo braaf was!

Toulouse filmpje staat op YouTube inderdaad :) spring er niet mee dat durf ik niet haha! Ben daar echt een mietje mee. Heb wel net mn startpas aangevraagd *\o/*

Utopie wat naar zeg door artrose moeten laten inslapen. Z dressuur is een mooie prestatie! Voor mij een stoute droom nu nog, eerst maar eens de B doorkachelen om mee te beginnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-14 22:04 



 
Profiel   

Utopie wat naar! T is vreselijk om je paard te moeten laten gaan ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-14 22:10 



 
Profiel   

Utopie veel sterkte met het verlies van je paard!

Update over mijn Odermus: over een week loopt ze haar eerste eventing en dat is meteen ook haar eerste wedstrijd. Benieuwd hoe ze het gaat doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-14 19:00 



 
Profiel   

Ha eindelijk weer leven hier! Spannend Toulouse veel succes alvast!

Ik heb vandaag m'n dressuur debuut gehad in de B, eerste proef viel hij beetje dood op m'n been (hij vond het toch wel beetje spannend maar bleef wel bij me) maar verder wel een nette proef gereden. Tweede proef stond ie er veel fijner aan maar kantelde hij soms een beetje, verder wel nette proef. Had 195 en 194 punten, heel erg trots op Cadiz hij was echt super braaf! Tweede jury scheen wat strenger te zijn. Was in de eerste proef gedeeld eerste van de 5, tweede proef ook 1e, met 16 punten verschil van de nummer 2 :D was echt heel blij en liep ook beetje verdwaasd naar voren haha, had ook leuk commentaar op de protocollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-14 20:56 



 
Profiel   

Jeeej mn klein Odermusmeisje werd eerste op haar eerste wedstrijd/eventing en was daarbij ook nog super braaf en makkelijk! :D het had niet beter kunnen gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-14 19:37 



 
Profiel   

Yeey de Odermusjes doen het goed! :P Gefeliciteerd.

Hier nog een topicje met wat foto's van onze rijden:
[RIJ-ITP] Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-14 19:43 



 
Profiel   

Bedankt, ze heeft echt haar best gedaan :)

Die van jou heeft het precies ook niet slecht gedaan he! ;) Had de foto's al gezien. Ik heb het mss al eens gezegd, maar Cadiz lijkt me echt een heel tof paard :) hoop dat je er nog veel plezier mag mee beleven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-14 21:43 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik heb sinds 3 maanden een 8 jarige odermus x kroongraaf ruin.
Ik zocht een 8jarige ruin met werklust....nou, die heb ik! :+
Het is wel even wennen en omschakelen, mijn merrie is een stuk trager en relaxter.
Als ik de verhalen hier zo lees herken ik veel in mijn odermus. Pittig, lenig (staat binnen 2 milliseconde andersom). Hij is ook heel speels, heeft ook echt nog een puppy uitstraling. En als ie ontspannen is dan loopt hij zo fijn en is hij er ook echt met zijn koppie bij. Ik longeer hem voor ik ga rijden omdat ik nog moet wennen aan dat pittige in het begin. Een vriendin rijdt m daar zo doorheen, maar ik neem zijn spanning over en hij dan mijne weer. Dus nog even aan de longeerlijn voor ik erop ga ;) .
Wat iets minder is , is als hij iets eng vind hij op z'n achterbenen omdraait en als je hem terug wilt sturen hij iets te makkelijk omhoog komt. (Hoe leer je dat af?)
Verder in de omgang een ontzettend leuk,braaf en lief dier!
T zal wat tijd kosten om een team te worden, maar gelukkig heb ik tijd zat :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 13:18 



 
Profiel   

Lekker de tijd voor nemen filavolta, dan komt het vast helemaal goed.

Dank voor de sterkte wensen. Ik mis mijnmaatje nog elke dag, soms met kleine dingen moet je weer aan hem denken. Binnenkort laat ik een mooi sieraad maken als aandenken. Helaas had ik geen andere keuze. Ik had hem al een jaar met pensioen gedaan in de hoop dat hij daar nog enkele jaren van kon genieten, maar helaas mocht niet zo zijn. Hij washok altijd lastig met anderen erop. Verder herken ik het snelle en het omdraaien. Ik heb ermee moeten leren omgaan, want hij heeft het nooit afgeleerd. Moet wel zeggen dat we echt maatjes zijn geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-14 22:31 



 
Profiel   

Idd filavolta, doe op het gemak en de rest komt van zelf wel :) Ik heb mijn odermus van haar 5 jaar en ze is er dit jaar 8 geworden. En het verstand komt idd met de jaren, maar ook veel afwisseling zorgt ervoor dat ze gemakkelijker is geworden en zich minder snel druk maakt. Natuurlijk moet de winter nog en dan kan het weer omslaan… Geef je paard de tijd om aan alles te wennen en laat hem veel nieuwe indrukken opdoen :)

Je hebt de juiste keuze voor hem gemaakt Utopie, het is geen gemakkelijke beslissing, maar je had alleen maar het beste voor met hem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-14 12:36 



 
Profiel   

Hoe gaat t met de odermusjes hier? Jammer alweer n tijdje stilte. Had dit topic per ongeluk ontstipt. Cadiz gaat als een trein, in 4 wedstrijden nu L1+5 met 8/8 gewonnen proeven :D afgelopen zondag was mn 4e wedstrijd en tevens L1 debuut en had gelijk 5 wp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-14 11:15 



 
Profiel   

Mijn 'musje en ik gaan even niet zo goed. Beleren ging voorspoedig maar ze komt nu onder t zadel af en toe in een paniekmodus die pas stopt als je er af ligt. We zien en voelen dit niet aankomen, en gaan even op zoek naar iemand die dit met respect voor het paard kan oplossen

@myour: een woord: WAUW!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-14 11:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 21 van de 22 [ 543 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen