Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er ook een afstammeling van Don Primero?

 
Profiel   

Pandora, lief dat je zo goed meedenkt! Heb vrijdag de tandarts gehad. Heeft wat haakjes weggeslepen maar geen wolfstandjes in aantocht:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-14 19:28 



 
Profiel   

Ah das al heel fijn ! Want die dingetjes verwijderen, is ook niet leuk voor 't beestje :7
Dan wordt het bodyprotector aantrekken, moed verzamelen, vooral blijven ademen en gaan met die banaan ! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-14 19:40 



 
Profiel   

Haha inderdaad pandora! Stalgenootje heeft m gister gereden, ging prima. Dat geeft de burger moed. Moet niet teveel geflipte paarden hebben nog in de binnenbak maar dat komt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-14 20:07 



 
Profiel   

Haike; ze heeft in de winter ook wat meer opstartproblemen, maar is sowieso minder fijn als bij warmer weer. Gisteren fanatiek gelongeeerd en merk dat ik dat weer vaker moet gaan doen. Daar wordt ze toch mooi los van.

Pandora; Gelukkig lijkt het de goede kant weer op te gaan met die van jou.

En Danoesje; een bodyprotector kan inderdaad meer zekerheid bieden. Zelf ook sterk aan gedacht, maar dan wilde ik er 1 die ik amper zou voelen met rijden. En die zijn bijna niet te vinden of megaduur. Heb ook nog naar alleen rugbeschermers gekeken omdat ik bij mijn val mijn rug gekneusd had, maar zit er inmiddels zonder een van beide op. En nu vind ik het zelf niet meer nodig.

Heb gister toch maar even weer een wedstrijd gepland op 20 december. Is in dezelfde bak als onze indoor kampioenschappen, dus even ter voorbereiding. Doel was eerder om half januari Z te gaan starten, maar daar wacht ik toch sowieso mee tot na de kampioenschappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-14 13:11 



 
Profiel   

Pandora fijn weer d goede kant opgaat!

Danoesje, slim bodyprotector aan gaat doen, en ook gezien hebt dat bij stalgenootje gewoon fijn ging, geeft inderdaad weer moed zelf lekker aan de gang te gaan!

Bebble, knap jij fanatiek kan longeren, ben daar altijd zo mee klaar, vind er weinig aan :o En leuk weer wedstrijd gepland hebt, geeft toch een extra stok achter de deur om lekker te blijven trainen. Bij jullie kampioenschappen vrij in te schrijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-14 13:49 



 
Profiel   

Grappig dat iedereen zo verschillend denkt over longeren. Heb het veel en vaak gedaan bij mijn vorige paard met kissing spines en vind het echt een goede aanvulling. Met elastieken, los aan een kaptoompje en met dubbele lijnen, ik longeer zeker 2,3 keer per week waarvan ook zeker 1 keer met balkjes. Ze gebruiken hun lijf toch anders dan onder het zadel, je ziet alles van de zijkant ipv erop waardoor je een ander perspectief hebt en je kunt op andere zaken focussen. Ik schakel bijvoorbeeld heel veel aan de longeerlijn, wat zorgt voor sterkere achterhand, maar ook gehoorzaamheid en oplettendheid. Als ik het zo doe, vind ik het leuk maar rondjes sjokken aan een touwtje vind ik niks aan :P

In t geval van mijn baby ontlast het ook een beetje het lijf als ik het ipv rijden doe.
Haike, de protector is echt een rotding hoor, maar wat moet dat moet:) Misschien zijn we er sneller weer bovenop dan ik dacht.
Hebben jullie paarden ook 'last' van de kou in de zin van erg fris? En hoe zit het eigenlijk met hun wintervachtjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-14 14:01 



 
Profiel   

Geloof ook wel longeren nuttige aanvulling is hoor, op eerdere werk deed ook veel en zag meeste wel van opknappen. Mn vorige wedstrijdpaard had echt een hekel aan de longe, ging dan keihard met neus in de lucht rondstuiteren, dus had echt 0 meerwaarde :+
Baret is prima te longeren, nu paar keer gedaan en doet ze heel netjes, kan ook al mooi schakelen ed maar heel stiekem wil dan wel wat teveel naar buiten blijven buigen in dr kaak en met simpel touwtje dat niet zo makkelijk op te lossen, en dubbele longe zelf niet handig in, en ik vind rijden gewoon leuker :o

Qua vacht is ze nog netjes, leek in begin echt al teddybeer te worden maar gelukkig gestopt met zoveel haar aan maken. Staat nu onder een 150 gram en regendeken, wel complete dagen buiten en nachts in een schuur met 4 boxen, baret dichtste bij de deur. Qua gedrag merk ik weinig van frissigheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-14 14:10 



 
Profiel   

Longeren gebeurt hier heel af en toe met de D-Day...gewoon met halster en longe, snuft na 5min zo met der neusje over de grond :P Is meer een vorm van bejaardengym dus :D Maar ik vind longeren niet leuk...alhoewel het echt een meerwaarde is voor de dagelijkse training.
En die PRE hier kun je gewoon niet longeren...is waardeloos voor dat knulletje ...vecht tegen alles wat aan z'n bit zit en wil altijd overal rondkijken behalve daar waar ik het hebben wil }>

De koudere dagen zijn hier ook wel te merken...er worden regelmatig sprintjes door de wei getrokken zag ik en onder het zadel schrikken ze al van een vallend blad bij manier van spreken...
Hun wintervacht is wel ok, maar dat is geen maatstaf want die 2 merries hier zijn cushing-patienten en zitten dus aan de pillen :(


Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 26-11-14 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-14 16:44 



 
Profiel   

Ik vind longeren ook zeer zeker een aanvulling en dan inderdaad ook met balkjes. Maar net als Haike ben ik er vaak snel zat van. Ik heb periodes dat ik het heel fanatiek kan, dan verslonst het weer en dan wordt ik weer fanatiek. Ziet dus nu in de fanatieke periode :D

Kampioenschappen zijn in Groningen vrij inschrijven. Er zijn nooit vreselijk veel deelnemers, vooral in de winter niet. Buiten willen de grote klasse nog wel eens 2 ringen van 32 zijn, waarvan dan 6 per ring de finales rijden. Binnen is dit vaak maar 1 ring. M2 is al helemaal een kleine klasse hier.

Qua vacht mag ik niet klagen. Lijkt net geschoren zo kort. Wel al 300 gram erop liggen en binnenkort gaat de 400 met hals erop.

Qua kou heeft ze dus wel vast last, in combi met minder buiten. Goed warm houden, met wollen deken instappen, etc. Heb ook een therapy massage pad die ik regematig gebruik, voor het soepel houden van de rugspieren. Vaak ook even voor het rijden erop als warming-up, doet ook al wonderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-14 16:45 



 
Profiel   

Nou, ga je 2 dagen naar Texel, staat mijn paard met een dik achterbeen op stal. Veearts er al bij gehad. Die vermoed een dat ze zichzelf heeft aangetikt/vast heeft gelegen in stal. Is gevoelig op het griffelbeentje. Pijnstillers en ontstekingsremmer gehad. Moet binnen paar dagen al fors minder dik gaan worden.
Ze liep er in elk geval ook echt kreupel op, zie haar niet vaak zo strompelen.

Zijn die van jullie ook zulke stumpers af en toe. Die van mij heeft vaker van dit soort stomme dingetjes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 11:42 



 
Profiel   

He getsie Bebble, dat klinkt niet zo fijn! Hopelijk is het alleen een oppervlakkig dingetje.
Heb met die van mij nog niks gehad, alleen een bult onder zijn buik toen ie uit stilstand probeerde uit de paddock te springen en daardoor op een massief houten balk terecht kwam, die gelukkig naar beneden kwam. Hij heeft overigens geen krimp gegeven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 12:46 



 
Profiel   

Niet fijn Bebble :n Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op !

Hier is die Don Primero zeker geen stumperd :D Paard doet zichzelf echt nooit pijn, en heeft al wat capriolen uitgehaald in haar leven waarvan ik dacht :roll: }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 12:58 



 
Profiel   

Wat oliebol bebble! Hoop dnel opknapt!

Pandora, bij de jouwe weer goed?

Baret juist voorzichtig op zichzelf gelukkig. Zaterdag les gehad en ging evht heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 21:28 



 
Profiel   

Balen bebble! Mijnes is ook echt een dompie! Totaal niet voorzichtig met zichZelf. En hij krijgt de meest bijzondere dingen voor elkaar. Laatst lag hij vast in zijn box. Met zijn achterhoeven in een richeltje van nog geen halve centimeter diep! Geen enkel ander paard zou dat gebeuren maar hem weer wel. Zo ook was ik een keertje aan het afzadelen. Zadel lag er nog op en hoofdstel had ik net uitgedaan. Hij wil een vlieg op zijn buik verjagen en komt in een beweging vast te zitten in mijn stijgbeugel. Echt dat had geen enkel ander paard voor elkaar gekregen.

Morgen gaan we richting kliniek met keano. Ben heel erg benieuwd wat er uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 23:09 



 
Profiel   

Heeeeeeel veel succes liAnne!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-14 23:15 



 
Profiel   

Dat klinkt wel als een brokkenpiloot!
Succes!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 07:35 



 
Profiel   

Gelukkig zijn die van jullie, op die van lianne na, wat mindere stumperts. Die van mij heeft echt continue van de domme dingetjes. Vaak maar klein, maar wel dat ze weer een week of 2 uit de running is...

Heel veel succes vandaag Lianne bij de kliniek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 11:53 



 
Profiel   

Ja, Haike, beestje is hier weer back on track...heb er al achter gehangen van de week toen ik ze van de wei ging halen, dus zit weer helemaal snor :+
Ik kan mij bij jouw les en heerlijk trouwens wel iets voorstellen :~ :D

Hoe is het gegaan op de kliniek Lianne ? Hoop echt dat er iets uitgekomen is wat goed te behandelen is ! Moest wel stiekem even lachen met dat richeltje in zijn stal, dat is wel echt stumpie dumpie ... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 17:57 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik kan mij bij jouw les en heerlijk trouwens wel iets voorstellen :~ :D


Heeeeeeeel klein filmpje is te vinden op mijn facebook voor de liefhebbers, krijg het helaas hier niet geplaatst :o

Fijn bij jou ook weer goed is Pandora!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 22:22 



 
Profiel   

nou na een lange dag op de kliniek is er ons een hoop duidelijk geworden. hij heeft een tussenwervelschijf probleem (lijkend op spondylose) volgens de arts een beetje vergelijkbaar met een hernia bij een mens. en ja de toekomst is onzeker. hij heet 50 % kans op terugkeer in de sport. dan gaan ze hem behandelen met een infuus (soort tildren maar dan zwaarder). en fysiotherapie. dus we gaan dit behandel traject in en hopen op het beste. voor nu moet hij zowieso op rust. en dat minimaal 8-10 weken. dus al met al toch niet zo heel positief. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 22:29 



 
Profiel   

lianne125 schreef
nou na een lange dag op de kliniek is er ons een hoop duidelijk geworden. hij heeft een tussenwervelschijf probleem (lijkend op spondylose) volgens de arts een beetje vergelijkbaar met een hernia bij een mens. en ja de toekomst is onzeker. hij heet 50 % kans op terugkeer in de sport. dan gaan ze hem behandelen met een infuus (soort tildren maar dan zwaarder). en fysiotherapie. dus we gaan dit behandel traject in en hopen op het beste. voor nu moet hij zowieso op rust. en dat minimaal 8-10 weken. dus al met al toch niet zo heel positief. :(


:(:) :(:) Wat ontzettend oliebol zeg, hopelijk slaan de behandelingen aan en kan je nog lang genieten samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-14 22:38 



 
Profiel   

lianne125 schreef
nou na een lange dag op de kliniek is er ons een hoop duidelijk geworden. hij heeft een tussenwervelschijf probleem (lijkend op spondylose) volgens de arts een beetje vergelijkbaar met een hernia bij een mens. en ja de toekomst is onzeker. hij heet 50 % kans op terugkeer in de sport. dan gaan ze hem behandelen met een infuus (soort tildren maar dan zwaarder). en fysiotherapie. dus we gaan dit behandel traject in en hopen op het beste. voor nu moet hij zowieso op rust. en dat minimaal 8-10 weken. dus al met al toch niet zo heel positief. :(


Niet direct het nieuws waar je op gehoopt had natuurlijk :n
In elk geval de moed erin houden en hopen dat hij bij die 50% is die wel terug de sport in kan !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-14 18:42 



 
Profiel   

haike schreef
Pandora2 schreef
Ik kan mij bij jouw les en heerlijk trouwens wel iets voorstellen :~ :D


Heeeeeeeel klein filmpje is te vinden op mijn facebook voor de liefhebbers, krijg het helaas hier niet geplaatst :o

Fijn bij jou ook weer goed is Pandora!


Ik heb geen Facebook :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-14 18:43 



 
Profiel   

[ img ]


Hier is ze dan, mijn omaatje...vet genietend van haar pensioentje ! :D Dit is een jaar of 2 geleden genomen, ondertussen is ze ettelijke kilo's lichter... en gezonder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-14 18:03 



 
Profiel   

ziet er nog goed uit zeg! en haar koppie lijkt op die van de mijne :)!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-14 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 30 [ 730 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen