Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 233  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

 
Profiel   

Na een tijdje in het "Bokkers op de woningmarkt" topic rond te hebben gehangen, komt voor mij nu de volgende stap.
Afgelopen week ben ik naar de notaris geweest, de koop is dus gesloten.

Mijn nieuwbouwwoning moet nog gebouwd worden. Volgende maand vindt er een feestje plaats, waarbij de bouw officieel gestart wordt.
Dan begint het lange wachten, het slaan van palen, af en toe bouwbezoekjes, het uitzoeken van de keuken en de badkamer etc.

Zijn er meer bokkers, waarvan hun nieuwe woning nu gebouwd wordt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 09:28 



 
Profiel   

Ja, hier ook een bokker. Nog 3 maanden, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 09:35 



 
Profiel   

Welkom Kentiapalm! Nog 3 maanden, dan is het eind al in zicht. Hoe lang zijn ze al aan het bouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 09:45 



 
Profiel   

Ja leuk! Hier is de bouw gestart begin december, de eerste handeling is eind januari geweest. Wij komen zojuist van de notaris vandaan, we zijn nu eigenaar van een stuk grond! En we hebben nu officieel een enorme schuld haha
Keuken is al uitgezocht, nog wat discussie over apparatuur met de keukenleverancier. Badkamer is gedeeltelijk besproken, behalve wat we zelf gaan doen, dat moeten we nog uitzoeken.

Oplevering zal hier waarschijnlijk net na de zomervakantie zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 10:49 



 
Profiel   

Welkom Seni!

Hier ook eigenaar van een grasveldje en een hypotheek ;)

De keuken heb ik niet bij het project afgenomen, want was wel heel basic, dus daar moet ik me nog verder in verdiepen. De tegels moet ik nog uitzoeken en een bezoekje aan de project badkamerboer moet ook nog gepland worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 10:52 



 
Profiel   

Wat leuk, een topic over nieuwbouw! Mijn vriend en ik wachten ook op ons huis, dat zal augustus-oktober opgeleverd worden (lekker vaag hoe lang het nog duurt ja).
Ik kreeg net een foto van mijn vriend dat de eerste verdieping muren zo goed als staan. Keuken hebben we al uitgezocht en begin april gaan we voor de badkamer kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 13:27 



 
Profiel   

Wat leuk een nieuwbouwtopic!

Hier druk bezig met de woning. Hebben vorig jaar augustus zelf ons oude huis gesloopt (2 vakantie woningen) en de grond uit laten graven in eigen beheer.
In september is het bouwbedrijf begonnen met de casco-bouw. Januari was officieel de oplevering.

Aangezien wij casco hebben laten bouwen moeten we dus zelf alles doen, dus binnenmuren/cementdekvloer/leidingwerk/electra enz enz
En natuurlijk de afwerking aan stuccen, vloeren leggen, badkamer tegelen, schilderen, deuren bestellen, beleglatten, plinten enz.

We zijn begonnen met het binnenmuren metselen toen de 1e verdiepingsplaat er op zat, dus voor een deel mee kunnen bouwen met de bouwvakkers. Inmiddels hebben we alle muren gestuct, de vloerverwarming en het bijbehorende systeem en onze pallet kachel doen het allemaal.
We zijn nu met electra/leidingwerk voor water ed bezig. Daarnaast begint nu ook het aftimmeren, schilderen enz.

Met 8 weken gaan we verhuizen, of het dan af is weet ik nog niet, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 13:32 



 
Profiel   

Phoe wat een werk MarliesV. Daar moet je wel veel technische kennis voor hebben om dat allemaal te kunnen.

Truf, wanneer zijn ze bij jullie begonnen met bouwen? Als de eerste verdieping muren er staan, dan moeten ze al best even bezig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 13:56 



 
Profiel   

Het eerste gesprek met de gemeente is nu 2 jaar geleden. In September zijn we toen van start gegaan met de architect om het huis te ontwerpen. De bouwfase zal dan ongeveer 12 maanden duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 14:00 



 
Profiel   

Zo zelfs een eigen ontwerp Kentiapalm. Dat is ook wel gaaf. 12 maanden, dat is ook de termijn die ze voor mijn woning nemen. En nu bij jou dus bijna klaar? Zit het dak er al op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 14:25 



 
Profiel   

Hier gaan ze in maart bouwen, maar vrees dat t toch april wordt. Staat alleen een bord en verder nog niks :))

Weinig aktes zijn er gepasseerd nog :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 14:42 



 
Profiel   

Hier nog 1 met een nieuwbouwhuis wat ze aan het bouwen zijn.
Ze zijn met dit project 10 huizen, type 2 onder 1 kap met garages geschakeld, in oktober begonnen.
Vandaag zijn ze bezig geweest met het storten van de 2de verdiepingsvloer op de vloerplaten en het metselwerk van de buitenmuren.
Het moet voor de bouwvak klaar zijn.
Ik zal morgen of zondag wel eens foto's plaatsen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 16:58 



 
Profiel   

Truf: duurt wel redelijk lang bij jullie? Bij ons zal de oplevering waarschijnlijk rond juli/augustus zijn (voor of net na bouwvak) maar op dit moment ligt er niet meer dan een stel balken die de vorm van het huis aangeven, en de electra ligt er.
Of doen ze heel veel huizen tegelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 19:06 



 
Profiel   

30 oktober is de eerste paal geslagen bij ons, maar zit in een project van 24 huizen en ze zijn bezig met de laatste afrondingen van de vorige fase en begonnen aan de volgende fase (tig huurhuizen die eind van het jaar opgeleverd moeten worden). Eind december 2013 zijn we voor de eerste informatiemiddag geweest, dus we zijn al een flinke tijd onderweg.
https://www.facebook.com/Bloesemgaerde (bij de foto's van 4 februari, de 3e foto waar de mannen op de 1e verdieping staan, dat is ons blok van 4 huizen)

MarliesV, wat een onderneming is het dan he. Ik vind het al een hele klus om straks alles op orde te krijgen, terwijl we het meeste laten doen, keuken en badkamer laten we doen, muren zijn we nog niet helemaal over uit en vloer laten we doen (pvc, is zelf bijna niet goed te krijgen).

Kentiapalm, gaaf hoor, een huis zelf ontwerpen. Hebben jullie ervaring met nieuwbouw? Lijkt me anders wel heel lastig om overal rekening mee te houden. Ik vond het best lastig met de meerwerkopties, waar kies je wel en niet voor, waar ga je spijt van krijgen.

Sammie, frustrerend is dat he! Wij hadden in juni al een zandweg, waar ze al voorzieningen in de grond aan het leggen waren, moesten we tot eind oktober wachten tot ze éindelijk eens wat echt aan het huis gingen doen (1e paal).

Foto van vandaag, geen ideale hoek, maar te zien dat het grootste deel van de 1e verdieping de muren staan. Ze zijn ook met de weg bezig, dus m'n vriend kon niet dichterbij komen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 20:53 



 
Profiel   

Kijk, daar staat al heel wat. Dan heb je ook echt een beeld wat het gaat worden. Dat beeld heb ik nog niet echt als ik bij het grasveldje ga kijken.
Gaat dit toch nog tot september/oktober duren Truf? Het lijkt dat ze toch al best een eind zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 22:15 



 
Profiel   

Straks staat de buitenkant wel, maar moeten ze binnen nog van alles doen. Eind maart zal het dak er wel op zitten, maar dan nog metselen enzo. Hoop alleen heel erg dat ze ons niet zo gaan naaien als ze bij m'n schoonzusje hebben gedaan (zelfde bouwbedrijf), hebben vertraging opgelopen, zou eind maart/begin april worden, nu wordt het net voor of net na de bouwvak.

Ik zal morgen of zondag betere foto's plaatsen, we gaan morgen weer kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-15 23:12 



 
Profiel   

Heb je nog foto's gemaakt Truf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 17:44 



 
Profiel   

Turf had je schoonzus geen boeteclausule er bij in dat als ze over de tijd gaan ze moeten vergoeden?

Zeker veel werk bij ons. Gelukkig beide technische kennis in huis. Ik wat betreft aftimmeren schilderen ed en mijn vriend elektra ed.

PVC gaan we ook zelf leggen. Er is ons wel aangeraden om voor plak te gaan en absoluut niet voor klik pvc. Daar zijn nog teveel problemen mee.
Tegelen laten we wel doen net als het stucwerk.

Leuk om ook foto's hier te zien!
Geen idee hoe ik die van de mobiel hier kan plaatsen en de laptop staat momenteel alleen aan als ik moet leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 18:15 



 
Profiel   

Marlies, ze vallen waarschijnlijk nog net binnen de grenzen qua oplevering, dat zal het bedrijf wel in de gaten houden.
Wij gaan trouwens ook voor PVC, maar laten dit doen, we hebben de kennis en materialen niet in huis om het zelf te doen. Mijn vriend is handig en redelijk technisch, maar ik niet zo, dus lijkt het ons verstandig om het te laten doen.

We zijn idd heen geweest en hebben foto's gemaakt.
Het meest rechter deel (boven 3 ramen).
[ img ]

Uitzicht naar voren, rechts het badkamerraam en de andere 3 van de middelgrote slaapkamer.
[ img ]

En richting achter, de ramen van de grote slaapkamer, links zit nog een raam van de kleine slaapkamer.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 18:59 



 
Profiel   

Ik kom ook zomaar even binnenvallen! Toevallig afgelopen weekend bericht gehad dat we een huis toegewezen hebben gekregen, op een stuk waar allemaal nieuwbouw komt! Het gaat om 19 huizen, en wij hebben nummer 12 gekregen.

Aankomende week een gesprek met alle eerste informatie en wensen, volgende week met de hypotheek om ons oude huis te kunnen gaan verkopen, spannend hoor allemaal!

Ze gaan aan het einde van de bouvak de huizen die er nu staan slopen, en de verwachte oplevering licht rond maart/april 2016. Redelijk snel, maar het gaat maar om 19 huizen. Het zal vast wel uitlopen maar ik vind het allemaal superleuk!

Nu staan er nog oude huizen die al heel lang leegstaan en er niet meer uitzien, van de week eventjes langs gereden, heerlijk rustige buurt, en overal lekker dichtbij.

Toch wel een heel gek idee dat we een huis hebben gekocht die nog niet eens gebouwd is haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 19:41 



 
Profiel   

Welkom XxJustinexX! Tipje: laat de koop en aanneemovereenkomst even doornemen door een jurist van eigen huis. De projectontwikkelaar wil nog wel eens ongunstige voorwaarden verbergen in het papierwerk. Bij mij is het nu al winstgevend gebleken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 19:47 



 
Profiel   

Na de bouwvak slopen en dan nieuwe huizen die in maart april 2016 opgeleverd worden? Dat kan haast niet :n


Laatst bijgewerkt door Sammie op 02-03-15 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 19:53 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hier mijn foto's van de bouw van ons huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 19:54 



 
Profiel   

Welkom Justine en gefeliciteerd! Klinkt idd als een ambitieus plan, aan het eind van de bouwvak slopen en maart/april oplevering.

Lovemyhorse, wanneer is bij jullie de bouw begonnen? Zo te zien lopen jullie iets op ons voor, bij ons moeten de kozijnen er nog in en de 2e verdiepingsvloer. Mooi grote ramen krijgen jullie zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-15 22:24 



 
Profiel   

Marsu schreef
Welkom XxJustinexX! Tipje: laat de koop en aanneemovereenkomst even doornemen door een jurist van eigen huis. De projectontwikkelaar wil nog wel eens ongunstige voorwaarden verbergen in het papierwerk. Bij mij is het nu al winstgevend gebleken.


Goede tip!

En jaa wij vinden het ook erg ambitieus, we gaan er ook vanuit dat we er pas na de zomer van 2016 in kunnen. We gaan er in ieder geval niet van uit dat het zo vlot zal lopen als de projectontwikkelaar verwacht, dat is haast niet mogelijk als je kijkt naar wat voor projecten ze hier hebben lopen en hoelang die al bezig zijn en nog gaan duren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-15 00:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 233 [ 5815 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 233  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen